کار در منزل – آموزش حرفه ایی کسب درآمد از خانه

ایده کسب و کار

18 دقیقه زمان مطالعه

سال گذشته بیماری همه گیر COVID-19 بازار کار را در بسیاری از حوزه ها ویران کرد و بسیاری از شرکت ها نیروهایشان را تعدیل کردند. اما امید در حال بازگشت است ،مدت هاست که کار در منزل برای بزرگسالان مسن تر گزینه جذابی است.اگر تا به حال به یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار کوچک از خانه علاقه داشته اید ، اکنون زمان مناسبی است.

با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، افراد بیشتری نسبت به گذشته در خانه کار می کنند و شرکت های تازه تاسیس خود را راه اندازی می کنند.

اگرچه راه اندازی مشاغل از خانه مزایای خود را دارد ،اما مانند شروع هر شغلی ، کارهای زیادی وجود دارد تا بتوانید برای رسیدن به موفقیت، سازماندهی و برنامه ریزی کنید. خوشبختانه ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

داشتن یک کسب و کار خانگی این آزادی را به کارآفرینان می دهد که از هرجای دنیا بتوانند کسب درامد کنند. این ایده اغوا کننده است و بیشتر از هر زمان دیگری امکان پذیر است ، اما بسیاری از کارآفرینان نمی دانند از کجا شروع کنند. مهمترین گام در راه اندازی یک کسب و کار خانگی سودآور، یافتن ایده  تجاری متناسب با مهارت ها و نقاط قوت شماست. بسیاری از مشاغل آنلاین را می توان با سرمایه اولیه محدود آغاز کرد.

توجه کنید در موضوع یا صنعتی که علاقه و دانش کافی در آن دارید ، یک تجارت آنلاین ایجاد کنید.

این مقاله برای کارآفرینان مشتاق که به دنبال الهام برای شروع یک تجارت آنلاین در منزل هستند، مناسب است.در این راهنما ، همه چیزهایی را که باید انجام دهید، به صورت مرحله به مرحله تجزیه و تحلیل می کنیم تا نحوه راه اندازی مشاغل خانگی را یاد بگیریم.

هدف از راه اندازی کسب و کار خانگی

وقتی نوبت به کار می رسد ، بیشتر مردم برای کسب درامد به مشاغل فرسوده فکر می کنند. اما یکی از مزایای داشتن مشاغل خانگی، امکان ایجاد شغلی است که از آن لذت می برید.  آیا از عکاسی لذت می برید؟ یک کار عکاسی در خانه راه اندازی کنید. دوست دارید سفر کنید؟ یک آژانس مسافرتی یا یک وبلاگ مسافرتی راه اندازی کنید. ساختن مشاغل خانگی آسان تر و مقرون به صرفه تر از همیشه است. این بدان معنا نیست که شما سریع به سود میرسید و کسب درامد می کنید، ولی اگر تمایل به انجام کار داشته باشید، می توانید  ار خانه کسب درامد کنید.

داشتن یک شغل و محل درآمد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما این که آیا همگان شانس استخدام در یک شرکت، اداره، سازمان یا نهاد را به دست می‌آورند، موضوعی است که جای تامل دارد. در این شرایط و با توجه به مشکلات اقتصادی که در سراسر جهان وجود دارد، راه اندازی یک کسب و کار شخصی، کار بسیار ارزشمندی خواهد بود. کسب و کارهایی که در بستر وب شکل می گیرد، راهکار بسیاری خوبی در این زمینه به حساب می‌آیند.

اما به راستی، کسب و کار خانگی چیست؟ کسب و کارهای خانگی پردرآمد چه ویژگی‌هایی دارند و با توجه به این‌که در عصر ارتباطات قرار داریم، جایگاه کسب و کار خانگی اینترنتی در این زمینه کجاست؟ اینها سوالاتی است که در این مطلب به آنها پاسخ داده خواهد شد.

تعریف کسب و کار خانگی

چگونه یک کسب و کار خانگی راه بیندازیم

اگر برای این سوال که “کسب و کار خانگی چیست؟” پاسخ صحیحی بیابیم، آنگاه به سراغ این موضوعات می‌رویم که راهکار ایجاد یک کسب و کار پردرآمد چیست و اساسا چگونه یک کسب و کار خانگی راه بیندازیم.

بسیاری معتقدند که به هر نوع فعالیت و کسب و کار که بتوان آن را در خانه راه‌اندازی کرد و از وسایل موجود در منزل برای آن بهره برد، کسب و کار خانگی گفته می‌شود.

از جمله ویژگی‌های کسب و کار خانگی، بی‌نیازی این کار به سرمایه خاص و قابل توجه است. امروزه در سراسر جهان مردم زیادی سرگرم انجام کسب و کار خانگی هستند و بسیاری از آنها هم درآمدهای راضی کننده‌ای از چنین اقدامی دارند. حالا این سوال پیش می‌آید که کسب و کارهای خانگی موفق، چه ویژگی هایی دارند.

پس گام به گام با این مطلب پیش بروید تا به پاسخ تمامی سوالات خودتان درباره راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی دست یابید.

نحوه راه اندازی کسب و کار خانگی در 3 مرحله

اگر در حال ایجاد کسب و کار در منزل هستید ، قطعا متوجه شده اید این فرایند نیاز به برنامه ریزی ، آماده سازی و البته مستندات قانونی بودن دارد.

اگرچه ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد – اما شما پس از تکمیل پروسه راه اندازی ، متوجه خواهید شد که روند کار بسیار قابل کنترل تر و اسان است.

با این حساب ، بیایید شروع کنیم.

1. ایده خلاق، شروع داشتن یک کسب و کار موفق

اولین قدم برای شروع کار از خانه این است که دقیقاً تعیین کنید چه نوع شغلی را می خواهید شروع کنید.

البته ، چندین ایده مختلف در مورد مشاغل خانگی وجود دارد –  در برخی صنایع خاص ، مشاغل خانگی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. شاید برایتان سوال پیش بیاید چگونه یک ایده سوداور، پیدا کنیم؟ برای گرفتن این تصمیم مهم ، می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چه مهارت ها یا استعدادهایی دارید ؟: فکر کردن در مورد مهارت ها ، استعدادها و احساساتی که در حال حاضر دارید، راهی عالی برای شروع ایده پردازی بهترین ایده های تجاری است. به عنوان مثال ، اگر در خیاطی مهارت دارید ، ممکن است راه اندازی یک کار خیاطی را در نظر بگیرید.
  • چگونه این مهارت ها یا استعدادها می توانند به یک ایده تجاری تبدیل شوند ؟: متأسفانه ، هر استعداد یا مهارت به یک ایده تجاری تبدیل نمی شود. به عنوان مثال ، شما ممکن است یک بازیکن فوتبال عالی باشید ، اما نتوانید در کار مربیگری توانمند باشید.
  • آیا این ایده تجاری از خانه قابل اجرا است؟: یافتن ایده ای که با استعدادهای شما سازگار باشد نه تنها مهم است، بلکه باید از خانه نیز قابل اجرا باشد.قرار نیست همه مشاغل به عنوان مشاغل مستقر در خانه به خوبی کار کنند و برخی از آنها به هیچ وجه کار نخواهند کرد. شروع کار در خارج از خانه مستلزم در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی ، منطقه بندی ، محدودیت های قانونی ، مجوز ، سبک کار ، شخصیت و نیازهای خانواده است. به عنوان مثال شما نمی توانید یک کار تولیدی را در یک محله مسکونی شروع کنید و یا مشاغلی که مشتری های زیادی در آن رفت و آمد می کنند، در یک خانه عملی نیست.

در هنگام ارزیابی استعدادها و شخصیت خود صادق باشید تا مشخص کنید آیا مشاغل مستقر در خانه راه درستی برای شماست. اگر احساس نمی کنید که برای اشتغال شخصی مناسب هستید ، اما هنوز در زندگی کاری خود انعطاف پذیری بیشتری می خواهید ، به دنبال کاری باشید که امکان دورکاری داشته باشد.

پس از پیدا کردن ایده های اولیه، می خواهید اطمینان حاصل کنید که ارزش سرمایه گذاری دارند یا خیر. برای شروع یک شغل مستقر در خانه ، باید سود بالقوه آن را در نظر بگیرید. شما ممکن است استعداد بالایی در یک حوزه خاص داشته باشید ، اما اگر مردم تمایل به پرداخت هزینه محصولات یا خدمات شما را نداشته باشند ، به عنوان یک تجارت کارایی نخواهد داشت.

برای هر ایده تجاری مستقر در خانه ، باید بدانید:

مردم چقدر حاضرند برای این محصول یا خدمات به من پول بدهند؟

آیا می توانم از این طریق درآمد کافی کسب کنم؟به عنوان مثال ، تصور کنید که می خواهید با استفاده از مهارت خیاطی خود  لحاف های خانگی تولید کنید ،شما یک کار خلاقانه را شروع کرده اید ولی شما فقط می توانید هر ماه دو لحاف درست کنید. شما متوجه می شوید که مردم حاضرند برای هر لحافی که تولید می کنید، یک میلیون بپردازند. یعنی درامد ماهانه شما 2 میلیون می شود، ایا این میزان درامد برایتان کافی است؟

اگر ماهانه به دنبال کمی درآمد اضافی هستید ، ممکن است برایتان کافی باشد. با این حال ، اگر می خواهید از راه تجارت خود امرار معاش کنید ، احتمالاً 2 میلیون در ماه کافی نخواهد بود.برای ارزیابی بیزینس خانگی ، باید چند کار انجام دهید:

  • انجام تحقیقات بازار: ابتدا ، شما باید برای اطمینان از تقاضای بازار برای محصول یا خدمات خود ، تحقیقاتی انجام دهید.
  • هزینه های راه اندازی را در نظر بگیرید: قبل از اینکه تصمیم بگیرید با هر ایده مشخصی کار کنید ، باید به این فکر کنید که شروع این نوع مشاغل از خانه چقدر هزینه دارد. اگر می خواهید یک کار را شروع کنید ، ممکن است هزینه راه اندازی شما بسیار کم باشد – از طرف دیگر ، اگر در ابتدای راه قصد راه اندازی یک کسب و کار بزرگ مانند فروشگاه دیجی کالا را دارید ، ممکن است لازم باشد از نظر موجودی ، بسته بندی و حمل و نقل و غیره سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید.
  • ایده خود را آزمایش کنید: روش های مختلفی وجود دارد که می توانید ایده خود را برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری ارزشمند آزمایش کنید. اگر مشاغل مبتنی بر خدمات را شروع می کنید ، ممکن است خدمات خود را برای آزمایش بازار رایگان ارائه دهید. از طرف دیگر ، اگر قصد فروش کالایی را دارید ، ممکن است آن را با گروهی از افراد آزمایش کنید یا در یک بستر سرمایه گذاری جمعی تبلیغ کنید تا قبل از حرکت به جلو پاسخ ها را جمع کنید.

2- Business Plan خود را بنویسید.

هنگامی که در مورد یک ایده سودآور در مشاغل خانگی تصمیم گرفتید ، قدم بعدی شما نوشتن یک Business Plan است.

نوشتن یک نقشه راه اغلب می تواند یکی از وقت گیرترین قسمت های راه اندازی یک کسب و کار کوچک در خانه باشد ، با این حال ، برای رشد و پیشرفت بالقوه فعالیت های شما ضروری است.

به این ترتیب ، برنامه کاری شما باید حاوی تمام اطلاعاتی باشد که برای آماده سازی شما برای اداره مشاغل خود از خانه نیاز دارید. اگرچه روش های مختلفی برای نوشتن یک طرح تجاری وجود دارد ، اما به طور کلی ، شما می خواهید که برنامه تجاری شما شامل موارد زیر باشد:

  • مروری بر نحوه تجارتتان (خلاصه ای از ایده تجاری  که مد نظر دارید)
  • تحلیل بازار (در مورد بازار هدف و رقابت خود تحقیق کنید)
  • بررسی مزیت های محصول یا خدماتتان نسبت به رقبا
  • ایجاد یک برنامه بازاریابی و فروش (استراتژی بازاریابی)
  • بررسی بودجه
  • شرح مشتری ایده آل شما

با گذراندن این روند ، این فرصت را خواهید داشت که  با جزئیات بیشتر به نحوه عملکرد کسب و کار خود فکر کنید. در این راستا ، می توانید برنامه کاری خود را به عنوان یک نقشه راه برای چگونگی تبدیل شدن به یک تجارت خانگی سودآور تصور کنید.

بعلاوه ، برنامه تجاری شما بعداً هنگامی که نیاز به درخواست بودجه یا جستجوی سرمایه گذاران برای شروع یا رشد تجارت خود دارید ، به شما کمک خواهد کرد. به سرمایه گذاران یا وام دهندگان بالقوه نشان دهید که شما برای کسب و کار خود برنامه بودجه دارید و همه خطرات را در نظر گرفته اید.

3. نام کسب و کار  خود را انتخاب کنید

پس از نوشتن Business Plan خود ، می خواهید به طور رسمی درباره نام کسب و کار خود تصمیم بگیرید. شما می خواهید چیزی را انتخاب کنید که به یادماندنی باشد ، همچنین یاداور شغل شما نیز باشد. هنگامی که نامی در ذهن دارید ، باید مطمئن شوید که نام مد نظرتان از قبل رزرو نشده باشد.

خوش آمدید به جمع شاغلین کسب و کارهای خانگی

برای این که خیال شما از بابت موفقیت در راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی راحت شود، باید یادآور شویم که این نوع کارآفرینی و کسب و کار در تاریخ ایران از زمان‌های دور تاکنون سابقه داشته است و امروزه نیز با استفاده از ابزاری نظیر اینترنت و رایانه(کامپیوتر) افراد زیادی در منزل کسب درآمد می‌کنند و اتفاقا مدیریت زمان خودشان را نیز خیلی راحت انجام می دهند. پس در گام نخست، شک و دودلی را کنار بگذارید و بدانید که شما نیز قرار است کاری را شروع کنید که سال‌های متمادی است افراد هموطن شما انجام داده‌اند و اکنون نیز در سراسر جهان جمعیت بسیار زیادی به انجام آن مشغول هستند.

ویژگی‌های کار در منزل و کسب درامد از  خانه

کسب و کار خانگی علاوه بر این که می‌تواند مشکل بیکاری را در کوتاه مدت و میان مدت برطرف سازد، این شجاعت و روحیه بالا را به صاحب آن می‌دهد که برای کسب درآمد خانگی، خودش را به یک ساختار خاص وابسته نداند و با توجه به انواع و اقسام کسب و کارهای خانگی، محیط بسیار بزرگی را برای فعالیت در این عرصه پیش روی خودش ببیند. ویژگی مهم دیگر کسب و کار خانگی، این است که شما حتی می‌توانید در کنار کار اصلی خودتان آن را انجام دهید و درآمد اضافی کسب کنید. حتی می‌توانید برای برخی از افراد خانواده که از منزل کمتر خارج می‌شوند و فکر می‌کنند که هرگز صاحب کار یا درآمد نخواهند شد، شغل ایجاد کنید. پس تعلل جایز نیست و کافی است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید تا آن روی سکه کسب و کار، یعنی راه اندازی کسب و کارهای خانگی موفق و پردرآمد را به شما نشان دهیم!

نکته قابل بیان دیگر این که با انجام کسب و کار خانگی، ساعت کاری شما دست خودتان قرار دارد و شما می‌توانید به سایر کارهایتان و سرگرمی‌ها نظیر ورزش کردن، رفتن به تفریح یا حضور در کتابخانه هم برسید و برای آنها هم برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این‌که در صورت مشغول شدن به کسب و کار خانگی، شما می‌توانید وقت بیشتری را با خانواده خودتان بگذرانید، مجبور هم نمی‌شوید که شرایط سخت و گاهی زیان‌آور محیط‌های کاری مانند آلودگی به سموم نظیر کارخانه‌های باطری‌سازی، خطرناک بودن مانند کار در ارتفاع یا حتی شرایطی مانند نشستن یا ایستادن زیاد را تحمل کنید. همه اینها را بگذارید در کنار کار کردن با یک مدیر یا مسئول که اعصاب سالمی ندارد و شما باید فرمانبردار او هم باشید! حتی افراد دارای معلولیت نیز می‌توانند در کسب و کارهای خانگی شریک شوند و موفقیت‌های بزرگی هم به دست بیاورند. پس اجازه دهید که بار دیگر حضور شما در جمع کسانی که به کسب و کارهای خانگی رو می‌آورند، تبریک بگوییم.

این مقاله را حتما بخوانید
مدیریت سایت چیست و چه وظایفی دارد؟

پیش‌نیازهای راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی موفق

کامپیوتر، ایده و محتوا

برای پاسخگویی به این سوال که چگونه یک کسب و کار خانگی راه بیندازیم ، “کسب و کار خانگی چیست؟” و این که بدانیم راه اندازی یک کسب و کارهای خانگی به چه چیزهایی نیاز است، باید چند پیش‌نیاز را مد نظر قرار دهید.

ابتدا به طور واضح و روشن مشخص کنید که قرار است در چه نوع کسب و کاری فعالیت کنید. این موضوع مهم است چون باید بر اساس توانایی‌ها، میزان زمانی که برای کار صرف می‌کنید و زمان بازدهی کسب و کار، نوع آن را مشخص سازید. در گام بعدی، میزان زمان و سرمایه مورد نیاز برای انجام این کار در منزل را تخمین بزنید. سعی کنید با مشورت با کسانی که زودتر از شما این کار را کرده‌اند، به تخمینی تقریبا درست دست یابید. اکنون زمان آن رسیده است که محیط خانه خود را برای انجام کار آماده سازید، حتی اگر قرار باشد از یک رایانه و یک میز بهره ببرید. گام سوم، کسب مهارت درباره کسب و کار خانگی مورد نظر است. البته با این پیش‌فرض که شما از ابتدا کار مورد نظر را بر اساس علاقه خودتان انتخاب کرده‌اید. در گام چهارم باید کسب و کاری را انتخاب کنید که با محیط خانه و اعضای خانواده شما سازگار باشد و هیچ خطری را برای آنها ایجاد نکند. برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم مقاله ما در ژاکت را بخوانید.

انواع کسب و کارهای خانگی

اکنون که به پیش‌نیازهای راه اندازی یک کسب و کار خانگی آگاه شده‌اید و به بخش مهمی از پاسخ سوال چگونه یک کسب و کار خانگی راه بیندازیم هم دست یافته‌اید، باید بدانید که کسب و کارهای خانگی دارای انواع مختلف و متنوع هستند و شاید گردآوری فهرست تمامی آنها در یک جا کار تقریبا نشدنی باشد، اما در اینجا سعی شده است فهرستی از برترین و بهترین کسب و کارهای خانگی به شما معرفی کنیم.

انواع بسته بندی در منزل (ژاکت)

این روزها کار بسته بندی در خانه بسیار رواج پیدا کرده. افراد می توانند با تهیه لوازم و خریداری مواد اولیه، هر چیزی را در خانه بسته بندی کنند و به فروش برسانند. از مواد خوراکی گرفته تا بسته بندی پیچ و مهره، بسته بندی جوراب، بسته بندی پاکت پول، بسته بندی بادکنک، بسته بندی حوله، بسته بندی دستمال کاغذی، بسته بندی لوازم التحریر، بسته بندی لوازم بهداشتی و دارو.

بسته بندی ادویه جات در منزل

بسته بندی ادویه جات

کیفیت ادویه ها می تواند باعث افزایش محبوبیت برند شما شده و به واسطه آن توسط مشتریان قبلی، به مشتریان جدید معرفی شوید. همچنین به این نکته دقت داشته باشید که گذشت زمان باعث کاهش کیفیت و عطر و بوی ادویه جات می شود. برای فروش ادویه جات، می توانید با سوپر مارکت ها قرارداد بسته و از طریق آن ها محصولات خود را به فروش برسانید وسود خوبی کسب کنید.

بسته بندی حبوبات در منزل

بسته بندی حبوبات

برای بسته بندی حبوبات، شما می توانید حبوبات را به شکل خام و یا حتی با پوست خریداری کنید و پس از انجام شستشو و پردازش های لازم، آن ها را به صورت بسته بندی های شیک درآورده و از طریق فروشگاه های مختلف به فروش برسانید. البته بسته بندی حبوبات به مجوز از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت نیاز دارد. در صورتی که فضای مناسب و تمیزی برای این کار داشته باشید، می توانید مجوز های لازم را کسب کنید.

خرد کردن و بسته بندی سبزیجات

بسته بندی سبزیجات

خرد کردن و دسته بندی سبزی به سرمایه اولیه زیادی ندارد. این شغل خانگی برای شما سود خوبی را به همراه دارد. شما می توانید سبزی های مختلفی که مورد نیاز روزانه مردم است مانند سبزی آش را تهیه کرده و به اطرافیانتان عرضه کنید. شما با سرخ کردن سبزی قرمه و فروش آن می توانید حتی سود بیشتری هم داشته باشید.

بسته بندی شکلات

بسته بندی شکلات

معمولا شکلات‌ها را در سینی‌های کاغذی و یا پلاستیکی،فویل‌های آلومینیومی، فیلم‌های کامپوزیتی بسته‌بندی می‌کنند . یک نوع دیگر بسته‌بندی شکلات هم هست، که از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه‌تر و شکل ساده‌تری دارد و آن این مدل است که شکلات‌ها را در بسته‌بندی پلاستیکی ساده می ریزند و توسط دستگاه پرس می‌کنند، مانند بسته‌بندی حبوبات.

بسته بندی تخم مرغ محلی

بسته بندی تخم مرغ

عرضه تخم مرغ محلی فله در شانه تخم مرغ صورت می گیرد. اما در بسته بندی تخم مرغ  معمولا از وکیوم پلاستیکی ، بسته بندی مقوایی و بسته بندی های فانتزی استفاده می شود. استفاده از بسته بندی های خلاقانه  یا فانتزی با وجود تفاوت قیمتی نه چندان زیاد نسبت به انواع دیگر از بسته بندی ها، برای شما سود بیشتری به همراه دارد. شما می توانید تخم مرغ های محلی را در هر شهر یا منطقه ای به فروش برسانید و تنها محدود به شهر خود نباشید. زیرا میزان عرضه تخم مرغ محلی بسیار کمتر از تقاضای آن است.

بسته بندی ماسک

بسته بندی ماسک

بسته بندی ماسک ها معمولا به دو حالت انجام می شود.

  • بسته بندی ماسک در پلاستیک
  • بسته بندی ماسک در کارتن

معمولا تعداد ماسک های کارتن بیشتر از پلاستیک است. در بسته بندی ماسک ها موردی که باید بیشتر از هرچیز دیگری به آن توجه کرد، رعایت نظافت و بهداشت است. جعبه های مقوایی یکی از مناسب ترین پک هایی هستند که می توان برای انواع ماسک سه لایه و سه بعدی در نظر گرفت.

صنایع دستی (ژاکت)

در زمینه صنایع دستی کارهایی مانند گیوه‌بافی، قالیبافی، چادرشب بافی، شال‌بافی، زری‌بافی و سجاده‌بافی در کنار طراحی و دوخت لباس محلی، عروسک‌بافی، انواع چاپ روی پارچه، نقاشی روی چرم، خاتم‌کاری، مهرسازی، نقاشی روی شیشه، ملیله دوزی و گلدوزی وجود دارد که اگر به آنها علاقه‌مند هستید، می‌توانید پس از کسب مهارت لازم، آنها را در خانه آغاز کنید.

چرم دوزی در منزل

چرم دوزی

چرم دوزی در مقایسه با نمد دوزی به سرمایه بیشتری نیاز داشته و همچنین دقت و ظرافت بیشتری برای آن لازم است. مانند نمد دوزی شما می توانید در دوره های فنی و حرفه ای چرم دوزی شرکت کنید. برای فروش محصولات خود باید بسیار تمرین کنید تا در این کار حرفه ای شوید. بسیاری از افراد را می توان یافت که با چرم دوزی در منزل درآمد بسیار خوبی دارند، در نتیجه می توان گفت اگر در این رشته حرفه ای باشید و توانایی فروش محصولات را داشته باشید، ایده فوق العاده ایی است .

نمد دوزی در منزل

نمد دوزی

نمد دوزی کار ساده ای است. فضایی که برای کار نمد دوزی به آن نیاز دارید، فقط  یک میز کار و کشو یا قفسه هایی برای سالم و تمیز نگه داشتن پارچه های نمدی است. برای کاهش هزینه ها شما می توانید از هزینه‌های اضافی برای خرید نخ ‌های رنگی اجتناب کرده و از نخ‌های نامرئی به جای آن‌ ها استفاده کنید. نخ‌های نامرئی به دلیل اینکه در هر رنگ و طرح پارچه، خود را پنهان می‌کنند، بهترین گزینه برای نمد دوزی محسوب می‌شوند.

ساخت زیورآلات در منزل

جواهرات

هنگام قیمت گذاری جواهرات حتما هزینه تمام مواد، هزینه کار، هزینه حمل و نقل و هزینه های فروش را محاسبه کنید.

شما می توانید وب سایت خود را ایجاد کرده و مستقیماً از طریق آن برای مشتریان به بازار عرضه کنید. یا می توانید در سایت دیجی کالا فروشنده شده و محصولات خود را از طریق این سایت به فروش برسانید.

عکس های زیبا از زیورآلات خود بگیرید. برای توضیحات محصول خود زمان بگذارید. برای بازاریابی محصولات خود ، استفاده از اینستاگرام یا سایر بسترهای رسانه های اجتماعی را که مخاطبان شما در آن با هم سر و کار دارند ، در نظر بگیرید.

عروسک سازی در منزل

عروسک

هنر ساخت عروسک پیچیده است و مراحل پیچیده زیادی را شامل می شود. این هنر برای برخی فقط یک سرگرمی است و در مقابل برخی تصمیم می گیرند آن را تبدیل به یک حرفه و شغل بکنند. اگر عاشق عروسک هستید ، می توانید از ساخت عروسک برای دیگران لذت ببرید.

خلاقیت در عروسک سازی بسیار مهم است.  شما باید عروسک هایی جذاب برای بچه ها درست کنید. برای دیدن ایده های جدید از عروسک ها، برنامه پینترست بهترین گزینه است. نمونه هایی از این خلاقیت ها در ساخت عروسک، الهام از نقاشی کودکان یا الهام از ظاهر یک شخص است.

خیاطی در منزل

خیاطی

در صورتی که به کار با پارچه و نخ علاقه دارید، این مورد برای شما می تواند مناسب باشد. سرمایه اولیه برای این شغل بستگی به شما و شیوه ای که می خواهید آن را انجام دهید، دارد. شما می توانید در کلاس های خیاطی شرکت کنید یا از طریق فیلم های آموزشی موجود در اینترنت خیاطی را یاد بگیرید.

شمع سازی در منزل

شمع گل

ساخت شمع در مقادیر زیاد آسان نیست.باید در مورد کیفیت، زمان سوختن، ایمنی، برند و بسیاری از جنبه های دیگر دقت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال ، هنگام ریختن پارافین ذوب شده، باید درجه حرارت، دمای اتاق، رطوبت، دمای ظرف و غیره را در نظر بگیرید. و هنگام انتخاب روغن های خوشبو کننده و رنگ آمیزی، باید مراقب ایمنی آن باشید. 

بافتنی در منزل

بافتنی

احتمالا شما با شنیدن نام بافتنی به یاد مادربزرگ خود هنگامی که زیر کرسی در حال بافت بافتنی بود، می افتید. اما امروز شما می توانید با استفاده از آن و حداقل سرمایه کسب درآمد کنید. در فصل سرما افراد نیاز به لباس های گرم دارند. شما می توانید لباس ، شال ، کلاه ، دستکش و… را به صورت دستی یا با استفاده از ماشین بافته و به مشتریان عرضه کنید. همچنین آموزش های بافتنی نیز در سایت های مختلف موجود است که می توانید با استفاده از آن ها انواع محتلف آن را یاد بگیرید.

کترینگ مواد غذایی

قابلمه و آشپزی

همه مردم طرفدار غذاهای خانگی و با کیفیت هستند که این خصوصیات در فست فود ها وجود ندارد و هرگز جایگزین غذای خانگی نمی شود. یکی از روش هایی که به حداقل سرمایه نیاز دارد ، انعقاد قرارد با شرکت ها برای پخت غذا در خانه و ارسال آن به شرکت در ساعت نهار است. اگر مغازه دارید و هدفتان تاسیس تهیه غذا و پذیرایی از مشتریان در همان محل است، باید آن را تجهیز کنید. برای راه اندازی کترینگ، بـه فضایی حدود یکصد متری نیاز خواهید داشت.

مراقبت و نگهداری (ژاکت)

برای کسانی که صبر و حوصله خوبی دارند و روحیه لطیفی دارند، نگهداری از گل و گیاه و حیوانات می تواند گزینه خوبی باشد. از طرفی برای کسانی که با بچه ها می توانند رابطه بگیرند، پرستاری کودک بسیار مناسب است. این کار هم در منزل شخصی که خواستار مراقب بوده می تواند انجام شود و هم در منزل شخصی مراقب. البته بسیار اهمیت دارد که درا ین زمینه آموزش دیده باشید یا مطالعه کرده باشید.

نگهداری از حیوانات خانگی

حیوان خانگی

در این شغل، شما از حیوانات خانگی افراد وقتی صاحبان آن ها به سفر می روند و یا ساعات کاری طولانی دارند، در خانه آن ها یا خانه خودتان، نگهداری می کنید.
در شروع پذیرش این حیوانات بهتر است در ابتدا با صاحب حیوان و خود حیوان به طور مستقیم ملاقات داشته باشید و ضمن پرسیدن سوالات برای بیشتر آشنا شدن با خصوصیات اخلاقی حیوان، بتوانید بهترین سیاست کاری خود را پیش ببرید.
شما می توانید از حیوانات خانگی در پاسیو های خانگی نگه داری کنید. همچنین می توانید از طریق فروش غذای حیوانات به افرادی که زمان کافی برای آماده کردن آن را ندارند، کسب درآمد کنید.

پرورش قارچ در منزل

قارچ

امروزه همه افراد به دنبال مواد غذایی ارگانیک هستند. پرورش قارچ در خانه، چیزی است که تقریبا همه افراد به آن علاقه مند بوده و سود خوبی دارد. قارچ یک افزودنی سالم برای هر رژیم غذایی است ، زیرا کالری و چربی کمی دارد ، فیبر بالایی دارد و حاوی مقادیر بالای پتاسیم و سلنیوم است. قارچ ها بهتر است در محیط های سرپوشیده پرورش داده شوند ، مکانی که دما و نور را بتوان به آسانی مدیریت کرد. یادگیری نحوه پرورش قارچ در داخل خانه برای شروع این کار ضروری است.
فیلم ها و محتوای آموزشی زیادی در رابطه با طریقه پرورش قارچ در اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

پرورش گل و گیاه

گیاه و گلدان

شما می توانید با پرورش گل و گیاه علاوه بر کسب درآمد در تمام طول روز احساس نشاط و شادابی داشته باشید.
امروزه با صنعتی شدن شهر ها نیاز به گسترش فضای سبز و نگهداری از گیاهان در خانه احساس می شود.
مزیت این کار نسبت به سایر مشاغل این است که با کمترین هزینه و بدون الزام به خرید دستگاه ها و تجهیزات یا مواد اولیه گران می توانید محصولاتی را برای فروش به بازار آماده کنید.

مراقبت از کودک

کودک و عروسک

اگر عاشق بچه ها هستید و با آنها رابطه خوبی می توانید برقرار کنید، میتوانید مسئولیت نگهداری از کودکان را برعهده بگیرید. این روزها که اکثرا پدر و مادرها شاغل هستند و امکان نگهداری از فرزند خود را ندارند، شما می توانید این کار را انجام دهید و کارهایی چون غذا دادن، لباس عوض کردن، خواباندن و بازی کردن با بچه را انجام دهید. البته پرستاری از کودک مستلزم صبر و آموزش های لازم است.

به عنوان کلام آخر این که راه های متفاوتی برای راه اندازی کسب و کار خانگی وجود دارد و شما نیز می توانید با استفاده از تجربیات دیگران و خلاقیت خودتان، به جمع صاحبان کسب و کارهای خانگی بپیوندید. امیدواریم به این سوالات شما در این زمینه به‌ویژه این‌که “چگونه یک کسب و کار خانگی راه بیندازیم؟” پاسخ داده باشیم.

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه