RSS چیست؟ چگونه از RSS در وردپرس استفاده کنیم؟

وب

6 دقیقه زمان مطالعه

به عنوان یک وبلاگ نویس ، احتمالاً با نمادی نارنجی با برچسب RSS Feed روبرو شده اید. اگر تا به حال فکر کرده اید RSS چیست و چگونه می توانید از RSS برای رشد سایت وردپرس خود استفاده کنید ، در این صورت در جای مناسبی قرار دارید. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که RSS چیست ، مزایای RSS چیست و چگونه می توان از آن برای رشد وبلاگ وردپرسی خود استفاده کرد.

RSS چیست؟

RSS نوعی فید وب است که به کاربران و برنامه های کاربردی امکان می دهد به روزرسانی منظم را از یک وب سایت یا وبلاگ دلخواه خود دریافت کنند.  RSS مخفف Really Simple Syndication یا Rich Site Summary است.

در روزهای ابتدایی اینترنت ، اگر می خواستید به روزرسانی های وب سایت مورد علاقه خود را پیگیری کنید ، باید آن را علامت گذاری و سپس به صورت دستی مراجعه می کردید تا ببینید آیا به روز رسانی در وب سایت انجام شده است یا خیر.

RSS feed با اجازه دادن به کاربران برای پیگیری وب سایت های مورد علاقه خود بدون نیاز به اینکه هر بار به صورت دستی از وب سایت بازدید کنند ، این مشکل را حل کرد.

RSS به وبلاگ نویسان و ناشران اجازه می دهد تا به طور خودکار مطالب خود را همزمان کنترل کنند ، و آن را در ایمیل ، فید ریدر و سایر دستگاه های خود بخوانند.

RSS چگونه کار می کند؟

حال که دانستیم RSS چیست با نحوه کارکرد آن آشنا می شویم. RSS با انتشار آخرین مطالب شما تحت ساختار فایل XML ، کار می کند. که این فید شامل مقالات کامل یا خلاصه  (لینک) و متا دیتا برای چیزهایی مانند تاریخ ، نویسنده ، دسته و غیره است.

این فایل XML  با RSS feed reader قابل دریافت و خواندن است. نرم افزار های زیادی مناسب انواع سیستم عامل ها ، دسک تاپ ها و دستگاه های تلفن همراه برای این کار موجود است.

به طور مثال در این زیر یک نمونه است برای اینکه ببینید یک فید RSS چطور به نظر می رسد:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<channel>
<title>WPBeginner</title>
<link>https://www.wpbeginner.com</link>
<description>Beginner's Guide for WordPress</description>
<lastBuildDate>Tue, 02 Dec 2018 14:13:37 +0000</lastBuildDate>
<language>en-US</language>

<item>
<title>How to Fix WordPress Posts Returning 404 Error</title>
<link>http://feeds.wpbeginner.com/wpbeginner/</link>
<pubDate>Tue, 02 Dec 2018 11:58:18 +0000</pubDate>
<dc:creator>Editorial Staff</dc:creator>
<category><![CDATA[Tutorials]]></category>
<guid isPermaLink="false">https://www.wpbeginner.com/?p=10968</guid>

<description><![CDATA[<p>Description of post goes here...]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<p>Post goes here....]]></content:encoded>
</item>

همه وبلاگ های وردپرس با پشتیبانی داخلی از فید های RSS همراه هستند. به طور پیش فرض ، هر صفحه از سایت وردپرس شما دارای یک متا تگ است که به مکان فید RSS  وب سایت شما اشاره دارد.

شما می توانید RSS feed را در وردپرس غیرفعال کنید ، اما با خواندن ادامه‌ی این مقاله ممکن است نظر خود را در مورد غیر فعال کردن آنها تغییر دهید.

مزایای RSS چیست؟

مزایای RSS چیست

RSS دسترسی به اشتراک های منتشر شده‌ی شما را برای کاربران آسان می کند. با استفاده از یک خوراک RSS  ، آن ها می توانند به روزرسانی ها را از وبلاگ یا وب سایت شما مستقیماً در فیدخوان ها ، برنامه های دسکتاپ و بسیاری از دستگاه های دیگر دریافت کنند.

مشترکین مجبور نیستند آدرس وب سایت شما را بخاطر بسپارند زیرا آنها می توانند محتوا را به مکانی مرکزی منتقل کنند. همان جایی که دوست دارند همه وب سایت های مورد علاقه خود را همزمان بخوانند.

محتوای شما نیز قابل انتقال می شود و مشترکان شما حتی می توانند برای خواندن آفلاین آن را برای خود جابه جا کنند.

فیدهای RSS به شما کمک می کنند که یک حلقه از مشترکان خودتان ایجاد کنید و آن ها را زیادتر کنید . مشترکان RSS به احتمال زیاد مطالب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

به عنوان یک کاربر ، می توانید در وب سایت های مورد علاقه خود مشترک شوید و همه آنها را در یک جا بخوانید. با این کار می توانید  اخبار و سایت های وبلاگ مورد علاقه خود را به راحتی و سریع بررسی کنید. اگر هم می خواهید یک نظر برای وبلاگ بگذارید ، می توانید به راحتی از مقاله جداگانه بازدید کرده و نظر خود را بگذارید.

اکثر فیدخوان های مدرن به شما امکان می دهند لیست خواندن خود را به دسته ها و گروه های دلخواهتان مرتب کنید. با استفاده کارآمد از RSS ، واقعاً می توانید حداکثر استفاده را در زمان مطالعه خود داشته باشید.

چگونه از RSS برای خواندن وب سایت های مورد علاقه خود استفاده کنیم؟

حال بیایید ببینیم راه استفاده از RSS چیست . با استفاده از برنامه هایی به نام Feed Readers می توانید در RSS Feed مشترک شوید. فیدخوان های رایگان بسیاری در بازار برای همه سیستم عامل ها و دستگاه های محبوب روز موجود است.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش رفع خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

در زیر تنها چند مورد از برترین برنامه های فیدخوان RSS آورده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

Feedly – (Web, Browser Add-ons, iOS, Android, Kindle)

Innoreader – (Web, Android, iOS)

The Old Reader (Web, Mac, Windows, Android, iOS, and more)

Bloglovin’ (Web, Android, iOS)

توصیه می کنیم از Feedly استفاده کنید. این برنامه به عنوان یک افزونه مرورگر و همچنین یک برنامه تلفن همراه برای دستگاه های iOS ، Android و Kindle در دسترس است.

با استفاده از Feedly ، می توانید اشتراک های RSS خود را در دستگاه های خود همگام سازی کنید و هرجا که آن را ترک کردید خواندن را از سر بگیرید. افزودن وب سایت های مورد علاقه خود به Feedly بسیار ساده است ، فقط کافیست URL وب سایت را وارد کنید و برای اشتراک روی دکمه Follow کلیک کنید.

 

در اکثر فید خوان ها ، می توانید موضوعات مورد علاقه خود را جستجو کرده و در معروف ترین منابع آن موضوعات مشترک شوید. همچنین می توانید سایت های مورد علاقه خود را دسته بندی کنید. Feed reader هایی مانند Feedly دارای ویژگی هایی برای چاپ ، به اشتراک گذاری و ارسال مقالات ایمیل هستند که ممکن است برایتان جالب باشد.

RSS چیست

چگونه  RSS feed وردپرس خود را بهبود ببخشیم و گسترده کنیم

به عنوان یک کاربر وردپرس ، وب سایت شما از قبل یک RSS feed  منتشر می کند. می توانید RSS feed  خود را با اضافه کردن / feed / در انتهای آدرس وب سایت خود پیدا کنید. مثلا:

فراموش نکنید که zhaket.com را با نام دامنه سایت خود جایگزین کنید.

فراموش نکنید که با افزودن یک نماد RSS به نوار کناری یا یک مکان برجسته دیگر می توانید بازدیدکنندگان را به عضویت در RSS feed خود ترغیب کنید.

همچنین می توانید RSS feed خود را به یک سرویس ایمیل مارکتینگ متصل کنید و به کاربران خود اجازه دهید پست های وبلاگ شما را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنند. برای راهنمایی ، به راهنمای ما در مورد چگونگی ایمیل مارکتینگ اصولی مراجعه کنید.

 

فید های RSS وردپرس خود را به سطح بعدی برسانید

فیدهای RSS فوق العاده قدرتمند هستند و با کمترین تلاش می توانید از آنها برای پیدا کردن مشترکان دائم و وفا دار استفاده کنید.

 

  1.  از RSS Feed برای ایجاد لیست ایمیل استفاده کنید

اگر در حال ساختن لیست ایمیل نیستید، باید فوراً شروع کنید. به یاد داشته باشید که ایمیل های را با ایمیل های سازمانی بفرستید. برای ساخت ایمیل سازمانی ، مقاله ما در این مورد را بخوانید.

این جایی است که شما به افزونه عضویت ویژه آلتیمیت نیاز خواهید داشت. این افزونه یکی از بهترین نرم افزار های پیشرو در بازار است و به شما امکان می دهد بازدید کنندگان وب سایت را به مشترک تبدیل کنید.

 

  1. از RSS Feed برای افزایش فالوئرهایتان در رسانه های اجتماعی استفاده کنید

فید RSS چیست

وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر می توانند به شما در رشد بازدید وب سایت کمک کنند. با این حال ، برای فعال نگه داشتن پروفایل های شبکه های اجتماعی خود ، باید مرتباً در آن ها محتوا ارسال کنید.

با استفاده از فیدهای RSS با IFTTT ، می توانید پست های جدید وبلاگ خود را به طور خودکار در تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

 

  1.  در سرتاسر وبلاگ خود با استفاده از ابزارک RSS تبلیغ کنید

وردپرس یک ابزارک RSS پیش فرض دارد که می توانید آن را به نوار کناری سایت خود اضافه کرده و آخرین ارسال ها را از هر وبلاگ دیگری نمایش دهید. می توانید از این ابزارک برای تبلیغ وبلاگ های خود استفاده کنید.

 

  1.  فید RSS خود را سفارشی کنید

برخی از هک ها و ترفندهای پیشرفته وجود دارد که می توانید برای شخصی سازی فید های RSS وردپرس خود استفاده کنید.

  • برای دستکاری RSS Feed خود ، محتوا اضافه کنید
  • تصاویر شاخص را به RSS feed  خود اضافه کنید
  • از RSS برای دسته ها استفاده کنید
  • از RSS برای انواع پست های سفارشی استفاده کنید

 

امیدواریم این مقاله به خوبی توضیح داده باشد که RSS چیست و چگونه می توانید از RSS در وردپرس برای رشد وب سایت خود استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم راهنمای ما را در مورد چگونگی جذب لید های بیشتر به سایت وردپرس را مطالعه کنید.

 

 

 

 

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

3

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده.
ممنون از توجهتون

چطور از RSS یک وب سایت دیگر استفاده کنیم تا مثلا اخبار حوادث آن وب سایت به صورت اتوماتیک در سایت یا وبلاگ وردپرسی ما پست شود؟؟؟؟

ارسال دیدگاه