Retry
ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس -development

سلام دوستان؛
افزونه‌ها یک راه عالی برای بهبود توانایی‌های وردپرس هستند. توسعه‌دهندگان با طراحی افزونه‌ها توانایی‌های مختلف، عملکرد بهتر و ابزارهای مفید به جامعه وردپرسی اهدا می‌کنند. توسعه‌دهنگان از ابزارهای مختلفی کمک می‌گیرند. اگر یک توسعه‌دهنده هستید یا قصد دارید بخش‌های مختلف یک افزونه را بررسی کنید حتماً با این ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس آشنا شوید.

ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس

ابزار‌های مختلفی برای طراحی و توسعه وجود دارد. داشتن ابزاری که دارای ویژگی‌های لازم برای طراحی باشد می‌تواند توسعه‌دهنده را در ارائه طرحی کامل و مناسب یاری دهد. ابزارها باید دارای ویژگی‌های سهولت استفاده، سادگی، سازگاری و انعطاف‌پذیری باشند. بنابراین انتخاب ابزار نیز حائز اهمیت است.

1- PhpStorm – IDE

PhpStorm یک (IDE (integrated development environment یا همان محیط توسعه قدرتمند و معروف متن‌باز مبتنی بر Eclipse است. PhpStorm یک ابزار مناسب برای توسعه وب LAMP است. ویرایشگر کد این برنامه بسیار مناسب و خوب طراحی‌شده و ویژگی‌های شگفت‌انگیز در کنار هم جمع شده‌اند و یک محیط خوب برای توسعه و کدنویسی فراهم کرده‌اند. با PhpStorm دسترسی کامل به ویراستاری زبان‌های PHP / HTML / CSS / JavaScript دارید. تکمیل خودکار کدها، بررسی کدها در هنگام تایپ، اشکال‌زدایی، دیباگر بصری و … باعث محبوبیت این ابزار شده‌اند.

PhpStorm یکی از ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس است زیرا دارای یک ماژول وردپرس است که شامل چارچوب استاندارد افزونه‌ها، محیطی برای توسعه پیکربندی افزونه‌ها، کد استایل‌های وردپرس، پشتیبانی از هوک‌ها و توانایی جستجو در مخزن وردپرس از خود ویرایشگر است! این ابزار حتی برای ویندوز، مک OS X و لینوکس نیز در دسترس است.

2- Plugin Readme File Generator

ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس gp-plugin-generator

Plugin Readme File Generator یک ابزار مفید است، مخصوصاً برای توسعه‌دهندگانی که نیاز به کمک دارند. این ابزار فایل‌های readme افزونه‌ها را بدون اشتباهات نحوی یا همان سینتکس ارور ایجاد می‌کند. این ابزار ملزومات فایل را بررسی می‌کند و به کمک ژنراتور خود یک طرح کلی با همه چیزهایی که نیاز دارید ایجاد می‌کند. این ژنراتور کدهای فایل readme شما را به‌منظور سازمان‌دهی بهتر بررسی می‌کند. برای دستیابی به آن هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت. تنها کافی است که فرم مربوط به ابزار را تکمیل کنید، سپس روی دکمه “Update Code” کلیک کنید و درنهایت کد دریافتی را در پروژه خود کپی کنید!

3- Prepros

Prepos به‌عنوان یک ابزار پیش‌نیاز قبل از ساخت و اتوماسیون مورداستفاده قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد تا LESS، SASS و سایر فرمت‌ها را با پیشوند CSS کامپایل کنید. (ایجاد پیشوند خودکار برای سازگاری با مرورگر)
تمرکز Prepos بر روی فایل‌ها و حتی بهینه‌سازی تصاویر به‌منظور کاهش پهنای باند و کاهش زمان بارگیری عالی است! Prepos جزء ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس است که در کنار سادگی بسیار قدرتمند است و در ویندوز، مک و لینوکس کار می‌کند.

ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس -Prepros

Prepos توانسته ویژگی‌های خوبی مانند سهولت استفاده، تعادل در میزان مصرف منابع، بهینه‌سازی و… را در کنار هم جمع کند و تبدیل به یک ابزار عالی شود.

4- ویرایشگر جانبی Chrome Developer Tools

ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس -googlepoogle

Chrome Developer Tools مجموعه‌ای از ابزارهای ساخت‌یافته در مرورگر کروم است که این امکان را فراهم می‌کند تا به‌طور مؤثر یک صفحه وب را جهت توسعه و طراحی و مسائل مربوط به طرح‌بندی بررسی کنید. همچنین می‌توانید نقاط ضعف جاوا اسکریپت‌ها را شناسایی کرده و کدهای خود را بهینه کنید. می‌توانید روی صفحه راست کلیک کرده و به کمک گزینه inspect عنصر موردنظر خود را بررسی کنید. این مجموعه شامل یک سری ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس است تا بتوانند با آن اطلاعات مربوط به یک صفحه وب ازجمله عناصر، شبکه، منابع، تایم لاین‌ها، پروفایل‌ها، حسابرسی‌ها و کنسول‌ها را بررسی کنند. کنسول جاوا اسکریپت به شما امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به فرآیند توسعه را می‌دهد.

5- Tortoise SVN & Cornerstone

از دیگر ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس Tortoise SVN و Cornerstone هستند. که اجازه کنترل کدها را به توسعه‌دهندگان می‌دهند. Subversion یا همان بررسی و کنترل کدها یک جنبه بسیار مهم برای توسعه‌دهنده است. استفاده از SVN به‌عنوان یک نوع کنترل‌کننده نسخه‌ها اجباری است به‌علاوه اینکه مخزن وردپرس تنها با SVN کار می‌کند. SVN برای زمانی که قصد دارید چندین نسخه را مدیریت کنید بسیار کاربردی است.

Tortoise SVN و Cornerstone ابزارهای سازگار با ویندوز به همراه یک رابط کاربری گرافیکی عالی هستند که برای شما یک بستر کنترل بدون پیچیدگی فراهم می‌کنند و علاوه بر سادگی و قدرت دارای ویژگی‌های مختلفی هستند ازجمله:

  • تمام دستورات به‌طور مستقیم از ویندوز اکسپلورر قابل‌دسترسی هستند.
  • وضعیت فایل‌ها به‌طور مستقیم در ویندوز اکسپلورر قابل مشاهده است.
  • امکان درج فایل‌ها با درگ
  • و…

ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس -TortoiseMerge

برای کاربران مک Cornerstone ابزار مفیدی است که مانند Tortoise SVN تمرکز خود را بر روی ساخت نسخه کنترل معطوف می‌کند و بسیار مفید است. با این ابزار، عملیات پیشرفته مانند برنچ یا تکثیر و عملیات ادغام آسان‌تر می‌شود.

ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس -Cornerstone

جمع‌بندی نهایی

انعطاف‌پذیری وردپرس بسیار بالا است و توسعه‌دهندگان می‌توانند توانایی‌های موردنظر خود را از طریق کد نویسی به وردپرس اضافه کنند. این فرایند نیازمند محیط و ابزارهای مناسب است. در این مقاله از ژاکت به معرفی ابزارهای مفید برای توسعه‌دهندگان در وردپرس پرداختیم که درنهایت موجب می‌شوند تا توسعه‌دهندگان باقدرت بیشتری کار کنند.

پیروز باشید.

دسته بندی: وب , وردپرس , برنامه نویسی

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *