zhaket logo

چطور کاربران را دوباره به سایت‌ مان برگردانیم؟

دیجیتال مارکتینگ

13 دقیقه زمان مطالعه

بسیاری از دارندگان وب سایت بر جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت خود تمرکز دارند. اما آن ها غالباً فراموش می کنند که تشویق بازدیدکنندگانی که برای بار دوم برای خرید به وب سایت مراجعه می کنند، راحت تر خواهد بود و تبدیل آن ها آسان تر است.

بازدیدکنندگان جدید احتمالاً هنوز در حال تحقیق و مقایسه هستند و تجربه ثابت کرده است که مردم معمولاً پس از بازدید از وب سایت برای اولین بار خرید نمی کنند. اشتباه برداشت نکنید، اولین بازدید مهم است و یک وب سایت با ظاهر مناسب و با کیفیت می تواند به اندازه کافی توجه آن ها را جلب کند، اما قانع کردن آن ها برای خرید با تلاش زیادی همراه است.

بازدیدکنندگانی که برای بار دوم به وب سایت شما مراجعه می کنند، دقیقاً می دانند که چه می خواهند و اغلب آماده خرید هستند. همچنین کاربر بازگشتی احتمالاً اطلاعات محصول شما را به اشتراک می گذارد، با نام تجاری شما تعامل می کند، نظراتی ارائه می دهد و سایت شما را به دیگران توصیه می کند. بنابراین بازگرداندن بازدیدکنندگان برای یک کسب و کار حائز اهمیت است.

وب سایت ها برای ایجاد ارتباط و محبوبیت به زمان، تعهد و سازگاری نیاز دارند. اگر می خواهید وب سایت خود را ارتقاء دهید و تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید، باید بر روی نرخ بازگشت بازدیدکنندگان خود تمرکز کنید. ما در این مقاله به شما روش هایی برای افزایش و بهبود نرخ بازگشت سایتتان معرفی خواهیم کرد.

مراجعه کاربر به سایت های فروشگاهی

چرا باید نرخ بازگشت بازدیدکننده سایت خود را افزایش دهید؟

برای هر وب سایت، بازدیدکنندگان بازگشتی مهم هستند، زیرا آن ها می گویند کمپین های بازاریابی شما چقدر موفقیت آمیز است، چه کسانی مشتری وفادار شما هستند و چه میزان عملکرد قابل قبولی داشته اید. اگر Google Analytics را در سایت وردپرس خود تنظیم کرده اید، می توانید میزان بازدیدکننده های بازگشتی را در نمای کلی گزارشات خود پیدا کنید.

اگر می خواهید بدانید چطور گوگل آنالیتیکس را در وردپرس نصب کنید، این مطلب را بخوانید.

Google Analytics میزان بازگشت بازدیدکننده را به عنوان تعداد کاربرانی که طی 2 سال گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند، تعریف می کند. طبق مطالعه های انجام شده، بازدیدکنندگان برگشتی 65.16 ٪ بیشتر از بازدیدکنندگان جدید محصول به سبد خریدشان اضافه می کنند و این همه ماجرا نیست، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان برگشتی به طور قابل توجهی بیشتر از بازدید کنندگان جدید است. این آمار نشان می دهد که بازدیدکنندگان برگشتی 75 درصد بیشتر از یک بازدید کننده جدید شانس خرید دارند. در نتیجه، می توانید با تمرکز بر روی آن ها در بازاریابی خود انتظار بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید.

نرخ بازگشت بازدیدکننده خوب معمولاً به صنایعی بستگی دارد که شما در آن فعالیت می کنید، اما نرخ بازگشت بازدیدکننده خوب به طور متوسط ​​30٪ است و اگر می توانید بین بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی خود 50٪ تعادل برقرار کنید، می توان گفت که عملکرد خوبی داشته اید.

تایپ کردن نام دامنه سایت

بازدید کننده بازگشتی و جدید چیست و چه تفاوت هایی دارند؟

همانطور که می دانید بازدیدکننده بازگشتی کسی است که بیش از یک بار از وب سایت شما بازدید می کند. این معیار به بازاریابان دیجیتال اجازه می دهد تا ببینند در ساخت و حفظ مخاطب به صورت آنلاین چقدر موثر هستند. این امر به ویژه برای نشان دادن ارزش تلاش های بازاریابی محتوا بسیار مهم است.

شما می توانید نرخ بازگشت خود را با توجه به تعداد دفعات مراجعه بازدیدکننده به وب سایت با استفاده از گروه بندی های زیر تفکیک کنید: 2-3 بازدید، 4-9 بازدید و بیشتر از 10 بازدید. این معیار همچنین اطلاعاتی در مورد میانگین زمان حضور در سایت برای بازدید مجدد را ارائه می دهد. از معیار نرخ بازگشت بازدید کننده می توان برای معکوس کردن الگوهای بازارایابی خود استفاده کرد تا از این طریق بررسی کنید که چگونه استراتژی بازاریابی محتوا بر رفتار مخاطب تأثیر می گذارد.

در مقابل Google Analytics بازدید کننده جدید را به عنوان کسی که قبلاً هرگز در وب سایت شما نبوده است، تعریف می کند. این شناسایی بر اساس کوکی های وب سایت است. مشکلی که در تعیین نرخ بازگشت بازدیدکننده وجود دارد این است که اگر بازدیدکننده ای برای بار دوم از وب سایت بازدید کند و دستگاه وی کوکی را قبول نکند، کوکی ها را حذف کرده و یا از دستگاه یا مرورگر دیگری استفاده کند، به عنوان یک بازدید کننده تکراری شناخته نمی شود و فرض می شود که بازدید کننده جدید است. همچنین موارد زیادی وجود دارد که بازدید کننده تکراری می تواند به عنوان یک بازدید کننده جدید طبقه بندی شود، از جمله:

  • اگر شخصی در حالت مرور ناشناس یا خصوصی در وب سایت شما باشد.
  • اگر شخصی ابتدا از طریق لپ تاپ خود به سایت شما مراجعه کند و سپس بعداً با تلفن هوشمند خود به مرور آن بپردازد. اگر در هر دو دستگاه به سیستم Chrome وارد نشده باشد، وقتی سایت شما را دوباره با تلفن هوشمند خود مشاهده کند، به عنوان یک بازدید کننده جدید به حساب می آید.
  • اگر شخصی به سایت شما مراجعه کرده و سپس حافظه پنهان مرورگر خود را قبل از مشاهده مجدد پاک کند.

بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که تعیین بازدید کننده جدید و تکراری می تواند چالش برانگیز باشد و آمار بدست آمده خیلی دقیق نخواهند بود.

چگونه می توان بازدیدکنندگان را به وب سایت خود بازگرداند؟

افراد مختلف در سایت و درآمدزایی و هدف

یک خبرنامه ایجاد کنید.

ایمیل ها راهی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و بازگرداندن آن ها به سایت شما هستند. خبرنامه ها حاوی آخرین اطلاعات مربوط به محصولات شما هستند، اخبار و به روز رسانی ها، جزئیات مربوط به رویدادهای آینده و تخفیف و پیشنهادات مختلف را ارائه می دهند.

با راه اندازی یک خبرنامه، می توانید با کاربران تعامل داشته باشید، به آن ها کمک کنید نام تجاری شما را به خاطر بسپارند و سپس پیشنهادهای خود را به آن ها ارائه دهید. با استفاده از ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل، ایجاد یک خبرنامه و خودکار کردن روند انجام آن بسیار آسان است.

ژاکت به شما قدرتمندترین افزونه خبرنامه ایمیلی وردپرس را ارائه می دهد.

پس از فعال شدن خبرنامه شما، باید بازدیدکنندگان جدید را تشویق به ثبت نام در آن کنید. بهترین راه برای جلب بازدید کنندگان برای ثبت نام در لیست ایمیل شما، ارائه یک هدیه رایگان در ازای آن است. با قرار دادن محتوای با کیفیت خود در محبوب ترین پست های خود، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. با افزودن آنها به صفحات برتر تبدیل خود، شانس بیشتری برای جمع آوری لیدها دارید. در ادامه، برخی از روش های افزایش لیست ایمیل هایتان را معرفی می کنیم:

  • یک فرم ثبت نام ساده و در عین حال جذاب در سایدبار سایت خود ایجاد کنید.
  • یک دکمه تأیید ثبت نام به فرم تماس خود اضافه کنید.
  • فرم های ثبت نام نوار شناور را در سایت خود اضافه کنید.
  • یک تایمر شمارش معکوس برای ایجاد حس فوریت به وب سایت خود اضافه کنید.
  • محتوای رایگان را به اعضای خبرنامه خود ارائه دهید.
  • برای به دست آوردن اعضای بیشتر، از نظرات افراد استفاده کنید.

ایمیل های خود را با محتوایی که دقیقاً بازدیدکننده به آن نیاز دارد، پر کنید. وقتی شما محتوای خاصی فراتر از آنچه کاربران در وب سایت شما پیدا می کنند را در اختیار کاربران قرار دهید، آن ها احساس “آگاهی” می کنند و به احتمال زیاد طرفدار برند شما می شوند.

یک  مطالعه در سال 2014  نشان داد که  بازاریابی از طریق ایمیل  تقریباً 40 برابر موثرتر از سایر روش های تبلیغاتی است. تقریباً 91 درصد از کاربران روزانه از ایمیل استفاده و بازدید می کنند. بنابراین از خبرنامه خود برای برجسته کردن پیشنهادات ویژه، محتوای جدید و رویدادها استفاده کنید. شما باید خبرنامه خود را با یک برنامه زمانی ثابت ارسال کنید و منظم باشید. توجه داشته باشید که ارسال ایمیل ها به تعداد زیاد باعث لغو اشتراک کاربران می شود.

بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

آیا می دانید رسانه های اجتماعی 31.24٪ از بازدیدکنندگان را به وب سایت ها هدایت می کنند؟ بنابراین، برای افزایش تعداد بازدیدکننده های بازگشتی خود، می توانید از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید. با جذب بازدیدکنندگان خود در کانال های اجتماعی مختلف، می توانید با آن ها در ارتباط باشید و آن ها را به راحتی به سایت خود بازگردانید.

برای تبلیغ رسانه های اجتماعی خود، می توانید از پاپ آپ ها استفاده کنید تا توجه بازدید کنندگان وب سایت خود را پس از پیمایش و یا گذراندن مدتی در صفحه، جلب کنید. برای افزایش دنبال کننده های خود در شبکه های اجتماعی، می توانید از بازاریابی ویروسی استفاده کنید. آن ها در ایجاد تعامل، افزایش لایک و فالوور، افزایش لیست ایمیل شما و هدایت بازدید به سایت عالی هستند.

برای موفق بودن در شبکه های اجتماعی، باید یک تقویم زمانی برای انتشار محتوای خود ایجاد کنید که در آن نه تنها برای محتوای جدید برنامه ریزی کنید، بلکه محتوای موجود را که می تواند در طول ماه در کانال های اجتماعی منتشر شود یا اهداف جدیدی را برای فعالیت های بزرگ تر تهیه کنید، را قرار دهید. این یک روش عالی برای حفط انسجام و تعامل با مخاطبان است.

سیستم اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن ها را ایجاد کنید.

اعلان ها و نوتیفیکیشن ها راهی عالی برای افزایش میزان بازدیدکننده برگشتی شما است. نوتیفیکیشن ها پیام هایی هستند که در دسکتاپ و موبایل کاربران شما ظاهر می شوند و اطلاعاتی راجع به آخرین به روزرسانی ها و .. را به آن ها می دهد. یک بازدید کننده با استفاده از نوتیفیکیشن ها وقتی روی یک پیام کلیک می کند، روی وب سایت شما قرار می گیرد و این ارتباط و تعامل را افزایش می دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
کاربردی ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام

افزونه ارسال نوتیفیکیشن وردپرس را از ژاکت تهیه کنید.

کدنویسی سایت و درج تصویر

به طور منظم محتوای جدید منتشر کنید.

یکی از بهترین راه ها برای اینکه بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جذب کنید، انتشار منظم محتوای شگفت انگیز است. اگر افراد محتوای شما را دوست داشته باشند، برای اطلاعات بیشتر دوباره به وب سایت شما برمی گردند. در نتیجه، شما شروع به افزایش میزان بازدیدکننده ها می کنید. ممکن است در این مرحله از خود بپرسید، چند بار باید مطالب را منتشر کنیم؟ پاسخ به این سوال به جدول زمانی و ظرفیت تولید محتوای شما بستگی دارد.

اما شرکت هایی که بیش از 16 پست در ماه منتشر می کنند، 3.5 برابر بیشتر از کسانی که ماهانه کمتر از 4 پست منتشر می کنند، بازدید دریافت می کنند. این نشان می دهد که بازاریابی محتوا، استراتژی قدرتمندی است که باید اتخاذ کنید. برای یافتن ایده های تولید محتوای جدیدی که بازدیدکنندگان شما ممکن است دوست داشته باشند، می توانید به گزارش جمعیت شناسی و علاقه مندی های کاربران نگاه کنید. این به شما کمک می کند آنچه را که کاربران شما دوست دارند، شناسایی کرده و سپس بر اساس علایق آن ها شروع به تولید محتوا کنید.

روش های مختلف دیگری برای یافتن ایده های محتوا وجود دارد تا از طریق آن بازدیدکنندگان را به وب سایت خود بیاورید. به عنوان مثال، می توانید از رقبای خود برای تولید ایده های محتوایی جدید استفاده کنید .هنگامی که محتوای خود را ایجاد کردید، می توانید از روش های ذکر شده قبلی برای تبلیغ و آوردن بازدید کنندگان به وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک اعلان و پیامی را به کاربران ارسال کنید، آن را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و در خبرنامه ایمیل خود قرار دهید تا مخاطبان خود را مطلع کنید.

نرخ پرش خود را کاهش دهید.

برای کاهش نرخ پرش خود، اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع بارگیری می شود. از اصطلاحات ساده و استاندارد به عنوان مثال بلاگ، درباره ما و غیره برای منوی خود استفاده کنید. بازدیدکنندگانی که از طریق جستجو در گوگل به سایت شما می رسند، می خواهند سایتی را مشاهده کنند که با کلمات کلیدی جستجوی آن ها مطابقت داشته باشد، بنابراین می دانند که سایت شما با نتایج موردنظر آن ها مرتبط است. هدف سایت شما باید حل مشکلات یا نیازهای مشتری باشد.

مرحله ای که اغلب در طراحی وب سایت نادیده گرفته می شود، تست کاربر است. یک تجربه کاربری بد می تواند کاربر را از مراجعه مجدد به سایت شما منصرف کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که پیمایش در سایت شما آسان و ساده است و کاربر به هدف نهایی خود در آن می رسد.

محتوای موجود را به روزرسانی و دوباره استفاده کنید.

همراه با ایجاد پست های جدید، می توانید با استفاده مجدد از محتوای موجود، بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. استفاده مجدد از محتوا به شما کمک می کند تا آن را برای کانال های مختلف به صورت مجدد استفاده کنید. این باعث افزایش دسترسی افراد به شما و بازدید بیشتر می شود و دیگر لازم نیست هر بار نگران پیدا کردن موضوعات برای تولید محتوای جدید باشید.

اولین قدم در استفاده مجدد از محتوا این است که مشخص کنید کدام محتوا مناسب تر است و سپس یکی از آن ها را انتخاب کنید. این کار را می توانید با مشاهده محبوب ترین پست های خود انجام دهید. با کمک ابزار های تجزیه و تحلیل می توانید به راحتی پست ها و صفحات با عملکرد بالا را ردیابی کنید.

هنگامی که دانستید کدام پست ها بهترین عملکرد را دارند، می توانید آن ها را در محتوای خود برای سیستم عامل های مختلف دوباره استفاده کنید.

محتوای جدید و محبوب را به نمایش بگذارید.

یک روش آسان برای تبدیل بازدید کنندگان به طرفداران خود، این است که به آن ها دلیلی برای بازگشت به سایت خود بدهید. ارائه محتوای جدید به طور منظم و برجسته کردن مهمترین آن ها باعث تقویت تعامل مکرر خواهد شد. مطمئن شوید که بازدیدکنندگان می دانند چه محتوایی جدید است و آن را به صورت منظم منتشر کنید. این کار به بازدیدکنندگان دلیلی برای بازگشت به سایت شما می دهد.

مقالاتی را که به طور مداوم سطح مناسبی از بازدید را در Google Analytics نشان می دهند، تحت نظر داشته باشید و دوباره آن را برای کاربران جدید ارسال کنید. داشتن بخشی اختصاص داده شده به محبوب ترین ها و یا پرفروش ترین ها باعث می شود کاربران احساس کنند مخاطبان زیادی دارید. اگر آن ها از مطالب لذت ببرند، احساس می کنند بخشی از جامعه شما هستند. هرچه محتوای با کیفیت بیشتری به اشتراک گذاشته شود، کاربران بیشتری آن را به اشتراک می گذارند و این همان معجزه ی بازاریابی ویروسی و یکی از راه های افزایش تعداد بازدیدکنندگان است.

توجه به آمار و نمودار

یک استراتژی برای افزایش وفاداری مشتری ایجاد کنید.

اگر می خواهید بازدید کنندگان مجدداً به سایت شما بازگردند، می توانید یک استراتژی وفاداری ایجاد کنید. با ارائه جوایز و پاداش های انحصاری به کاربران وفادار، بازدیدکنندگان شما چیزی را در اختیار دارند که می توانند مدام به وب سایت شما برگردند. به عنوان مثال، بسیاری از وب سایت ها در استراتژی وفاداری مشتری منحصراً برای خوانندگان خود پیشنهادات و تخفیف هایی ارائه می دهند. استراتژی های وفاداری مشتری همچنین یک روش عالی برای قدردانی از بازدید کنندگان شما و تشکر از آن ها برای بازدید از وب سایتتان است. این نشان می دهد که آن ها برای تجارت شما چقدر مهم هستند.

تبلیغات استراتژیک انجام دهید.

هدف گذاری مجدد، زمانی استفاده می شود که شما به شخصی که از وب سایت شما بازدید کرده، با صفحات رسانه های اجتماعی شما تعامل کرده، ویدیویی تماشا کرده و یا با نام تجاری شما تعامل داشته است، تبلیغاتی را نمایش می دهید. با استفاده از تبلیغات مجدد، می توانید سایت خود را در مقابل بازدیدکنندگان خود نگه دارید و آن ها را به سایت خود بازگردانید. شما می توانید تبلیغات استراتژیک را از طریق Google Display Retargeting انجام دهید .

این ابزار ها با استفاده از کوکی های ردیابی، افراد مناسب برای نمایش تبلیغات استراتژیک را به شما نشان می دهند. هنگامی که یک کاربر از سایت شما بازدید می کند، یک کوکی در مرورگر وی قرار می گیرد. بر اساس رفتار آن ها، کد رهگیری تبلیغاتی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد که برای هدف گذاری مجدد در نظر گرفته شده است.

با اجرای تبلیغات مجدد، اساساً شما یک یادآوری برای بازدیدکنندگان خود ارسال می کنید تا به وب سایت شما بازگردند. اگر فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، هدف گذاری مجدد برای افزایش تبدیل ها و میزان بازدید کنندگان و افزایش فروش، بسیار عالی است.

ایجاد یک تجربه کاربری خوب (UX)

طراحی وب سایت و تجربه ی کاربری خوب از عوامل مهم برای بازگشت مجددبه وب سایت شما هستند. یک طراحی تمیز، جذاب و ناوبری آسان باعث می شود تا بازدیدکنندگان به طرفداران برند شما تبدیل شوند. بنابراین با توجه به تاثیر آن در بازگشت بازدید کنندگان، اطمینان حاصل کنید که سایت شما واضح و مناسب طراحی شده است.

وقتی صحبت از طراحی می شود، آن را ساده نگه دارید. از رنگ های چشم نواز، فونت های قابل خواندن و تصاویر و فیلم غنی استفاده کنید. از فضای سفید نترسید! یک سایت زیبا و مینیمال می تواند در بسیاری از زمینه ها بسیار موثر عمل کند.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما در تلفن همراه قابل استفاده است.

داشتن سایتی که به نظر خوب می رسد کافی نیست، سایت شما باید در دستگاه های مختلف به راحتی جستجو شود. منوهای بصری، دکمه های واضح برای کال تو اکشن و قابلیت جستجوی قوی، تجربه خوبی را برای کاربر ایجاد می کنند.

گرفتن دو طرف نمایشگر سایت

بر هر دو نوع مخاطبان تمرکز داشته باشید.

سایت شما باید هم برای بازدیدکنندگان جدید و هم بازدیدکنندگان برگشتی، یعنی هر دو نوع مخاطب مناسب باشد و هر دوی آن ها را مورد توجه قرار دهد. بازدیدکنندگان جدید ممکن است اطلاعات زیادی در مورد محصول شما و یا حتی صنعت شما نداشته باشند، بنابراین گزینه هایی مانند بخش شروع یا بخش محبوب ترین در سایت شما می توانند یک بخش مفید برای هر دوی آن ها باشند. بازدیدکنندگان برگشتی احتمالاً در مورد سایت شما آگاهی دارند، بنابراین باید آن ها را درگیر مطالب تازه کنید، در عین حال باید مراقب بازدیدکنندگان جدید خود نیز باشید. برای تشویق این کاربران برای بازگشت به سایت خود، اولین کسی باشید که اطلاعات جدید مربوط به صنعت خود را منتشر می کند و این را در خبرنامه ایمیل و کمپین های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید.

جمع بندی

روش های زیادی برای جذب بازدیدکنندگان بازگشتی شما وجود دارد. هرچه شما بازدیدکنندگان را بهتر بشناسید، می توانید پی ببرید که چگونه نیازهای آن ها را دقیقاً و در زمان مناسب برآورده کنید. تجربه شخصی در وب سایت شما نه تنها فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، بلکه منجر به بهبود کیفیت محتوا و … می شود. بنابراین برای بازگرداندن افراد به وب سایت خود، به تجربه ی کاربری آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

445,000 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه