14 مورد از برترین کسب و کارهای اینترنتی

ایده کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

بسیاری از ایده‏‌های پولساز هرگز به واقعیت نمی‌پیوندند! دلایل بسیاری برای این امر می‌توان متصور بود… عدم دانش کافی، تعریف نشدن طرح کسب و کار، عدم دانش مالی و… را می‏‌توان از جمله‌ عوامل موثر در این اتفاق دانست. یکی دیگر از این دلایل، ایده‌‏آل گرایی در زمینه شروع فعالیت است. بسیاری از ایده‌‏ها در همین مرحله دچار تعلل و توقف می‏‌شوند. برای شروع یک استارت آپ، نیازی به دفتر بزرگ و شیک و امکانات رفاهی و لوکس نیست. همچنین اگر کسب و کار شما مبتنی بر اینترنت است، لازم نیست بهترین سایت و باکیفیت‌‏ترین طراحی ممکن را داشته باشید. نمونه‏‌هایی که در این مقاله از بلاگ ژاکت به بررسی کوتاه آن‏ها می‏‌پردازیم، کسب و کارهای بسیار معروف، موفق و پولسازی هستند که جز 14 مورد از برترین کسب و کارهای اینترنتی در جهان به حساب می‏‌آیند، اما تقریباً از صفر و کم‏ترین امکانات شروع به کار کرده‏‌اند.

برترین کسب و کارهای اینترنتی

1- Facebook

بنیانگذار: مارک زاکربرگ
محل شروع: خوابگاه دانشجویی دانشگاه هاروارد

خلق فیس‌بوک از علاقه مارک به هک کردن شروع شد. او هنگامی که پیشنهاد یک میلیارد دلاری یاهو را رد کرد، در تیتر بسیاری از خبر‏ها قرار گرفت. در نهایت مارک، سهمی در حدود 2 درصد از فیس بوک را به مایکروسافت به مبلغ 240 میلیون دلار فروخت. که ارزش آن را به 15 میلیارد دلار رساند.

2- Google

بنیانگذاران: لری پیج و سرگی برین

برترین کسب و کارهای اینترنتی

 

گوگل در یک گاراژ شروع به کار کرد. نام آن ابتدا BackR

ub بود، اما بنیانگذاران گوگل تصمیم گرفتند نام دیگری را برای آن انتخاب کنند. گوگل در واقع نام خود را از گوگول، به مفهوم ریاضی عدد یک با 100 صفر جلوی آن است. این عدد در واقع بخشی از افق گوگل برای تجمیع و ارائه بی‏‌نهایت اطلاعات در اینترنت بود؛ که البته شاید امروز به این رویا دست پیدا کرده باشد…

3- Runescape

runescape-

بنیانگذار: اندرو گوار

ران اسکیپ یک بازی آنلاین است که اندرو در خانه پدری، به عنوان یک سرگرمی آن را شروع کرد. از یک بازی شخصی برای سرگرمی تا یک سایت رمس و یکی از برترین کسب و کارهای اینترنتی است که ایده و راه سختی بود که حالا امروزه توسط اندرو مدیریت می‌شود.

4- PopCap Games

بنیانگذار: جان ویچی

بازی پاپ کپس در دفتر کار جان شروع شد. آنها بازی‌‏های زیادی از جمله بیجولد و فیلیپ‌سایت و پوگو را نیز پیش از این راه اندازی کرده بودند.

 John Vechey

5- Threadless

Jack Nickell

بنیانگذار: جک نیکل

یک فروشگاه لباس آنلاین است که توانسته با طراحی لباس‌‏ها و فروش آنها، به سود سرشاری دست یابد. این کسب و کار در ابتدا سرمایه اولیه 100 دلاری داشت و امروز گردش مالی 50 میلیون دلاری را در سال دارد.

6- Biz Chair

بنیانگذار: سین بلنیک

بیز چیر یک سایت فروشگاهی برای صندلی و مبلمان اداری است. سین، این سایت را در خانه و با سرمایه 500 دلاری ایجاد کرد. در ابتدا تعداد محصولات این سایت فقط 50 نوع بود ولی در حال‌حاضر بیش از 75 کارمند دارد و 25000 محصول می‌فروشد. انواع صندلی کودک تا دفتر و… جالب است بدانید گوگل و مایکروسافت از مشتریان این سایت هستند.

Sean Belnick

7- Digg

Kevin Rose

بنیانگذار: کوین‌رز

دیگ یک مجله با مخاطبین میلیونی است که به بررسی و نقد مقالات و مباحث روز می‌‏پردازد. کوین این سایت را از آپارتمان شخصی خود شروع کرد.

این مقاله را حتما بخوانید
اولویت‌های اصلی در ساخت کسب و کار آنلاین

8-  PlentyOfFish

بنیانگذار: مارکوس فرند

پلنتی اوفیش یک سایت دوست‌یابی مشهور است. مارکوس در سال 2001 وقتی نمونه‏‌ای از یک سایت دوستیابی را دید و علاقمند شد تا با بهبود سایت‏‌های موجود و رفع نقص‏‌های آن‏ها، سایت بهتری برای این امر بسازد. از آنجا که سایت‏‌های مشابه برای هر کاری در سایت، طلب پول می‏‌کردند، او با روشی ساده‌‏تر سعی کرد فرآیند سایت را طوری تنظیم کند که کاربران با راحتی بیشتر بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

Markus Frind

9- Voltage

سایت ولتاژ از یک کار دانشجویی شروع شد. خدماتی برای یک پروژه مشترک، امروز تبدیل به یک کسب و کار بزرگ برای صاحبان خود شده است. نرم‏‌افزار‏های امنیتی سایت ولتاژ مشتریان بزرگی را برای خود دست و پا کرده‌‏اند و در حال حاضر ولتاژ دارای 130 کارمند است. 

10- YouTube

بنیانگذار : چاد هورلی

بعد از یک مهمانی، هنگامی که چاد به این فکر می‏‌کرد که چطور می‏‌توان ساده‌‏تر فیلم‌‏ها را از دوستان خود بگیرد، تصمیم گرفت که یک سایت برای این کار ایجاد کند. هسته اولیه این سایت به همین سادگی و در اثر نیاز به روشی راحت‏‌تر برای به اشتراک‌گذاری فیلم‏‌ها بود. چند ماه بعد نسخه‌ ابتدایی یوتیوب به جهان معرفی شد که یکی از برترین کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود. 

برترین کسب و کارهای اینترنتی

11- FastHost

بنیانگذار: اندرو مایکل

این سایت توسط یک نوجوان 17 ساله برای فروش هاست ایجاد شد. استقبال زیاد کاربران از سایت اندرو او را تبدیل به یک میلیارد ثروتمند کرد.

12- WhatEverLife

Ashley Qualls

بنیانگذار : اشلی کوالز

اشلی به راهنمایی‌‏هایی برای زندگی سالم علاقمند بود. او به این فکر رسید که یک سایت در این زمینه اطلاعاتی برای راهنمایی زندگی سالم برای مردم ایجاد کند. این‌طور بود که اشلی این سایت را در آشپزخانه محل زندگی خود ایجاد کرد. او با یک دامین 8 دلاری و یک رایانه قدیمی، کار سایت خود را شروع کرد.

13- Ebay

بنیانگذار: پیر امیدیار

امیدیار یک ایرانی تبار ساکن ایالات متحده است که برای فروش کالای دست دوم به اینترنت مراجعه کرد و چون فضای مناسبی برای فروش نیافت، تصمیم گرفت کالایش را در قالب یک سایت معرفی کند. فروش کالاهای دست دوم، امیدیار را بر این داشت که سایتی جدی برای استفاده عموم ایجاد کند.

Pierre Omidyar

14- LinkedIn

بنیانگذار: راید هافمن

لینکداین در سال 2003 شروع به کار کرد. در یک دفتر کار عمومی و ساده با دعوت از 350 نفر از دوستان و آشنایان به عنوان اولین اعضای سایت. در ماه اول، لینکداین به 4500 کاربر رسید و یک انگیزه عالی برای تبدیل شدن به بزرگ‌‏ترین فهرست متخصصین جهان را ایجاد کرد.

Reid Hoffman

نتیجه‌‏گیری

هدف از این مقاله آشنایی با تاریخچه‌ برند‏های معتبر کسب و کار‏های اینترنتی نبود!
در واقع آسان‏‌گیری و عدم کمال‌گرایی در ایجاد این سایت‏‌ها در فضا‏های کوچک و بعضاً بر اثر نیاز یا با سرمایه‏‌های اندک بود، که آن‏ها را تبدیل به کسب و کار‏های میلیاردی در حوزه کاری خود کرده است.

مطمئن باشید چیزی که این ایده‏‌های ساده را به کسب و کارهای کوچک و در نهایت یک شغل یا برند معتبر تبدیل کرد، سرمایه و یا حتی یک ایده جذاب نبود… شاید افراد دیگری هم قبلاً چنین ایده‏‌هایی در سر داشته‏‌اند… تفاوت تمام این افراد در برداشتن اولین قدم به سوی اهدافشان است…

پس همین امروز شما هم اولین قدم را برای تبدیل شدن به برترین کسب و کارهای اینترنتی بردارید…

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه