تفاوت های بین برگه ها و نوشته ها در وردپرس چیست

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

اغلب مبتدیان وردپرس ، نوشته ها و برگه ها را با هم اشتباه می گیرند. به طور پیش فرض ، وردپرس دارای دو نوع محتوا است: پست ها یا نوشته ها (posts) و برگه ها(pages). اگر در کار با وردپرس تازه کار باشید، احتمالاً می پرسید که تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ و به نظر می رسد که آن ها در داشبورد وردپرس و وب سایت مشابه هستند. شما می توانید با آموزش وردپرس به صورت جامع قبل از راه اندازی یک سایت وردپرسی از به وجود اومدن همچین مشکلاتی جلوگیری کنید.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا به هر دو نیاز دارم؟ چه زمانی باید از نوشته ها استفاده کنم؟ چه زمانی باید از برگه استفاده کنم؟

در این مقاله، تفاوت نوشته و برگه در وردپرس را توضیح خواهیم داد.

نوشته در وردپرس چیست؟

نوشته ها یا پست ها محتوای وبلاگ هستند که به ترتیب زمانی معکوس لیست شده اند (جدیدترین مطالب در بالا). محتوای نوشته ها را در صفحه وبلاگ خود مشاهده خواهید کرد.

اگر از وردپرس به عنوان وبلاگ استفاده می کنید، در نهایت بیشتر از نوشته ها برای محتوای وب سایت خود استفاده خواهید کرد.

می توانید نوشته های وردپرس خود را از منوی Posts در قسمت داشبورد خود اضافه و ویرایش کنید.

نوشته ها در وردپرس

نوشته های شما بر اساس تاریخ قرار می گیرند. همچنین نوشته های قدیمی تر براساس ماه و سال بایگانی می شوند.

با قدیمی شدن نوشته ها، کاربر مجبور است برای یافتن آنها بیشتر جستجو کند. شما این امکان را دارید که نوشته های خود را بر اساس دسته ها و برچسب ها سازمان دهی کنید.

از آنجا که پست های وردپرس با در نظر گرفتن زمان و تاریخ منتشر می شوند، در فید RSS قرار می گیرند. با این کار خوانندگان شما می توانند از طریق فیدهای RSS از جدیدترین پست ها مطلع شوند.

 

وبلاگ نویسان می توانند از RSS feed استفاده کنند تا ایمیل های همگانی را از طریق خدماتی مانند Constant Contact ، Aweber  یا MailChimp ارسال کننید. همچنین می توانید برای مشترکین خود یک خبرنامه وردپرس روزانه و هفتگی ایجاد کنید.

شما می توانید از یکی از از افزونه های اشتراک گذاری برنامه های اجتماعی استفاده کنید تا به کاربران خود اجازه دهید نوشته های شما را در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر، پینترست، لینکدین و غیره به اشتراک بگذارند.

نوشته ها به پیش بردن مکالمه کمک می کنند. آنها دارای ویژگی دیدگاه داخلی هستند که به کاربران امکان می دهد در مورد یک موضوع خاص نظر دهند.

برای خاموش کردن دیدگاه ها در مورد پست های قدیمی تر، می توانید به قسمت تنظیمات بخش گفتگو بروید.

نوشته های وردپرس معمولاً دارای نام نویسنده و تاریخ انتشار یا ادیت و بروزرسانی هستند.

 

بهترین مثال برای یک نوشته وردپرس همین مقاله ای اشت که اکنون می خوانید. بالای هر مقاله، دسته بندی ها و گزینه های اشتراک گذاری اجتماعی وجود دارد.

بعد از محتوای مقاله اصلی،نام نویسنده و بخش نظرات وجود دارد. معمولاً نمی توانید این موارد را در یک برگه پیدا کنید و این یکی از تفاوت های نوشته و برگه در وردپرس است.

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس

حالا که دانستید نوشته چیست ، بیایید نگاهی به برگه ها و تفاوت نوشته و برگه در وردپرس بیندازیم.

برگه در وردپرس چیست؟

صفحاتی مانند صفحه تماس، درباره ما، قوانین و مقررات و … از نوع ثابت “یکبار مصرف” هستند در حالی که پایگاه داده وردپرس تاریخ منتشر شدن برگه را ذخیره می کند .

به عنوان مثال ، صفحه درباره ما سایت شما قرار نیست منقضی شود. مطمئناً هر زمانی می توانید آن را به روزرسانی کنید زیرا هیچ زمان و تاریخی به برگه ها متصل نیست و به طور پیش فرض در RSS feed  شما موجود نیستند.

می توانید برگه ها را در وردپرس از فهرست Pages در داشبورد خود اضافه و ویرایش کنید. در اینجا نحوه نمایش صفحه افزودن برگه جدید نشان داده شده است:

برگه های وردپرس

برگه ها (pages) در بیشتر موارد به منظور داشتن کاربرد اجتماعی نیستند، بنابراین شامل دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی نیستند. به عنوان مثال، احتمالاً نمی خواهید دیگران درباره صفحه “سیاست حفظ حریم خصوصی” شما توییت کنند.

به همین ترتیب، برگه ها شامل نظرات هم نیستند. شما نمی خواهید کاربران در مورد صفحه تماس شما یا صفحه سلب مسئولیت قانونی شما نظر دهند. گزینه ای برای فعال کردن نظرات در برگه ها وجود دارد، اما به طور پیش فرض برای برگه های وردپرس شما غیرفعال است.

 

برخلاف نوشته ها، ماهیت برگه ها سلسله مراتبی است. به عنوان مثال، می توانید در یک برگه، زیربرگه یا برگه فرزند (subpages / child page) داشته باشید. هنگام ویرایش یک برگه، می توانید با انتخاب یک برگه  مادر از ویژگی های برگه، به راحتی یک برگه  را به برگه فرزند تبدیل کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه ورود به پنل مدیریتی در وردپرس

وردپرس به طور پیش فرض دارای یک ویژگی است که به شما امکان می دهد با استفاده از قالب خود الگوهای صفحه سفارشی ایجاد کنید. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا در صورت لزوم ظاهر هر صفحه را سفارشی کنند.

در بیشتر قالب ها، نوشته ها و برگه ها یکسان به نظر می رسند. اما وقتی از برگه خود برای ایجاد یک لندینگ پیج یا یک پیج گالری استفاده می کنید، ویژگی الگوهای برگه سفارشی بسیار مفید است.

صفحات همچنین دارای این ویژگی قدیمی به نام “Order” یا ترتیب بندی هستند که به شما امکان می دهد ترتیب برگه ها را با اختصاص ارزش عددی به آنها تنظیم کنید. با این حال، این ویژگی توسط افزونه هایی مانند Simple Page Ordering که به شما امکان می دهد ترتیب صفحات را بکشید و رها کنید ، گسترش می یابد.

تفاوت های نوشته و برگه در وردپرس

به طور خلاصه ، موارد زیر تفاوت های اساسی بین نوشته ها و برگه ها در وردپرس است.

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس

  • نوشته ها محدود به زمان اند ولی برگه ها محدودیت زمانی ندارند
  • نوشته ها اجتماعی هستند در حالی که برگه ها نیستند.
  • نوشته ها با استفاده از دسته ها و برچسب ها مرتب می شوند ولی برگه ها سلسه مراتب دارند و می توانند به صورت برگه های فرزند و مادر سازماندهی شوند.
  • نوشته ها در rss feed  وجود دارند ولی برگه ها اینطور نیستند.
  • نوشته ها دارای نویسنده و تاریخ انتشار هستند در حالی که برگه ها آن را ندارند.

 

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس که در بالا ذکر کردیم ممکن است استثنا داشته باشد. برای افزایش عملکرد هر دو نوع محتوا می توانید از افزونه ها استفاده کنید.

با وجود این تفاوت ها، شباهت هایی بین نوشته و برگه ها در وردپرس وجود دارد.

اول اینکه، هر دو برای انتشار محتوا استفاده می شوند. می توانید متن، تصویر، فرم و … را به هر دو اضافه کنید. متا فیلد تصویر نیز در هر دو وجود دارد.

همانطور که در مقاله آموزش وردپرس اشاره شده بود شما با استفاده از ویژگی های وردپرس می توانید بدون دانش قبلی از نوشته ها یا ویژگی های وبلاگ نویسی، وب سایت بسازید. همچنین می توانید برای اخبار ، اطلاعیه ها و سایر مقالات خود یک وب سایت تجاری با برگه ها و یک بخش وبلاگ جداگانه ایجاد کنید.

آموزش وردپرس

سوالات متداول

در زیر برخی از سوالات متداول در مورد تفاوت نوشته و برگه در وردپرس و نحوه استفاده صحیح از آن ها در وردپرس از کاربران خود شنیده ایم.

چند نوشته و برگه می توانیم داشته باشیم؟

می توانید هر تعداد نوشته و برگه مورد نظر خود را داشته باشید. تعداد نوشته ها یا برگه هایی که می توانید ایجاد کنید محدودیتی ندارد.

آیا از نظر سئو یکی به دیگری مزیتی دارد؟

موتورهای جستجو دوست دارند محتواهایشان مرتب شود. محتوایی که به زمان وابسته نیست از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این وجود، جدیدترین مطالب اولویت زیادی دارند.

به طور خلاصه، ممکن است تفاوتی وجود داشته باشد، اما به عنوان یک مبتدی، نیازی به نگرانی در مورد آن ندارید. بر سازمان دهی سایت خود برای کاربرانتان تمرکز کنید.

آیا می توانم نوشته ها را به برگه ها و بالعکس تبدیل کنم؟

بسیاری از مبتدیان هنگامی که واقعاً می خواهند صفحاتی را ایجاد کنند، به طور تصادفی به نوشته ها اضافه می کنند. به همین ترتیب، ممکن است برخی از وبلاگ نویسان جدید پست های وبلاگ را به عنوان برگه ذخیره کنند.

آیا به غیر از نوشته ها و برگه ها، در وردپرس انواع محتوای دیگری نیز وجود دارد؟

بله وجود دارد با این حال، این انواع دیگر محتوای پیش فرض شامل پیوست ها، ویرایش ها و منوهای نویگیشن است که به طور معمول مانند پست ها و پیج ها استفاده نمی شوند.

وردپرس همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا انواع پست سفارشی خود را ایجاد کنند. این ویژگی توسط افزونه ها برای ایجاد انواع محتوا در وردپرس استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر فروشگاه ووکامرسی را اداره می کنید ، نوع پست «محصولات» را در قسمت مدیریت وردپرس خود مشاهده خواهید کرد.

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تفاوت نوشته و برگه در وردپرس و نحوه استفاده از آن ها را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید لیست کارهای مهم ما را پس از نصب وردپرس مشاهده کنید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام. ممنون از توضیحات خوبتون.
یک سوال: سایت من پنج تا برگ داره که هر کدوم اختصاص داره به یک منو در فهرست. چطور می تونم تعیین کنم که یک نوشته خاص من در کدام برگ قرار می گیرد؟

سلام و وقتتون بخیر
اگر قصدتون اینه که یک سری نوشته رو در یک برگه نشون بدید می‌تونید از صفحه ساز و ماژول های بلاگ برای صفحه ساز استفاده کنید مثل افزونه jetblog.

ارسال دیدگاه