Retry

پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code جزو هشدارهای پرتکرار در صفحات محصول است که بیشتر در سایت های وردپرس و فروشگاه های ووکامرس نمایش داده می شود. علت نمایش پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) این است که در صفحه محصول، بجای واحد ارزی استاندارد ISO4217 از هر مقدار اشتباه دیگری مانند IRT استفاده کرده اید. راه حل هشدار Invalid ISO 4217 currency code استفاده از واحد ارزی ریال با کد ایزوی IRR در فیلد currency  اسکیمای Product است.

 

پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’)

Invalid ISO 4217 currency code (in 'offers')

در صفحه محصول سایت های وردپرس که با ووکامرس فعالیت می کنند، شما به 2 شکل هشدار Invalid ISO 4217 currency code را دریافت می کنید. با توجه به هر یک از این شیوه ها می توانید مشکل ایزو 4217 را حل کنید. در نظر داشته باشید هر کشوری یک واحد استاندارد ارزی دارد که در قالب ایزو شناسایی می شود. در ایران واحد ارزی کشور ریال است و با کد وضعیت IRR تعریف شده و مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به اینکه نوع دیگری از ارز غیر رسمی به نام تومان نیز استفاده می شود، برخی فروشگاه های اینترنتی از تومان بهره می برند که شیوه اصولی و استانداردی نیست زیرا این واحد توافقی در هیچ کجای دنیا شناخته نمی شود و کاربرد ندارد. با اینحال استفاده از آن هم هیچ تاثیری روی رتبه بندی و کیفیت صفحه شما هم ندارد و نباید برای شما کوچک ترین گرانی ایجاد کند.

هشدار Invalid ISO 4217 currency code جزو هشدارهای سبز – Valid است که گاهی در قسمت Invalid بصورت Top critical issues نیز گزارش می شود. لازم است بدانید که این هشدار فقط جنبه آگاهی دارد و به معنی مشکل در صفحه محصول یا رتبه بندی آن نیست.

اگر فروشگاه شما از تومان بهره می برد و این هشدار هم بر روی صفحه ووکامرس شماست، اصلا نیاز نیست به آن توجه کنید. پیغام Invalid ISO 4217 currency code فقط برای اسکیمای محصول Product  کاربرد دارد و برای محصولی که به تومان عرضه می شود نیازی به رفع کردن ندارد. به بیان دیگر اگر هشدار ایزو 4217 را برای تومان در ووکامرس دریافت کرده اید باید آن را نادیده بگیرید اما در صورتیکه برای اسکیمای Product چنین هشداری دارید، باید با درج مقدار صحیح در فیلد واحد ارزی، بسادگی مشکل را از سر راه بردارید.

 

Invalid ISO 4217 currency code (in 'offers')

پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code در ووکامرس:

فروشگاه های آنلاین که از واحد ارزی تومان استفاده می کنند، تا زمانی که این واحد در نرخ محصول وجود داشته باشد، یک هشدار در کنسول بخاطر وجود IRT دریافت می کنند که در این شرایط اگر در اسکیمای Product از IRT استفاده نکرده اید یا صفحه محصول اصلا اسکیمای Product ندارد، هیچ نیازی نیست به آن توجه کنید. این موضوع هیچگونه تاثیری در رتبه و کیفیت صفحه ندارد و فقط گوگل به شما گفته مقدار اشتباه غیر استانداردی آنجا است و خواسته شما را آگاه کند. پس در صورتیکه اسکیمای Product روی صفحه محصول ندارید، تا زمانی که از تومان استفاده می کنید هیچ گاری نمی توانید برای ایزو 4217  انجام دهید و باید آن را نادیده بگیرید.

 

پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code در اسکیمای Product:

در صورتیکه صفحه محصول شما دارای اسکیمای Product است، باید بسته به افزونه ای که استفاده می کنید یا کد دستی که نوشته اید، در فیلد واحد ارزی یا currency   از IRR برای ریال بهره ببرید. در این حالت اگر از IRT به اشتباه استفاده کردید آن را حذف و از IRR استفاده و نرخ را نیز به ریال درج کنید.

 

Invalid ISO 4217 currency code (in 'offers')

نکته: اگر هشدار Invalid ISO 4217 currency code را در بخش Merchant listings دریافت می کنید، باید این نکته را بدانید که هشدارهای Merchant listings در ریجن ایران پشتیبانی نمی شود و مربوط به فوشگاه آنلاین گوگل است. با اینحال بسیاری از هشدارهای Merchant Listings با رفع هشدارهای اسکیمای صفحه رفع می شوند. هیچکدام از هشدارهای بخش Product snippets و Merchant listings که در گزارش Shopping قرار دارد، بر روی رتبه بندی و افت صفحه کوچک ترین تاثیری ندارند و فقط برای گزارش نمایش ریچ ریزالت است.

 

  • هشدارهای بخش Valid و هشدارهای زرد داخل تست ریچ ریزالت نیازی به رفع ندارند مگر اینکه برای آنها مقدار واقعی داشته باشید. به عنوان مثال هرگز از یک عدد غیر واقعی برای رفع هشدار SKU یا GTIN استفاده نکنید. داده های اسکیما باید واقعی باشند و هشدارهای زرد بخش Valid به معنی طبیعی بودن ساختار اسکیمای شما است. با سبز کردن هشدارهای اسکیما هیچ امتیاز بیشتری را بدست نمی آورید ولی ممکن است زمینه را برای پنالتی شدن بخاطر درج اطلاعات غلط در سطح وسیع، فراهم کنید.

 

سوالات شما

 

پرسش:

سلام. ممنون از توضیحتون. من هم این پیغام رو دریافت کردم ولی زیر مجموعه Top critical issues هست و نوشته که این مشکل از نمایش صفحه در نتیجه جستجو جلوگیری میکنه. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید. با تشکر

پاسخ:

با درود خدمت شما. هشدارهای اسکیما، چه در بخش valid و چه در بخش invalid کلا فقط بر روی نمایش ریچ ریزالت تاثیر دارد و هیچ ارتباطی به نمایش صفحه شما و رتبه بندی محصول شما ندارد. در واقع هشدارهایی که در valid هستند یعنی اگر قرار باشد داده های اضافه مثل نرخ و واحد ارزی و ستاره های محصول به نتایج بیاید، هشدارهای این بخش مانع نمایش آنها نمی شود، اما هشدارهای invalid یعنی در صورت رفع نشدن، داده های آن اسکیما در نتایج نمایش داده نمی شود. حالا در سایت های فروشگاهی که از تومان استفاده می کنند، یک اسکیما برای ووکامرس و یک اسکیما برای کد اسکیمای Product شناسایی می شود. اگر در صفحه محصول شما اسکیمای Product وجود دارد و در آن واحد ارزی را IRR گذاشته اید و نرخ به ریال است، داده های این اسکیما به نتایج می آیند. حالا اگر ووکامرس شما به تومان است، چون تومان یک واحد غیر استاندارد است، به دلیل وجود هشدار به نتایج نمی آید و هشداری که شما می گیرید برای این آیتم است، نه برای اسکیمای Product. کلا تمام هشدارهای صادر شده از آیتم ووکامرس و تمام هشدارهای بخش Merchant listings را باید نادیده بگیرید و تمرکز را فقط روی اسکیمای Product بگذارید. تنها بخش بررسی هشدارهای اسکیما در کنسول و تست ریچ ریزالت بخش Product Snippets است. هشدارهای اسکیما مثل هشدار ایزو 4217 هیچکدام هیچ ربطی و تاثیری بر روی کیفیت و رتبه بندی و سئوی صفحه محصول شما ندارد و فقط به نمایش یا عدم نمایش ریچ ریزالت مربوط است که توضیح دادم. موفق باشید

 

سوالات متداول

 

معنی پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code چیست؟

پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code به دلیل عدم وجود IRR در فیلد currency اسکیمای Product یا استفاده اشتباه از IRT نمایش داده می شود.

 

چگونه می توان پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code را رفع کرد؟

برای رفع خطای Invalid ISO 4217 باید برای واحد ارزی از ریال IRR استفاده کنید که در اسکیمای محصول در قسمت واحد ارزی قابل رفع است اما در فروشگاه های ووکامرس تومان قابل رفع نیست.

 

آیا پیغام خطای Invalid ISO 4217 currency code بر روی رتبه بندی و سئو تاثیر می گذارد؟

خیر، هیچکدام از هشدارهای بخش Shopping تاثیری در سئو و رتبه بندی ندارند و صرفا مربوط به نمایش فیلد صحیح در نتایج است. هشدارها باید با مقادیر واقعی پر شوند وگرنه اصلا نیازی نیست.

 

آیا استفاده از IRT برای تومان در واحد ارزی اسکیمای محصول درست است؟

خیر، واحد توافقی تومان در کشورهای دیگر پذیرفته نیست و در صورتیکه فروشگاه تومان است، در اسکیما باید مقدار واحد ارزی IRR و ریال باشد

 

نرخ محصولات فروشگاه من به تومان است، آیا این موضوع مشکلی برای صفحه ایجاد می کند؟

خیر، واحد تومان یک معیار توافقی در ایران است و جزو واحدهای ارزی بین المللی نیست. از آنجاییکه واحد تومان فقط در ووکامرس شما شناسایی می شود، کوچک ترین تاثیری در رتبه و کیفیت صفحه ندارد.

 

من از اسکیمای Product استفاده می کنم و نرخ محصولات من تومان است، چرا با اینکه در اسکیما IRR نوشتم بازهم هشدار ایزو 4217 دارم؟

پاسخ در سوال شماست، در سایت هایی که فروش محصول به تومان است، معمولا دو آیتم اسکیما شناسایی می شود که یکی برای ووکامرس و یکی برای اسکیمای Product است. هشداری که شما دریافت کردید مربوط به تومان در ووکامرس است و این یعنی نباید واحد غیر استاندارد به نتایج بیاید. در عوض از آنجاییکه اسکیمای Product در صفحه محصول دارید، داده های آن اسکیما بخاطر صحت اطلاعات به نتایج خواهد آمد.

 

من در سایت فروشگاهی ام از تومان استفاده می کنم و اسکیمای Product ندارم، آیا هشدار ایزو 4217 برای من مشکل ایجاد می کند؟

خیر، هشدارهای کنسول برای اسکیما یعنی فقط مقدار استاندارد قابلیت نمایش ریچ ریزالت دارد و چون در صفحه اسکیمای Product ندارید، داده های ریچ ریزالتی در نتایج شما نمایش داده نمی شود. این موضوع هیچ ارتباطی به رتبه بندی محصول و سئوی صفحه و کیفیت محتوای شما ندارد. فقط چون شما از تومان استفاده می کنید، گوگل شما را در جریان گذاشته و هیچ پیام دیگری ندارد.

 

هشدار ایزو 4217 در کنسول گوگل بصورت Top critical issues نمایش داده شده است، آیا این پیام بدی است؟

خیر، هرگز، هشدارهای Top critical issues یعنی هشداری که جلوی نمایش ریچ ریزالت آن آیتم را گرفته است و ربطی به رتبه صفحه شما ندارد. اگر Top critical issues را برای واحد ارزی تومان اسکیمای ووکامرس دریافت کرده اید، آن را کاملا نادیده بگیرید، اگر Top critical issues را برای هشدار ایزو 4217 بر روی اسکیمای Product گرفته اید، در فیلد واحد ارزی این اسکیما باید از IRR و نرخ را با عدد بصورت ریال درج کنید.

 

محصولات من به تومان عرضه می شود و اسکیمای Product ندارم اما هشدار Top critical issues را روی ایزو 4217 گرفتم، چکار کنم؟

هیچکاری نیازی نیست انجام دهید. این هشدار یعنی نرخ محصولات ووکامرسی شما یک واحد غیر استاندارد است و به این دلیل که تومان – IRT جزو واحدهای ارزی ایزو نیست، این هشدار را گرفته اید و کاملا آن را نادیده بگیرید. این هشدارها هیچ تاثیری روی رتبه بندی و سئو و کیفیت صفحه شما ندارد.

 

قبلا این هشدار با رنگ زرد در گوگل نمایش داده می شد ولی در حال حاضر با رنگ قرمز در کنسول نمایش داده می شود راهکار شما برای حل این مشکل چیست؟

مشکل تومان و ایزو 4217 در ووکامرس 7.0.1 فارسی حل شده است. ابتدا توصیه می کنم اگر فروشگاه شما تومان هست، ووکامرس فارسی را نصب و فعال بفرمایید. ایزو 4217 یک هشدار زرد است اما در صورتیکه قرمز باشد، فقط به معنی عدم پردازش آیتمی است که در آن قرار دارد و این هشدار تاثیری روی رتبه بندی و سئوی شما ندارد. حالا نکته مهم اینجاست، در صورتیکه هشدار ایزو 4217 را برای آیتم ووکامرس می گیرید، یعنی روی اسکیمای دستی شما نیست، این هشدار قرمز را بطور کامل نادیده بگیرید. اگر هشدار قرمز روی آیتم اسکیمای دستی شماست یعنی اسکیمایی که با رنک مث یا اسکیما پرو گذاشتید، باید کد اسکیمای دستی خود را باز کرده و نرخ را به ریال و واحد ارزی را به IRR بنویسید. پس فقط فقط در صورتیکه هشدار فوق روی اسکیمای دستی شما است باید اگر قرمز هست رفع شود. حالا ممکن هست شما اصلا اسکیمایی در صفحه نداشته باشید، این یعنی باید برای اینکه از اسکیما استفاده کنید، حتما برای صفحات محصول خود اسکیما PRODUCT را با کمک افزونه یا بصورت کد دستی بزارید. در نهایت بطور کامل، تمام وارنینگ ها و هشدارهای زرد و قرمز اسکیمایی که مربوط به ووکامرس هست را نادیده بگیرید. موفق باشید

 

 

نکته: هشدارهای مربوط به اسکیمای ووکامرس را باید کاملا نادیده بگیرید و فقط به هشدارهای اسکیمای Product صفحه توجه بفرمایید. این هشدارها همگی فقط بر روی نمایش یا عدم نمایش یک اسکیما در نتایج مربوط است و هیچ ارتباطی به سئو یا رتبه بندی و کیفیت صفحه شما ندارد.

دسته بندی: وب

دیدگاه‌ها

Comments
  • فهیمه حیدری

    ممنون برای مقاله تون، مشکلم رفع شد
    شما اولین سایت ایرانی هستید که به بررسی این مشکل پرداخته، آفرین
    عااااااااااااالی هستید

    • محدثه عسگریان

      سلام و وقت بخیر
      خوشحالیم که این مقاله کمکتون کرده، سپاس از حسن نظرتون.

  • محمدم

    متشکرم اتفاقا همین الان دنبال راه حلش بودم

  • علیرضا فیروزدهقان

    سلام. ممنون از توضیحتون. من هم این پیغام رو دریافت کردم ولی زیر مجموعه Top critical issues هست و نوشته که این مشکل از نمایش صفحه در نتیجه جستجو جلوگیری میکنه. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید. با تشکر

    • علیرضا ناجی

      با درود خدمت شما. هشدارهای اسکیما، چه در بخش valid و چه در بخش invalid کلا فقط بر روی نمایش ریچ ریزالت تاثیر دارد و هیچ ارتباطی به نمایش صفحه شما و رتبه بندی محصول شما ندارد. در واقع هشدارهایی که در valid هستند یعنی اگر قرار باشد داده های اضافه مثل نرخ و واحد ارزی و ستاره های محصول به نتایج بیاید، هشدارهای این بخش مانع نمایش آنها نمی شود، اما هشدارهای invalid یعنی در صورت رفع نشدن، داده های آن اسکیما در نتایج نمایش داده نمی شود. حالا در سایت های فروشگاهی که از تومان استفاده می کنند، یک اسکیما برای ووکامرس و یک اسکیما برای کد اسکیمای Product شناسایی می شود. اگر در صفحه محصول شما اسکیمای Product وجود دارد و در آن واحد ارزی را IRR گذاشته اید و نرخ به ریال است، داده های این اسکیما به نتایج می آیند. حالا اگر ووکامرس شما به تومان است، چون تومان یک واحد غیر استاندارد است، به دلیل وجود هشدار به نتایج نمی آید و هشداری که شما می گیرید برای این آیتم است، نه برای اسکیمای Product. کلا تمام هشدارهای صادر شده از آیتم ووکامرس و تمام هشدارهای بخش Merchant listings را باید نادیده بگیرید و تمرکز را فقط روی اسکیمای Product بگذارید. تنها بخش بررسی هشدارهای اسکیما در کنسول و تست ریچ ریزالت بخش Product Snippets است. هشدارهای اسکیما مثل هشدار ایزو 4217 هیچکدام هیچ ربطی و تاثیری بر روی کیفیت و رتبه بندی و سئوی صفحه محصول شما ندارد و فقط به نمایش یا عدم نمایش ریچ ریزالت مربوط است که توضیح دادم. موفق باشید

  • عباسیان

    با سلام
    همونجوری که نوشتید، وجود این خطا در اسکیماها باعث میشه که گوگل دوتا اسکیما (یکبار از اسکیمای افزونه سئو و یک بار از خود ووکامرس) رو بخونه. این یک مشکل خیلی اساسی هست که ما الان بیش از یکسال هست باهاش درگیریم.
    چونکه وجود دوتا اسکیما باعث میشه که گاهی اوقات در صفحه نتایج گوگل، تیتر محصول اون چیزی نشون داده بشه که توی ووکامرس هست نه اون چیزی که توی افزونه سئو ست کردیم و این باعث افت رتبه میشه چونکه معمولا توی تیتر سئو سعی میکنیم کلمات کلیدی رواستفاده کنیم ولی توی تیتر ووکامرس مجبوریم فقط اسم محصول رو بنویسیم.

    حالا بفرمایید برای این مورد چه راهکاری میشه در پیش گرفت که گوگل فقط یک اسکیما رو بخونه و اونم فقط اسکیمایی باشه که افزونه سئو تولید می کنه

    • علیرضا ناجی

      با درود خدمت شما. خیر کاملا اشتباه می فرمایید. ابتدا عرض کنم تایتل محصول شما از تگ تایتل صفحه خوانده می شود و آنچه در ووکامرس و در اسکیمای پروداکت هست عینا چیزی است که شا در تایتل می نویسید. یعنی ووکامرس شما که کلا اصلا همون تایتل صفحه شماست و در اسکیمای صفحه هم شما عینا همان تایتل را درج می کنید. وجود دو آیتم در صفحه محصول که یکی ووکامرس است و یکی Product هیچگونه تاثیری روی سئو و رتبه بندی صفحه شما ندارد. دلیل آن هم این است که صفحه محصول شما یک main entity هست که مقادیر خودش را از بخش های مختلف صفحه میگیرد. عناوین و متای سئوی صفحه ووکامرسی شما فقط در تایتل صفحه و چیزی که در پلاگین سئو می نویسید مربوط است. مثلا در یوآست و رنک مث این عنوان با متغیر از تایتل گرفته میشود که عینا منطبق با تیتر نویسی شما هست. اینکه تایتل شما در نتایج عوض می شود امری معمول است که گوگل خودش به عنوان یک سرچ انجین تجاری تصمیم گرفته برای مخاطبین اش انتخاب کند و شما می توانید از یک تایتل دیگر در صفحه محصول استفاده کنید. این تایتل هم در تنظیمات سئوی شما یکی است و هم در ووکامرس و Product شما. موضوعی که فرمودید کلا مربوط به اسکیما نیست و یک چالش سئویی در تیتر نویسی محصول تان است. اگر تایتل صفحه را برای ارزیابی اینکه می تواند پذیرفته شود عوض کردید، تایتل جدید هم در ووکامرس شما می نشیند و هم در اسکیمای صفحه. آیتم ووکامرس را در تست ریچ ریزالت کاملا نادیده بگیرید و برای مسایل اسکیما فقط روی اسکیمای Product صفحه تمرکز بفرمایید. تایتل هم که مربوط به سرچ انجین و بحث سئوی صفحه است

      • محمد منصوری

        سلام
        وقتی اسکیمای پروداکت رو برای سایت وردپرسی میزنیم ، یک ریچ ریزالت برامون توی نتایج باز میشه که مواردی مثل موجودی، قیمت، نظرات رو نمایش میده.
        حال یک مشکلی که تازگی پیش آمده اینه که در سرچ کنسول یکسری خطاهای top critical issues دریافت میکنم، مبنی براینکه ایزو 4217 رعایت نشده است. که خب مربوط به واحد پولی ریال و تومان است.
        دو مسأله داریم، اول اینکه مخاطبان سایتمون معمولا قشر متوسط جامعه است پس واحد پولی خیلی برایمان مهم است که تومان باشد و دوم اینکه گوگل گفته اگر این خطا رو رفع نکنید ریچ ریزالت مربوط به قیمت های شما از نتایج پاک میشوند.
        خب با این شرایط باید چه سیاستی پیش رو بگیریم؟ راهی هست که بتونیم هر دو این شرایط رو برآورده کنیم؟
        زیاد اطلاعات وردپرسی و طراحی سایت ندارم ولی بعنوان مثال واحد پولی رو ریال بذاریم و یک پلاگینی باشه که در تمام سایت، هرکجا کلمه ریال بود، تبدیل به تومن کنه
        اینجوری هم گوگل رو راضی کرده ایم و هم کاربر وارد سایت میشه قیمتها رو به تومن میبینه

  • سعید

    سلام آقای ناجی اگر امکانش هست قطعه کدی قرار بدین که این مشکل حل بشه یعنی نمایش به تومان اما در اسکیما به ریال باشه!
    ممنون

    • علیرضا ناجی

      با سلام و درود. هشدار تومان در ووکامرس را نباید با فانکشن برداشت این شیوه یک کار بسیار اشتباه و شامل شرایط احراز اسپم است. فروشگاه شما تومان است و صفحه شما بطور مجزا اسکیمای Product دارد. هشدارهای اسکیما هیچ تاثیری در کیفیت و رتبه بندی و سئوی صفحه شما ندارند. شما می توانید تمام هشدارهای اسکیما را بطور کامل نادیده بگیرید. فانکشن های موجود همگی بر روی انتیتی رنک مث مشکل سمنتیک ایجاد می کنند. تمرکزتان را روی اسکیمای Product بگذارید و هشدارهای تومان را در ووکامرس نادیده بگیرید

  • زهرا

    ممنون به خاطر مقاله ی کاربردییتون

  • مصطفی

    مشکلی که وجود داره فراتر از نادیده گرفتن خطا در سرچ‌کنسوله. گوگل توی ریچ‌ریزالت قیمت محصولی که خطای Invalid ISO 4217 Currency Code دریافت می‌کنه رو توی سرپ به دلار نشون می‌ده!

    • علیرضا ناجی

      با درود. مشکل از جانب گوگل و سرپ نیست و این هشدار الزاما باید حتما نادیده گرفته شود. این شدار فقط یک فیلد را تعریف می کند و آن هم واحد ارزی هست که باید ریال باشد. اگر شما در وبسایت تان به تومان می فروشید و اسکیمای پروداکت را بصورت دستی می گذارید باید حتما در اسکیمای دستی خود بصورت ریال کار کنید. اگر اسکیمای محصول ندارید و ووکامرس شما ریچ ریزالت شده و بصورت 0.00 نمایش داده میشه می توانید از تگ نو اسنیپت استفاده کنید و یا یک اسکیمای پروداکت با افزونه رنک مث یا بصورت دستی در صفحات محصول کار کرده و مقدار ریالی در آنها درج بفرمایید. هشدار ایزو اگر روی آیتم ووکامرس باشد هیچ کاری نمی توانید انجام دهید چون ومان یک واحد ارزی غیر استاندارد است و ریچ ریزالت آن هم بندرت 0.00 می شود.

  • شادی

    سلام خدمت آقای ناجی عزیز ممنون بابت مقاله بسیار کاربردیتون، مقادیر سایت ما هم به تومانه و این ارور رو میده، با این تفاوت که این ارور علاوه بر مدچنت لیستینگ در قسمت پروداکت اسنیپت هم دیده می‌شه و نمودار سبزها هم کاهشی شده. همچنان نیازی نیست که به این ارور توجه کنیم؟

    • علیرضا ناجی

      با درود خدمت شما. ممنونم از حسن نظرتون. ببینید هشدارهای merchant listings برای فروشندگان وریفای شده گوگل هست و در ریجن ایران پشتیبانی نمیشه. پس بطور کامل بخش merchant را برای کلیه هشدارهای اون نادیده بگیرید. بخش product snippet ولی مربوط به شماست منتهی نمایش هدار ایزو 4217 یا تومان برای فروشگاه های تومان بسیار طبیعی هست و کوچک ترین تاثیری روی سئو و رتبه بندی شما نداره. فیلد واحد ارزی شما به این دلیل که تومان هست، در نتایج نمایش داده نمیشه و این شامل فقط همون فیلد هست. ممکنه شما از یک اسکیمای دستی پروداکت استفاده کنید و در واحد ارزی اون ریال بزارید، با اینحساب آیتم اسکیمایی که گذاشتید چون مقدا صحیح داره به نتایج میاد. این هشدارها فقط به نمایش یا عدم نمایش یک آیتم ریچ ریزالتی و فیلد های اون مربوط است. صلا نگران هشدار ایزو 4217 نباشید و هیچ کاری نیاز نیست انجام بدید

  • iman

    مرسی

  • محمد رضا

    سلام دوست عزیز در زمانی که این مطلب را نگارش می نمودید این هشدار با رنگ زرد در گوگل نمایش داده می شد ولی در حال حاضر با رنگ قرمز در کنسول نمایش داده می شود راهکار شما برای حل این مشکل چیست

    • علیرضا ناجی

      با سلام و درود. مشکل تومان و ایزو 4217 در ووکامرس 7.0.1 فارسی حل شده است. ابتدا توصیه می کنم اگر فروشگاه شما تومان هست، ووکامرس فارسی را نصب و فعال بفرمایید. ایزو 4217 یک هشدار زرد است اما در صورتیکه قرمز باشد، فقط به معنی عدم پردازش آیتمی است که در آن قرار دارد و این هشدار تاثیری روی رتبه بندی و سئوی شما ندارد. حالا نکته مهم اینجاست، در صورتیکه هشدار ایزو 4217 را برای آیتم ووکامرس می گیرید، یعنی روی اسکیمای دستی شما نیست، این هشدار قرمز را بطور کامل نادیده بگیرید. اگر هشدار قرمز روی آیتم اسکیمای دستی شماست یعنی اسکیمایی که با رنک مث یا اسکیما پرو گذاشتید، باید کد اسکیمای دستی خود را باز کرده و نرخ را به ریال و واحد ارزی را به IRR بنویسید. پس فقط فقط در صورتیکه هشدار فوق روی اسکیمای دستی شما است باید اگر قرمز هست رفع شود. حالا ممکن هست شما اصلا اسکیمایی در صفحه نداشته باشید، این یعنی باید برای اینکه از اسکیما استفاده کنید، حتما برای صفحات محصول خود اسکیما PRODUCT را با کمک افزونه یا بصورت کد دستی بزارید. در نهایت بطور کامل، تمام وارنینگ ها و هشدارهای زرد و قرمز اسکیمایی که مربوط به ووکامرس هست را نادیده بگیرید. موفق باشید

  • علیرضا

    این مشکل در اخرین ورژن ووکامرس هم حل نشده برای بنده و اینکه بگیم که نادیده بگیرید که نمیشه! همه چیز که سئو نیست بالاخره ریچ ریزالت یه دلیلی داره وجودش و استفاده از این قابلیت ها باعث افزایش CTR میشه که برای یک وب سایت فروشگاهی اهمیت بالایی داره…

    • علیرضا ناجی

      با سلام و درود. اسکیما فقط برای ریچ ریزالت نیست و تنها بخشی از کاربرد اسکیما که کاربران هیچ نقشی در آن ندارند، ریچ ریزالت است. فیچر ریزالتی قابلیت های زیادی از جمله نرخ تبدیل و تعامل دارد با اینحال نمایش آن هم کاملا بر عهده گوگل هست. در این مقاله بطور کامل و دقیق توضیحات لازم درخصوص رفع آن ارایه شده و یکی از مواردی که عنوان شد، بروزرسانی ایزو 4217 برای فروشگاه های تومان در ووکامرس فارسی است. یعنی افزونه ای بجز ووکامرس، که نام آن ووکامرس فارسی است. اگر هشدار ایزو 4217 برای ووکامرس است و در فروشگاه شما تومان می فروشید، این هشدار را کاملا باید نادیده بگیرید و یک اسکیمای محصول با داده های استاندارد در صفحه قرار بدید. باقی موارد در مقاله شرح داده شده است.

  • علیرضا

    سلام. لطفا مقالتون رو آپدیت کنید. این هشدار در سرچ کنسول به هشدار قرمز تبدیل شده و دیگه warning نیست. و اگه ممکنه با استفاده از کد نویسی راهی برای رفع این مشکل پیشنهاد بدید.

    • علیرضا ناجی

      با سلام و درود. این مقاله کاملا بروز است و این هشدار هم به رنگ قرمز و هم به رنگ زرد نمایش داده می شود. با نصب ووکامرس فارسی آخرین نسخه، مشکل تومان در فروشگاه های ووکامرسی که تومان می فروشند حل شده است. با اینحال، اگر در صفحه محصول شما، هشدار ایزو 4217 برای اسکیمای محصول ووکامرس است، می توانید یک اسکیمای پروداکت با فیلدهای سالم به صفحه محصول اضافه کنید و خطای ایزو 4217 قرمز رنگ ووکامرس را کاملا نادیده بگیرید.
      نمایش هشدار قرمز ایزو4217 هیچ تاثیری روی رتبه بندی و سئوی شما ندارد و فقط به معنی عدم پردازش آیتم اسکیمای فوق است. پس این راه ها را پیش رو دارید:
      1. اگر در فروشگاه شما محصولات به تومان فروخته می شوند، ووکامرس فارسی را نصب کنید تا مشکل ایزو ووکامرس حل شود. در این شرایط هشدار کنسول بعد از 1 تا 3 ماه هم می رود که وجود آن دیگر اهمیتی هم ندارد.
      2. یک اسکیمای محصول Product بر روی صفحات محصول پیکربندی کنید و در آن واحد ارزی را IRR و نرخ را به ریال بنویسید. اینجا دو اسکیما خواهید داشت که یکی قرمز و دیگر سبز است. بدین ترتیب هشدار ایزو4217 کنسول و آیتم اسکیمای قرمز را بطور کامل نادیده بگیرید.

      در صورتیکه تصمیم گرفتید یک اسکیمای سالم با فیلدهای درست بگذارید، اولا هرگز Review دستی نباید درج کنید و در ثانی از صفحه محصول اسکیما گذاری شده یک تست ریچ ریزالت بگیرید تا از سبز بودن اسکیمای دستی و قرمز بودن اسکیمای محصول ووکامرس مطمئن شوید. در این شرایط هشدار ایزو 4217 قرمز بخاطر آیتم قرمز ووکامرس همچنان هست که اصلا مهم نیست و آیتم سبز و سالم دستی شما توسط گوگل خوانده می شود.

      رویوها هم ممکن است زرد یا قرمز باشند و این مساله اصلا جدید نیست. موفق باشید

  • لیدا

    سلام وقت بخیر ممنون از راهنمایی هاتون. خطای Review و Invalid ISO 4217 currency code در سرچ کنسول من قرمز رنگ هست. از افزونه رنک مث و واحد IRT استفاده می کنم. پس اگر به گفته شما تاثیری در رتبه سایت نداره، من هیچ قسمتی رو اصلاح نکنم بهتره درسته؟

  • میلاد

    درود آقای ناجی
    اینکه گفتید ووکامرس فارسی مشکل را حل کرده، میشه بگید دقیقا چه اتفاقی بعد از نصب این افزونه اتفاق میوفته؟
    آیا قیمت محصول داخل سایت به تومان نمایش داده میشه و ووکامرس فارسی، واحد ارزی را در اسکیما به ریال نمایش میده؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *