چگونه فروش خود را در فروشگاه‌های آنلاین افزایش دهیم؟

کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

این روزها خرید افراد از سایت‌های آنلاین بسیار افزایش یافته است. با وجود چنین تقاضای رو به رشدی، کسب وکارها می‌توانند از فرصت‌های موجود استفاده کنند. هر فروشگاه اینترنتی به دنبال افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین و در نهایت افزایش درآمد خود است. اما زمانی که صحبت از افزایش درآمد فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی  به میان می‌آید، بیشتر بازاریابان، کورکورانه بیشترین بخش از بودجه بازاریابی خود را بر روی کسب مشتری صرف می‌کنند. به دست آوردن مشتری بسیار هزینه‌بر است.

افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین

اگر می‌خواهید فروش خود را بر روی فروشگاه‌های اینترنتی افزایش دهید باید به دنبال روشی برای بهبود همزمان سود و درآمد خود باشید. در این مقاله سعی می کنیم 6 مورد از نکاتی که به افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند را با هم مرور کنیم.

ایمیل‌های خود را بهینه‌سازی کنید

هر کسب و کار اینترنتی قطعا به دنبال ارسال و دریافت ایمیل‌ها خواهد بود اما واقعیت این است که بیشتر کسب وکارها تنها از این روش برای آگاه کردن مشتریان استفاده می‌کنند. آیا می‌دانستید که استفاده صحیح از ایمیل می‌تواند فروش را افزایش دهد و باعث ترغیب مشتریان به خرید شود؟
ایمیل شما تنها یک نوشته ثبت شده نیست. این بخش از فرآیند بازاریابی باید شامل سایر گزاره‌های ارزشی باشد تا بتواند به تعامل با مشتریان و بازگرداندن آن‌ها به سایت کمک کند.

برای بهینه‌سازی ایمیل‌ها می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید

  • در این ایمیل‌ها توصیه‌هایی در مورد محصولات مرتبط با جستجوی افراد داشته باشید. حتما از خودتان می‌پرسید چرا؟ براساس نظرسنجی‌های انجام شده، 80 درصد مشتریان دوست دارند ایمیلشان حاوی توصیه‌های مرتبط با محصولاتی باشد که قبلا جستجو کرده یا خرید کرده‌اند.
  • کد تخفیف را در پیام‌های خود بگنجانید تا بتوانید افراد را به خریدهای بعدی تشویق کنید. به طور میانگین، سایت های اینترنتی از مشتریان جدید 24.50 دلار درآمد دارند. این عدد در مقایسه با 52.50 دلار مشتریان تکراری بسیار ناچیز است. پس سعی کنید مشتریان را به خرید مجدد تشویق کنید.
  • بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید: از مشتریان بخواهید در مورد تجربه خرید از شما نظرشان را بگویند. اینکار به شما کمک می کند عیب های موجود را برطرف کنید.

پیشنهاد ژاکت

email customizer- افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین

برای اینکه بتوانید ایمیل‌های سفارشی خود را برای مشتریان ارسال کنید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه حرفه‌ای WooCommerce Email Customizer استفاده کنید.

ایمیل‌های مرتبط با محصولات دلخواه مشتریان را ارسال کنید

بیشتر افرادی که از سایت های اینترنتی خرید می کنند محصولات را به فهرست دلخواهشان اضافه می کنند تا بعدا از آن استفاده نمایند. این خریداران به قیمت ها حساس اند و عاشق تخفیف های مختلف هستند. پس چرا از این فرصت به نفع خودتان استفاده نمی کنید؟  زمانی که محصول مورد علاقه مشتریان در حال اتمام است یا حراجی بر روی آن قرار گرفته است، ایمیلی برایشان بفرستید و آن ها را از چنین شرایطی با خبر سازید. همین امر سبب افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین می‌شود.

محصولات ویژه را از سایر محصولات متمایز کنید

بیشتر سایت های اینترنتی پر مشغله هستند. این موضوع بدین معنی است که کاربران ممکن است برخی از محصولات را نبینند و آن را از دست بدهند. برای اینکه مطمئن شوید پیشنهادات شما در این حجم از شلوغی گم نمی شود، آن ها را برجسته نمایید. برای این‌کار می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • از پاپ آپ ها برای تبلیغ محصولات ویژه استفاده کنید: زمانی که می خواهید این پاپ آپ ها را طراحی کنید به دنبال روشی باشید که بتواند آن‌ها را از تم رنگی سایت جدا سازد و ظاهر جذابی بدان ببخشد. هدف اصلی شما این است که فرآیند خرید و تبدیل بازدیدکننده به مشتری را ساده‌تر سازید.
  • از نوار اطلاع رسانی در بالای صفحات استفاده کنید: این گزینه هم می تواند یک روش عالی برای نشان دادن پیشنهاد ویژه و افزایش نرخ تبدیل باشد. می توانید این نوار را به همه بازدیدکنندگان یا طیف خاصی از مخاطبان نشان دهید
  • تا جایی که می توانید از سایدبارها استفاده کنید: اگر نمی خواهید پیشنهادات ویژه خود را در هدر نمایش دهید می توانید از سایدبار برای اینکار استفاده کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
اهمیت برندسازی چیست؟ ضرورت ساخت برند برای کسب و کارها

پس از حوزه کسب وکار اینترنتی خود هوشمندانه استفاده کنید و پیشنهادات ویژه شفافی ایجاد نمایید تا امکان افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین را فراهم سازید. در این شرایط نباید استفاده از تست A/B را فراموش کنید.

پیشنهاد ژاکت

master popup- افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین

برای اینکه بتوانید یک افزونه خوب و حرفه‌ای برای ساخت پاپ‌آپ‌ها داشته باشید، بهترین انتخاب می‌تواند افزونه  Master popup باشد.

افرادی که کارت خریدشان را ترک کرده اند، پرورش دهید

ترک کارت خرید هزینه های زیادی بر روی کسب وکارهای اینترنتی تحمیل می کند و باعث از دست رفتن درآمدهای بالایی می شود. پس پرورش دادن این افراد از طریق ایمیل های مختلف می تواند به بازیابی شرایط از دست رفته کمک کند. اما متاسفانه فروشندگان زیاد توجهی به ایمیل‌های ارسال شده یا بازاریابی مجدد ندارند. بیشتر این بازاریابان اصلا برنامه ای برای بازیابی مشتریان از دست رفته ندارند.  واقعیت این است که شما نمی توانید همه افرادی که کارت خریدشان را ترک کرده اند در اولین تلاش بازیابی کنید و باعث افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین شوید. در حقیقت آمارها نشان می دهد کمپین های مارکتینگ که سه ایمیل برای مشتریان ارسال می کنند 26 درصد نرخ تبدیل بیشتری از کمپین هایی دارند که تنها از یک ایمیل بهره می برند.

پس یک فرایند بازیابی برای مشتریان ایجاد کنید و شانس تبدیل آن ها به مشتری را افزایش دهید تا افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین ممکن سازید.

پیشنهاد ژاکت

recover cart- افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین

برای اینکه بتوانید محصولات رها شده را بازیابی کنید و مجدد به دست مشتریان برسانید حتما از افزونه حرفه‌ای مانند Recover Abandoned Cart کمک بگیرید.

از ویدئوی معرفی محصولات باید استفاده کنید

براساس آمارهای موجود، افرادی که ویدئوی محصولات را تماشا می کنند 64 الی 85 درصد بیشتر از سایرین به خرید علاقه نشان می دهند. متاسفانه همه فروشگاه های اینترنتی برای محصولات خود ویدئوی معرفی یا توضیحی ندارند. اگر فروشگاهی بتواند از این قابلیت استفاده کند به بهترین شکل ممکن، قادر به افزایش نرخ تبدیل خود خواهد بود.

افرادی هم که قادر به تولید محتوای ویدئویی برای همه محصولات نیستند می توانند حداقل برای پر فروش ترین محصولاتشان جهت افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین، ویدئویی تهیه کنند.

بر روی زیاد فروشی و فروش جانبی تمرکز کنید اما در مورد آن هوشیار باشید

شکی نیست که زیاد فروشی و فروش جانبی راحت ترین روش برای افزایش درآمد سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و همچنین افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین است اما نحوه انجام اینکار می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال اگر شما مشتریان اندکی دارید که به طور مکرر از سایت‌تان خرید می کنند اما همیشه به دنبال محصولات تخفیف دار هستند بهتر است فروش جانبی را برایشان مدنظر داشته باشید؟ قطعا خیر.  همین طور اگر فردی در صفحه پرداخت است می توانید محصولاتی که به خرید فعلی مربوط است را به جای بیش فروشی به آن ها نشان دهید.

نتیجه گیری

بسیار خوب؛ حالا شما نکات مهمی درباره افزایش نرخ تبدیل و درآمد سایت اینترنتی خود آموختید. به خاطر داشته باشید که افزایش درآمد کسب و کارهای اینترنتی به معنای صرف بودجه زیاد بر روی تبلیغات نیست. به کمک راهکارهای ساده می توانید روش مناسبی برای رشد درآمد و افزایش فروش در فروشگاه‌های آنلاین خود داشته باشید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه