معرفی 15 نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

کسب و کار

12 دقیقه زمان مطالعه

امروزه اکثر مشاغل از نوعی اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که حدود 51٪ از مشاغل فعلی از این فناوری استفاده می کنند و این آمار همچنان در حال رشد است. طبق گزارش سال 2018 فورستر ، 55 درصد از تصمیم گیرندگان بازاریابی قصد دارند هزینه های زیادی را صرف این فناوری کنند و آن ها انتظار دارند 10 درصد یا حتی بیشتر افزایش فروش داشته باشند. با توجه به اهمیت اتوماسیون بازاریابی و مزایای آن شما باید ابزار و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مناسب و به روزی را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

با وجود ضرورت وجود نرم افزار اتوماسیون، در دنیای امروزی پر از راه حل های مختلف، نرم افزار ها و ابزارها با ویژگی های مختلف و … مورد استفاده هستند.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی 14 نرم افزار اتوماسیون بازاریابی بپردازیم و همچنین معیار هایی برای اندازه گیری عملکرد و کارایی هر یک از آن ها را معرفی خواهیم کرد. اما اگر نمی دانید اتوماسیون بازاریابی چیست بهتر است ابتدا مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید.

بهترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی چیست؟

نرم افزار اتوماسیون بازاریابیبرخی از سیستم عامل ها تنها اقداماتی مربوط به ایمیل ها و به روزرسانی CRM را ارائه می دهند. دیگران ممکن است در امتیازدهی، چرخه ی فروش، پیامک و موارد دیگر نیز به شما کمک کنند. یک محصول جذاب تر ممکن است برای محیط های بازاریابی SMB و B2C بهتر باشد، اما بازاریابی B2B ممکن است به یک پلتفرم با قابلیت گسترده تری نیاز داشته باشند. بنابراین در ادامه ما برخی از معیارهای اصلی که باید هنگام ارزیابی محصولات نرم افزاری اتوماسیون بازاریابی در نظر بگیرید را ارائه خواهیم داد.  برای داشتن انتخاب مناسب نرم افزار اتوماسیون بازاریابی موارد و معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

راحتی استفاده از آن

اتوماسیون بازاریابی برای اجرا کردن ساده نیست و استفاده کردن از آن کمی پیچیده به نظر می رسد ، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری نرم افزار ساده باشد و کار کردن با آن ساده باشد. در حالت کلی شما خیلی زمان برای یادگیری یک نرم افزار جدید نخواهید داشت پس سعی کنید یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را انتخاب کنید که تا حد ممکن ساده و آموزش پذیر باشد.

نحوه ی تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش

قطعاً شما قصد دارید که موفقیت هر کمپین را که در حال اجرا آن هستید را به دقت بسنجید ، بنابراین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی شما باید معیارهایی را که برای شما بیشترین اهمیت را دارند ارزیابی کند. در محیط های B2B و سازمانی با بسیاری از ذینفعان ، ممکن است به قابلیت های مختلف تهیه گزارش مانند داشبورد شخصی و یا گزارش خودکار از طریق ایمیل نیز نیاز داشته باشید.

با کشف مزایای اتوماسیون بازاریابی، می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. اتوماسیون بازاریابی شما می تواند کاملاً فنی باشد، بنابراین به دنبال ارائه دهندگانی باشید که دارای پایگاه داده ی قوی، آموزش و سایر گزینه های پشتیبانی مشتری باشند.

محدودیت ها

برخی از سیستم عامل های نرم افزار اتوماسیون ممکن است تعداد اقدامات شما در یک ماه و یا اندازه پایگاه داده مجاز شما را محدود کنند. با انجام هر ارزیابی ، شما بهتر است بدانید که دقیقاً چند مخاطب دارید ، به طور متوسط در روز چند ایمیل ارسال می کنید و می خواهید نرم افزار شما چه کاری انجام دهد. این کار باعث می شود هزینه نرم افزار اتوماسیون بازاریابی خود را دست کم نگیرید.

قیمت گذاری و مقیاس پذیری

اگر سود اتوماسیون را می توان با یک جمله جمع بندی کرد ، این جمله عبارت است از : اتوماسیون بازاریابی کار شما را کارآمدتر می کند، بنابراین می توانید روی وظایفی که از آن ها لذت می برید و بیشترین بازده را دارند تمرکز کنید. با در نظر گرفتن این نکته، می توانید قیمت ها را همانطور که در نظر دارید، ارزیابی کنید.

برای SMB ها و سازمان های B2C که بیشتر روی ایمیل تمرکز دارند ، یک سیستم کوچک شده ممکن است کافی باشد. با این حال ، برای نیازهای پیشرفته تر ممکن است نرم افزار سازمانی گسترده تر در طولانی مدت مقرون به صرفه تر باشد. بنابراین سعی کنید نرم افزاری را انتخاب کنید که دارای قیمت مناسب باشد اما در صورت تغییر نیاز شما نیز می تواند با شما رشد کند و به نوعی در مقابل هر نوع تهدیدی انعطاف پذیر باشد. از این گذشته ، کاهش عملیات موردنیاز برای انجام دادن کار ها به طور موثر نیز بسیار مهم است.

سازگاری

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی چقدر با اطلاعات و یا ابزار های موجود در دسترس شما سازگار است؟ هنگام انتخاب یک نرم افزار به این موضوع باید توجه کنید زیرا یکپارچه بودن به شما این امکان را می دهد که داده ها را به خوبی مدیریت کرده و از ابزارهای خود بیشتر استفاده کنید.

معرفی 14 نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

در اینجا ، ما لیستی تهیه کرده ایم تا به شما کمک کند گزینه های مختلف خود را مرتب کنید و از انتخاب بهترین راه حل بازاریابی برای شما و تیم خود احساس اطمینان کنید. این نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی عبارتند از:

  • HubSpot Marketing Automation
  • ManyChat
  • Moosend
  • Omnisend
  • Ontraport
  • SendinBlue
  • ActiveCampaign
  • io
  • InfusionSoft
  • Autopilot
  • Marketo
  • GetResponse
  • Drip
  • Mautic

 

  1. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی HubSpot

عملکرد اتوماسیون بازاریابی HubSpot از نظر ویژگی ها یکی از قدرتمندترین ابزارهای این لیست است و همچنین یکی از محبوب ترین ها از نظر حس مشتری است. نمودار جمعیت G2 که در نرم افزار هاب اسپات نشان داده شده است به عنوان یک رهبر در مقایسه با سایر نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی است.

البته ، HubSpot  یک مجموعه کامل از ابزارها دارد که شامل نرم افزارهای فروش ، نرم افزار بازاریابی و نرم افزارهای پشتیبانی می شود که همه به طور خودکار با CRM HubSpot ادغام می شوند . قابلیت ترکیبی داشتن همه داده ها و فعالیت رشد شما در یک مکان می تواند هزاران اتوماسیون خلاقانه را به وجود آورد که در صورت استفاده از ابزارهای جداگانه دشوار یا غیرممکن است.

به صورت مستقل ، قابلیت اتوماسیون بازاریابی HubSpot شامل یک صفحه بصری با کاربرد آسان است که در آن می توانید کارهای شرطی ساده و یا بسیار پیچیده را به راحتی انجام دهید. البته به دست آوردن تسلط کامل بر این ابزار ممکن است کمی زمان ببرد اما  شما با کمک آموزش های سایت هاب اسپات سریع تر نحوه ی کار کردن با آن را یاد خواهید گرفت ، اما وقتی که کاملاً مسلط شدید، امکانات خلاقانه بی پایان آن را خواهید دید.

شما می توانید قابلیت پاسخ خودکار لیست ایمیل را تنظیم کنید ، یا یک شبکه هوشمند و پیچیده از قوانین ایجاد کنید که برای هدف قرار دادن کاربران خاص با ایمیل، چت زنده، وب سایت و موارد دیگر طراحی شده است. اساساً ، امکانات ابزار گردش کار اتوماسیون HubSpot فراتر از ایمیل است ، بنابراین می توانید رشد خود را مقیاس بندی کنید و زمان کمتری را برای انجام کارهای تکراری صرف کنید.

  1. ManyChat

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی تنها مربوط به ارسال ایمیل به صورت خودکار نیست. تصور کنید برخی از مکالمات تکراری در سیستم عامل های دیگر به صورت خودکار انجام می شود. ManyChat به عنوان یک ربات چت خودکار عمل می کند که معمولاً این کار را در فیس بوک مسنجر و از طریق پیام کوتاه انجام می دهد.

یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می تواند در عرض چند دقیقه با الگوها و رابط کاربری آسان با قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag and Drop ) ساخته شود. علاوه بر این ، اطلاعاتی که در مورد کاربران خود می آموزید می تواند با CRM و سایر ابزارهای شما همگام سازی و سازگار شود .

3. افزونه WP Fusion

افزونه فیوژن یک افزونه اتصال وردپرس به سیستم های مارکتینگ و CRM است که به شما این امکان را می دهد تا وب سایت وردپرسی خود را با خدماتی که هر روز از آن ها استفاده می کنید، سازگار کنید. این افزونه اتوماسیون بازاریابی با سایر افزونه های محبوب وردپرس سازگار است و قابلیت های این افزونه ها را برای استفاده در کنار سیستم CRM یا پلتفرم اتوماسیون بازاریابی مورد نظر شما، گسترش می دهد.افزونه فیوژن

این نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد از طریق ایمیل، SMS و … کمپین های هدفمندی را ایجاد کنید و انتخابی بسیار مناسب برای دارندگان سایت های وردپرسی است.

4. Moosend

Moosend یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل است که صنایع مختلفی از جمله تجارت الکترونیکی و SaaS را پوشش می دهد. نرم افزار اتوماسیون بازاریابیMoosend از ردیابی وب سایت پیشرفته و محرک هایی استفاده می کند که به شما این امکان را می دهد کمپین ایمیل صحیحی را برای افرادی که در مخاطبین خود هستند و به یک محصول یا خدمات خاص علاقه مند هستند ارسال کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
بازاریابی کلیکی چیست؟ بررسی مزایا و معایب PPC

داده های مشتری برای رشد کسب و کار شما بسیار مفید است و به شما این امکان را می دهد کمپین های پیشنهادی محصول را براساس نمای محصول ایجاد کنید. این داده ها همچنین به شما این امکان را می دهند گزارشات مفصلی درباره پیشرفت کمپین خود و فعالیت کاربران ایجاد کنید تا بتوانید تصمیمات هوشمندانه تر و مبتنی بر داده را بگیرید.

5. Omnisend

Omnisend یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی در همه کانال هایی است که برای تجارت الکترونیکی ساخته شده است. با ارائه گردش کار قدرتمند اتوماسیون ، می توانید به سرعت با الگوهای از پیش ساخته شده ای که تجارت آنلاین را در خود قرار داده اند ، شروع کنید.

با Omnisend می توانید چندین مورد را در همان گردش کار اتوماسیون اضافه کنید: ایمیل ، پیام کوتاه ، پیام رسان فیس بوک ، اعلان ها و غیره . Omnisend  همچنین از سازنده بصری WYSIWYG کاربر پسند و الگوهایی استفاده می کند که ایجاد گردش کار ، فرم ها ، صفحه های فرود ، پنجره های بازشو و ایمیل را سریع و آسان می کند.

Omnisend یک طرح رایگان برای بازاریابی ایمیل اصلی و سه برنامه پولی با ویژگی های مختلف ارائه می دهد که در همه آن ها مقیاس یکسان دارد. با این وجود ، بازرگانان با اندازه متوسط ​​و بزرگ احتمالاً بیشترین بهره را از ویژگی های مدیریت کانال Omnisend خواهند برد.

6. Ontraport

Ontraport یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای کارآفرینان ، شرکت های انفرادی و مشاغل کوچک است.

 

در حالی که آن ها دارای CRM و قابلیت اتوماسیون بازاریابی هستند ، آن ها همچنین دارای چندین ویژگی دیگر برای راه اندازی و رشد یک تجارت کوچک هستند ، از جمله:

  • بازاریابی ایمیلی
  • صفحات فرود
  • گزارش نویسی
  • تجارت الکترونیک

یکی از با ارزش ترین مواردی که Ontraport ارائه می دهد تمرکز بر تهیه گزارش است و به شما نگاه روشنی نسبت به عملکرد شما می دهد.

7. SendinBlue

SendInBlue به عنوان یک آژانس دیجیتال شروع به کار کرد اما در نهایت ساخت به یک ابزار کاملاً قدرتمند بازاریابی از طریق ایمیل، که با گذشت زمان ، به یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مشهور تبدیل شد. آن ها برخی از ویژگی های پیشرفته مانند تهیه گزارش از عملکرد و امتیاز دهی و … را دارند. علاوه بر این ، SendinBlue  یک طرح رایگان بسیار چشمگیر ارائه می دهد که شامل قابلیت های اساسی اتوماسیون بازاریابی ، پشتیبانی تلفنی و ارسال حداکثر 300 ایمیل در روز است. همچنین می توانید از طریق SendInBlue کمپین های پیامکی را اجرا کنید.

8. ActiveCampaign

ActiveCampaign یک بازاریابی الکترونیکی یکپارچه ، اتوماسیون بازاریابی و CRM کسب و کار کوچک است. قوی ترین نقطه ActiveCampaign عملکرد اتوماسیون بازاریابی قدرتمند و انعطاف پذیر بودن آن است. این ابزار یکی از جامع ترین راه حل های موجود در بازار است. انعطاف پذیر بودن آن نیز به عنوان یکی از برترین ها در بازار رتبه بندی شده است .این ابزار احتمالاً برای مبتدیان و یا کسانی که توانایی فنی کمی دارند مناسب نیست و برای یادگیری آن کمی وقت و تلاش بیشتری لازم است – اما وقتی این پلتفرم را یاد بگیرید ، بسیار قدرتمند خواهد بود.

9. io

این ابزار که بخشی از امپراتوری SalesForce ، یک راه حل اتوماسیون ابری است که بیشتر در خدمت مشتریان سازمانی است که منابع فنی و زمان لازم برای یادگیری این سیستم عامل را دارند. آن ها دارای تعداد زیادی ویژگی برای خودکار کردن ارتباطات با مخاطبین موجود هستند ، از ادغام CRM گرفته تا بازاریابی از طریق ایمیل ، امتیاز دهی و قابلیت گزارش دهی ROI برای اطمینان از عملکرد کمپین های شما را انجام می دهد.

شما می توانید تمام تعاملات موجود در وب سایت خود را ردیابی کنید و بر اساس پارامترهایی که تنظیم کرده اید ، امتیاز خود را پیش بینی کنید. همه اینها به بهبود کارایی بازاریابی و از بین بردن وقت و تلاش تلف شده از تیم فروش شما کمک می کند. توجه به این نکته مهم است ، این ابزار برای یک شرکت قدرتمند است ، اما فاقد قابلیت تولید لید است و ممکن است برای مشاغل کوچکتر ، یا کارآفرینان در دسترس و مقرون به صرفه نباشد.

10. InfusionSoft

InfusionSoft مدتی است که وجود دارد (بیش از 15 سال) و به هزاران بازاریاب در دستیابی به اهداف ، درآمد و خرید مشتری کمک کرده است. آن ها واقعاً در مشاغل کوچک و انبوه سازان شکوفا می شوند و از نظر تجربه متوجه شده ایم که آن ها یک پایگاه کاربری بسیار پیچیده دارند. شما می توانید با این نرم افزار اتوماسیون بازاریابی درخت تصمیم گیری نسبتاً پیچیده ای را بسته به نوع کسب و کار خود و برنامه هایی در نظر گرفته شده برای افرادی که ثبت نام می کنند ، تعداد آن ها و اینکه چه نوع ایمیلی را باز کرده و کلیک کرده اند و یا سایر اطلاعات مربوط به ویژگی تماس را ، تنظیم کنید.

11. Autopilot

Autopilot یکی از جذاب ترین راه حل های اتوماسیون بازاریابی در بازار است. آن ها یک بستر بازاریابی از طریق ایمیل ، پیام رسانی و اتوماسیون ایجاد می کنند و خود را به عنوان ساده ترین پلتفرم اتوماسیون بازاریابی برای استفاده معرفی می کنند. همانطور که در بالا ذکر شد ، ویرایشگر تصویری آن تمیز ، قابل فهم و صریحاً سرگرم کننده است. البته ، از این پلتفرم معمولاً برای پیام رسانی و هدف گیری پیچیده تری استفاده می شود ، اما شما همچنین می توانید پاسخ خودکار ساده را براساس یک توالی زمانی ایجاد کنید.

12. Marketo

Marketo مدتی است که وجود دارد و اخیراً توسط Adobe خریداری شده و در ابر بازاریابی سازمانی آن ها گنجانده شده است. ادغام Adobe به این معنی است که اگر از Adobe Analytics برای اندازه گیری داده و Adobe Target برای آزمایش و شخصی سازی استفاده می کنید ، یک مجموعه اتوماسیون و بهینه سازی بازاریابی سازمانی قدرتمند خواهید داشت. این نرم افزار اتوماسیون بازاریابی معمولاً به مشتریان سازمانی تعلق دارد – برای اکثر دارندگان مشاغل کوچک کمی دور از دسترس است.

13. GetResponse

GetResponse یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی است که دارای لایه ها و ویژگی های مختلف است. کار با آن بسیار مقرون به صرفه است و برنامه های آن ها شامل ویژگی های قدرتمندی مانند:

  • بازاریابی ایمیلی
  • CRM
  • صفحات فرود
  • پاسخگوی خودکار
  • ابزار تجارت الکترونیکی
  • ابزار ساخت لیست

GetResponse کاربردی آسان دارد و به طور معمول نتایج خوبی از این ابزار خواهید یافت ، اگرچه با ویژگی های ساده تری مانند خبرنامه های ایمیل بهترین عملکرد را دارد. اگر بخواهید منطق شرطی پیچیده و اتوماسیون بازاریابی را برنامه ریزی کنید کار با سیستم عامل پیچیده تر می شود.

14. Drip

Drip یکی از معدود ابزارهای اتوماسیون بازاریابی در این لیست است که بیشتر بر اتوماسیون بازاریابی تجارت الکترونیکی متمرکز شده است. آن ها یکی از سیستم عامل های “باز” ​​را ارائه می دهند و ادعا می کنند که با “تقریباً هر استراتژی بازاریابی که می خواهید به حرکت درآورید” سازگاری خوبی دارند. علاوه بر این موارد، ایمیل یکی از نقاط قوت آن است. برخی از ویژگی های بازاریابی ایمیل و اتوماسیون ای ابزار شامل موارد زیر است:

  • ایمیل
  • گردش کار اتوماسیون
  • بازاریابی چند کاناله
  • ایمیل های یکبار مصرف

این ابزار همچنین در شخصی سازی و تجزیه و تحلیل عالی هستند. به طور کلی ، Drip  ابزاری قدرتمند برای اتوماسیون بازاریابی تجارت الکترونیکی است.

15. Mautic

Mautic تنها پلت فرم اتوماسیون بازاریابی منبع باز در این لیست است. این ابزار همچنین یک ابزار نسبتاً جدید است که در سال 2014 تاسیس شده است. هرچند که به سرعت رشد کرده است و به نظر می رسد با شرکت های پیشرفته در حال گسترش هستند. در حال حاضر ، بیش از 200000 سازمان از نرم افزار اتوماسیون بازاریابیMautic استفاده می کنند.

جمع بندی

با توجه به اهمیت اتوماسیون بازاریابی گزینه های زیادی برای آن وجود دارد. همه چیز در مورد انتخاب مناسب برای اهداف تجاری ، بودجه و تخصص فنی شما است. اگر شما ابزاری فوق العاده قدرتمند و بی حد و مرز می خواهید می توانید با در نظر گرفتن مواردی که در ابتدای مقاله گفته شد آن را پیدا کنید. یک ابزار بسیار قدرتمند ممکن است در نهایت هزینه بیشتری داشته باشد و برای یادگیری آن وقت و تلاش بسیار زیادی لازم داشته باشید. در مقایسه ، گزینه های ارزان تر نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ممکن است مقیاس بسیار محدودی داشته باشند. بنابراین اگر می توانید حتماً هزینه کنید زیرا ارزش این کار را دارد.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه