لینک dofollow چیست و چگونه می توانیم آن را ایجاد کنیم؟

سئو

6 دقیقه زمان مطالعه

برای مشتریان بالقوه آسان تر است که سایت شما را در نتایج موتور جست و جو پیدا کنند و این کار باعث می شود تا میزان بازدید و هم چنین میزان فروش بیشتری برای شما ایجاد شود. در نتیجه، یک نوع رقابت دائمی محتوا در حال انجام است، زیرا صاحبان وب سایت و وبلاگ ها به دنبال راه هایی برای جدا شدن از بین جمعیت و بهبود بهینه سازی وب سایت خود برای موتور های جستجو (SEO) هستند. در این مقاله میگوییم مفهوم لینک Dofollow چیست و متوجه می شوید که در چه زمینه هایی کاربرد دارد تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید.

دیگر روش های غلط و پر هزینه برای تبلیغات در شبکه جهانی وب سایت ها و اینترنت وجود دارد که با استفاده از هرزنامه و پر کردن محتوا با کلمات کلیدی برای جلب توجه موتور جست و جو استفاده می شود.

برندها باید به معیارهای کنترل شده ی دقیق تر، مانند PageRank گوگل بپردازند تا جذابیت آنلاین خود را افزایش دهند و لیست سایت خود را به صفحه اول، نزدیک کنند.

در حالی که بخشی از این تلاش به نوشتن محتوای مرتبط، دقیق و جالب بر می گردد، یک مؤلفه اصلی دیگر نیز وجود دارد: پیوند های Dofollow (دو فالو). با رویکرد مناسب، این پیوندها می توانند از محتوای عالی برای استفاده در PageRank بالا تر و نتایج جست و جوی بهتر استفاده کنند.

در مقاله لینک dofollow چیست نحوه کار با آن ها اورده شده است.

لینک dofollow چیست؟

PageRank در واقع یک امتیاز است که از لینک ها برای اختصاص امتیاز استفاده می کند. هر چه امتیاز بیشتری کسب کنید، رتبه سایت بهتر و سئو سایت شما بهتر است. به دلیل توانایی آن ها در “عبور” از طریق وب سایت هایی با ساختار مناسب پیوند، غالباً به عنوان “لینک پیوند” شناخته می شود، به دست آوردن این امتیازات برای هر صاحب سایت در اولویت است.

و اما مشکل و سختی کار چیست؟

تقریباً بلافاصله پس از معرفی آن ها، کسب امتیاز از هر طریق ممکن به استراتژی بسیاری از بازاریابان بی پروا تبدیل شد.

لینک dofollow چیست

ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف چیست؟

گذاشتن نظر در مورد پست های وب سایت های معروف که حاوی پیوند هایی به سایت های مشتری هستند، در نتیجه باعث افزایش مشخصات آن ها می شود. هر چه سایت پیوند دهنده معتبر تر باشد – به خرده فروشان یا سازمان های خبری معتبر فکر کنید – افزایش تاثیر پیوند بیشتر است.

به طور پیش فرض، این پیوند ها “dofollow” نامیده می شوند. آن ها به موتورهای جست و جو دستور می دهند که پیوند را به سایت اصلی منتقل کرده و PageRank آن را تقویت کنند. برای حل مشکل فزاینده پیوند های هرزنامه، پیوند “nofollow” ایجاد شد. سرپرستان سایت می توانند برچسب HTML اضافه کنند:

<a href=”http://www.website.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>

به هر پیوند در سایت خود، که به موتور های جست و جو دستور می دهد پیوند را به مقصد خود دنبال نکنند و به نوبه خود، PageRank خود را تقویت نکنند.

امروزه پیوند های dofollow همچنان بخش مهمی از استراتژی SEO هستند – گرفتن “بک لینک” از یک سایت معتبر می تواند ارزش PageRank را به طور قابل توجهی افزایش دهد و به برجسته شدن مارک ها کمک کند. در همین حال، معرفی پیوند های nofollow کنترل بیشتری برای مدیران سایت فراهم می کند.

به عنوان مثال، بیشتر بخش های نظر اکنون به طور پیش فرض دارای برچسب های nofollow هستند و سازندگان صفحه می توانند برچسب های nofollow را به پست های وبلاگ و سایر مقالات اضافه کنند. تغییر این پیوند ها از nofollow به dofollow آسان است، اما مستلزم آن است که صاحبان سایت مقصد با سرپرستان لینک دهنده سایت تماس بگیرند و درخواست تغییر کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره لینک های فالو و نوفالو مقاله ما در ژاکت را بخوانید.

نحوه ایجاد لینک Dofollow

در بیشتر موارد، برای ایجاد پیوند dofollow نیازی به هیچ اقدامی نیست. اگر سایت شما با سایت دیگری مرتبط شده باشد و آن ها ترجیح ندهند برچسب nofollow را اضافه کنند، طبیعتاً موتور های جست و جو به صفحه شما می رسند و میزان کلی PageRank شما را افزایش می دهند.

اگر پیوند هایی را در سایت خود بگنجانید، همین امر صادق است. به عنوان مثال، شما می توانید در محتوای خود پیوند هایی را به سایت های معتبر دیگر اضافه کنید و به موتور های جست و جو اجازه دهید این پیوند ها را دنبال کنند.

اگر برند دیگری از شما خواسته است پیوند های آن ها را در صفحه خود وارد کنید یا نظرات وبلاگ را تعدیل می کنید، ممکن است بخواهید برچسب های nofollow خودکار را در صورت امکان روشن کنید یا اطمینان حاصل کنید که تمام پیوند ها دارای برچسب nofollow هستند تا زمانی که مطمئن شوید منطقی است که پیوند را دنبال کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
جریمه گوگل یا گوگل پنالتی چیست؟ 50 دلیل جریمه سایت توسط گوگل

این امر به ویژه اگر پیوند های دیگر منجر به محتوای کم کیفیت یا پر از کلمات کلیدی شود بسیار مهم است، زیرا این امر می تواند در سایت خود بسیار ضعیف باشد.

به زبان ساده وقتی صحبت از لینک های خارجی از سایت های معتبر است که به صفحه شما بازمی گردند، dofollow ایده آل است. پیوند هایی که به خارج از سایت شما هدایت می شوند و از طریق پست های خود شما پیوند داده می شوند یا به نظرات مربوط به محتوای شما پیوست می شوند، فقط در صورت معتبر بودن و مرتبط بودن لینک پیوند خروجی باید پیوند داده شود.

لینک dofollow چیست

چه ابزارهایی برای پیوند های dofollow در دسترس هستند؟

نمی دانید یک پیوند dofollow است یا nofollow؟ اگر در سایت خودتان است، می توانید کد HTML را از صفحه مدیر CMS خود بررسی کنید تا مشخص شود که آیا برچسب nofollow وجود دارد یا خیر. اما چه اتفاقی می افتد که پیوند از سایت دیگری خارج شود؟ از آن جا که کد آنها را نمی توانید مشاهده یا ویرایش کنید، نمی توانید اطمینان حاصل کنید که پیوند ها dofollow یا nofollow هستند.

در این حالت، ارزش آن را دارد که از ابزارهای جست و جو گر پیوند dofollow برای تعیین این که آیا پیوند ها PageRank شما را تقویت می کنند یا خیر، استفاده کنید.

مثال ها عبارتند از:

  • جست و جو گر لینک Dofollow
  • MozBar
  • SEOquake

Link Analyzer

اولین ابزار تحت وب است که کل صفحات را از نظر پیوند های nofollow و dofollow بررسی می کند. Moz MozBar یک افزونه Chrome است، در حالی که SEOquake برای هر دو Chrome و Firefox ارائه می شود. در عین حال Link Analyzer ابزاری مستقل است که به مرورگر خاصی نیاز ندارد. هر یک از این ابزارها رایگان هستند و با دنبال کردن هر پیوندی به سایت شما برای تعیین nofollow یا dofollow کار می کنند، سپس نتایج را گزارش می دهند.

آیا نباید پیوند خارجی را دنبال کنیم؟

در این قسمت از مقاله لینک dofollow چیست، پاسخ به دو عامل بستگی دارد: پیوند به کجا منتهی می شود و در صورت انتخاب dofollow چه فوایدی دارد؟ در حالت ایده آل، هر پیوند dofollow موتورهای جست و جو را به محتوای فعلی، مرتبط و دقیق هدایت می کند.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که پیوند های متقابل dofollow ایده خوبی باشد، به خصوص اگر به دنبال گسترش بازدید سایت هستید و سایت خارجی دارای رتبه ای مشابه صفحه خود است. در حالت ایده آل، شما می خواهید ترکیبی از پیوند های nofollow و dofollow در صفحه خود داشته باشید تا موتور های جست و جو محتوای شما را فقط به عنوان وسیله نقلیه برای امتیازات PageRank مشاهده نکنند.

چه مدت طول می کشد تا گوگل پیوند dofollow را تشخیص دهد؟

از آن جا که ربات های موتور جست و جو هر روز حجم قابل توجهی از صفحات را crawl می کنند، هیچ پاسخ سریعی وجود ندارد. پیوند های dofollow به طور کلی توسط گوگل ظرف دو تا چهار روز پس از ارسال شناسایی می شوند.

اگر سایت شما دارای میزان بازدید کم است و پیوند های dofollow که ایجاد یا دریافت می کنید از همان صفحات وب کوچکی است، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا پیج رنک این پیوند ها را تشخیص دهد. اگر خوش شانس باشید که از یک سایت دارای رتبه بالا بک لینک دریافت می کنید، ممکن است فقط در عرض چند روز این مزیت را ببینید.

پیوند های Dofollow یک جنبه مهم در جست و جو گرها و تلاش برای رتبه بندی جست و جو هستند، اما برای استفاده از مزایای اساسی باید از آن ها استفاده راهبردی شود.

امیدواریم شما با مطالعه این مقاله با مفهوم مهم لینک Dofollow چیست، آشنایی پیدا کرده باشید و بدانید که در چه زمینه هایی کاربرد دارد تا بتوانید با استفاده از آن ها امتیاز صفحات خود را بیشتر کنید تا موتور های جست و جو سایت شما را به افراد بیشتری نشان دهند تا شما بتوانید از این کار فروش بیشتری داشته باشید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه