معرفی 7 راه کلیدی و کاربردی برای پولدار شدن در کسب و کار آنلاین

ایده کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

علاوه بر این که اینترنت دسترسی ما را به محتواهای گوناگون افزایش داده است و دیگر بسیاری از کارها بدون مراجعه فیزیکی انجام می‌شود. اینترنت امکان دیگری را نیز فراهم آوده است و آن فرصت کسب درآمد است. بسیاری سعی می‌کنند با استفاده از ظرفیت‌ها در بستر اینترنت مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت و راه‌های دیگر اقدام به کسب درآمد کنند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که هم اکنون در فکر ایجاد یک کسب و کار آنلاین هستید اما هنوز شک دارید و به دنبال محتوایی می‌گردید که شک شما را از بین ببرد و شما را در ایجاد کسب و کار آنلاین مصمم کند، توصیه می‌کنم که این متن را از دست ندهید. زیرا می‌خواهیم به شما بگوییم. چه طور می‌توان با کسب و کار اینترنتی به درآمد رسید و پولدار شد.

کسب و کار آنلاین چیست

کسب و کار آنلاین چیستهمان طور که در قسمت مقدمه آورده شد، گسترش اینترنت فرصت بسیار مناسبی را برای ایجاد کسب و کار آنلاین فراهم آورده است. از آن جایی که دیگر مردم ساعات زیادی را در اینترنت می‌گذرانند، شما می‌توانید به راحتی مشتری خدمات خود را بیابید و به راحتی درآمد کسب کنید. زمانی که شما کسب و کار آنلاین دارید، می‌توانید از هر جایی که دوست دارید و هر وقتی که می‌خواهید، کار کنید.  جالب است که بدانید راه اندازی یک کسب و کار آنلاین دیگر به تخصص برنامه‌نویسی ندارد. شما می‌توانید با استفاده نرم‌افزارهای رایگان مدیریت محتوا سایت مورد نظر خود را طراحی کنید و از آن استفاده کنید. نکته دیگر در زمینه کسب و کار آنلاین این است که شما با هزینه‌ای بسیار اندک می‌توانید کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید.

آیا می‌توان از کسب و کار آنلاین در اینستاگرام به درآمد رسید؟

ایجاد کسب و کار آنلاین در اینستاگرام یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است. اگر تا به امروز کسب و کار خود را در اینستاگرام آغاز نکردید، اصلا نگران نباشید، شما می‌توانید در صورت فعالیت مستمر در اینستاگرام و طرحی که مخاطب را جذب کند، کسب و کار آنلاین در اینستاگرام را آغاز کنید. اینستاگرام در این سال‌ها نشان داده است که بستر مناسب و پایداری برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است. اگر می‌خواهید کسب و کار آنلاین خود را در اینستاگرام شروع کنید باید با الگوریتم های اینستاگرام 2021 آشنا باشید و به نکاتی که در ادامه می‌آید دقت کنید:کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام

1.      برای محتواهای خود هدف تعیین کنید.

پس از این که اکانت اینستاگرام خود را به وجود آوردید، وقت آن است که محتواهای خود را پست کنید. اما پیش از هر چیز بررسی کنید که مخاطبان خدمات شما چه کسی است؟ و برای این مخاطبان چه محتوایی جذاب است؟ مخاطبان شما در چه محدوده سنی هستند؟ چه جنسیتی دارند؟ پس از پاسخ به این پرسش‌ها می‌توانید برای محتواهای خود هدف گذاری کنید و محتواهای موثر تولید کنید. در اینستاگرام رعایت کردن هشتگ‌ها هم بسیار مهم است و اگر هشتگ‌های خود را به درستی انتخاب کنید. مخاطبانتان به راحتی شما را پیدا می‌کنند.

2.      منحصر به فرد باشید

صفحاتی که در اینستاگرام می‌خواهند، خدمات یا محصولی را به فروش برسانند، بسیار زیاد هستند و شما باید بتوانید خودتان را از این جمعیت متمایز کنید. در نتیجه سعی کنید، سبک منحصر به فردی برای ارائه محتوای خود داشته باشید.

3.      ارسال منظم محتوا

ارسال منظم محتوا یکی از نکات کلیدی در اثر بخشی محتوا در هر گونه شبکه اجتماعی است و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. یادتان باشد، همراه ارسال منظم محتوا شیوه خاصی هم باید برای ارائه محتوا داشته باشید. توجه کنید که فردی که شما فالو کرده است. انتظار دارد که پست‌هایی شبیه به آنچه در ابتدا دیده است، ببیند.

4.      با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

یکی دیگر از راه‌هایی که در موفقیت کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام موثر است، ارتباط داشتن با مخاطبان است. شاید بتوانید محتوایی با بالاترین کیفیت در اینستاگرام تولید کنید، اما اگر با مخاطبانتان ارتباط آنلاین نداشته باشید، همه زحماتتان به هدر می‌رود.

 

چه ایده‌هایی برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین و کسب درآمد وجود دارد؟

کسب و کار انلاین

بلاگر شوید.

شما می‌توانید، سایتی بسازید و در آن درباره مضوعات مختلف بنویسید و محتوا تولید کنید و به این طریق مخاطب جذب کنید. از طریق این کار می‌توان درآمد خوبی کسب کرد، مدل درآمدی شما هم می‌تواند گرفتن تبلیغ از شرکت‌ها و افراد مختلف باشد.

2.      درس‌گفتار بسازید و آن را بفروشید.

اگر شما در زمینه به خصوصی متخصص هستید، می‌توانید درس‌گفتار آموزشی تولید کنید و آن را به بقیه کسانی که می‌خواهند تخصص شما را یاد بگیرند، آموزش دهید. بسیاری از افراد  می‌خواهند، به سرعت موضوعی را یاد بگیرند و وقت استفاده از کلاس‌های آنلاین و حضوری را ندارند و این سبک از آموزش بسیار به دردشان می‌خورد.

3.      گرافیست شوید.

طراحان گرافیک با درست کردن تصاویر، لگوی شرکت‌های مختلف، طراحی وبسایت و صفحات و مواردی از این قبیل درآمد کسب می‌کنند. برای این که بتوانید یک طراح گرافیک بشوید باید کار با ابزارهای این رشته را یاد بگیرید. البته نرم‌افزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. اما معرفترین آن نرم‌افزار فتوشاپ است. امروزه شرکت‌ها به تخصص گرافیک بسیار نیاز دارند و شما می‌توانید از این طریق درآمد مناسبی را کسب کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه یک فروشگاه اینترنتی کتاب راه اندازی کنیم؟

4.      متخصص سئو شوید.

SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است. کار متخصصان SEO این است که تعداد بازدیدکنندگان یک سایت را افزایش دهند. شما برای این که در سئو متخصص بشوید، باید خود را برای یادگیری مستمر و به روز بودن آماده کنید. کسی که متخصص سئو است، می‌تواند کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کند یا به صورت فریلنسر کار کند یا در یک شرکت به صورت تمام وقت استخدام شود. برای این که در این زمینه متخصص بشوید، باید اصول بازاریابی محتوا و شیوه جست و جوی کلمات کلیدی را بدانید و به کسب درآمد از سئو برسید.

5.      توسعه دهنده وردپرس شوید.

وردپرس (word press) یکی از بهترین و محبوبترین ابزارها برای ساخت سایت است. جالب است بدانید که حدود 30 درصد سایت‌های اینترنت با وردپرس ساخته شده است و این یعنی میلیون‌ها سایت و برای کسی که توسعه دهنده وردپرس است، بازار بزرگ و تقاضای زیادی را نوید می‌دهد.

6.      سایت کاریابی بسازید.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد ساخت سایت کاریابی است. این سایت‌ها کارجویان را به کسانی که می‌خواهند، شخصی را استخدام کنند، متصل می‌کند و به خاطر این کارهم پول دریافت می‌کنند. هم اکنون سایت‌های کاریابی فراوانی برای کسب و کار آنلاین در ایران وجود دارد و این موضوع به این معنا است که شما باید برای افتتاح یک سایت کاریابی جدید، ویژگی به خصوص و متمایزی به کسب و کار خود اضافه کنید.

7.      فروشگاه خود را بسازید.

یکی از ساده ترین و شاید محبوب ترین کسب و کار آنلاین ساخت فروشگاه اینترنتی است. شما می‌توانید با کمک وردپرس و ووکامرس یک سایت بسازید، همان طور که گفته شد به لطف ابزارهای رایگان امروزی دیگر ساخت یک سایت نه تخصص چندانی می‌خواهد و نه هزینه بسیاری می‌طلبد. پس از ساختن سایت یا شما می‌توانید، کالاهای فیزیکی مورد نظر خود را به فروش برسانید یا کالاهای دیجیتال مثل کتاب الکترونیک یا موزیک، نرم‌افزار و موارد این چنینی. اما قبل از این که شروع کنید به این نکات زیر فکر کنید:

  • یک محصول پیدا کنید  که هم تقاضای خوبی داشته باشد و هم رقابت کمی داشته باشد.
  • به دنبال ایده‌ای باشید که فروشگاه شما را نسبت به بقیه فروشگاه‌ها متمایز کند.
  •  به دنبال ایده‌ای باشید که محصولات را با بهترین قیمت از تولید کننده به مصرف کننده برساند.

کار در اینستاگرام

وضع کسب و کار آنلاین در ایران چگونه است؟

برای پاسخ به آینده کسب و کار آنلاین در ایران کافی است، خریدهای خود را مرور کنید. کسب و کارهای آنلاین چنان در کشور ما گسترش پیدا کرده است که برای هر کاری نخست به اینترنت مراجعه می‌کنیم و از خدمات شرکت‌ها و سایت‌های مختلف استفاده می‌کنیم. هر چند که گسترش کسب و کارهای آنلاین بسیاری مشاغل سنتی را از میان برده است ولی همان طور که در بخش پیش هم خواندید، فرصت‌های بی‌شماری نیز پدید آمده است که شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید و درآمد بسیار خوبی کسب کنید. از سوی دیگر تجربه‌ای مثل همه‌گیری بیماری کرونا نیز به ما نشان داد که کسب و کارهای آنلاین در مقایسه با مشاغل سنتی بسیار قابل اعتمادتر و پایدار هستند. در نتیجه پیشنهاد ما این است که از همین امروز ایده‌های خود را اجرایی کنید.

جمع‌بندی

اینترنت فرصت بسیار مناسبی برای کسب درآمد به وجود آورده است. همچنین استفاده از کسب و کار آنلاین نیز مزایای بسیاری دارد. شما می‌توانید از هر جایی که دوست داشتید، کار کنید و هر زمانی که دوست دارید، برای کسب و کار خود وقت بگذارید. از طرف دیگر ابزارهای رایگانی برای ساخت وبسایت وجود دارد که شما از هم اکنون می‌توانید، بدون هیچ گونه تخصص برنامه‌نویسی نسبت به ساخت یک سایت مناسب اقدام کنید و برای همین هم سرمایه شروع یک کسب و کار آنلاین بسیار اندک است. به این صورت توضیح دادیم که یک کسب و کار آنلاین چیست. ایده های کسب درامد از اینترنت را نیز بررسی کنید.

در ادامه از راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام گفتیم و این که شما برای راه اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام باید چه نکاتی را رعایت کنید و همین طور ایده‌های مختلف راه اندازی کسب و کار آنلاین را بررسی کردیم. شما می‌توانید بلاگر، متخصص سئو، توسعه دهنده وردپرس و گرافیست شوید یا فروشگاه خود یا یک سایت کاریابی راه اندازی کنید که هر کدام ایده‌هایی عالی برای راه اندازی یک کسب و کار در بستر اینترنت است. در پایان هم از اوضاع کسب و کار آنلاین در ایران گفتیم که به نظر می‌رسد با روند فعلی بازار کسب و کارهای آنلاین روز به روز بزرگتر می‌شود. اتفاق غیر قابل پیش بینی مثل کرونا هم به ما نشان می‌دهد که کسب و کارهای آنلاین بسیار پایدارتر از کسب و کارهای سنتی هستند.

 

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه