چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم و کسب و کار اینترنتی‌ خود را رونق دهیم؟

وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

در جامعه‌ی امروز و با اوضاع اقتصادی حاضر بسیاری از ما به دنبال کسب درآمد بیشتر از راه‌های مختلف هستیم. یکی از بهترین، سریع‌ترین و پربازده‌ترین راه‌های کسب درآمد امروز، در عصر فناوری و تکنولوژی، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی است. اما سؤال اینجاست که چگونه یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنیم؟ و در این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم. علاوه بر آن به معرفی نرم‌افزار وردپرس  می‌پردازیم که راهی آسان و سریع برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی است و به این خواهیم پرداخت که چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم.

 

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی با وردپرس

برای پاسخ به این سؤال که چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم ما مراحلی را به شما معرفی می‌کنیم که با طی کردن آن‌ها می‌توانید موفقیت خود را هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی تضمین کنید. پیش از این نیز هزاران نفر با انجام موارد زیر مشاغل موفقی را شروع کرده‌اند و به شیوه‌ی رو به رشدی آن را توسعه داده‌اند:

  1. یک نیاز را در جامعه بیابید و با تجارت خود آن را پوشش دهید.
  2. تبلیغ مناسبی طراحی کنید.
  3. وب‌سایتی با کاربری آسان طراحی و پیاده‌سازی کنید.
  4. از موتورهای جستجوگر برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده کنید.
  5. برای خود آوازه‌ای از مهارت و تخصص ایجاد کنید.
  6. با مشتریان و مشترکین خود از طریق ایمیل در ارتباط باشید و خدمات خود را پشتیبانی کنید.
  7. درآمد خود را از طریق فروش برگشتی و خریدوفروش افزایش دهید.

هرکسی و در هر شرایطی که باشید، از افراد تازه‌کار گرفته تا کارآفرین آنلاین باتجربه، می‌توانید از این فرآیند در یادگیری نحوه‌ی راه اندازی کسب و کار اینترنتی بهره‌مند شوید.

برنامه نویسی

گام اول: شغلی را شروع کنید که نیازی را در جامعه برآورده کند.

اشتباه رایج اکثر افرادی که تازه شروع به کار می‌کنند این است که ابتدا به دنبال یک محصول و یا در اولویت دوم به دنبال بازار فروش می‌گردند.

گام دوم: تبلیغی طراحی کنید که خوب می‌فروشد.

با یک تیتر قانع‌کننده و جذاب علاقه‌ی مشتری را برانگیزید، سپس نیازی را که محصول شما تلاش می‌کند تا آن را مرتفع کند شرح دهید، همچنین می‌توانید نقل‌قول‌هایی ذکر کنید از زبان افرادی که از محصول شما استفاده کرده‌اند، آنگاه در مورد محصول و چگونگی به‌صرفه بودنش برای مشتری صحبت کنید، درنهایت محصول خود را پیشنهاد دهید و آن را قویاً ضمانت کنید.

گام سوم: وب‌سایت خود را طراحی و ایجاد کنید.

هنگامی‌که بازار و محصول خود را پیدا کردید و تبلیغات خود را آماده نمودید، زمان طراحی وب‌سایتی متناسب با کسب‌وکار خودتان است. به یاد داشته باشید که از پیچیدگی در طراحی ظاهری آن خودداری نمایید، زیرا شما کمتر از پنج ثانیه زمان دارید که توجه کسی را به خود جلب کنید، در غیر این صورت مشتری‌تان را اصطلاحاً پرانده‌اید و فرصت مجدد برای جلب آن مشتری وجود نخواهد داشت. بهتر است در راستای جلب‌توجه مخاطبتان از جلوه‌های دیداری و شنیداری چون گرافیک، صدا یا فیلم استفاده کنید. نکته‌ی مهم در جواب به سوال چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم این است که خرید از سایتتان باید به‌آسانی یک یا دو کلیک ساده باشد. مشتری باید بتواند بافاصله‌ای در حد چند کیلک به صفحه‌ی پرداخت هدایت شود. وب‌سایت شما فروشگاه آنلاین شما است، بنابراین آن را مشتری‌پسند کنید. راهنمای راه اندازی فروشگاه آنلاین را در بلاگ ما بخوانید.

گام چهارم: از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران بالقوه به سایت خود استفاده کنید.

می‌توانید از تبلیغاتی استفاده کنید که هزینه‌ی آن به ازای هر کلیک روی تبلیغ پرداخت می‌شود. به این تبلیغات اصطلاحاً تبلیغات کلیکی یا PPC گفته می‌شود.

گام پنجم: برای خود آوازه‌ای از مهارت و تخصص ایجاد کنید.

مردم برای یافتن اطلاعات از اینترنت استفاده می‌کنند. این اطلاعات را به‌صورت رایگان در سایت‌های دیگر ارائه دهید، و شاهد ترافیک بیشتر و رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو خواهید بود. راز این کار این‌گونه است که همیشه پیوندی به سایت خود با هر یک از اطلاعات متناسب داشته باشید. محتوای تخصصی و رایگان ارائه دهید. مقالات، فیلم‌ها یا مطالب دیگری را ایجاد کنید که افراد مفید بدانند.

گام ششم: از قدرت بازاریابی ایمیل برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران استفاده کنید.

بازایابی ایمیلیبازاریابی ایمیل ارزان‌تر و مؤثرتر از چاپ، تلویزیون یا رادیو است زیرا بسیار هدفمند است. هیچ ابزار بهتری از ایمیل برای پیگیری مواردی که از سایت شما بازدید کرده‌اند وجود ندارد. شما می توانید برای این کار از افزونه میلستر در وردپرس استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی توسعه‌ی ارزش زندگی هر مشتری است. حداقل 35 درصد افرادی که یک‌بار از شما خریداری کرده‌اند در صورت پیگیری شما از آن‌ها دوباره از شما خرید می‌کنند. محصولات مرتبط را در صفحه­ی “با تشکر از شما” بعد از خرید پیشنهاد دهید. به وفاداری مشتریانتان به خود پاداش دهید و آن‌ها وفادارتر می‌شوند.

حال که آموختیم چگونه یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنیم، باید به این نکته نیز توجه نماییم که اینترنت آن‌قدر سریع تغییر می‌کند که یک سال آنلاین تقریباً برابر با پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی موفق به‌هیچ‌وجه تغییر نکرده است. اگر تازه‌کار خود را به‌صورت آنلاین شروع می‌کنید، به ترتیب گفته‌شده عمل کنید. اگر مدتی در این زمینه فعالیت داشته‌اید، اکنون با خواندن این مقاله یک‌بار دیگر شیوه‌ی خود را موردبررسی قرار دهید و ببینید آیا گامی وجود دارد که تاکنون از آن غافل بوده باشید.

شاید به جرات بتوان گفت که در این میان اساسی‌ترین گام برای موفقیت در کسب‌وکارهای اینترنتی گام سوم یا همان طراحی سایتی است که متناسب با پیشه‌ی خودتان باشد. در ادامه‌ی این مقاله بیشتر می‌پردازیم به اینکه ساده‌ترین راه برای پیاده‌سازی این گام چیست و وردپرس را به شما معرفی می‌کنیم که ابزاری بسیار کاربردی و محبوب در این زمینه است. با ما باشید تا دریابید چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم؟

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای تولید محتوا در لینکدین

چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم؟

چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیمابتدا بهتر است کمی بیشتر با وردپرس و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

وردپرس (WordPress) یک نرم‌افزار مدیریت محتوا برای طراحی و پیاده‌سازی سایت‌ها است که شما با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری می‌توانید محتوای موجود در سایت خود ازجمله متن، فیلم، تصویر و هر چیز دیگر را مدیریت کنید.

طبق اعلام رسمی شرکت طراحی نرم‌افزار وردپرس، این نرم‌افزار باهدف استفاده‌ی عموم طراحی‌شده و بر سهولت دسترسی، عملکرد مناسب، امنیت بالا و سهولت در استفاده تأکید دارد. نرم‌افزار پایه‌ای وردپرس ساده و قابل پیش‌بینی است، بنابراین می‌توانید به‌راحتی کار خود را با آن آغاز کنید.

وردپرس بیش از ۳۵ درصد دنیای وب را تحت تصاحب خود دارد؛ رقمی که هرروزه در حال افزایش است. همه‌چیز، از وب‌سایت‌های ساده وبلاگ‌ها گرفته تا پرتال‌های پیچیده و وب‌سایت‌های سازمانی و حتی برنامه‌های کاربردی، با وردپرس ساخته‌شده‌اند.

فهرست زیر برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار کاربردی است:

  • سادگی
  • انعطاف‌پذیری
  • سهولت در انتشار
  • ابزارهای انتشار متنوع
  • مدیریت کاربری
  • مدیریت رسانه‌ای
  • انطباق کامل با استانداردها
  • سهولت در استفاده از قالب‌ها
  • گسترش با پلاگین ها
  • موتور جستجوی بهینه
  • پوشش دهی همه‌ی زبان‌های جهان
  • نصب و ارتقاء آسان
  • مالکیت داده‌های شخصی

و موارد بسیار دیگر.

روش های کسب درآمد از وردپرس

نگران نباشید! لازم نیست یک کد نویس، طراح یا برنامه‌نویس وردپرس باشید. در دنیای وبی که بیش از ۳۵ درصد آن انباشته از سایت‌های ساخته‌شده با وردپرس است رقابت شدید است و شما باید مسیر خود را بیابید. ما بهترین راه‌های کسب درآمد توسط وردپرس را تشریح می‌کنیم و نحوه‌ی شروع کار را توضیح می‌دهیم. زمان و پول منتظر هیچ‌کس نمی‌مانند، پس بیایید ما نیز به این عرصه ورود کنیم.

کسب درآمد از وردپرس از طریق تجارت الکترونیک

با استفاده از یک افزونه می‌توانید وب‌سایت وردپرس خود را به فروشگاه اینترنتی بسیار شخصی خود تبدیل کنید. این بدان معناست که می‌توانید لیست محصولات، فروش‌های جاری و پذیرش پرداخت را آغاز کنید. افزونه‌ای که توصیه می‌کنیم ووکامرس است. این یک افزونه‌ی قدرتمند تجارت الکترونیکی (و رایگان) است که یکپارچه با وردپرس ادغام می‌شود، و کنترل کامل بر فروشگاهتان را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید از کالاهای فیزیکی و دیجیتال گرفته تا خدمات و هر چیز دیگری را بفروشید.

از راه تبلیغات

آنالیز گوگل ادسنسمی‌توانید از تبلیغات PPC روی سایت وردپرس خود استفاده کنید، به این صورت که به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ انجام شود مبلغی به شما داده می‌شود و از این راه نیز درآمد کسب می‌کنید. استفاده از Google AdSense روشی ساده است که تبلیغات موردنظر را برای شما در سایتتان قرار می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کدهایی را در محل موردنظر برای تبلیغ کپی نمایید.

از طریق بازاریابی همکاری در فروش

همکاری در فروشیکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد با وردپرس شما، بازاریابی وابسته است. شرکت‌ها برای ارائه‌ی مشتری جدید به شما پول می‌دهند. با بازاریابی همکاری در فروش، هر بار که یکی از خوانندگان شما یکی از محصولات شرکت مورد تبلیغ را خریداری می‌کند، دستمزدی را به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد از وردپرس از طریق فروش محتوا

می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای، مقالات اختصاصی، مقالات تحقیقاتی یا حتی موسیقی و فیلم را به‌عنوان محتوای برتر به بازدیدکنندگان خود ارائه کنید تا به ازای  پرداخت مبلغی بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

برای موفقیت در این امر، نیاز دارید تا بازدیدکنندگانتان به محصول یا محتوای شما اطمینان داشته باشند. ما توصیه می‌کنیم برخی از مطالب را به‌صورت رایگان ارائه دهید، تا تصویر روشنی از سبک محتوای ارائه‌شده در سایتتان به بازدیدکنندگان بدهید.

از طریق کلاس‌های آنلاین

می‌توانید در سایت وردپرسی خود دوره‌های آنلاینی ارائه دهید که افراد برای شرکت در آن هزینه می‌پردازند. افزونه‌هایی برای کمک به شما در برگزاری دوره های آنلاین در وردپرس وجود دارد. ابتدا ببینید که چه مهارت‌ها، آموزش‌ها و دانش‌هایی دارید که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید؟ طرحی کلی و ساختار دوره را تهیه کنید، سپس افزونه‌ای مانند لرن دش را نصب کنید و شروع نمایید.

 از طریق ساخت افزونه‌ها

افزونه‌ها(و حتی قالب‌های) جدید بسازید تا به سایر کاربران وردپرس بفروشید. حتی می‌توانید از سایت وردپرس خود برای فروش پلاگین­هایی که توسعه داده‌اید استفاده کنید. نیازی نیست که شما یک متفکر فناوری باشید، اما برای ساخت افزونه های وردپرس حداقل به تجربه­ی کد نویسی نیاز خواهید داشت. داشتن دانش کد نویسی مقدماتی HTML به شما کمک می‌کند تا از مفاهیم پایه کد نویسی اطلاع داشته باشید.

کسب درآمد با طراحی سایت‌های وردپرس برای مشتریان

با استفاده از مهارت‌های وردپرس خود می‌توانید برای مشتریانی که هزینه‌های خدمات شمارا پرداخت می‌کنند سایت بسازید. کاربران وردپرس مطمئن و باتجربه می­توانند در این زمینه کسب درآمد کنند. برای جذب مشتری می‌توانید یک وب‌سایت ایجاد کنید یا خدمات خود را در وب‌سایتی آزاد مانند Fiverr فهرست کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به پاسخ این سؤال پاسخ دادیم که چگونه یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنیم، به معرفی نرم‌افزار وردپرس پرداختیم و گفتیم که چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم . وردپرس بستری بسیار عالی با فرصت‌های بی‌پایان برای مبتدیان و افراد جوان است. حتی اگر تجربه­ ی کد نویسی ندارید، روش‌های زیادی برای کسب درآمد از نرم‌افزار وردپرس وجود دارد. ما هفت راه اصلی برای کسب درآمد با وردپرس را انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم که برای همه‌ی شما مخاطبان در فهرست ما روش مناسبی وجود داشته باشد. خواه یک فرد مبتدی باشید یا وبلاگ نویس یا یک برنامه‌نویس حرفه‌ای، می‌توانید استراتژی مخصوص خود را از بین این موارد انتخاب کنید که برای شما بهتر باشد.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه