Retry
marketing ways- کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک

کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک یکی از بهترین روش‌های بقا در فضای مجازی است. شروع کسب و کار و خارج شدن از فرایند زندگی کارمندی برای همه می‌تواند یک رویا و جهش بزرگ در زندگی باشد. کسب درآمدهای بزرگ‌تر و استقلال مالی، حس موفقیت در کار و اداره کردن مجموعه‌های بزرگ می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. اما این قسمت جالب ماجراست.

کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک

بحث کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک را با  یک مثال شروع می‌کنیم:
در واقعیت وقتی شما بخواهید با ایجاد یک فروشگاه فیزیکی کوچک شروع کنید، مخصوصا اگر در مکانی حضور داشته باشید که فروشگاه‌های بسیار بزرگ زنجیره‌ای با هزاران کارمند و تنوع کالا در همسایگی شما باشند، کار چندان آسان نخواهد بود. در این شرایط یا فروشگاه کوچک شما کالایی حیاتی و خاص دارد که دیگران ندارند یا اینکه کیفیتی خاص از خدمات و کالاها را ارایه می‌دهید یا اینکه قیمتی متفاوت از دیگران دارید. در هر صورت باید یکی از شرایط زیر را برای تداوم رقابت داشته باشید. اگر ندارید شروع نکنید یا در مکانی شروع کنید که مزیت رقابتی برای شما داشته باشد.
در دنیای واقعی شما تصمیم می‌گیرید که فروشگاه خود را در چه مکان فیزیکی از شهر ایجاد کنید و بسته به رفت و آمد و سطح درآمد افرادی که در نزدیکی شما هستند کالا و خدمات ارایه کنید.
اما در دنیای مجازی داستان کاملا فرق می‌کند. وب در دسترس همگان است. بنابراین از مکان فارغ هستید. از چیدمان فیزیکی لازم نیست چیزی بدانید و شاید خیلی هم درگیر کارمند و صندوق بارگیری نباشید اما پیش از ورود به هر بازاری در اینترنت به یاد داشته باشید که تعداد نسبتا زیادی از سایت‌های معتبر و خوش سابقه با توان مالی بالا پیش از شما کار را شروع کرده‌اند. بنابراین اگر بی‌گدار به آب بزنید به سرعت مشتری‌هایی که با زحمت به دست آورده‌اید را تقدیم رقبای قوی‌تر و باسابقه‌تر می‌کنید. بررسی دقیق راهکارها و کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک یک نیاز ضروری است باید برای آن وقت بگذارید و هزینه کنید. مطالعه و دریافت خدمات از افراد حرفه‌ای برای ایجاد یک استراتژی مناسب برای کسب و کار بزرگ یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. اگر تصمیم قاطع دارید که وارد بازار شوید، لازم است که نکاتی در مورد شبکه های بازاریابی بدانید.

یک برنامه کسب و کار ایجاد کنید

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که داشتن یک برنامه کارامد با جزییات و هدف‌های مشخص در زمان‌های تعیین شده برای شروع هر کسب و کاری یک ضرورت است. فکر اینکه بدون یک طرح کسب و کار بخواهید وارد بازار اینترنتی شوید را از سر بیرون کنید. با جستجو در اینترنت می‌توانید راه‌های ساده موفقیت در کسب و کار را پیدا کنید و با آموزش‌های رایگانی که وجود دارد نسبت به فهم و تکمیل آن اقدام نمایید. در نمونه‌های پیشرفته‌تر لازم است روش‌های بهتری را بررسی نمایید. این‌ها مانند نقشه ی راه می‌توانند بگویند شما در کجای مسیر هستید و چه الویت‌هایی را باید برای ترتیب انجام امور در نظر بگیرید.

یک برنامه ی تبلیغاتی بازاریابی برای ایجاد اعتماد بسازید

برنامه‌ی تبلیغاتی موفق در واقع بخشی از استراتژی سایت شما برای ورود به بازار است. باید بدانید که مشتریان به دو دلیل اصلی خرید نمی‌کنند: نخست اعتماد ندارند و دوم نمی‌دانند که شما چه کسی هستید.

سابقه و خوشنامی و تسلط شما بر کالا و محصول از مواردی است که کاربران را به سمت محصول شما می‌کشاند. حال اگر کیفیت، مشتری‌مداری و قیمت مناسب را نیز همراه کنید، ممکن است کاربر به مشتری تبدیل شود. اینکه سایت شما یک بار به شخصی محصول بفروشد خیلی هم عالی است اما هنگامی عملا فروشی موفق است که خرید دوم مشتری را در پی داشته باشد.

بیش از نیمی از زمان و تلاش برنامه بازاریابی باید صرف اعتمادسازی برای مشتری شود. روش‌های ساده زیر می‌تواند اعتماد مشتری را به سایت فروشگاهی جلب کند:

  • بلاگ سایت را راه اندازی کنید. مقاله بنویسید و به مردم اطلاع‌رسانی رایگان کنید.
  • ویدیوهای آموزشی برای کالاها و محصولات بسازید.
  • در گوگل و شبکه‌های اجتماعی عکس‌های بسیار باکیفیت بگذارید.

چه شبکه‌های بازاریابی را انتخاب کنیم؟

  • بازاریابی محتوا: بلاگ‌نویسی و تهیه مقاله‌های مرتبط
  • تبلیغات کلیکی: گوگل، ای‌نتوررک و…
  • شبکه‌های اجتماعی: کانال‌های تلگرام و اینستاگرام
  • رویدادهای محلی و نمایشگاه ها
  • همکاری در فروش و فروش واسطه‌ای

با تبلیغ در گوگل و همچنین اجرای پروژه بهینه‌سازی محتوا seo در طول زمان نتایج قابل توجهی خواهید گرفت. شبکه‌های اجتماعی نیز علاوه بر رایگان بودن به دلیل دسترسی در گوشی‌های همراه کاربران بسیاری را می‌تواند به سمت محصول و خدمات سایت جذب کند.

به عنوان ادمین یا مالک کسب و کار اینترنتی این شما هستید که با توجه به نوع خدمات و محصولی که ارایه می‌نمایید لازم است استراتژی مدونی برای استفاده از روش‌های تبلیغاتی و همچنین تحلیل بازخورد آن‌ها داشته باشید. فرایند تبلیغات خود یک تخصص حرفه‌ای است و اگر کسب و کار شما توانایی پرداخت برای مشاوره تبلیغاتی را دارد به هیچ عنوان این فرصت را برای رشد و توسعه از دست ندهید.

چگونه استراتژی مناسب برگزینیم؟

به سادگی سه مدل استراتژی برای جذب کاربران از طریق کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک برای ایجاد مشتریان جدید جهت کسب و کارهای مبتنی بر وب وجود دارد. هر کدام از این راهکار جزییاتی دارند که با هم به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • استراتژی بلند مدت
  • استراتژی کوتاه مدت
  • استراتژی تبلیغات کلیکی

یکی از مزیت‌های ووکامرس این است که برای بازاریابی محتوا بهینه‌سازی شده است. بازاریابی محتوا اصلی‌ترین روش برای استراتژی طولانی مدت به شمار می‌آید. باید درک کرد که اجرای چنین استرتژی نیازمند زمان نسبتا طولانی است. بنابراین ممکن است بین 3 تا 9 ماه برای جذب کاربران جدید شکیبا باشید. به این روش مدیریت محتوا برای دیده شدن در موتورهای جستجوگر اصطلاحا سئو ارگانیک می‌گویند.

برای استراتژی کوتاه مدت می‌توان به آگهی و تبلیغ در فضاهای شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معتبر و پربازدید اشاره کرد. این نوع تبلیغات معمولا برای یک خدمت خاص یا محصول جدید به کار می‌رود و برای معرفی کلی یک کسب و کار، کارایی ندارد.

موفقیت آسان نیست

در مورد بازاریابی اینترنتی لازم است مطلبی را درک کنیم. موفقیت در بازاریابی اینترنتی این نیست که هر کاربر را که از طریق روش‌های متنوع به بازدید سایت جلب کردیم لزوما تبدیل به مشتری کنیم. مهم این است که او را در ابتدا کاربر وبسایت کنیم. در اینجا کاربر به مفهوم شخصی است که از سایت بازدید می‌کند و از مطالب آن استفاده می‌کند. این فرایند ممکن است با محتواهای متنوع یا محصولاتی که در سایت قرار می‌گیرد به خرید منتهی شود. این کاربر خود ممکن است تبدیل به یک معرفی کننده برای کسب و کار شما باشد بدون اینکه حتی خرید کند.

جدای از این، هدف دیگر این کمپین‌های تبلیغاتی معرفی برند و اعلام حضور در بزار نیز می‌تواند باشد. درست است که فروش به عنوان یک هدف مطرح است اما جا انداختن کیفیت یا تعالی یک برند برای کاربر می‌تواند یک افق دراز مدت باشد. مثلا شرکت بنز هزینه زیادی برای تولید اسباب‌بازی‌های بسیار با کیفیت برای کودکان در نظر می‌گیرد. این شرکت امیدوار است این کودک در 20 سال آینده بخواهد که از این شرکت خرید کند.

ووکامرس و افزونه‌های متنوع بازاریابی و خدماتی آن در وردپرس امکانات بسیاری را برای مدیریت کسب و کار ارایه میکنند. فهم دقیق کسب و کار و استفاده صحیح از امکانات وردپرس می‌تواند بسیاری از کارکردها را به سادگی برای جذب حداکثری کاربران و مشتریان آینده فراهم نماید.

سئو و ارسال ایمیل

سئو جز لاینفک هر کسب و کار اینترنتی است. اگر برای بهینه‌سازی محتوا جهت موتورهای جستجوگر گوگل وقت نگذارید، ممکن است نتوانید مخاطبین خود را از گوگل بیابید. سئو برای سایت‌های بسیار حرفه‌ای نیازمند تیم متخصص است، اما برای سایت‌های کوچکتر  افزونه yoast seo  می‌تواند مناسب باشد.

ارسال ایمیل و ایجاد یک فهرست از ایمیل‌های کاربران نیز از اهمیت بالایی برای یک کسب و کار برخوردار است. ایمیل هنوز رسمی‌ترین راهکار ارتباط و اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد خدمات، محصولات و رویدادهای یک کسب و کار به شمار می‌آید.
ارسال ایمیل‌ها به تعداد زیاد نیازمند استفاده از خدمات شرکت‌های ارسال ایمیل است. در غیر اینصورت مطمئن باشید که  ایمیل‌ها به مقصد نمی‌رسند  و به عنوان اسپم معرفی می‌شوند.

پیشنهاد ژاکتخبرنامه فوق حرفه ای وردپرس میلستر | Mailster

کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک

برخی از ویژگی های کلیدی این افزونه

  • نمایش نرخ بازشدن، کلیک شدن، لغو عضویت و …
  • نمایش کشورها و شهرهای کاربران
  • امکان زمان‌بندی کمپین شما
  • پاسخ دهنده خودکار
  • استفاده از تگ‌های دلخواه و هوشمند
  • نسخه وب برای هر خبرنامه
  • امکان استفاده از کد کوتاه در خبرنامه
  • امکان ارسال از طریق ایمیل
  • اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی محتوا در اینترنت نیازمند راهکارها و استراتژی مناسب است. کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک تنوع زیادی دارند و معمولا استفاده بهینه از آن‌ها می‌تواند کاربران بسیاری را به سمت کسب و کار اینترنتی شما بکشاند. ووکامرس و افزونه‌های آن و استفاده از راهکارهای سئو و تهیه لیست ایمیل برای کاربران از مهم‌ترین روش‌هایی است که باید در بازاریابی اینترنتی از آن بهره ببرید. مدیریت مطلوب روش‌های کانال‌های بازاریابی برای تجارت الکترونیک تاثیر بسزایی بر روی درامد شما از اینترنت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *