طراحی سایت وکالت | راهنمای کامل راه اندازی سایت وکلا

ایده کسب و کار

12 دقیقه زمان مطالعه

در دنیای امروزی هر کسب و کاری نیاز به یک وب سایت دارد. ایجاد یک وب سایت برای موسسه حقوقی شما احتمالاً یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است که می توانید از آن برای توسعه فعالیت های خود و جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. یک نظرسنجی نشان می دهد که 80 درصد از مصرف کنندگان قبل از انجام هر کاری برای انجام خرید خود، به دنبال اطلاعات بیشتر در اینترنت هستند. یک وب سایت موسسه حقوقی به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید و انتخاب اول مشتریان خود باشید.

وب سایت یک موسسه حقوقی باید از سبک طراحی خاصی پیروی کند. طرح آن باید زیبا، تمیز، همراه با پالت رنگ های روشن باشد و باید شامل تمام اطلاعات لازم در مورد وکلا باشد. بنابراین اگر فکر می کردید برای راه اندازی وب سایت خود باید کد نویسی انجام دهید، در اشتباه هستید. تنها چیزی که نیاز دارید نصب وردپرس، یک قالب سایت وکلا و استفاده از آن در سایت کسب و کارتان است. در این مقاله می خواهیم نحوه ی طراحی سایت وکلا را با  یکدیگر بررسی کنیم.

طراحی سایت وکالت با وردپرس

بسیاری از مشهورترین وب سایت های جهان از انواع خدمات وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می کنند، برخی دیگر از دلایل استفاده از پلت فرم وردپرس عبارتند از:

  • وردپرس بسیار قابل تنظیم و ویرایش است. شما می توانید وب سایت خود را به راحتی راه اندازی کرده، یک قالب انتخاب کنید. همچنین می توانید قابلیت های سفارشی را به آن اضافه کنید تا یک تجربه منحصر به فرد را برای کاربران خود ایجاد کنید.
  • با استفاده از وردپرس شما کنترل به روزرسانی ها را بر عهده دارید و برای انجام این کار نیازی به یک توسعه دهنده وب نیست. شما می توانید از طریق ویرایشگر داخلی با رابط کاربری آسان تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کنید.
  • وردپرس دائماً در حال پیشرفت و بهبود یافتن است. با 32 نسخه اصلی وردپرس از سال 2003 ، پیشرفت های مداوم انجام شده است و این پلتفرم به طور روزانه در حال توسعه است.
  • وردپرس بسیار امن است. برای اغلب شرکت های حقوقی که به امنیت وب سایت خود توجه دارند، وردپرس می تواند بسیار مناسب باشد. علاوه بر به روزرسانی های منظم، می توانید افزونه هایی را نصب کنید که تلاش های ورود اشتباه را محدود می کند، نشانی اینترنتی ورود را مخفی کنید، احراز هویت دو مرحله ای را برای مدیر سایت نصب کنید و فعالیت داشبورد وردپرس را ارزیابی کنید.
  • بهبود تجربه کاربری در وردپرس آسان است. وردپرس دارای بیش از 50،000 افزونه برای فرم های تماس، سئو و بهبود عملکرد سایت و … است و با استفاده از این ابزارها، هم تجربه کاربر و هم مدیریت وب سایت را بهبود می بخشد.
  • وردپرس توسط موتورهای جستجو مورد استقبال قرار می گیرد. وب سایت های وردپرس با کیفیت بالا کدنویسی شده اند و دارای معماری منطقی سایت، نقشه سایت و صفحاتی هستند که به راحتی نمایه سازی می شوند و موتورهای جستجو را آسان می کنند.
  • سرعت بالا! محبوبیت وب سایت های وردپرسی هر روزه در حال افزایش است. یک تیم توسعه دهنده از گوگل به وردپرس کمک می کنند تا از آخرین فناوری های وب پشتیبانی کنند و از این طریق سرعت و عملکرد سایت را افزایش و بهبود دهند.

تا به اینجای کار احتمالاً متوجه دلیل محبوبیت وردپرس شده اید. استفاده از وردپرس برای سایت خود یکی از بهترین راه های توسعه ی آن است. در ادامه می خواهیم به شما نحوه ی راه اندازی سایت وردپرسی وکالت را آموزش دهیم.

سفارش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت وکالت

برای راه اندازی سایت خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ثبت دامنه، راه اندازی هاست برای سات وکالت

برای شروع کار باید یک دامنه برای وب سایت خود نصب کنید. دامنه همان آدرس وب سایت شما است و مردم شما را از طریق آن پیدا خواهند کرد. پس از ثبت دامنه، باید یک هاست و سرویس میزبانی وردپرس خریداری کنید. سرویس های هاست و میزبانی بسیار زیاد با قیمت های مختلف وجود دارد که می توانید از هر یک از آن ها استفاده کنید. بعد از انجام دادن این موارد باید وردپرس را نصب کنید. دانلود وردپرس فارسی کاملاً رایگان است و فرایند نصب آن ساده و راحت خواهد بود.

نصب و فعال سازی قالب سایت وکلا

پس از نصب وردپرس، باید یک قالب تهیه کرده و آن را در سایت خود قرار دهید. قالب ها ظاهر و طراحی سایت شما را به عهده دارد و می توانید با سفارشی کردن آن ها به وب سایت خود امکانات مختلف اضافه کنید. با استفاده از قالب ها لازم نیست نگران ایجاد یک وب سایت از ابتدا باشید و یا برنامه نویسی و کدنویسی فرا بگیرید. تنها کافی است قالب خود را دریافت کنید، محتوا را ویرایش کرده و وب سایت خود را راه اندازی کنید! بهتر است با بهترین قالب های وردپرس آشنا باشید. همچنین می توانید قالب های اماده سایت وکالت را در ژاکت ببینید.

نصب افزونه های موردنیاز

همانطور که می دانید، افزونه ها قسمت هایی از نرم افزار ها هستند که امکانات و ویژگی های مختلفی را به وب سایت شما وارد می کنند. افزونه به شما کمک می کنند که وب سایت خود را از سایر رقبا متمایز کنید. افزونه ها به صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار دارند که با یکدیگر متفاوت هستند. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب افزونه ها، نیازمندی های خود را لیست کرده، آن ها را اولویت بندی کرده و سپس عملیات نصب افزونه را انجام دهید.

تا به اینجای کار شما با موفقیت وب سایت شرکت حقوقی خود را راه اندازی کرده اید. اگر تا اینجا پیش رفته اید، متوجه شده اید که ایجاد وب سایت یک شرکت حقوقی در وردپرس آنقدرها هم که به نظر می رسد، دشوار نیست. وردپرس یک CMS قدرتمند و در عین حال انعطاف پذیر است که در آن می توانید هزاران قالب پیدا کرده و استفاده کنید. قالب های ارائه شده در ژاکت بسیار استاندارد هستند و به صورت مداوم به روزرسانی می شوند.

طراحی و ساخت سایت

نکات مهم در طراحی سایت وکالت

صفحه اصلی شما مهم ترین صفحه در وب سایت شرکت حقوقی شما است. تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه این صفحه را بیش از هر صفحه دیگری مشاهده خواهند کرد. از آن جایی که آستانه تحمل افراد بسیار کمتر از قبل است، برای نگه داشتن آن ها در صفحه خود باید موارد مهم را برجسته کنید. برای انجام این کار بر روی نکات زیر تمرکز کنید:

طراحی برای تجربه کاربرانی که نیاز به خدمات حقوقی دارند

آنچه کاربران می خواهند بدانند و انجام دهند را در نظر بگیرید و صفحه اصلی خود را بر این اساس طراحی کنید. به جای افزودن مطالب زیاد و بیش از حد که ارزش عملی محدودی را ارائه می دهند، بر روی تسک های مهم و نیازمندی های کاربران تمرکز کرده و سایت خود را بر این اساس طراحی کنید. به طور خلاصه در مورد آنچه انجام می دهید و مزایایی که کاربران در استفاده از سایت شما به دست می آورند، صحبت کنید.

توجه کاربران را با تصاویر و پیام ها جلب کنید.

چند ثانیه فرصت دارید تا در کاربران خود یک تاثیر ماندگار ایجاد کنید. به جای نوشتن متن های طولانی باید پیام خود را به صورت مختصر و ساده بیان کنید. به آن ها بگویید که چگونه می توانید کمک کنید و باعث پیشرفت آن ها شوید. فراموش نکنید که از عکس ها و محتوای تصویری استفاده کنید تا بیشترین تاثیر پذیری را داشته باشید. از این طریق به راحتی می توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید.

بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا کاری که می خواهید را انجام دهند.

صفحه اصلی در وب سایت شما باید دارای یک دکمه فراخوانی برای اقدام باشد. به آن ها اطلاع دهید که چگونه می توانند گام بعدی را در رابطه با یک عمل خاص انجام دهند.

طراحی سایت خود را ساده نگه دارید.

هیچ کاربری از بلوک های متن یا پاراگراف های گیج کننده استقبال نمی کند. سعی کنید جملات را کوتاه و خواندنی نگه دارید و متن خود را از طریق موارد زیر قابل خواندن کنید:

  • استفاده از تصاویر مرتبط در بین پاراگراف ها
  • استفاده از اعداد و یا بولت پوینت ها
  • استفاده از فضای سفید

گزینه چت زنده را ارائه دهید.

چت زنده را در نظر بگیرید چرا که این قابلیت می تواند به شما در تبدیل مشتریان و افزایش تعامل با آن ها کمک کند. اهمیت پاسخ دادن به سوالات بازدیدکنندگان و فعال بودن را نمی توان دست کم گرفت. برخلاف تصور عموم، چت زنده را می توان به راحتی و با استفاده از افزونه ها به وب سایت خود اضافه کرده و به افراد ارائه داد تا قوانین حریم خصوصی رعایت شده و تجربه کاربر افزایش یابد. افزونه چت آنلاین وردپرس کار شما را راحت کرده است. خیلی از بازدیدکنندگان سایت های وکلا در چت انلاین سوال خود را ی پرسند پس چت انلاین را دست کم نگیرید.

افزودن ویدئو

وب سایت های استاتیک و مبتنی بر متن قدیمی به نظر می رسند. مگر اینکه عناصر چند رسانه ای تعاملی بیشتری (صدا، ویدئو و غیره) را که تجربه کاربر را افزایش می دهند در آن قرار دهید، زیرا در غیر اینصورت ممکن است مخاطبان خود را از دست دهید.

این مقاله را حتما بخوانید
ولاگ چیست؟ بررسی مزایای راه اندازی Vlog برای رشد مخاطبان

اجزای سایت

یک سایت وکالت چه صفحاتی باید داشته باشد؟

درباره ما

صفحه درباره ی ما بعد از صفحه اصلی دومین صفحه وب پربازدید است. این فرصتی است برای شما که به بازدیدکنندگان کمک کنید کمی بیشتر در مورد سابقه و شخصیت شما بفهمند و بدانند که چرا با بقیه متفاوت هستید. بازدیدکنندگان می خواهند اطلاعاتی درباره ی شرکت شما و تخصصتان دریافت کنند. بنابراین به طور مختصر تیم وکلای خود را معرفی کنید و به مردم کمک کنید تا با چهره شرکت شما آشنا شوند. راهنمای نوشتن محتوای صفحه درباره ما را حتما مطالعه کنید.

صفحات خدمات ما

صفحه خدمات ما صفحه بسیار مهم برای وب سایت شما خواهد بود. بسیاری از افراد می خواهند بدانند که شما دقیقاً چه خدماتی را ارائه می دهید و آیا نیازمندی های آن ها شامل این خدمات می شوند و یا خیر. اگر طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهید، می توانید صفحات خدمات خود را به چند صفحه زیر مجموعه تقسیم کنید.  این به کاربران شما کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را راحت تر پیدا کنند و به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی بیشتری را هدف گیری کنید.

صفحات بلاگ

در این صفحات می توانید با تولید محتوا تخصص خود را به کاربران نشان دهید و در عین حال به مردم کمک کنید تا پاسخ سوالات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنند. مقاله های مفید، فیلم ها و غیره را می توانید در وبلاگ خود قرار دهید.

صفحه تماس با ما

برخی از بازدیدکنندگان می خواهند بلافاصله با شما تماس بگیرند. با مشخص کردن جزئیات تماس مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن و/یا فرم تماس، کار را برای آن ها آسان کنید.

فرم “درخواست مشاوره”

یک فرم یا صفحه اختصاصی برای درخواست مشاوره ایجاد کنید تا افراد بتوانند سریع تر با شما ارتباط برقرار کرده و برای حل مشکل خود اقدام کنند.

بخش نظرات دیگران

نشان دادن نتایج به افزایش اعتبار شما کمک می کند. این به کاربران شما کمک می کند تا به شرکت شما اعتماد کنند و احتمال تماس آن ها با شما را افزایش دهد. افزودن نظرات افراد در وب سایت وردپرسی خود، آمار یا محتوای ویدیویی که ادعاهای آن ها را تصدیق می کند نیز می تواند مفید باشد.

صفحه سوالات متداول

بازدیدکنندگان شما ممکن است به دنبال وکیل باشند یا فقط به دنبال کسب اطلاعات باشند. به آن ها کمک کنید تا پاسخ های مورد نظر خود را بیابند. این صفحه می تواند دارای سوالات پر تکرار افراد باشد.

با کمک قالب‌های وکالت وردپرس امکان ساخت و طراحی یک وبسایت وکالت امکان‌پذیر است، ولی باید برای ساخت آن نکات کلیدی را رعایت کنید و اگر می‌خواهید در دنیای رقابت پیروز میدان باشید، حتما این نکات طلایی را در نظر بگیرید.

خدمات وکالت

نکات مهم در طراحی سایت وکالت

نکات برندسازی

برندسازی حرفه‌ای فراتر از طراحی لوگو و رنگ‌بندی است. برندسازی باعث شناخته شدن شما در بین مشتریان و کاربران شما خواهد شد و همیشه در خاطر آن‌ها خواهید ماند. برای منعکس کردن اهداف و خدمات وبسایت خود باید نکات مهم زیر را برندسازی رعایت کنید.

1- از لوگو و نام شرکت قانونی استفاده کنید

برای طراحی یک وبسایت وکالت باید لوگوی قانونی استفاده کنید تا برند شما مشخص شود. این موضوع باعث می‌شود مشتریان و موکلین به راحتی شما را بشناسند و از سایر افراد تشخیص دهند.
برای انتخاب نام دامنه، از عنوان فعالیت خود به علاوه قانون مورد نظر برای فعالیت استفاده کنید. این موضوع هم نوعی برندسازی به حساب می‌آید و هم در رنک وبسایت شما تاثیرگذار است.

2- استفاده از رنگ‌بندی مناسب در برندسازی

از رنگ‌هایی که در حرفه شما بیشتر کاربرد دارند کمک بگیرید و رنگ‌هایی استفاده کنید که کاربرپسند باشند. این رنگ‌بندی را در بک گراند، دکمه‌های Call to action، لینک‌ها و… به کار ببرید.
در بسیاری از قالب‌های حرفه‌ای امکان تغییر رنگ‌بندی با یک کلیک موجود است و می‌توانید به راحتی رنگ دلخواه خود را ایجاد کنید.

3- تاکید بر مزیت‌ها

شما باید با دقت مزیت‌های خود را نسبت به سایرین بررسی کنید و آن‌ها را بیابید. با این امکان، کاربران مقایسه‌ای انجام می‌دهند و تصمیم می‌گیرند به سمت مزیت‌های بهتر بروند و این یعنی پیروزی شما! سعی کنید این مزیت‌ها را در سایت خود پررنگ کنید و کاری کنید تا به راحتی قابل دیدن باشند.

نکات بازاریابی

روش‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توانید اشتراک‌گذاری‌ها را بیشتر کنید و باعث جذب کاربران بیشتر و افزایش ترافیک وبسایت شوید.

4- استفاده از Google My Business برای ایجاد فهرست شرکت‌ حقوقی

google business-طراحی یک وبسایت وکالت

اولین گزینه‌ای که به آن نیازمند هستید، لیستی از قوانین و فهرست‌های شرکت حقوقی‌تان است که با کمک ابزار Google My Business می‌توانید آن را بسازید.
ساخت یک لیست با کمک این ابزار بسیار ساده و کاملا رایگان است و تنها با درخواست اطلاعاتی نظیر نام تجاری، موقعیت و آدرس وبسایت امکان‌پذیر است.

5- اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

باید محتوای بهینه‌ای تولید کنید تا توسط کاربران به راحتی قابل اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی باشد. این محتوا می‌تواند درباره موارد قانونی و اطلاعاتی در حوزه تجربیات شخص وکیل یا قاضی باشد. بهترین شبکه‌های اجتماعی در این حوزه‌ی فعالیتی توییتر، فیس‌بوک و لینکداین است.

easy social share - طراحی یک وبسایت وکالت

6- بهینه‌سازی وبسایت

سئوی هر وبسایتی جزء ضروریات است و باید به آن توجه کرد. در این مورد پیشنهاد ما استفاده از افزونه رنک مث پرو که با تهیه آن کمک شایانی به بهینه‌سازی محتوای وبسایت خود خواهید کرد.

7- اشتراک‌گذاری نظرات مشتریان

یکی از روش‌هایی که باعث اعتبارسنجی می‌شود، نظرات مشتریان قدیمی نسبت به شما و در کل بازتابی است که از سمت آن‌ها دریافت می‌کنید. این امر سبب می‌شود مشتریان جدید ترغیب به عضویت در وبسایت شما شوند و از خدمات شما بهره‌مند گردند.

8- نمایش دستاوردهای وکیل یا قاضی

یکی دیگر از مواردی که در طراحی یک وبسایت وکالت باید رعایت شود، قرار دادن بخشی برای نمایش دستاوردهای وکالت و قضاوت است. با این کار شما می‌توانید مهارت‌ها و تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف فعالیتتان به مشتریان و کاربران نمایش دهید تا آن‌ها با خیال راحت‌تری به شما اعتماد کنند و جذب وبسایتتان شوند.

نکات راهنما در وبسایت حقوقی

معمولا وبسایت‌های حقوقی بسیار تخصصی هستند و گاهی کاربر نمی‌داند برای رفع مشکل خود چگونه به آن مراجعه کرده و از آن استفاده کند. برای این منظور به کار بردن خط مشی و راهنما در طراحی یک وبسایت وکالت امری کاملا ضروری است.

9- ارائه لیستی از خدمات

بهتر است خدمات خود را به صورت شفاف برای کاربران تعیین کنید و برای آن‌ها مشخص کنید که چگونه باید از خدمات شما بهره‌مند شوند. با این عمل به کاربران امکان یافتن سریع خدمات مورد نیاز را خواهید داد و هم خودتان دیگر دچار مشکل نخواهید شد و هم کاربران راحت به مقصود می‌رسند.

10- استفاده از دکمه‌های Call To Action

با استفاده از این مدل دکمه‌ها می‌توانید دسترسی‌های بهتر و سریع‌تری را برای مشتریان فراهم کنید. دقیقا طبق نیاز مشتری دکمه‌های call to action را در نظر گرفته و در وبسایت تعبیه کنید.

11- وبسایتی کاملا واکنش‌گرا و سریع طراحی کنید

امروزه بیشتر کاربران از تلفن‌ همراه هوشمند خود برای مشاهده وبسایت‌ها استفاده می‌کنند پس برای طراحی یک وبسایت وکالت همانند سایر سایت‌ها باید موضوع واکنش‌گرایی را در نظر بگیرید. همچنین باید بدانید که وبسایتتان کاملا استاندارد و سریع است! سرعت پایین یک سایت باعث آزار مشتری و صرفنظر او به ادامه خواهد شد.

12- امکان استفاده آسان

سطوح دسترسی را در طراحی یک وبسایت وکالت تا می‌توانید ساده کنید. هر نوع کاربری را باید در نظر بگیرید و طبق آن سایت را طراحی کنید. به عنوان مثال:

  1. در منوی وبسایت از موارد کاملا ضروری استفاده کنید.
  2. مطمئن شوید متونی که نگارش می‌کنید کاملا ساده و روان باشند.

13- راه‌های ارتباطی راحت

یکی دیگر از مهم‌ترین گزینه‌هایی که باید در طراحی یک وبسایت وکالت رعایت کنید، ساخت فرم‌های ارتباطی برای برقراری ارتباط راحت با شماست. کاربرانتان باید به راحتی شما را بیابند و در ارتباط باشند زیرا فعالیت شما به گونه‌ای است که نیازمند ارتباط همیشگی است.

جمع‌بندی

ایجاد وب سایتی که بازدیدکنندگان را درگیر خود کند باید اولویت اصلی شما باشد. شما باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که آن ها مدت بیشتری در صفحات شما باشند این موضوع برای بهبود تجربه کاربری، سئو و همچنین به طور بالقوه برای نرخ تبدیل بسیار حیاتی و مهم است. همچنین می توانید با ارائه سایت خود به زبان های مختلف بازار هدف خود را گسترش داده و با گروه جدیدی از مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

چنانچه وکیل یا قاضی هستید، می‌توانید با انتخاب قالب وردپرس وکالت بهترین طراحان سایت را برای خود استخدام کنید و تجربیات و خدمات خود را با کاربران و مشتریان در دنیای مجازی نیز به اشتراک بگذارید. فقط برای پیروزی در دنیای رقابتی خود باید نکات کلیدی را رعایت کنید که در مقاله بالا به آن پرداختیم.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

1,190,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%
13

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه