محصولات فروشگاه اینترنتی را از چه راهی تأمین کنم؟

توسعه کسب‌و‌کار

6 دقیقه زمان مطالعه

اگر نگوییم غیرممکن، اما احتمال خیلی کمی وجود دارد که لااقل یک مرتبه از یک فروشگاه اینترنتی خرید نکرده باشید. برای تامین هر نیاز و تهیه هر کالایی با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید تعداد زیادی از فروشگاه های اینترنتی ارائه دهنده آن را پیدا کنید. اما سوال اینجاست که این فروشگاه ها محصولات خود را چگونه تهیه کرده و ارائه می دهند؟

در این مقاله قصد داریم با معرفی روش های تامین محصول فروشگاه های اینترنتی به شما کمک کنیم تا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و درآمد قابل توجهی از آن کسب کنید.

یکی از شایع ترین دغدغه های افراد که نمی توانند برای خود یک کسب و کار اینترنتی یا همان فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند، این است که هیچ محصولی را برای فروش در این فروشگاه ندارند، اما روش های زیادی هم برای تامین محصول وجود دارد که ممکن است از آن ها خبر نداشته باشید. این روش ها نیاز به سرمایه ندارند و شما می توانید بدون سرمایه برای خود محصول داشته باشید و آن ها را به فروش بگذارید.

پس قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا کاملا با روش های تامین محصول آشنا شوید تا بتوانید در زمینه ای خاص فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، محصولات را تامین کرده تا از این طریق بتوانید درآمد عالی داشته باشید.

پیش از هر چیز لازم است با ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی استاندارد آشنا شوید.

روش های تامین محصول برای فروشگاه اینترنتی

،روشگاه اینترنتی با انواع محصول

همان طور که گفته شد، روش های زیادی برای تامین محصول برای فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید، در این بخش مقاله به صورت کامل درباره این روش ها توضیح خواهیم داد تا بتوانید فعالیت خود را با استفاده از آن ها شروع کنید.

1.        خرید از تولید کننده یا عرضه کننده

یکی از اصلی ترین روش های تامین کالا و محصولات برای فروشگاه اینترنتی، خرید محصولات از تولید کننده ها و یا تامین کننده است. برای این کار شما نیاز به سرمایه اولیه دارید، البته می تواند برای اول کار از هر محصول تعداد زیادی خریداری نکنید تا هزینه ها کمتر شود و در عین حال تنوع بیشتری در کالا های خود داشته باشید.

این نوع تامین محصول در واقع رایج ترین نوع تامین محصول است و تقریبا هر وب سایتی از آن استفاده می کند تا بتواند محصولات را با قیمت کمتر از تولید کننده خریداری کرده و با سود بیشتر آن ها را به فروش برساند.

توجه: هرچه محصولات بیشتری از تامین کننده ها و تولید کننده ها خریداری کنید، می توانید تخفیف بیشتری دریافت کنید. چرا که این تولید کننده ها و تامین کننده ها بر روی خرید های عمده از نظر قیمتی بیشتر با شما کنار خواهند آمد و می توانید سود بیشتر در هر محصول داشته باشید.

2.       مذاکره با تامین کننده

می توانید با تامین کننده ها صحبت کنید که محصولات را برای فروش در اختیار شما قرار دهند، البته این بدان معنا نیست که محصولات را بدون هزینه از آن ها دریافت کنید تا هر وقت که توانستید آن را به فروش رسانده و بعد پول آن ها را بدهید، بلکه شما باید بتوانید با این تامین کننده ها صحبت کنید که هر زمان محصولی را فروختید، آن را برای خریدار ارسال کنند و شما هزینه محصول را برای تامین کننده واریز کنید.

این نوع تامین کالا در واقع بهترین نوع تامین کالا است که شما می توانید برای فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

البته ممکن است همه تامین کننده ها این مورد را قبول نکنند، اما اگر با چند تامین کننده مختلف صحبت کنید، بهتر به نتیجه خواهید رسید و برای تامین محصولات مشکلات کمتری خواهید داشت.

3.      همکاری با شرکت های وارد کننده

می توانید محصولات خود را از طریق شرکت های واردکننده آن محصول انجام دهید. این شرکت ها با اکثر وب سایت ها کار می کنند و اگر وب سایت شما خیلی فروش خوبی داشته باشد، می توانید با آن ها وارد همکاری شوید و بی دغدغه در فروشگاه اینترنتی خود فروش انجام دهید.

این مقاله را حتما بخوانید
بهترین راهکارهای فروش محصول در اینترنت

البته بیشتر این شرکت ها با سایت های بزرگ کار می کنند. پس نیاز است که بتوانید فروش بیشتری داشته باشد تا همکاری با شما برای این شرکت ها هم سودمند باشد.

فروشگاه موبایلی کارت خرید و بسته

4.      دریافت نمایندگی از برند ها

اگر می خواهید به فروش محصولات برند خاصی بپردازید، می توانید از همان برند یک نمایندگی دریافت کنید و محصولات را از این طریق تامین کنید. این می تواند برای شما خیلی مناسب باشد، چرا که همان برند ممکن است برای شما نیز تبلیغ کند و به نماینده آن برند تبدیل شوید.

البته در این روش فقط باید به فروش محصولات همان نمایندگی بپردازید و اگر به فروش محصولات دیگری هم بپردازید، با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است نمایندگی با شما قطع همکاری کند.

5.      همکاری با فروشگاه ها

شما می توانید با فروشگاه ها همکاری داشته باشید. برخی فروشگاه های فیزیکی دوست دارند فروش اینترنتی هم داشته باشند تا از این طریق فروش کل خود را افزایش دهند. شما می توانید طی صحبتی با این فروشگاه ها با آن ها همکاری داشته باشید و محصولاتشان را برای فروش در دسترس خود داشته باشید و از این طریق یک فروشگاه اینترنتی بسیار حرفه ای برای خود راه اندازی کنید.

تقریبا همه فروشگاه ها و فروشنده ها از ایده فروش اینترنتی محصولاتشان استقبال خواهند کرد و در واقع این یک معامله برد برد است که هم شما می توانید از این طریق محصولات خود را تامین کنید و هم فروشگاه مورد نظر، فروش خود را افزایش می دهد.

6.      همکاری در فروش

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید برای خود فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، استفاده از همکاری در فروش با فروشگاه های اینترنتی دیگر است. همکاری در فروش یعنی اینکه شما محصولات سایت های دیگر را با استفاده از روش های افیلیت مارکتینگ به فروش برسانید و از آن سایت سودی دریافت کنید که این فرایند به صورت سیستماتیک خواهد بود.

یکی دیگر از مزیت های همکاری در فروش این است که دیگر درگیر تامین، بسته بندی و ارسال محصول نمی شوید و خیلی ساده می توانید از این طریق درآمد های عالی داشته باشید.

اگر قصد ندارید درگیر مدیریت سایت فروشگاهی شوید، می توانید از امکان همکاری در فروش استفاده کنید و فقط بازاریابی محصولات را انجام دهید.

7.      سایت چند فروشندگی

می توانید یک سیستم چند فروشندگی داشته باشید تا با استفاده از این سیستم همه افراد بتوانند محصولات خود را در سایت شما قرار دهند و به فروش برسانند؛ این مورد را خیلی از فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند و شما به جای این که خودتان به تامین محصولات فروشگاه اینترنتی خود بپردازید، می توانید از همه افراد برای تامین محصول استفاده کنید تا آنها محصولاتشان را در سایت شما قرار دهند و شما از فروش هر یک از محصولات آن ها سود دریافت کنید.

این سرویس برای وب سایت شما بسیار مناسب است، چون هر چه فروشنده بیشتری محصول خود را برای فروش در سایت شما قرار دهد، بقیه فروشندگان نیز ترغیب خواهند شد و تعداد فروشندگان و به تبع محصولات بیشتر خواهد شد و در نهایت فروش و درآمد شما افزایش پیدا می کند.

اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را به صورت وردپرسی ره اندازی کنید، حتما از قالب های فروشگاهی ژاکت استفاده کنید.

جمع بندی:

ما در این مقاله قصد داشتیم به صورت کامل به شما توضیح دهیم از چه طریقی می توانید برای خود محصولات سایت فروشگاهی را تامین کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید. ما سعی داشتیم روش هایی را به شما توضیح دهیم که خیلی نیاز به سرمایه سنگین نداشته باشند و با حداقل سرمایه می توانید از این روش ها استفاده کنید تا محصولات را به خوبی برای وب سایت مورد نظر تامین کنید.

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه همکاری در فروش آلتیمت افیلیت پرو | پلاگین Ultimate Affiliate Pro

395,000 تومان

84%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه