گیمیفیکیشن چیست و چگونه کار میکند؟

دیجیتال مارکتینگ

17 دقیقه زمان مطالعه

بازی و گیمیفیکیشن دو مفهوم متفاوت از یکدیگر هستند. در واقع گیمیفیکیشن تعامل با افرادی را که محصولات شما را خریداری می کنند افزایش می دهد و می تواند باعث ایجاد حس رقابت و علاقه در افراد شود و به مشتریان شما کمک می کند تا مفاهیم را سریعتر و آسان تر از سایر مطالب درک کنند. ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که گیمیفیکشن چیست ، چگونه کار می کند و نحوه ی استفاده از آن در برنامه های بازاریابی خود را ارائه خواهیم داد.

گیمیفیکیشن چیست ؟

گیمیفیکشن، بازی سازی یا بازی نمایی روشی است که با استفاده از آن محصولات و محتوای  شما در رابطی قرار می گیرد که مکانیزم بازی را معرفی می کند. البته گیمیفیکشن با بازی یکسان نیست و راهی برای استفاده مجدد از محتوایی است که از انگیزه های ذاتی بازی ها استفاده می کند.

به آخرین باری که با یکی از اعضای خانواده خود بازی کرده اید فکر کنید. حتی اگر این یک بازی دوستانه بود ، شما هنوز هم احساس می کردید که باید تلاش خود را در بهترین حالت ممکن انجام دهید و اگر پیروز شدید، طعم دلنشین این پیروزی را تا مدت ها احساس خواهید کرد. در واقع این حس پیروزی به شما دستاور عظیمی را داده است.

بازی سازی چیست

این احساس دقیقا همان چیزی است که گیمیفیکیشن می خواهد در یک محیط تجاری به کاربران القا کند .اگرچه گیمیفیکیشن به افراد کمک می کند تا چیزی یاد بگیرند ، اما از نظر تعامل ارزشمندتر است. افراد این فعالیت را با نام تجاری شما مرتبط می کنند و همین باعث می شود با شما احساس راحتی کرده و راحت تر ارتباط برقرار کنند. همچنین می تواند به شما کمک کند رابطه عمیق تری با مشتریان خود ایجاد کنید پس لازم است بدانید گیمیفیکیشن چیست و چگونه کار می‌کند.

در واقع کسب و کار شما برای آن ها ضرورت بیشتری پیدا کرده و در آن ها یک احساس وفاداری عمیقی ایجاد می کند که این احساس می تواند منجر به ارزش بیشتر مشتری و درآمد بیشتر شما شود.

در بازاریابی ، نمونه هایی از گیمیفیکیشن را خواهید یافت. به عنوان مثال M&M بازی Eye Spy Pretzel را در سال 2013 راه اندازی کرد و مفهوم آن بسیار ساده بود. کاربران به سادگی مجبور بودند تصاویر پر از آب نبات M&M را مشاهده کنند و یک قوطی تنها را دریابند.

اما گیمیفیکیشن چه فایده ای برای کسب و کارشان داشت؟

حال که دانستیم گیمیفیکیشن چیست بیایید فواید آن در ابن کمپین ها را ببینین. اولین فایده جذب مخاطب به برند می باشد. این کمپین 25000 کاربر در فیس بوک و  6،000 اشتراک کلی ایجاد کرد. اگرچه ممکن است نتوانید به آن سطح از تعامل دست یابید، اما همچنان می توانید از گیمیفیکیشن استفاده کنید تا مشتریان خود را بیشتر درگیر محصولات خود کنید و به کانال های رسانه های اجتماعی خود تنوع بیشتری بدهید.

برند های بزرگ دیگر مانند نایکی هم از گیمیفیکیشن برای نتایج مشابه استفاده کرده اند. برای مثال ، NikeFuel هنگام تلاش برای کسب امتیاز فعالیت بیشتر از سایر شرکت کنندگان ، ورزشکاران را مقابل یکدیگر قرار داد.

روش های بی شماری وجود دارد که می توانید گیمیفیکیشن را در استراتژی بازاریابی و تجارت خود بگنجانید. اما بیایید به برخی از نکات دقیق آن بپردازیم تا بتوانید از آن برای موفقیت بزرگ استفاده کنید.

مکانیزم بازی چیست؟

بعد از دانستن  این کهگیمیفیکیشن چیست به مکانیزم بازی می پردازیم. مکانیزم بازی عملیاتی آموزشی و یا الهام بخش از رقابت در یک استراتژی گیمیفیکیشن است. آن ها با استفاده از مفاهیم و یا پاسخ خاص افراد را تحریک می کنند و از آن برای کمک به کاربران در درک محتوا استفاده می کنند.

کاربرد گیمیفیکیشن

به عنوان مثال، در مبارزات بازی سازی NikeFuel ، بارزترین مکانیک بازی، رقابت بود. کاربران می توانند آمار خود را در برابر رقبای خود بررسی کنند. این برند در واقع  از موقعیت کاربران در جدول رده بندی برای ایجاد انگیزه در آن ها استفاده کرد. سایر مکانیک های بازی شامل موارد زیر است:

اهداف: شرکت کنندگان برای دستیابی به یک هدف خاص مانند یافتن چوب شور پنهان شده در میان صدها نفر از افراد تلاش می کنند.

موقعیت بالا: کاربران می توانند از طریق ماژول های مختلف در استراتژی گیمیفیکیشن “سطح بالا” را بدست آورند تا در میان همتایان خود موقعیت بالایی را کسب کنند.

جامعه: تیم ها برای دستیابی به اهداف خاص یا به نتیجه دلخواه خود با یکدیگر همکاری می کنند.

آموزش: همان طور که شرکت کنندگان در بازی حرکت می کنند و به سطح بالاتری می رسند، نکات و ترفندهایی به آنها داده می شود که این نکات کمک می کند روند کار را راحت تر طی کنند. همچنین می توانید از آزمون ها برای یادگیری افراد در گیمیفیکیشن استفاده کنید.

جوایز: نشان ها ، امتیازات و جوایز دیگر در افراد حس انگیزه ایجاد می کنند و به شرکت کنندگان کمک می کنند تا احساس کنند آن ها در حال انجام کاری بسیار مهم هستند.

به عبارت دیگر ، مکانیک بازی ، می تواند عملی را القا کند و یا پاداشی را به افراد دهد. آن ها به نقاط عطفی در تبدیل می شوند که به تشویق شرکت کنندگان برای ادامه تعامل کمک می کند. به عنوان مثال ، در بازی ها اگر آدم های بد را با تیراندازی اول بکشید ، با امتیازات بیشتر ، سلاح های بهتر و موارد دیگر پاداش می گیرید. در گیمیفیکیشن نیز به همین روش کار می کند و افراد را با دادن پاداش ها وسوسه کرده و بیشتر درگیر کسب و کار شما می کند.

Gamification چگونه کار می کند؟

گیمیفیکیشن در کسب و کار

در ادامه مقاله گیمیفیکیشن چیست به نحوه کار گیمیفیکیشن در کسب و کار  میپردازیم. در حالی که بسیاری از بازی ها کاملاً تفریحی هستند اما درآمد زیادی برای سازندگانشان دارند. در واقع مردم برای داشتن یک رقابت سخت مشتاق هستند و اگر به آن ها مسئله ای برای حل و یا چالش و مسابقه ای بدهید که دانش آن ها را بسنجد ، آن ها نهایت تلاش خود را برای دستیابی به هدف خود می کنند.

شما می توانید یک چالش کوچک برای مشتریان خود ایجاد کنید. یک کمپین گیمیفیکیشن ایجاد کنید که آن ها را به رقابت، ارتقا سطح و سنجش توانایی و دانش تشویق کند. مردم رقابت و دریافت پاداش ها را بیشتر دوست دارند.

در حوزه ی کاری خود اگر از رقبای خود بهتر عمل کنید و مشتریان را تحت تأثیر قرار دهید ، کسب و کارتان به طور چشمگیری ارتقا می یابید. در روابط با مشتریان خود، اگر برای پرورش آن وقت بگذارید ، پاداش اعتماد ، وفاداری و محبت خواهید گرفت.

این امر در مورد آموزش الکترونیکی و بازاریابی نیز صدق می کند. اگر می توانید مشتریان خود را با گیمیفیکیشن درگیر کنید حتماً آن را امتحان کنید. البته لازم نیست هزاران دلار برای یک برنامه هزینه کنید. ایجاد یک گرافیک تصویری که افراد را درگیر کند احتمالاً کمتر از 30 دقیقه به طول می انجامد، اما نتایج باورنکردنی خواهند بود.

بعد از آنکه متوجه شدید  گیمیفیکیشن چیست ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا گیمیفیکیشن می تواند انگیزه واقعی در افراد ایجاد کند و یا خیر. واقعیت این است که گیمیفیکیشن در افراد انگیزه ایجاد می کند ، اما فقط وقتی که به درستی اجرا شود. درواقع برای کار با گیمیفیکیشن ، به سه عنصر مهم نیاز دارید:

زمینه: عنصر گیمیفیکیشن استراتژی بازاریابی شما باید مربوط به صنعت شما و یا حتی به یک موضوع کاملاً خاص باشد.

ارزش: شرکت کنندگان باید احساس کنند که از این فعالیت اعم از وضعیت ، جوایز و یا دانش ، ارزش می گیرند.

موفقیت: اگر یک استراتژی گیمیفیکیشن را بیش از حد پیچیده کنید ، هیچ کس نمی تواند این چالش را کامل کند و این کار به جای ایجاد تعامل ، ناامیدی ایجاد خواهید کرد. در نهایت ، اهداف باید قابل دستیابی باشند. بسیاری از بازیکنان پس از رسیدن به سطح مشخصی این کار را ترک می کنند زیرا آن ها ناامید می شوند ، برنامه شما را حذف می کنند و به سراغ چیز دیگری می روند.

اگر برای خود می خواهید یک استراتژی گیمیفیکیشن ایجاد کنید ، مطمئن شوید که متناسب با سطح دانش و مهارت مشتریان هدف شما باشد. مخاطبان خود را با چالشی که قادر به غلبه بر آن نیستند و یا ان ها قادر نیستند که شکست دهند ، ارائه ندهید.

علاوه بر این ، به یاد داشته باشید که گیمیفیکیشن مانند بازی نمی باشد و هدف آن صرفاً ارائه سرگرمی نیست ، اگرچه بازی سازی می تواند سرگرم کننده باشد اما گیمیفیکیشن بیشتر در مورد تعامل و آموزش است.

گیمیفیکیشن چگونه می تواند به مشاغل کوچک کمک کند؟

گیمیفیکیشن در بازاریابی

گیمیفیکیشن (gamification) را به عنوان یکی دیگر از ابزارهای موجود در بازاریابی و آموزش خود در نظر بگیرید.زیرا در این روش با تبدیل محتوای موجود به چیزی تعاملی ، پاداش دهنده و انگیزشی ، می تواند به مشاغل کوچک کمک کند. به عنوان مثال ، بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک می خواهند مشتریان هدف خود محتوای خود را با دوستان ، اعضای خانواده و همکاران به اشتراک بگذارند. با این حال ، نمی توانید افراد را مجبور کنید که محتوای شما را به حتماً به اشتراک بگذارند. اگرچه می توانید به آن ها انگیزه ی انجام این کار را دهید.

فرض کنید که شما دوره های آنلاین در مورد تناسب اندام ایجاد می کنید. شما می توانید یک سیستم گیمیفیکیشن ایجاد کنید که در آن افرادی که آخرین دستاوردهای تناسب اندام خود را در شبکه های اجتماعی خود با استفاده از نام تجاری شما به عنوان هشتگ به اشتراک بگذارند و برای انجام این کار  امتیازات و یا نشانی را کسب می کنند. هرچه بیشتر به تناسب اندام برسند و پیام های خود را به اشتراک بگذارند ، نشان های بیشتری به آن ها تعلق می گیرد.

به این ترتیب ، شما اشتراک گذاری و هدف گذاری را به نفع خود به یک بازی تبدیل می کنید. شما در حال ایجاد یک بازی جدید برای ارائه خدمات به مشتریان خود نیستید. در عوض ، شما از اهداف و محتوای موجود خود به عنوان یک بازی استفاده می کنید.

به همین ترتیب ، می توانید هر بار که افراد در یکی از دوره های آنلاین شما شرکت می کنند ، به آن ها ستاره یا یک نشان ارائه دهید. آن را به عنوان یک گواهینامه تصور کنید زیرا ثابت می کند که مشتریان شما دوره شما را طی کرده و اطلاعاتی را که ارائه داده اید جذب کرده اند. لازم نیست گیمیفیکیشن پیچیده یا گران باشد. تنها چیزی که لازم است تخیل است.

آیا گیمیفیکیشن تنها در مورد افزودن امتیاز و نشان نیست؟

امتیازات و نشان ها بخشی از گیمیفیکیشن هستند (حداقل در بعضی موارد ) اما اگر می خواهید گیمیفیکیشن کار کند ، به یک استراتژی نیاز دارید. به عبارت دیگر ، مانند هر کمپین بازاریابی دیگر ، از همان ابتدا به یک هدف واضح و عملی نیاز دارید.

به عنوان مثال ، آیا می خواهید برای جذب مشتری بیشتر برای دوره های آنلاین خود از گیمیفیکیشن استفاده کنید؟ شما باید سیستمی را تنظیم کنید که باعث افزایش آگاهی از برند ، تشویق به خریدهای مکرر و یا تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما با خانواده و دوستان شود.

شاید بهتر است شما برای دوره های آموزشی خود یک مدرک را اعطا کنید زیرا این موضوع می تواند به دوره های شما احساس معتبر بودن می بخشد و می توانید از آن برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. ما می خواهیم به هر کسی که دوره ی ما  را بخواهد امتیاز و نشان بدهیم.

در واقع شرکت کنندگان باید احساس کنند گویا آن نشان ها و امتیازات را کسب کرده اند. در غیر این صورت ، آن ها نمی توانند هیچ گونه رضایت از آن حاصل کنند.

بازی ها در مقابل گیمیفیکیشن

بازی یک موجود واحد است که برای هدفی خاص مانند سرگرمی وجود دارد و مردم طبق قوانین موجود در آن  بازی می کنند و در پایان بازی شخصی به عنوان برنده ظاهر می شود. اما gamification کاملاً متفاوت است و شامل افزودن مکانیزم بازی به محصولات و دارایی های موجود شما است و باید به طور کامل دریابید گیمیفیکیشن چیست .

هدیه های فیس بوک یک نمونه کلاسیک را ارائه می دهند. شاید شما با انتخاب یک نام تصادفی از بین دنبال کنندگان خود ، هر ماه یک دوره رایگان برگزار کنید. با پیوستن به یک مکانیزم بازی می توانید این فعالیت را جالب تر کنید. به عنوان مثال ، برای شرکت در بخش تبلیغاتی ، کاربران شما باید یک عکس سلفی ارسال کنند و کسب و کار شما را در توضیحات منشن کنند.

همین کار را می توانید با ارسال یک وبلاگ یا ارائه اسلاید انجام دهید. به جای اینکه تنها دکمه ی  “انتشار” را بزنید و به کمپین بازاریابی بعدی خود بروید ، یک تست یا مسابقه را به انتهای پست خود اضافه کنید (یا لینک یک سایت دیگر را در آن قرار دهید). از کاربران بخواهید به سوالات مربوط به آنچه در این پست می خوانند پاسخ دهند. از بین افرادی که در این چالش عملکرد خوبی داشته باشند، به طور تصادفی برنده ای را قرعه کشی خواهید کرد و فرد برنده نوعی پاداش یا جایزه دریافت می کند.

این مقاله را حتما بخوانید
فریلنسر کیست و چگونه فریلنسر شویم؟

گیمیفیکیشن شامل افزودن مکانیزم بازی به انواع محتوایی است که به آن ها روحیه ی را به رقابتی ، اعطای جوایز و انگیزه می بخشد. از همه مهمتر ، هر استراتژی گیمیفیکیشن باید ارزشی را به مشتری برساند.

برای پیاده سازی سیستم امتیاز و پاداش در سایت وردپرسی خود می توانید از افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس استفاده کنید.

میزان موفقیت در گیمیفیکیشن چیست

در حالی که بسیاری از برند ها قبلاً برای موفقیت بسیار زیاد از گیمیفیکیشن استفاده کرده اند ، هنوز متغیرها و معیار های ناشناخته زیادی برای موفقیت در آن وجود دارد. مطالعات کمی برای نشان دادن داده های مشخص در مورد ROI و سطح تعامل گیمیفیکیشن وجود دارد. این را در خاطر داشته باشید که لزوماً نمی توان بر اساس موفقیت یک کمپین بیانیه ای را برای همه ی افراد ایجاد کرد.

از آنجا که بازی ها از صدها هزار سال پیش وجود داشته اند ، آن ها می توانند چشم انداز کسب و کارهای کوچک را از نظر بازاریابی و آموزش الکترونیکی بهبود بخشد. تا زمانی که انگیزه و ارزش برای مخاطبان خود ایجاد می کنید ، برای شرکت کنندگان پاداش در نظر می گیرید و تجربه ی آن ها را لذت بخش تر می کنید، نرخ تعامل شما باید بهبود یابد.

در آینده، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ممکن است به صورت پیش فرض گیمیفیکیشن را در عملکرد خود بگنجانند. با گسترش هر چه بیشتر این روش ، انتظار داشته باشید افراد بیشتری – حتی رقبای شما – از آن بهره ببرند.

اگر اکنون که می دانید گیمیفیکیشن چیست شروع به استفاده از آن کنید، از بازی سازی بسیار سود خواهید برد. وقتی مخاطبان اصلی خود را با یک غافلگیری غیرمنتظره و لذت بخش ، مانند یک بازی که آن ها می توانند در آن شرکت کنند ، شوکه کنید ، خود را از جمع رقبا و سایر افراد جدا می کنید.

گیمیفیکیشن مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار شما می کند و به حفظ آن ها نیز کمک می کند. در واقع باعث افزایش میزان وفاداری مشتریان می شود. به هر حال، وقتی مردم سرگرم می شوند، به سختی به یاد می آورند که در حال یادگیری چیزی هستند. این موضوع می تواند به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک که دوره های آنلاین ایجاد می کنند، مفید واقع شود.

برای انجام دادن این کار شما به فناوری پیچیده و یا مهارت های پیشرفته طراحی نیاز ندارید، اگرچه این ها می توانند مفید باشند اما ضروری نیست. اگر می خواهید از این استراتژی برای تجارت آنلاین خود استفاده کنید، تنها به یک دانش اساسی در مورد گیمیفیکیشن و کاربردهای بالقوه آن نیاز دارید. هرچه زمان می گذرد، احتمالاً شاهد ورود برنامه های جدیدتر گیمیفیکیشن به بازار خواهید بود.

برنامه های کاربردی که می توان در آن ها از گیمیفیکیشن استفاده کرد

اکنون ما درک بهتری از Gamification داریم و می دانیم گیمیفیکیشن چیست ، اما چگونه می توانید از آن برای بازاریابی تجارت و بهبود دوره های آنلاین خود استفاده کنید؟ چندین راه بالقوه برای این کار وجود دارد. گیمیفیکیشن می تواند به اشکال مختلف وجود داشته باشد، بنابراین شما تقریباً گزینه های بی پایان برای استفاده از آن دارید.

با این حال، به یاد داشته باشید که این بازی باید مربوط به مخاطبان شما باشد، جایزه ای را برای شما فراهم کند و راهی برای ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان داشته باشد. در غیر این صورت، جذابیت چندانی نخواهد داشت. در ادامه چند روش خاص را بررسی می کنیم که در آن گیمیفیکیشن ممکن است نحوه فعالیت کسب و کار کوچک شما را تغییر دهد و مشتری را جذب کند.

استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی

ما به طور مفصل به این جنبه ی گیمیفیکیشن پرداخته ایم. شما می توانید از استراتژی گیمیفیکیشن استفاده کنید تا تجارت کوچک خود را در معرض دید مشتریان فعلی و احتمالی قرار دهید. از آنجایی که مردم از رقابت لذت می برند ، احتمالاً وقتی یک مولفه ای به نام رقابت وجود دارد ، افراد ترغیب می شوند که مطالب را به اشتراک  بگذارند.

استراتژی های بازی سازی خود را در وب سایت، رسانه های اجتماعی و وبلاگ خود منتشر کنید. همچنین می توانید آن ها را در دوره های آنلاین خود بگنجانید. از همه مهمتر، آن محتوا را تا حد ممکن بیشتر تبلیغ کنید. اطمینان حاصل کنید که افراد مختلف فرصت رقابت را داشته باشند تا شما شرکت کننده به تعداد کافی داشته باشید.

حتی می توانید با افرادی در شبکه های اجتماعی مختلف همکاری کرده تا مخاطبان بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال تولید کننده ی دوره آنلاین تناسب اندام می تواند با یک متخصص تغذیه و یا یک ورزشکار حرفه ای همکاری کرده و در یک استراتژی گیمیفیکیشن شراکت کند.

هر کاری که می توانید انجام دهید تا دامنه ی مخاطبان خود را تقویت کنید، از نظر بازاریابی باعث موفقیت بیشتر گیمیفیکیشن می شود. حتی می توانید از آن برای تشویق افراد بیشتر برای ثبت نام در خبرنامه ی وردپرس خود استفاده کنید.

انگیزه دادن و الهام گرفتن افراد از شما

اگر دوره های آنلاین تدریس می کنید شما باید دانش خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و دیگران را به رشد تشویق کنید. اکنون که می دانید گیمیفیکیشن چیست وسیله ای مناسب برای تحقق این هدف در اختیار دارید. شما می توانید مشتریان و مخاطبان خود را به چالش بکشید تا با یکدیگر رقابت کنند یا برای رسیدن به یک هدف تلاش کنند. آنها پس از مشارکت، احساس بهتری نسبت به خود خواهند داشت و از انجام دادن کار سخت انگیزه می گیرند.

این کار همچنین یک راه عالی برای تبدیل شدن به یک رهبر و پیشرو در حوزه ی کسب و کاریتان است. اگر از گیمیفیکیشن به درستی استفاده کنید دیگران احتمالاً از کار شما کپی می کنند و این شواهد نشان می دهد که شما بازار را هدایت می کنید ، روندها را تعیین می کنید و مورد توجه قرار می گیرید.

استفاده از گیمیفیکیشن برای سلامتی افراد

شرکت های بیمه، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و سازندگان برنامه قبلاً شروع به انجام گیمیفیکیشن برای محصولات مراقبت های بهداشتی کرده اند. تئوری این است که اگر افراد در یک ساعت مسابقه دهند، نشان های پیروزی کسب کنند و دوستان خود را در این راه همراهی کنند، سریع تر به اهداف تناسب اندام و تغذیه خود می رسند.

اگر دوره های آنلاین را در یک صنعت مرتبط با سلامتی تدریس کنید ، ممکن است متوجه شوید که بازی سازی مفید است. این انگیزه اضافی را برای مشتریان شما فراهم می کند تا از توصیه های شما پیروی کنند ، اطلاعاتی را که به شما انتقال می دهند جذب کنند و در این دوره بیشتر شرکت کنند.

درگیر نگه داشتن کارمندان با استفاده از گیمیفیکیشن

بسیاری از شرکت ها از برنامه های تعاملی برای درگیر کردن کارمندان خود از گیمیفیکیشن استفاده می کنند. به عنوان مثال ، hubEngage  از امتیازات، نشان ها، تابلوهای امتیازات ، آزمون ها و سایر مکانیزم های بازی استفاده می کند تا کارکنان را درگیر کار خود نگه دارد.

هر کارمند داشبورد شخصی خود را دریافت می کند ، که نشان می دهد پیشرفت کارمند از طریق ماژول های مختلف گیمینگ پیشرفت دارد. رهبران برنامه نحوه مقایسه هر کارمند با دیگران را نشان می دهد ، بنابراین رقابت می تواند شدیدتر نیز باشد.

حال که می دانید گیمیفیکیشن چیست اگر با یک تیم کار می کنید ، می توانید گیمیفیکیشن را به صورت داخلی و همچنین خارجی اجرا کنید. به جای اینکه کارمندان خود را در یک گروه قرار دهید، به آن ها اجازه دهید از طریق گیمیفیکیشن با یکدیگر تعامل کنند.

یا می توانید از یک برنامه دیگر مانند hubEngage استفاده کنید و یا استراتژی بازی سازی خود را ایجاد کنید. در هر صورت، می توانید با ارائه پاداش های ملموس و کوچک برای رسیدن به نقاط عطف، مشارکت کارمندان را تشویق کنید. کارت های هدیه، هدایای کوچک و حتی پاداش چک کارمند می تواند انگیزه قدرتمندی برای ادامه مشارکت را فراهم کند.

تحصیلات

اگر دوره های آنلاین برگزار می کنید ، آموزش می تواند تمرکز اصلی شما برای گیمیفیکیشن باشد. افزودن عناصر آموزشی به گیم پلی می تواند به مشتریان شما کمک کند تا سریعتر یاد بگیرند ، اطلاعات بیشتری را حفظ کنند و رضایت بیشتری از روند کار کسب کنند.

به عنوان مثال ، شما می توانید جدول رتبه بندی خود را برای هر دوره ایجاد کنید. مشتریان می توانند بعد از اتمام نقاط عطف خاصی در این دوره ، مسابقه برگزار کنند و شما می توانید نشان یا امتیاز برای امتیازات بالا کسب کنید. این عنصر آموزش همچنین به شما کمک می کند که با مشتریان خود رابطه برقرار کنید.

اگر می خواهید حتی بیشتر پیشرفت کنید ، می توانید یک دوره کامل را به یک بازی تبدیل کنید. این کار ممکن است زمان و هزینه بیشتری ببرد ، اما می تواند راهی عالی برای جدا کردن مسیر شما از دیگران باشد.

سیاست

سیاست در حال حاضر به خودی خود یک بازی است ، اما بازی سازی همچنین می تواند ذهنیت مدنی را به وجود آورد. با دانش به این که گیمیفیکیشن چیست اگر به مردم بخاطر انجام وظایف اجتماعی خود پاداش دهید، ممکن است آن ها تمایل بیشتری برای درگیر شدن داشته باشند. به عنوان مثال ، در فصول انتخابات ، می توانید برای تشویق مردم به رای دادن ، از بازی سازی استفاده کنید. این در حال حاضر در برخی از حوزه های قضایی در حال انجام است.

طراحی و فناوری

گیمیفیکیشن را به عنوان یک مورد مناسب برای طراحی و فناوری در نظر بگیرید. این طراحی شامل زیبایی و حساسیت بازی است ، در حالی که فناوری به این طرح ها قدرت می دهد تا معیارهای جذابیت و پیگیری را ایجاد کند.

احراز هویت

احتمالاً قبلاً دیده اید که از بازی سازی برای احراز هویت استفاده شده است. به عنوان مثال برای اثبات ربات نبودن شما مجبور هستید که یک مسئله ریاضی حل کرده و این یک نمونه برجسته استفاده از گیمیفیکیشن در احراز هویت می باشد. به جای استفاده از یک فرم خسته کننده از احراز هویت ، گیمیفیکیشن روند کار را از خسته کنندگی در می آورد، که در نهایت انگیزه را در بین مصرف کنندگان افزایش می دهد.

تاریخچه گیمیفیکشن

درست است که اکنون م یدانید گیمیفیکیشن چیست اما بیایید ببینیم Gamification از کجا پدیدار شده است. اولین نمونه گیمیفیکیشن به قرن 19 برمی گردد. شرکتی به نام Sperry & Hutchinson S&H Green Stamps – نسخه های اولیه کارت های تجاری – را به سوپرمارکت ها به فروش رساند و صاحبان فروشگاه پس از استفاده از تمبر به مشتریان خود پاداش داد.

با گذشت زمان، گیمیفیکیشن بسیار پیچیده تر شده است ، اگرچه ممکن است متوجه شوید که افراد – به ویژه کودکان – هنوز کارت های تجاری را جمع می کنند. این یک شکل ساده از بازی سازی است که باعث ایجاد رقابت می شود و جایزه ای را فراهم می کند.

در دهه 1970 ، محققان تمرکز خود را بر ایده گیمیفیکیشن و روش هایی که باعث می شود یادگیری بیشتر سرگرم کننده باشد و یک استراتژی بازاریابی تازه برای مشاغل ارائه می دهند ، قرار دهند. Holiday Inn اولین شرکتی بود که برنامه وفاداری در صنعت هتل داری را ایجاد کرد. مشتریان می توانند امتیازاتی را برای گرفتن تخفیف کسب کنند که این امر باعث وفاداری به برند و ادامه حمایت آن ها می شود.

شرکت های دیگر نیز در صنعت مسافربری و گردشگری این کار را دنبال کردند. پس از آن بازی های ویدیویی به وجود آمدند، که مردم از آن ها استفاده می کردند. این روند امروزه نیز ادامه دارد و به بازی های دسک تاپ و موبایل نیز رسیده است.

واژه گیمیفیکیشن قبل از سال 2003 وجود نداشته است و کسی در آن زمان نمیدانست گیمیفیکیشن چیست و هنوز در مراحل ابتدایی بود. شرکت ها حتی شروع به استفاده از قدرت این استراتژی بازاریابی نکرده بودند ، بنابراین کسانی که هرچه زودتر از آن در کسب و کار خود استفاده کنند بیشتر شناخته خواهند شد.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل گفتیم گیمیفیکیشن چیست. Gamification به طور مداوم در حال افزایش است. اگر در بازاریابی خود از عناصر بازی ساز استفاده نکرده اید، اکنون زمان آن است که شروع به انجام این کار کنید. گیمیفیکیشن را لایه دیگری از استراتژی بازاریابی یا تدریس خود بدانید زیرا یک روش عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه ای است که ممکن است محصولات دیجیتالی شما را هنوز پیدا نکرده باشند.

بعد از ایجاد دوره های آنلاین، عناصر بازی سازی را اضافه کنید – چه در داخل دوره ها و چه به عنوان بخشی از فعالیت بازاریابی خود از آن ها استفاده کنید. مشتریان خود را وادار به رقابت با یکدیگر کرده و به آن ها جایزه و ارزش دهید. در نهایت به آن ها کمک کنید تا اهدافشان را برآورده کنند. امیدواریم با خواندن این مقاله دریافته باشید که گیمیفیکیشن چیست و چه کاربردی دارد.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه