سئوی حرفه ای در وردپرس با Rank Math SEO

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

انتخاب افزونه سئوی مناسب برای سایت وردپرسی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که باید انجام دهید. با راه‌حل‌های بسیار زیادی که وجود دارد، اغلب می‌توان بهترین‌ها را درنظر گرفت. پلاگین Rank Math SEO برای وردپرس به عنوان یکی از برترین افزونه‌های سئوی وردپرس است. در این پست به ویژگی های کلیدی افزونه، سهولت استفاده، قیمت گذاری و موارد دیگر می‌پردازیم تا با آن بطور کامل آشنا شوید و درباره سایت خود تصمیم بگیرید.

سئوی حرفه ای در وردپرس

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) راهی برای دیده شدن سایت است. Rank Math SEO یک افزونه قدرتمند سئو برای وردپرس است که بهبود سئوی محتوای شما را برای هر کسی بدون در نظر گرفتن سطح تخصص آسان می‌سازد. Rank Math که در سال 2018 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در هند قرار دارد، به سرعت دنیای افزونه‌ها را تحت تأثیر قرار داد و اکنون بیش از 1 میلیون کاربر فعال دارد. رتبه‌بندی سئوی آن (که خود را به عنوان “چاقوی سوئیسی سئو وردپرس” معرفی می‌کند) ظاهراً امکانات بهینه سازی را پوشش داده و دارای ویژگی‌های متعدد و عالی است. استفاده از آن آسان بوده و دارای بسیاری از ویژگی‌های قدرتمند در نسخه رایگان (مخصوصاً برای سئوی درون صفحه) است که آن را به یک افزونه محبوب تبدیل کرده.

ویژگی های کلیدی افزونه Rank Math SEO

استفاده آسان: اولین ویژگی که برای Rank Math برجسته درنظر گرفته شده، رابط کاربری ساده و تمیز آن است. داشبورد افزونه مجموعه‌ای از تجزیه و تحلیل‌های عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آنها برای بهبود محتوای سایت خود استفاده کنید، همراه با ویژگی‌های ظاهری تنظیمات خوبی به همراه دارد.

داشبورد افزونه

رابط بصری برای بهینه سازی سئوی درون صفحه: رابط کاربری ساده اما کاربردی است. این افزونه وردپرس جزئیات مهم در مورد محتوای سئوی شما را در کنار پست در زمان واقعی به نمایش می‌گذارد، این امر به شما امکان می‌دهد سئوی محتوای خود را با استفاده از اطلاعات در دسترس، در حالی که هنوز در ویرایشگر متن هستید، افزایش دهید. این رتبه بندی از ۰ تا ۱۰۰ را ارائه شده که در صورت گرفته رتبه ۸۰ به بالا، عدد با رنگ سبز نمایان می‌شود.

بهینه سازی کلمات کلیدی پیشرفته: در کنار بهینه‌سازی عالی درون ویرایشگر، می‌توانید از داشبورد Rank Math نگاهی عمیق‌تر به تحقیقات کلمات کلیدی بیندازید. شما می‌بینید که سایت شما چند بار در نتایج جستجو نشان داده شده است، تعداد کل کلمات کلیدی رتبه‌بندی خود را ببینید، ببینید سایت شما چند کلیک دارد و موارد دیگر.
توانایی تحلیل این اطلاعات همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد در مورد روندهای وبسایت و نحوه عملکرد استراتژی‌ها تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و استراتژی برای سئوی عالی مهم است، بنابراین این ویژگی‌ها به طور باورنکردنی در Rank Math استقبال می‌شود.

توانایی تجزیه و تحلیل

توصیه های لینک سازی: اگر گزینه پیشنهادات پیوند را فعال کنید، که یک ویژگی واقعاً عالی است، Rank Math به شما پیشنهادهای لینک‌سازی را هنگام نوشتن پست‌ها ارائه می‌کند تا به استراتژی لینک‌سازی شما کمک کند. برای فعال کردن توضیحات متا توصیه‌های لینک، باید در حالت پیشرفته به Titles & Meta > Posts بروید. می‌توانید گزینه پیشنهادات لینک را در پایین صفحه پیدا کنید. سوئیچ را با روشن کردن آن فعال کنید.

پیشنهادات لینک سازی

پیشنهادات لینک‌سازی به شما این امکان را می‌دهد که به سایر پست‌های مرتبطی که شما یا تیمتان قبلاً نوشته‌اید پیوند دهید. این امر فوق العاده مفید است، به خصوص اگر در گذشته مطالب زیادی نوشته باشید، زیرا می‌توانید بدون نیاز به جستجوی پست‌های قبلی، به طور خودکار به محتوای مرتبط پیوند دهید.

سایر ویژگی های نسخه رایگان افزونه

برخی دیگر از ویژگی‌های کلیدی نسخه قابل دسترسی Rank Math برای سئوی حرفه ای در وردپرس عبارتند از:

نقشه سایت XML – استفاده از یک افزونه جداگانه برای نقشه سایت دیگر ضروری نیست. XML Sitemap Rank Math برای اینکه موتورهای جستجو بدانند کدام صفحه را می‌خواهید ایندکس کنند یک گزینه ایده آل است.

این مقاله را حتما بخوانید
سئو تکنیکال چیست؟ 12 گام اساسی سئو تکنیکال که باید بدانید

یکپارچه سازی تحلیلی – می‌توانید به کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارهای SEO متصل شوید و تمام آمارها را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

نمودار دانش و سئوی محلی – می‌توانید سایت خود را ارتقا داده تا در نتایج جستجوی کسب‌وکارهای محلی برجسته‌تر ظاهر شود.

سئوی تصویر – به صورت خودکار متن و عناوین جایگزین را به تصاویر اضافه می‌کند تا رتبه بالاتری کسب کنید.

پیشنهادات لینک داخلی – به طور خودکار لینک‌های سئو را به صفحات داخلی مرتبط اضافه می‌کند.

AMP (صفحات موبایل بهینه) – متا تگ‌های مورد نیاز را به صورت خودکار به صفحات AMP اضافه می‌کند.

محتوا با هوش مصنوعی – به طور خودکار کلمات کلیدی مرتبط، پیوندها، تگ‌های عنوان را برای کمک به شما در نوشتن محتوای سئو توسط هوش مصنوعی پیشنهاد می‌شود.

توضیحات رسانه های اجتماعی – نحوه ارائه محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی را کنترل می‌کند.

تغییر مسیر – مدیریت و ایجاد تغییر مسیرهای 301 و 302.

مانیتورینگ 404 – این تابع آدرس‌هایی را که کاربران و موتورهای جستجو با خطاهای 404 مواجه می‌شوند را پیگیری می‌کند.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی تمرکز – بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی متمرکز.

گوگل آنالیتیکس – پس از افزودن کد رهگیری گوگل آنالیتیکس، می‌توانید اطلاعات ترافیکی را از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

توضیحات و عناوین متا – برای هر پست یا صفحه، می‌توانید به صورت دستی عناوین و توضیحات متا را ویرایش کرده یا از قالب‌ها استفاده کنید.

ووکامرس – اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید صفحات ووکامرس خود را با این افزونه بهینه کنید، اگرچه ویژگی‌های اضافی با نسخه حرفه‌ای وجود دارد.

مقایسه Rank Math SEO با Yoast SEO

حالا که اینجا درباره سئوی حرفه ای در وردپرس با افزونه رنک مث صحبت کردیم، خیلی‌ها به این فکر می‌کنند که پس Yoast SEO چه؟ تقریبا بیشتر کاربران وردپرسی از این افزونه استفاده می‌کنند. پس تکلیف چیست؟ ما در اینجا مقایسه‌ای ترتیب دادیم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

افزونه یواست همیشه در قله افزونه‌های سئو بوده، اما Rank Math یک چالش جدید و ارزشمند است. هر دو افزونه در مورد بهبود سئو چیزهای زیادی برای ارائه دارند. Yoast SEO و Rank Math بسیاری از ویژگی‌های رایگان یکسان مانند نقشه‌های سایت، شمارنده‌های لینک داخلی و قالب‌های بهینه برای محتوا و عناوین را به اشتراک می‌گذارند. با این حال، Rank Math با ادغام Google Analytics و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای پنج کلمه کلیدی رایگان نیز همراه است.با این حال این دو افزونه را در پنج عامل مهم مورد بررسی و مقایسه قرار می‌دهیم:

  • راه اندازی – هر دو طراحی ساده‌ای را ارائه می‌دهند که اساساً بری تنظیم و فعالیت بسیار مناسب بوده و کاربرپسند است. Rank Math می‌تواند کاربران را با تنظیمات «آسان» و «پیشرفته» قابل تغییر متمایز کند، در حالی که Yoast شامل فیلم‌های آموزشی و آموزه‌هاست.
  • کلمات کلیدی – Rank Math با ابزارهای کلمات کلیدی بیشتر و سیستم رتبه بندی جامع‌تر همراه است.
  • ویژگی ها – Rank Math قابلیت‌های رایگان بیشتری نسبت به Yoast SEO ارائه می‌دهد.
  • کاربرپسند بودن – این موضوع به ترجیحات شخصی بستگی دارد. Yoast SEO گزینه‌های ویرایش اضافی را با گزینه‌های متاباکس و نوار کناری ارائه می‌دهد.
  • قیمت: Rank Math Pro با ۵۹ دلار عرضه شده که ارزان‌تر از Yoast SEO با ۸۹ دلار است. البته که هر دو دارای نسخه رایگان با تنظیمات مشخصی هستند.

حال تصمیم نهایی با شماست. هر دو افزونه سئو حرفه ای در وردپرس را برایمان محیا می‌کنند و مهم عملکرد خودمان نسبت به بهینه‌سازی سایت است. در واقع این افزونه‌ها در کنار مهارت‌های سئو بوده و راهنمای ما هستند.

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه