ریبرندینگ چیست؟

توسعه کسب‌و‌کار

16 دقیقه زمان مطالعه

در دنیایی که همه چیز دائما در حال تغییر است، حفظ تصویر و هویت خود برای طولانی مدت بسیار دشوار است. ریبرندینگ گزینه ای است که اغلب کسب و کار ها آن را در نظر نمی گیرند، غافل از اینکه انجام این کار می تواند کلید حفظ یک برند در رأس صنعت باشد. در حالت کلی ریبرندینگ به معنای ایجاد یک ظاهر و احساس جدید برای یک محصول یا شرکت تأسیس شده است. هدف از ریبرندینگ این است که یک کسب و کار می خواهد نام تجاری خود را احیاء کرده و یک ظاهر مدرن و متناسب با نیازهای مشتری خود ایجاد کند.

ریبرندینگ به کسب و کار ها کمک می کند تا مخاطبان جدیدی را جذب کنند، در بین رقبا برجسته شوند و آگاهی از برند را افزایش دهند. با این حال کارشناسان برندسازی توصیه می کنند که مشاغل تنها زمانی که تغییرات داخلی یا خارجی را اعمال کرده اند، ریبرندینگ را انجام دهند. ما در این مقاله به طور مفصل به شما خواهیم گفت ریبرندینگ چیست، انواع آن چه هستند و چه زمانی می توان آن را به صورت اصولی انجام داد.

درباره برندینگ می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

ریبرندینگ چیست؟

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ریبرندیگ شامل تغییر نام تجاری، لوگو، جلوه های بصری، برای برخی از کسب و کار ها پکیجینگ و بسته بندی و … است و زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت شعار، مخاطب هدف خود، اهداف، ارزش ها، نام و یا بازار خود را تغییر دهد تا هویت جدیدی را در ذهن مشتریان و یا رقبا خود ایجاد کند.

انواع ریبرندینگ

ریبرندینگ تنها به معنای به روز رسانی لوگوی شرکت شما نیست. این فرآیندی است که ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد و شامل ارزیابی مجدد موقعیت تجاری، ارزش های اصلی و استراتژی تجاری شما می شود. ریبرندینگ انواع مختلفی وجود دارد:

  1. ریبرندینگ جزئی

این استراتژی زمانی استفاده می شود که تصمیم بگیرید چیزی جدید را بدون تغییر نام تجاری فعلی خود به طور کامل به آن اضافه کنید. هنگامی که لوگو و تصویر شرکت شما قدیمی شده است یا تغییرات کوچکی در اهداف کسب و کار شما ایجاد شده است، می توانید به صورت جزئی ریبرندینگ را انجام دهید. سپس شما این تغییرات را در سراسر شرکت خود اعمال می کنید و کلیه موارد چاپی، وب سایت، طراحی بسته بندی و … را به روز می کنید. به عنوان مثال اپل از سال 1976 تا 2013 لوگو خود را به شکل زیر تغییر داده است و ریبرندینگ آن جزئی است:

ریبرندینگ اپل

این اساسی ترین نوع تغییر نام تجاری است. این همان چیزی است که اکثر مردم درباره ی ریبرندینگ می دانند. ریبرندینگ جزئی مشاغل تا حدی مناسب است و شامل موارد زیر است:

  • کشف نام تجاری (ما واقعاً چه کسانی هستیم؟)
  • هویت برند (با چه چیزی ارتباط برقرار می کنیم؟)
  • محصولات شرکتی (چه موادی داریم؟)
  • وب سایت (ظاهر وب سایت چگونه است؟)
  • کپی رایتینگ (سبک و لحن متن ها چگونه است؟)
  1. ریبرندینگ ادغامی

این نوع برندینگ دو یا چند پلتفرم تجاری را با یکدیگر ترکیب می کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که به عنوان مثال شرکت شما تحت مدیریت فرد جدیدی قرار گیرد. در برخی موارد ادغام برند ها مناسب است و تغییر نام تجاری به طور طبیعی اتفاق می افتد. نمونه ای از این موارد زمانی است که می توانید دو لوگو موجود را با یکدیگر ترکیب کرده و یک تصویر منسجم ایجاد کنید.

  1. ریبرندینگ کامل

یک ریبرندینگ کامل به معنای تغییر کلی یک برند است و شامل یک رویکرد و هدف جدید برای کل پلتفرم شما است. یک ریبرندینگ کامل زمانی رخ می دهد که تغییری در موقعیت شرکت شما ایجاد شود. در موارد دیگر، ممکن است تغییری در محصولات یا خدمات شما ایجاد شود یا شرکت شما در بخش دیگری از بازار گسترش یابد.

در بیشتر مواقع، زمانی که نام تجاری فعلی شما در برقراری ارتباط با مخاطبان شما ناموفق باشد، نیاز به یک ریبرندینگ کامل خواهید داشت. این باعث می شود که شرکت شما از حداکثر پتانسیل خود استفاده کند. این نوع ریبرندینگ شامل تغییر در موارد زیر است:

  • سایت اینترنتی
  • عکاسی
  • بازاریابی
  • تحقیقات مخاطبان
  • هویت نام تجاری
  • استراتژی برند
  • نامگذاری و علامت گذاری

بزرگ ترین تمایز بین بازسازی برند (ریبرندینگ جزئی) و راه اندازی مجدد نام تجاری (ریبرندینگ کلی) این است که راه اندازی مجدد شامل تحقیقات بیشتر و نیازمند داشتن تفکر استراتژیک است.

تکمیل ایده

در ریبرندینگ چه المان هایی تغییر پیدا می کنند؟

ارزش های نام تجاری

ارزش های یک شرکت در قلب یک نام تجاری نهفته است. آن ها اعتقاداتی هستند که شرکت شما بر آن دلالت دارد. آن ها در فرایند تصمیم گیری برند شما مفید هستند. ارزش های برند شما باید همراه با نام تجاری شما تکامل یابد. این که آیا شما یک استارتاپ هستید یا یک شرکت جهانی تفاوتی ایجاد نمی کند، شما باید به طور مداوم ارزش های خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که با استراتژی شما با یکدیگر همخوانی دارند. به همین دلیل ارزش های نام تجاری شما مکان مناسبی برای شروع فرایند تغییر نام تجاری است.

لوگو

لوگوی برند نماد یک نام تجاری است، بنابراین طراحی لوگو باید نشان دهنده شخصیت شما باشد. طراحی مجدد لوگو اغلب اولین کاری است که یک شرکت در فرایند ریبرندینگ خود انجام می دهد تا متفاوت بودن آن را به مشتریان نشان دهد.

البته این را به خاطر داشته باشید که تغییر لوگو نیز اقدامی پرخطر است. 36 درصد از مردم می گویند که لوگو به آن ها کمک می کند تا یک نام تجاری را به خاطر بسپارند. تغییر لوگو نیز می تواند به بهبود کسب و کار شما کمک کند. امروزه اپل دارای شناخته ترین لوگو در ایالات متحده است و دلیل آن تغییر نام تجاری در سال 1998 است.

نقش لوگو در برندسازی را در این مقاله از ژاکت بخوانید.

شعار

شعار یک عبارت کوتاه و جذاب است که ارزش منحصر به فرد برند شما را به مصرف کنندگان منتقل می کند و تصور مثبتی از نام تجاری تان در ذهن آن ها ایجاد می کند. هنگامی که مراحل تغییر نام تجاری را پشت سر می گذارید، ممکن است لازم باشد در صورت تمایل شعار خود را به روز کنید تا با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.

رنگ ها

لوگو ها و رنگ ها در ذهن مصرف کنندگان پیوند خورده است. در واقع، استفاده مداوم از رنگ های نام تجاری شما می تواند ” شناخت برند شما را تا 80 درصد افزایش دهد.”  رنگ ها ارتباطاتی با ذهن افراد دارند، به همین دلیل است که برند ها در وهله اول پالت های رنگ خاصی را انتخاب می کنند.

به عنوان مثال رنگ آبی با اعتماد و مسئولیت همراه است. رنگ سبز با سلامتی ارتباط دارد، بنابراین سبز را در پالت رنگ یک فروشگاه مواد غذایی سالم خواهید یافت. رنگ ها جزء اصلی هویت بصری شما هستند. در فرایند تغییر نام تجاری، ممکن است آن ها را به کلی تغییر ندهید، یا ممکن است تعیین کنید که یک پالت رنگی جدید مورد نیاز است.

صدای برند

تعیین صدای برند شما ضروری است، زیرا به تعریف شخصیت برند شما کمک می کند و نحوه ارتباط با مشتریان و تفسیر پیام کسب و کارتان را تعیین می کند. ممکن است در ریبرندینگ قصد داشته باشید که آن را تغییر دهید.

آیا کسب و کار شما به ریبرندینگ نیاز دارد؟

برای تعیین اینکه آیا کسب و کار شما به ریبرندینگ نیاز دارد یا خیر، سه سوال از خود بپرسید:

  • چرا به ریبرندینگ فکر می کنید؟
  • چه تغییراتی را مد نظر دارید؟
  • آیا تغییری در شرکت شما ایجاد شده است که بر نام تجاری و برند شما تأثیر بگذارد؟

پس از پاسخ به این سوالات، می توانید به راحتی تشخیص دهید که آیا کسب و کار شما به ریبرندینگ نیاز دارد و یا خیر.  در حالت کلی شرایطی وجود دارد که ریبرندینگ را به گزینه ای برای بهبود عملکرد شما تبدیل می کند. در اینجا رایج ترین آن ها وجود دارد:

مخاطب هدف شما تغییر کرده است.

همه چیز در دنیای تجارت همیشه تغییر می کند. مخاطبان هدف شما افرادی هستند که شما قصد دارید محصولات خود را به آن ها بفروشید. با وجود اینکه ممکن است هویت نام تجاری شما تغییر نکند، ممکن است مخاطبان هدفتان نیاز به تغییراتی داشته باشد. اگر مخاطبان هدف شما تغییر کرده است، می توانید کسب و کار خود را به طور کامل تغییر داده و ریبرندینگ را انجام دهید. این به شما این امکان را می دهد که به دنبال ارزش های جدید بروید و افراد مختلف را تشویق به خرید کنید.

وجود رقابت جدید یا تغییرات تکنولوژیکی

در دنیای تجارت همیشه رقیبان جدیدی ظاهر می شوند و یا تکنولوژی پیشرفت می کند. در این صورت ممکن است یک نام تجاری نیاز به متمایز بودن داشته باشد تا بتواند جایگاه از دست رفته خود را باز یابد. این به معنای تغییر نام تجاری با هدف جذب (یا جذب مجدد) بخش بیشتری از مخاطبان هدف است.

البته ما پیشنهاد نمی کنیم که هر زمان که یک رقیب جدید وارد بازار شما شد، ریبرندینگ انجام دهید! در این مواقع بهتر است نگاهی به تجارت و اهداف و ارزش های خود بیاندازید و آن ها را مقایسه کنید. سپس در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید. در این صورت است که شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا برندتان هنوز در مواجهه با این رقابت و فناوری جدید پیشرو خواهد بود و یا خیر.

آمار و گزارش های کسب و کار

تغییرات ساختاری در کسب و کارتان

این مورد شاید بهترین دلیل برای ریبرندینگ باشد. همانطور که قبلاً گفته شد، وقتی شما در حال رشد و توسعه کسب و کار خود هستید، همه چیز به سرعت تغییر می کند. مزیت ریبرندینگ در این مواقع این است که به شما این امکان را می دهد تا به شرکت خود سمت و سوی جدیدی دهید.

داشتن درک بهتر از مشتریان

هر کسب و کاری پس از مدتی فعالیت مشتریان و مخاطبان خود را بهتر می شناسد و ممکن است این شناخت با شناخت اولیه آن ها متفاوت باشد. در صورت داشتن درک بهتر می توانید ریبرندینگ را انجام دهید و یک هویت تجاری ساختار یافته تر و منسجم تر ایجاد کنید. این کار به شما امکان می دهد تا کسب و کار را “دوباره راه اندازی” کنید و یک قدم به اهداف بلند مدت خود نزدیک شوید.

تغییر محصولات و خدمات

هنگامی که محصولات و خدماتی را اضافه، حذف یا تغییر دهید برند شما ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشد.

انجام اصلاحات

ممکن است که یک برند بدون تحقیق مناسب درباره ی بازار و یا مخاطبان هدف کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشد و یا ممکن است تمرکز بر مخاطب هدف اشتباه بوده است. در این موارد، ریبرندینگ می تواند با هدف انجام تحقیقات گسترده و کشف مشکلات و نیازهای مشتری ایده آل اعمال شود.

نیازهای مشتریان تغییر می کند.

مشکلات، دردها و نیازهای مشتریان دائماً در حال تغییر است. وقتی این اتفاق می افتد (معمولاً به دلیل تغییرات فرهنگی، تکنولوژیکی یا شیوه زندگی افراد)، ممکن است تغییر نام تجاری برای پاسخگویی به نیاز هایشان ضروری باشد.

در صورت تغییر موقعیت بازار

تغییر موقعیت بازار شامل تغییر نام تجاری یا وضعیت موجود یک شرکت است. این فرایند زمانی حیاتی است که یک شرکت دارای تصویر قدیمی باشد و یا نیاز به جذب مخاطب جدید داشته باشد.

در حالت کلی ریبرندینگ چیزی فراتر از تغییر نام و لوگو است. این یک استراتژی تجاری جدی است که شامل برنامه ریزی، تحقیق و سرمایه گذاری قبل از انجام تغییرات می شود. هرگز فکر نکنید که تغییر نام تجاری یک استراتژی برای یک تجارت شکست خورده است. تغییر نام تجاری در واقع نشانه این است که شما در مسیر درست هستید، آماده و مایل به آزمایش ایده های جدید!

ریبرندینگ

اصول و مراحل انجام ریبرندینگ چیست؟

پس از تعیین اینکه آیا نیاز به ریبرندینگ دارید و یا خیر، مراحل زیر را دنبال کنید تا به صورت اصولی این کار را انجام دهید:

مرحله ی اول : درون نگری

شناخت کسب و کار خود و درون نگری کلید موفقیت در ریبرندیگ است. شما به عنوان صاحب کسب و کار خود باید پاسخ این سوالات را بدانید:

  • شما که هستید؟
  • چه کار می کنید؟
  • می خواهید با چه چیزی شناخته شوید؟
  • چرا می خواهید نام تجاری خود را تغییر دهید ؟
این مقاله را حتما بخوانید
رویکرد صحیح دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا

قبل از سرمایه گذاری زمان و هزینه زیادی برای تغییر نام تجاری، باید نتیجه نهایی را پیش بینی کنید و بتوانید داستان برند خود را مشخص کنید. شما باید بدانید در ریبرندینگ دقیقاً خواستار چه تغییراتی هستید. اگر شرکت شما چشم انداز و لیست ارزش های مشخصی ندارد، به راحتی نمی توانید برند خود را تغییر دهید. بنابراین لیستی از این موارد تهیه کنید.

چشم انداز به عنوان یک هدف و انگیزه برای هر اقدامی که شرکت شما انجام می دهد عمل می کند، بنابراین بسیار مهم است که قبل از حرکت رو به جلو از چشم انداز خود آگاهی کامل داشته باشید. دیدگاه و چشم انداز بر همه چیز از طراحی مجدد وب سایت تا فرایند استخدام شما تأثیر می گذارد. با گسترش و رونق یک کسب و کار، برخی از ارزش های بنیادی آن ها ممکن است متحول شوند. بنابراین ممکن است لازم باشد که آن ها را به روز کنید.

می توانید این بار طراحی سایت وردپرسی را امتحان کنید.

مرحله دوم : تحقیقات بازار و شناخت مخاطب

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. آیا خدمات فعلی شما با خواسته ها و نیازهای آن ها مطابقت دارد؟ آیا می خواهید همان مشتریان را حفظ کنید یا با افراد جدید ارتباط بگیرید؟ آیا می توانید مخاطبان خود را در گروه ها دسته بندی کنید و با این کار، پرسونا ایجاد کنید؟ از مشتریان فعلی و اعضای مخاطب هدف موردنظر خود در مورد نام تجاری، محصولات و خدمات خود نظر بخواهید. می توانید از نظرسنجی ها و یا پرسشنامه ها برای جلب نظر آن ها استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند نام تجاری جدید خود را با نیاز های بازار و مخاطبان مورد نظر خود هماهنگ کنید.

مرحله سوم: تعیین ویژگی ها و مزایا

تعیین کنید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند و به این فکر کنید که چگونه می توانید از نقاط ضعف خود به عنوان نقطه قوت برای فرایند تغییر نام تجاری استفاده کنید. به عنوان مثال، آیا به فروش محصولات گران قیمت اهمیت می دهید، یا مشتاق هستید که خود را به عنوان یک برند مقرون به صرفه به بازار معرفی کنید؟ به یاد داشته باشید که نباید سعی کنید نیاز تمامی افراد را پوشش دهید.

وظیفه شما این است که یک شکاف در بازار پیدا کرده و بر روی رفع نیازهای آن دسته از مخاطبان تمرکز کنید. بررسی کنید که چه کاری را بهتر از رقبای خود انجام می دهید؟ اگر از قبل بازار داخل را نمی شناسید، ممکن است نیاز به انجام تحقیقات بیشتری داشته باشید. هنگامی که بازار و مخاطبان واقعی خود را شناسایی کردید، آماده هستید تا نام تجاری خود را تغییر دهید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

مرحله چهارم: تغییر نام برند و موارد بصری (در صورت نیاز)

نام برند

تغییر نام یک کار بسیار حیاتی در پروسه ی ریبرندینگ است، اقدامی که می تواند به شما در به رسمیت شناختن برند و ترافیک جستجوی ارگانیک کمک کند. بنابراین، اگر در حال تغییر نام شرکت خود به عنوان بخشی از تغییر نام تجاری خود هستید، مطمئن شوید که برنامه ای به عنوان بخشی از استراتژی خود پس از تغییر نام تجاری دارید. در کل، اگر نام شما مناسب است، بهتر است آن را تغییر ندهید. اما اگر نام فعلی شما با هویت شرکت شما ناسازگار است، بهتر است آن را تغییر دهید. اگر می خواهید در حین ریبرندینگ نام خود را تغییر دهید، بر همسویی با چشم انداز و ارزش های برند خود تمرکز کنید.

پالت رنگی

رنگ می تواند تأثیر زیادی بر نام تجاری شما داشته باشد – در واقع، رنگ ها مفاهیم مختلفی را به مخاطبان القا می کنند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب می تواند مشکل باشد. با استفاده از روانشناسی رنگ و انجام تحقیقات رقبا می توانید به راحتی ارزیابی کنید که چه رنگ هایی برای شما مناسب تر هستند.

تایپوگرافی

مانند رنگ، فونت شما ممکن است در عمل متفاوت ظاهر شود. هنگامی که در حال ارزیابی مجدد فونت ها هستید، به نقاط ضعف و قدرت آن توجه داشته باشید. در نظر بگیرید که آیا فونت شما با بازار، مخاطب هدف و یا پیام کسب و کارتان مطابقت دارد یا خیر. اکنون که کانالهای بازاریابی خود را می شناسید، می توانید تصمیمات دقیق تری در مورد فونت و تایپوگرافی بگیرید.

تصاویر

مانند لوگو، پالت رنگ و تایپوگرافی، تصاویر شما نقش مهمی در هویت برند شما ایفا می کنند. اگر در حال تغییر هر یک از عناصر بصری نام تجاری خود هستید، تصاویر خود را نیز بررسی کنید تا بعد از تغییر نام تجاری همه چیز منسجم بماند.

مرحله پنجم: تغییر نقاط تماس

لیستی از تمامی مواردی که نیاز به تغییر نام دارند تهیه کنید. این موارد شامل بروشورها، وب سایت ها، کارت های ویزیت، لوگو، وبلاگ ها و پوسترها است. هر بار که یک طرح جدید را آزمایش می کنید از خود بپرسید که آیا با استراتژی برند شما مطابقت دارد یا خیر. به نقاط تماس برند خود فکر کنید – نقطه تماس هر نقطه ای است که در آن مشتری یا مشتری احتمالی با کسب و کار شما تعامل داشته باشد. به عنوان مثال، اگر سالن زیبایی را اداره می کنید، میز پذیرش یک نقطه تماس است. ممکن است لازم باشد دفتر یا فروشگاه خود را تغییر دهید تا با نام تجاری جدید شما مطابقت داشته باشد.

مرحله ششم : برند جدید خود را عمومی کنید.

سعی نکنید تغییرات را به تدریج انجام دهید، زیرا این کار فقط مشتریان شما را گیج می کند. باید ظرف چند تمامی اقدامات چندماهه خود را رونمایی کرده و آن ها را اجرایی کنید. از نام تجاری خود به عنوان ابزاری برای تبلیغات و تعامل با مشتریان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر خبرنامه دارید چند ایمیل مربوط به ریبرندیگ خود برای آن ها ارسال کنید و اشاره به تغییرات در آینده کنید. دلیل تغییر نام تجاری خود را به آن ها بگویید. اکثر مردم تغییرات را دوست ندارند، اما اگر شما شفاف باشید به شما اعتماد خواهند کرد. تأکید کنید که چگونه و چرا تغییر نام تجاری به نفع آن ها خواهد بود.

مرحله هفتم: بازخورد بگیرید.

تا به اینجای کار ریبرندینگ تمام نخواهد شد. در آخرین مرحله باید از مخاطبان هدف خود بازخورد بگیرید و عملکرد کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید تا تأثیر ریبرندینگ خود را ارزیابی کنید. می توانید این کار را به صورت غیررسمی، با پرسش از مشتریان انجام دهید، یا می توانید از نظرسنجی های آنلاین و یا پرسشنامه ها استفاده کنید. اگر ریبرندینگ به درستی انجام شود، مشتریان شما افزایش خواهد داد و مجدداً افراد بیشتری را جذب می کند. همچنین شما را در موقعیت بهتری برای جذب مخاطب جدید قرار می دهد.

شما می توانید از افزونه های نظرسنجی آنلاین در سایت وردپرس خود استفاده کنید.

مزایای انجام ریبرندینگ برای یک کسب و کار

رشد شرکت یکی از دلایل متعددی است که برای تغییر نام تجاری مورد توجه قرار می گیرد. هدف هر تغییر نام تجاری یکسان است: رشد بیشتر و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، مزایای بیشماری نصیب شما خواهد شد که عبارتند از:

می توانید مخاطبان جدید جذب کنید.

یکی از متداول ترین دلایل تغییر نام تجاری، هدف قرار دادن مخاطبان جدید است. در واقع بزرگترین مزیت برای تجدید ظاهر و احساس برند شما، دسترسی به مشتریان جدید است. وقتی بر جنبه های جدید کسب و کار خود تمرکز می کنید و آن ها را به درستی تبلیغ می کنید، مردم به شما توجه خواهند کرد. ریبرندینگ می تواند منجر به ایجاد رشد مخاطبان جدید در بازار شود.

می توانید رتبه گوگل خود را ارتقا دهید .

گوگل بیشتر بر برند ها تأکید می کند. به عبارت دیگر، اگر یک برند قوی دارید، رتبه بهتری در گوگل خواهید گرفت. با توجه به اینکه سئو دومین روش بازاریابی موثر است موقعیت شما در گوگل می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. ریبرندینگ یک راه موثر برای اصلاح نام تجاری نامناسب یا بهبود یک نام تجاری است. اگر کاربران بیشتری برند شما را بشناسند و با آن ارتباط برقرار کنند، گوگل نیز به شما توجه خواهد کرد و رتبه تان را بهبود خواهد داد.

پیشرفت روی نمودار

شما می توانید با شرکت های جدید و پیشرفته رقابت کنید.

اینترنت موانع ورود مشاغل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، یعنی هر فردی که دارای لپ تاپ و ایده باشد می تواند محصول یا شرکت خود را راه اندازی کند. به عبارت دیگر، رقابت در دنیای تکنولوژی بسیار شدید است. ریبرندینگ می تواند موثر ترین روش برای متمایز کردن پیشنهادات و رویکرد شرکت شما باشد. برند خود را متمایز کنید و به مشتریان بالقوه نشان دهید که خدمات شما منحصر به فرد است و شما متخصص هستید. ریبرندینگ برای داشتن ظاهر و احساس خاص به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به عنوان یک رهبر در صنعت با شخصیتی جذاب به مخاطبین خود معرفی کنید.

اهداف، محصولات، پیشنهادات یا ارزش های جدید را منعکس کنید.

به سختی می توان نشان داد که چگونه شرکت شما رشد کرده است در حالی که نام تجاری شما آن را منعکس نمی کند. اگر محصولات جدید خود را ارائه داده اید، آن ها را توسعه داده اید، خدمات بیشتری ارائه می دهید و یا اهداف جدیدی را برای تجارت خود تعیین کرده اید، تغییر نام تجاری یک راه عالی برای نشان دادن پیشرفت کسب و کار شما است .

می توانید مرتبط باشید.

عمر مفید یک لوگو 10 سال است. البته این موضوع بسته به صنعت شما می تواند متفاوت باشد. لوگوی شما نشان دهنده ی هویتتان است. هنگامی که لوگوی یک شرکت تغییر می کند، مهم است که نام تجاری خود را در از تمامی جوانب تغییر دهید.

اشتباهات رایج درباره ی ریبرندینگ

اغلب مردم تصورات اشتباهی درباره ی ریبرندینگ دارند. ما در ادامه می خواهیم برخی از آن ها را به شما معرفی کنیم:

ریبرندینگ تنها به معنای طراحی مجدد لوگو نیست.

یک برند چیزی بسیار بیشتر از عناصر بصری مانند لوگو و … است. در حالی که بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مردم محصولات را بر اساس ارتباطات یا ویژگی های بصری در کوتاه مدت شناسایی می کنند، اما آن ها به دلیل ارتباطات ذهنی و احساسی که دارند نسبت به یک برند وفادار می شوند. بنابراین وقتی صحبت از ریبرندینگ می شود می توان گفت که باید به موارد بیشتر و فراتر از المان های بصری توجه داشته باشید.

ریبرندینگ می تواند بدون هیچ گونه تغییر در نام، طرح یا لوگو رخ دهد.

در حالی که تغییرات ظاهری در واقع می تواند تاثیرات مثبت کوتاه مدت برای یک شرکت داشته باشد و اغلب در روند تغییر نام تجاری گنجانده می شود، اما هیچ یک از آن ها به تنهایی یا حتی به صورت ترکیبی تعریف نمی کنند که ریبرندینگ چیست. تغییر لوگو، تغییر لوگو است نه ریبرندینگ! در ریبرندینگ ممکن است یک کسب و کار ارزش ها و اهداف خود را تغییر دهد و این تغییرات فراتر از المان های بصری باشند.

جمع بندی

مزایای تغییر نام تجاری نه تنها بر استراتژی کلی شما تأثیر می گذارد، بلکه باعث سودآوری بیشتر برای شرکت شما می شود. دستیابی به مشتریان بالقوه جدید، برجسته شدن از رقبای خود، نشان دادن تخصص خود و گسترش نفوذ و دسترسی محصولات و خدمات شما، همگی راه های موثری برای افزایش سود شما تنها با ارائه نام تجاری جدید و ظاهر جدید است.

ریبرندینگ می تواند در سطوح مختلفی رخ دهد، از اصلاح لوگو گرفته تا بازسازی کامل برند. هنگام ریبرندینگ باید به مشتریان فعلی توجه ویژه ای شود. باید یک استراتژی برای رونمایی از تغییرات در نظر گرفته شود. مشتریان باید برای تغییرات آماده شوند تا احساس نکنند از برند جدا شده اند. علاوه بر این، باید آمادگی لازم را برای ورود مشتریان جدید را انجام داد. نام تجاری می تواند اعتماد مشتریان شما را حفظ کند و آن ها را وفادار کند.

محصول پیشنهادی

افزونه همکاری در فروش آلتیمت افیلیت پرو | پلاگین Ultimate Affiliate Pro

395,000 تومان

84%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه