Retry
کتاب آموزش طراحی وب سایت

هرچه مصرف کنندگان بیشتر به دستگاه های هوشمند خود وابسته میشوند، نیاز بیشتری به طراحان و توسعه دهندگان وب با استعداد برای کسب و کار آنلاین پیدا خواهند کرد. ما در این مقاله 4 کتاب آموزش طراحی سایت را که هر طراحی باید مطالعه کند، معرفی خواهیم کرد. از راهنما های مربوط به طراحی UX گرفته تا کتاب های مربوط به کدگذاری، جنبه های مختلف طراحی وب را یاد بگیرید و مهارت های خود را به کمال برسانید.

گفته شده، مهارت های طراحی، مهارت های کدگذاری و حتی مهارت های تجاری که با آن وارد می شوید، تا طولانی مدت شما را حفظ نخواهند کرد.

وب منظره ای همیشه در حال تغییر است و شما باید آماده باشید تا در کنار آن سازگار شوید.

راه های بسیاری وجود دارد که بتوانید این کار را انجام دهید. میتوانید وبلاگ های معتبری را دنبال کنید که به طور منظم بینش هایی در مورد طراحی وب، توسعه وب، وردپرس و غیره به اشتراک می گذارند. برای تقویت مهارت های خود و یا کسب مهارت های جدید میتوانید دوره های آنلاین طراحی وب را طی کنید.

همچنین میتوانید برای خواندن کتاب هایی که به طور خاص برای طراحان وب و توسعه دهندگان وب نوشته شده است وقت بگذارید. تنها مشکل این است که، از کجا باید شروع کنید؟

برای شما که میخواهید مسیر کتاب را طی کنید، ما کار را برای شما انجام داده ایم. در زیر، ۴ مورد از بهترین کتاب های طراحی وب وردپرس برای مبتدیان، حرفه ای ها و افراد ما بین این دو گروه پیدا خواهید کرد.

نکته ای در مورد کتاب های طراحی وب در لیست ما

ده ها هزار کتاب طراحی وب در آمازون و سایر فروشگاه های کتاب موجود است.

بسیاری از کتاب هایی که اغلب در لیست “بهترین” وجود دارند، چندین مشکل اساسی دارند.

اینها رایج ترین آنها هستند:

  • آنها منسوخ شده اند، به این معنی که بینش، تصاویر و هایپر لینک ها موجود در آنها بی ربط یا بی فایده هستند.
  • خواندن آنها دشوار است زیرا ناشر منابع کافی را در چاپ کتاب در قالب مناسب، کیفیت مناسب کاغذ و غیره سرمایه گذاری نکرده است.
  • عناوین، موضوعی هستند، اما نحوه نوشتن آنها بسیار جالب توجه است (به عنوان مثال خودخواهانه، جنسیتی، تحقیرآمیز).
  • آنها به طور سطحی موضوع را پوشش میدهند یا در کل کتاب استدلال های تکراری ایجاد میکنند، زیرا مطالب کافی برای پر کردن آن وجود ندارد.
  • این کتاب ها چیزی بیشتر از مجموعه ای از پست ها یا فیلم های رایگان وبلاگ ها که همه در قالب کتاب گران ادغام شده اند نیستند.

خواندن کتاب نیاز به تعهد زیادی در وقت، انرژی، توجه و هزینه شما دارد. بنابراین، ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که شما با بهترین منابع طراحی وب کار میکنید. به همین دلیل این لیست ممکن است کمی متفاوت از سایر لیست هایی باشد که به صورت آنلاین پیدا میکنید.

سفارش طراحی سایت

مطمئناً کتاب های کلاسیک طراحی وب وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید. اما اگر آنها به شما تکنیک های منسوخ شده را آموزش دهند یا قطعه کدی را به شما ارائه دهند که حتی دیگر کار نمیکند، در نهایت باید کتاب دیگری پیدا کنید تا روش صحیح انجام کارها را به شما بیاموزد.

بنابراین، بیایید در همان اولین قدم این کار را به طور صحیح انجام دهیم.

بهترین کتاب های طراحی وب وردپرس برای مبتدیان، حرفه ای ها و افراد ما بین این دو گروه

هیچ کتابی همه چیزهایی را که باید در مورد یک طراح یا توسعه دهنده خوب وردپرس بدانید به شما یاد نخواهد داد و این خوب است!

4 کتاب آموزش طراحی سایت که در اینجا قرار داده ایم، یک منطقه خاص که باید در آن استاد شوید را کاملا روشن میکنند، که هضم هر یک از موضوعات را بسیار آسان میکند. شما مواردی از این دست را یاد خواهید گرفت:

  • کدگذاری با HTML5 و CSS3
  • ایجاد طرح های سازگار با موبایل
  • بازی با قلم ها، رنگ ها و موارد دیگر
  • نکاتی برای خلافیت
  • هک های مدیریت پروژه و مشتری
  • و خیلی بیشتر

اگر قصد موفقیت در این تجارت را دارید، پس به یک آموزش کامل نیاز دارید.

1. اصول طراحی یک وب سایت زیبا: طراحی وب سایت های عالی علم غیر قابل دسترسی نیست!

کتاب آموزش طراحی وب سایت

بهترین کتاب برای هرکسی که نیاز به یک مقدمه برای مبانی طراحی دارد.

قبل از باز کردن این کتاب، مطمئن شوید که درک اولیه ای از وب سایت ها و نحوه ساخت آنها دارید. حداقل، شما باید کمی اطالاعات درمورد وردپرس و یک نرم افزار طراحی که با آن راحت هستید داشته باشید.

این کتاب به منظور آشنایی شما با اصول اولیه طراحی (زیبایی شناسی) است، نه برای آموزش مرحله به مرحله ایجاد یک وب سایت از ابتدا (پیاده سازی).

هنگام یادگیری طراحی وب، به هر دوی این موارد نیاز خواهید داشت، اما باید آنها را جداگانه مطالعه کنید.

در این کتاب پنج فصل وجود دارد. هر کدام از فصل ها معرفی یکی از اصول اساسی طراحی سایت را برعهده دارد:

۱. طرح و ترکیب

۲. رنگ

۳. بافت

۴. تایپوگرافی

۵. تصویر سازی

این کتاب فقط یک منبع آموزشی عالی نیست، زیرا اصول طراحی یک وب سایت زیبا را شامل می شود. همچنین خود کتاب به شکل زیبایی طراحی شده است. به عنوان مثال:

اصول طراحی یک وب سایت زیبا

مانند هر کتاب دیگری در این لیست، مطمئن شوید که آخرین نسخه را خریداری کرده اید. نسخه سوم (و نسخه های بعد از آن) اصول طراحی موبایل را نیز شامل میشود، چیزی که نمیتوانید از دست بدهید.

هم چنین برای اطلاعات بیشتر در روند انتخاب رنگ مناسب برای سایت و کسب و کارتان مقاله انتخاب رنگ بندی سایت ژاکت را از دست ندهید.

2. یادگیری PHP ،MySQL و JavaScript : با jQuery  ،CSS و HTML5

کتاب آموزش طراحی وب سایت

بهترین کتاب برنامه نویسی برای توسعه دهندگان وب و طراحان کنجکاو وب

اگر درک کاملی از زبان اصلی قالب بندی و اسکریپت نویسی برای طراحی وب سایت ها دارید، ممکن است در ادامه این کتاب را انتخاب کنید. این کتاب برای طراحان الزامی نیست، اما یادگیری در مورد تکنیک های برنامه نویسی میتواند به شما کمک کند وب سایت های قوی تر و future-proof برای مشتریان خود بسازید.

برای توسعه دهندگان وب هم این کتاب منبع مفیدی خواهد بود. اگرچه ممکن است از قبل با PHP آشنا باشید، اما در مورد مواردی از این قبیل اطلاعات کسب خواهید کرد:

  • ارتقا HTML به HTML5 و CSS به CSS3.
  • MySQL و استفاده از آن.
  • ایجاد صفحات وب پویا برای تجربه های شخصی تر
  • مدیریت کوکی ها و حریم خصوصی کاربر
  • تقویت جاوا اسکریپت با استفاده از کتابخانه های jQuery
  • تبدیل وب سایت ها به برنامه های وب پیشرو.

مانند سایر کتاب های موجود در این لیست، شما از تصاویر با کیفیت بالا و قطعه های کدگذاری مفید برای کار و همچنین یک مسابقه برای اطمینان از آمادگی برای ادامه کار برخوردار خواهید بود.

کتاب آموزش طراحی وب سایت

صرف نظر از اینکه شما چه کسی هستید و برای چه چیزی به این کتاب نیاز دارید، انتظار داشته باشید که در قسمت برنامه نویسی یک وب سایت، آموزش کامل ببینید.

3. ساخت برنامه های وب پیشرو: آوردن قدرت Native به مرورگر

ساخت برنامه های وب پیشرو

بهترین کتاب برای توسعه دهندگان و طراحان علاقه مند به ساخت PWA ها

برای آن دسته از شما که قصد ساختن وب سایت هایی با تعداد بالایی از بازدیدکنندگان موبایلی را دارید، یادگیری نحوه ساخت برنامه های وب پیشرو (PWA) مرحله منطقی بعدی است.

PWA ها پلی بین وب سایت های تلفن همراه و برنامه های تلفن همراه هستند. در حالی که PWA ها در مرورگر وجود دارند و در وب قابل جستجو هستند، بیشتر شبیه برنامه ها هستند و می توانند از ویژگی های تلفنی (مانند اعلان های فشاری و هدفگذاری ژئو) به همان شکلی که برنامه ها دارند استفاده کنند. نه تنها این، بلکه به طور کلی سرعت آنها از وب سایت ها بیشتر است و حتی در صورت لکه دار بودن یا عدم استقبال، همچنان در دسترس بازدید کنندگان قرار دارند.

در این کتاب، شما با آموزش نحوه استفاده از موارد زیر برای ایجاد این تجربه مدرن تلفن همراه، مجموعه جدیدی از مهارت ها را به کارنامه خود اضافه خواهید کرد:

  • تظاهرات وب
  • کارگران خدمات
  • ذخیره سازی ( caching)
  • همگام سازی پس زمینه
  • API های مرورگر

ساخت برنامه های وب پیشرو

اگر میخواهید نحوه طراحی این وب سایت ها یا برنامه های ترکیبی را بیاموزید، این کتاب و آموزش ها و درس های موردی آن کمک بزرگی خواهد کرد.

هم چنین اگر به دنبال راهی برای تبدیل سایت وردپرس خود به یک اپلیکیشن موبایل هستید، می توانید مقاله بهترین افزونه ها برای تبدیل سایت به اپلیکیشن موبایل را مطالعه کنید.

4. ادامه دهید: 10 راه برای خلاق ماندن در اوقات خوب و بد

10 راه برای خلاق ماندن در اوقات خوب و بد

بهترین کتاب برای خلاقانی که برای تولید کننده بودن دردسر دارند.

این کتاب توسط همان نویسنده کتاب “مثل یک هنرمند بدزد” نوشته شده است، بنابراین اگر از سبک کاربردی و به زیبایی شرح داده شده آن کتاب لذت می برید، واقعاً از این کار لذت خواهید برد.

برخلاف کتاب “مثل یک هنرمند بدزد” ، این یکی به مواردی مربوط می شود که مایه خلاقیتان خشک شده است یا انگیزه شما برای خلاقیت وجود ندارد.

شما دروس کلیدی زیر را خواهید آموخت:

  • برنامه روزانه که کارساز باشد درست کنید.
  • مکان شادی خود را پیدا کنید.
  • فقط در مورد تمایل به طراحی صحبت نکنید ؛ دست به کار طراحی شوید!
  • محصولات دیجیتالی مورد علاقه خود را بسازید.
  • به موارد کوچک توجه کنید.
  • این واقعیت را بپذیرید که برای هنرمند بودن مجبور نیستید رنج بکشید.
  • وقت خود را در خارج از حوزه راحتی خود سپری کنید.
  • برای تقویت خلاقیت تمیز و مرتب شوید.
  • ذهن خود را با هوای تازه و ورزش پاک کنید.
  • با روند خلاقیت مانند یک حلقه باز رفتار کنید.

کتاب آموزش طراحی وب سایت

مشکلات خود را فرسودگی، بی حوصلگی، افسردگی و هرچیز دیگری که مینامید … اگر احساس میکنید “گیر کرده اید”، این کتاب به شما کمک میکند ادامه دهید.

اطلاعات بیشتر

آموزش طراحی وب شما نباید با این ۴ کتاب متوقف شود.

این رشته از جایی که ما ۲۰ سال پیش بودیم، ۱۰ سال پیش، حتی ۵ سال پیش بسیار تحول یافته است و گرچه ممکن است کتاب های قدیمی طراحی وب دارای گرافیک، قطعه کد یا مرجع به روز شده نباشند، اما اصول بنیادی متخصصین برای ما هنوز ارزشمند هستند.

بنابراین، وقتی کار خود را از طریق بهترین مطالب طراحی وب برای سال ۲۰۲۰ و بعد از آن به پایان رسانید، توجه خود را به کارهای طراحی وب و جوانب مثبت فنی زیر معطوف کنید:

  • شرکت One : چرا کوچک ماندن مهم ترین چیز بعدی برای تجارت است. نوشته شده توسط پاول جارویس(چاپ اول از سال ۲۰۱۹). وبیناری را که با پاول برگزار کردیم نیز بررسی کنید.
  • طراحی با استانداردهای وب توسط Jeffrey Zeldman و Ethan Marcotte (چاپ سوم از سال ۲۰۰۹)
  • من را مجبور به فک کردن نکن !، بازبینی شده: رویکرد عقل سلیم به قابلیت استفاده در وب. نوشته شده توسط استیو کروگ (چاپ سوم از ۲۰۱۴)
  • HTML و CSS: طراحی و ساخت وب سایت. نوشته شده توسط جان داک (چاپ اول از سال ۲۰۱۱)

دانستن اینکه ما از کجا شروع کردیم و تا چه اندازه در طراحی وب پیشرفت کرده ایم، نحوه برخورد شما با پروژه ها و همچنین شغل شما را به طور کلی تغییر میدهد.

با کدام یک از این کتاب ها باید شروع کنید؟

یادگیری طراحی وب از طریق آزمون و خطا بیهوده است. این مسئله که در این راه کمی مشکل وجود دارد اجتناب ناپذیر است، اما کل مسیر نباید با اشتباهات و بدبختی همراه باشد.

از مزایای خواندن کتاب آموزش طراحی سایت که به طور خاص برای طراحان وب، توسعه دهندگان و سایر خلاقیت ها نوشته شده است، این است که درس های مربوط به آن معمولاً پس از سال ها اشتباه و آزمون و خطای نویسنده بدست میایند.

بنابراین، به جای اینکه کار طراحی خود را به عنوان یک هنرمند گرسنه شروع کنید، یا مانند همیشه با فرسودگی شغلی خود را ادامه دهید، صبر کنید و کمی برای خواندن وقت بگذارید. حتی اگر فقط ۳۰ دقیقه در روز باشد، گذراندن وقت در داخل یکی از بهترین کتاب های طراحی وب میتواند به شما وضوح، انگیزه و الهام لازم را برای ایجاد یک محور مثبت در تجارت و زندگی شما بدهد.

بنابراین، برای پاسخ به سوال مطرح شده در عنوان، ما با اولین کتاب توصیه شده شروع می کنیم: “اصول طراحی زیبا وب” ، به این خاطر که به شما یک نمای کلی میدهد و خیلی به موارد فنی وارد نمیشود. تایپوگرافی و کتاب های توصیه شد در مورد کتاب های رنگی بهترین گزینه های بعدی هستند، سپس به سراغ کتاب “یک استیک مانند یک هنرمند” خواهیم رفت، فقط به این دلیل که سرگرم کننده و در عین حال روشن کننده است. بعد از کسب دانش کافی برای طراحی سایت م یتوانید در سایت های مختلفی مانند سایت ژاکت سرویس با قراردادن نمونه طراحی سایت های خود انواع سفارش طراحی سایت در حوزه های مختلف دریافت کنید و به درآمدزایی خوبی برسید .

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *