۱۲ راهکار برای تقویت فروش محصولات در ووکامرس

ووکامرس

5 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می‌دانید فروشگاه ساز ووکامرس به شما اجازه ساخت و مدیریت فروشگاه آنلاین را درون وردپرس می‌دهد، این تنها برای مدیریت فروشگاه کافی نیست و شما نیاز به برخی سیاست‌های مدیریتی و راهکارهای نوین برای فروش محصولات و خدمات خود دارید . امروز در این مقاله ۱۲ راهکار برای تقویت فروش محصولات در ووکامرس را به شما معرفی خواهیــم کرد که مطمئنا با این موارد موفق به بهبود وضعیت فروش خود خواهید شد.

تقویت فروش محصولات در ووکامرس

مواردی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود مربوط به بهبود وضعیت فروش شماست. البته یک سری اقدامات اضافی و عالی وجود دارد که مشتریان را به فروشگاه اینترنتی شما علاقمند میکند. یکی از این اقدامات صدور فاکتور و پیش فاکتور برای مشتری است اگر فکر میکنید که سایت شما به این ویژگی نیاز دارد باید بهترین افزونه صدور فاکتور برای سایت وردپرسی را بشناسید و آن را برای سایت خود نصب و فعالسازی نمایید.

1- طرح سوالاتی در مورد محصولات

قبل از اینکه محصولی برای فروش بگذارید، باید بدانید که چگونه این محصول می‌تواند فروش خوبی داشته باشد، آیا نیازی را برطرف می‌کند؟ و…
به طور کلی باید محصول و خدمات خود را به خوبی بشناسید. این فرآیند با طرح سوالاتی پیرامون محصول یا خدمت مورد نظر امکان‌پذیر می‌شود.

برخی از سوالات

  • این محصول چه قدر زمان می‌برد تا تبدیل به بهترین محصول شود ؟
  • این محصول چه مزیتی‌هایی دارد که ممکن است بهترین یا پرفروش ترین محصول شود؟
  • و …

با بررسی این سوالات می‌توانید امکان تقویت فروش محصولات در ووکامرس را فراهم کنید.

2- ایجاد محتوای بهینه برای محصول

محتوای ایجاد شده برای محصول می‌تواند نقش مؤثری در فروش شما داشته باشد. سعی کنید برای محصولات خود محتوای اختصاصی و مناسب موتورهای جستجو (SEO) تولید کنید. (هرگز محتوای سایت‌های دیگر را کپی نکنید! چون به ضرر شماست نه سودتان. )

3- سرمایه گذاری هوشمندانه

به تجزیه و تحلیل سایت خود نگاه کنید و توجه کنید که چه چیزی می‌تواند باعث تقویت فروش محصولات در ووکامرس و یا ضعف آن شود؟ ، روی آن تمرکز و سرمایه گذاری کنید.

برای مثال؛ ترافیک سایت شما کم است و SEO مناسبی ندارید، حال بهترین گزینه برای سرمایه گذاری Google AdWords است و یا تبلیغات در شبکه‌هی اجتماعی.

پیشنهاد ژاکت 

social network- تقویت فروش محصولات در ووکامرس

چنانچه می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید باید از اشتراک گذاری در آن‌ها نیز توسط کاربرانتان استفاده کنید. برای این منظور افزونه حرفه‌ای Social Auto Poster را پیشنهاد می‌کنیم.

4- نوع نمایش محصولات

چیدمان و نمایش محصولات در سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف، متفاوت است. زیرا هر فروشگاهی استراتژی خاص خودش را نسبت به نوع محصولاتش دارد.
سعی کنید محصولات برتر و پرفروش را به صورتی خلاق و منحصر بفرد در فروشگاه به نمایش بگذارید. (جشنواره‌های تخفیف را فراموش نکنید)

پیشنهاد ژاکت

discount- تقویت فروش محصولات در ووکامرس

برای اینکه مشتریان خود را راضی نگه دارید بهتر است در دوره‌های زمانی و با توجه به موقعیت‌های مشخصی، تخفیفاتی را در نظر بگیرید. برای این منظور افزونه حرفه‌ای Dynamic Pricing را پیشنهاد می‌کنیم.

5- شناخت مشتریان

یک فروشگاه خوب مشتریان خود را می‌شناسند، شما به عنوان یک مدیر فروشگاه باید بدانید مشتریان شما در فروشگاه به دنبال چه چیزی هستند. و یا چه چیزی مشتریان شما را خوشحال می‌کند. به طور کلی باید کاری کنید که بازدیدکننده عادی تبدیل به مشتری همیشگی شود. همین امر سبب تقویت فروش محصولات در ووکامرس خواهد شد.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس ga4

چه کنیم؟؟؟ خیلی کارها می‌توان انجام داد تا برای مشتریان لذت بخش باشد. برای مثال می‌توانید فعالیت‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • امکان حمل و نقل رایگان
  • بن تخفیف به ازای هر سفارش
  • محصول اشانتیون
  • یکی بخر دوتا ببر
  • و … 

6- افزایش سودآوری

بنابراین شما یک محصول را به خوبی می‌فروشید. آیا پول زیادی برای آن محصول کسب می‌کنید؟ اکنون زمان خوبی برای نگاه کردن به حاشیه این محصول است و ببینید آیا می توانید پول بیشتری را برای یک محصول موفق بدست آورید.
یکی از بهترین کارها که در حال حاضر فروشگاه‌های بزرگ درحال حذف آن هستند، حذف واسطه‌‌هاست. از دیگر کارهایی که می‌تواند سود آوری شما را بیشتر کند، خرید عمده محصول از یک منبع ارزان‌تر است که به راحتی منجر به تقویت فروش محصولات در ووکامرس خواهد شد. این یعنی هوشمندانه برخورد کردن!

7- تست قیمت‌گذاری

زمانی که سودآوری را برای محصولات خود به حداکثر رساندید، وقت آن رسیده است که با قیمت‌گذاری فروش خود را آزمایش کنید.
البته به این نکته باید توجه داشت که کاهش قیمت تنها راه حل نیست، افزایش قیمت می‌تواند یک رویکرد بسیار واقعی برای کسب درآمد بیشتر باشد. گاهی اوقات مشتریان حاضر به پرداخت بیشتر از آنچه شما فکر می‌کنید هستند البته اگر اصولی و واقعی باشد.

8- حمل و نقل مؤثر

مشتریان دوست دارند محصولی را که خریده‌اند ، سریع به دستشان برسد. سرعت و کیفیت حمل و نقل خود را افزایش دهید و محصول را با بسته‌بندی مناسب تحویل مشتری دهید.

9- تشویق به خرید تعداد بالا

هنگامی که یک مشتری تصمیم به خرید می‌گیرد، تکنیک‌هایی وجود دارد که مشتری تشویق به خرید تعداد بالا می‌شود. برای مثال می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • هدیه مکمل محصول به مشتریان
  • یک محصول رایگان در ازای ۲ خرید
  • آموزش رایگان استفاده از محصول
  • تخفیف به ازای خرید بیشتر
  • و …

10- تنوع در محصولات

تنوع در محصولات می‌تواند به مشتری قدرت انتخاب و بررسی بدهد. تنوع را روی رنگ‌ها و طرح‌های محصول خود بیشتر کنید.

11- دسته‌بندی مناسب

شما باید محصولات خود را به صورت ساده و شکیل دسته‌بندی کنید، به طوری که کاربران سریعا محصول مورد نظرشان را پیدا کنند.
همچنین توصیه می‌شود از قابلیت فیلتر کردن محصولات نیز  کمک بگیرید.

پیشنهاد ژاکت

filter- تقویت فروش محصولات در ووکامرس

برای اینکه بتوانید محصولات را در فیلتری قرار دهید تا مشتریان راحت‌تر جستجو کنند می‌توانید از افزونه حرفه‌ای Woocommerce Product Filter کمک بگیرید. این‌گونه به تقویت فروش محصولات در ووکامرس کمک شایانی کرده‌اید.

12- بهینه سازی کامل فروشگاه

بهینه سازی و SEO را هیچ وقت فراموش نکنید، زیرا می‌تواند منجر به از دست رفتن مشتریانی که از موتورهای جستجو با سایت شما آشنا می‌شوند، بشود. اگر خودتان از بهینه سازی سایت سردر نمی‌آورید، نگران نباشید ! می‌توانید از افزونه‌های سئو استفاده کنید. همچنین ابزاری تحلیلی برای وبسایت را هرگز فراموش نکنید.

پیشهاد ژاکت

yoast seo- تقویت فروش محصولات در ووکامرس

برای بهینه سازی وبسایت وردپرسی خود پیشنهاد می‌کنیم از افزونه یوآست استفاده کنید و همچنین برای استفاده از ابزارهای تحلیلی از افزونه IW Review کمک بگیرید.

کلام پایانی

راهکارهایی که در این مقاله بازگو کردیم فقط بخش کوچکی از تکنیک‌های تقویت فروش محصولات در ووکامرس است. دقت داشته باشید که ظاهر سایت شما باید بسیار کاربرپسند باشد، همچنین سعی کنید با مشتریان خود ارتباط خوبی برقرار کنید و به آنها مشاوره خرید بدهید تا چند قدم از سایرین جلو باشید.

نویسنده: حسیــن دهنوی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور ووکامرس ووفاکتور | پلاگین woofactor

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه چند فروشندگی دکان پرو | پلاگین Dokan Pro

345,000 تومان

73.44%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه پیگیری سفارشات نوین | پلاگین Novin Track Order

525,000 تومان

93.55%
طراح نوین

طراح نوین

محصول پیشنهادی

افزونه قیمت گذاری نوسان | محصولات وابسته به نرخ ارز ووکامرس

395,000 تومان

96.94%
هومن منصوری

هومن منصوری

محصول پیشنهادی

حمل و نقل پیشرفته ووکامرس | Advanced Shipping

345,000 تومان

66.67%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه ایمپورت - اکسپورت - آپدیت محصولات با اکسل | پلاگین Product Import Export with Excel for WooCommerce

395,000 تومان

81.48%

محصول پیشنهادی

افزونه ویرایش فرم صورتحساب | woocommerce checkout manager

395,000 تومان

88.97%

محصول پیشنهادی

افزونه درگاه پرداخت به پرداخت ملت | پلاگین Mellat Gateway

345,000 تومان

45.71%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه درگاه پرداخت سامان کیش (سِپ) | پلاگین Saman Kish Payment

345,000 تومان

100%
هم‌صدا با وردپرس

هم‌صدا با وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

10

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه