zhaket logo

آموزش جامع ابزار Shopping کنسول جستجوی گوگل

اخبار

14 دقیقه زمان مطالعه

ژاکت نیوز – همانطور که در بررسی ابزار Shopping عنوان کردیم، گوگل با هدف ارایه امکاناتی که جزئیات بیشتری را برای مدیریت بهتر محصولات و خدمات در سایت های فروشگاهی، ابزارهای Product Snippets و Merchant Listing را به کنسول جستجو اضافه کرد.  این گزارش در تاریخ 13 سپتامبر 2022 همزمان با آپدیت هسته سپتامبر منتشر شد و گوگل دست به تغییرات جدیدی زد. این تحولات شامل اضافه شدن بخشی در کنسول به نام Shopping است که امکانات و پیام های جدیدی را برای مدیریت بهتر صفحات محصول و بخش های فروشگاهی در سایت های تجارت الکترونیک به همراه آورده است. بدین ترتیب برخی قابلیت های سرپ گوگل از جمله فیچر محصولات محبوب – popular products که برای اکثر سایت ها در دسترس نبود، حالا در کنار سایر فیچرهای سرپ گوگل برای تمام ریجن ها از جمله ایران، البته تحت شرایطی قابل استفاده است.

 

معرفی ابزار Shopping

با اضافه شدن بخش Shopping، دو ابزار به شرح زیر به کنسول اضافه شده است:

  • ابزار Product Snippets
  • ابزار Merchant Listing

معرفی ابزار Merchant Listing از بخش Shopping

این ابزار بر روی صفحاتی تمرکز دارد که تجربه خرید محصول و انواع کالای دیجیتالی و فیزیکی را برای مشتریان به همراه دارند. صفحات فروش محصول در سایت های وردپرسی – ووکامرس و همچنین تمام محصولاتی که در فروشگاه گوگل – Merchant Center عرضه می شود در ابزار Merchant Listing مورد پردازش قرار میگیرند. ابزار merchant listing مربوط به نمایش محصولات شما در فیچرها و بخش های مختلف جستجوی گوگل است. در واقع حالا محصولات شما برای نمایش در فیچرهای سرپ به شرح زیر قابل عرضه خواهند بود:

 

 

گزارش Popular products

Popular products feature

 

به ابزار محصولات محبوب – popular products سلام کنید. این فیچر یکی از محبوب ترین، سطح بالاترین و تعاملی ترین ابزارهای سرپ گوگل برای فروش محصولات است که طی یک سال گذشته بیش از 10 آپدیت بسیار بزرگ را تجربه کرده است.

ابزار محصولات محبوب صرفا تمام محصولات شما را در خود جای نمی دهد و از هر فروشگاهی که در نتایج جستجو رتبه و ترافیک خوبی داشته باشید، بر حسب جستجوی بیشتر یک محصول، مخصوصا در شرایط ترندز که مقلا کالایی بسیار مورد استقبال قرار میگیرد، می تواند محصول منحصر بفرد شما در سرچ کوئری های محبوب مستقیما عرضه کند.

این ابزار شامل 6 تا 8 محصول است اما نکات مهمی در آن وجود دارد که باید برای بهتر دیده شدن به آنها توجه داشته باشید:

  1. محصولات ترند و پرفروش که بیشتر مورد توجه جستجوگران است در این فیچر نمایش داده می شود.
  2. از هر فروشگاه فقط یک محصول قابل نمایش در فیچر popular products است.
  3. محصولاتی که فروش بیشتری را بر حسب ترافیک پایدار از نتایج دارند، شانس بیشتری خواهند داشت.
  4. نظرات و امتیازات نقش موثری در این فیچر دارند، کامنت ها باید در صفحه محصول وجود داشته باشند.
  5. محصولات دارای جزئیات بیشتر و اطلاعات کامل تر بیشتر مورد توجه سرچ انجین در این بخش هستند.
  6. فیچر محصولات محبوب با سایت هایی که صفحات شرح محصول دارند سازگارتر است.
  7. صفحات شرح محصول باید از الگوهای پروداکت رویو پیروی کنند که ترجیحا شامل کلیپ نیز است.
  8. با هاور کردن روی هر محصول، هرچند کالای فروشگاه شماست، اما ویدئوها و نظرات و مطالب بلاگ از سایت های دیگر که مربوط به محصول شماست نیز نمایش داده می شود که از ویژگی های پروداکت رویو است.
  9. محصولات باید در دسترس و قابل فروش باشند زیرا محصولات کاتالوگی و بدون قیمت لیست نمی شوند.
  10. از آنجایی که فیلترهای متعددی برای فیچر popular products وجود دارد، حتی محصولات دارای تخفیف و فروش ویژه نیز نمایش داده می شوند که بسیار مورد توجه نیز هستند.

 

نمایش فیچر محصولات محبوب – popular products in serp

همانطور که در تصاویر زیر مرور خواهید کرد، محصولات محبوب عمداتا یا در امتداد یک اسنیپت و یا بصورت فیچر مستقل در سرپ نمایش داده می شوند.

محصولات محبوب در اسنیپت – popular products snippet

این فیچر محصولات محبوب از یک سرچ کوئری مانند “بهترین کفش های پیاده روی آدیداس” را از فروشگاه های معتبر مختلف استخراج و به سبک پروداکت رویو نمایش می دهد. در این حالت علاوه بر اینکه سایت ها محصولی منتخب را به فیچر محصولات محبوب آورده اند، با کلیک بر روی هر محصول که می تواند کالای شما باشد، سایر فروشگاه هایی که محصول شما را می فروشند با ویژگی های رقابتی لیست خواهند شد.

popular products in serp

 

ویژگی های رقابتی با کلیک بر روی هر محصول قابل مشاهده است. علاوه بر اینکه مشتری شما می تواند محصول را مستقیم در سرپ ببیند و عکس های آن را ورق بزند، قادر است سایر سایت هایی که محصول مشابه شما را می فروشند را نیز مشاهده و در صورت نیاز از آنها خرید کنند. در اینجا شما فرصت رقابت و فروش برای سیار رقبای خود را نیز فراهم می کنید.

در تصویر زیر همانطور که مشاهده می کنید، علاوه بر اینکه محصول Adidas Men’s Lifes Racer Adapt4.0 توسط من به عنوان مشتری انتخاب شده است، گوگل سایر فروشندگان این محصول را در آمازون، زاپوز، نورداستورم و دی اس دابلیو نیز برای بررسی در دسترس قرار داده است. شرایط از جمله هزینه ارسال و نرخ تمام شده محصول نیز در کنار نرخ شما کاملا قابل رقابت می باشد.

 

popular products snippet

 

نکته مهم: قرارگیری در فیچر محصولات محبوب دائمی نیست و نرخ ها هر 50 روز یک بار حداکثربروز شده و محصولات جدید جایگزین می شوند. در صورت وجود شرایط رقابتی خوب در محصول شما، بعد از دوره 50 روز مجدد در لیست با همان محصول یا محصول ترند باقی خواهید ماند. همانطور که قبل تر اشاره شد، فیچر محصولات محبوب اطلاعاتی از جمله ویدئو در سایت شما یا یوتیوب، نظرات و کامت ها از نقشه گوگل در خصوص سایت شما یا از صفحه محصول و همینطور مطالب و مقاله های شرح محصول را نیز نمایش می دهد.

 

اطلاعات جانبی قابل نمایش در کنار محصولات شما – فیچر محصولات محبوب

 

popular products snippet 1

 

popular products snippet 2

 

فیچر The Shopping tab

The Shopping tab

 

این فیچر بسیار محبوب در ریجن های US, CA, UK و IE در دسترس بود که حالا به تمام مناطق زیر توسعه پیدا کرده است:

Argentina, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, Chile, Colombia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Philippines, Poland, Portugal, Republic of Korea, Romania, Russia, Saudi Arabia, Singapore, Slovakia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Thailand, Turkey, the UK, the US, UAE, Ukraine, and Vietnam

فیچر The Shopping tab که در آدرس google.com/shopping نیز در دسترس است حالا تمام محصولات شما را در جستجوهای محلی در این بخش نمایش می دهد. البته اگر سکان ایران هستید این بخش برای ما فعال نیست اما صرفا جهت اطلاع باید عرض کنیم که اطلاعاتی از جمله تلفن، آدرس، پست الکترونیک و سایر شعب از جمله داده هایی است که در این فیچر نمایش داده می شود.

 

فیچر Shopping knowledge panel

Shopping knowledge panel

 

وقتی محصولی را در سرپ جستجو می کنید، برای بعضی از انواع کالا موتورجستجوی گوگل در بخش گراف، قسمتی به نام Shopping knowledge panel را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا اطلاعاتی از جمله تصاویر محصول، فروشندگان دیگر، انواع برندهای مشابه، نرخ های ویژه و امتیازات را در خود جای داده است. این فیچر فقط در جستجوهایی که گراف محصول نمایش داده می شود قابل عرضه است.

نکته ای که برای قرار گرفتن محصولات یا فروشگاه شما در این بخش باید نظر داشته باشید توجه به برندینگ و اعتبار آن است. وب سایت و برند نیز جزو شاخص های اندازه گیری اعتبار و اعتماد و تخصص نیز هستند که بطور عمده از مجاری مختلف مانند منشن ها و سوشال و فیدبک های واقعی قدرت میگیرند. پس صرفا ساخت صفحات محصول و فروش اندک ملاک قرارگیری در فیچرهای خانواده نالج نیست و تلاش بیشتری برای برندینگ و فروش محصولات رضایت بخش داشته باشید. در ادامه تصاویر فیچر Shopping knowledge panel را شماهده خواهید کرد:

 

Shopping knowledge panel 1

 

Shopping knowledge panel 2

 

فروش محصولات از طریق جستجوی Images

Selling products through searching Images

 

نام آشنا، قدیمی اما جزو ویژگی هایی است که همیشه برای شما سوال بوده و هیچ وقت هم بطور جدی دنبال آن نرفتید. بله نمایش برچسب product یا sell در کنار تصاویر محصول که از قدیم برای ریجن ایران نیز فعال بوده، اکنون با ارتقا کیفی و تغییراتی مواجه بوده که نمایش محصولات فروشگاهی و ووکامرسی شما در بخش تصاویر با برچسب بخصوص میسر می سازد. تصاویر محصول تکی در سایت ووکامرسی و فروشگاهی، با برچسب متایز قابل نمایش هستند که مخاطب را از مرتبط بودن تصویری که مشاهده می کند با صفحه محصول آگاه می سازد.

 

نمایش در نتایج لنز – Google Lens

Google Lens

 

گوگل در تغییرات اخیر کنسول جستجو با اضافه شدن امکانات Shopping امکان نمایش محصولات بیشتری را در گوگل لنز فراهم کرده است. هرچند این فیچر در ریجن ایران فعال نیست اما برای آگاهی از کارهایی که می توان برای امکان حضور در این ابزار انجام داد نکاتی را عرض می کنیم.

گوگل لنز یک ابزار متکی بر تعامل نرم افزای است و به واسط رابطی که فاصله بین شما و سرچ انجین را با قابلیت هایی جذاب تر کرده، امکانات خوبی را ارایه می کند. اساس کار لنز تبدیل کردن تصاویر به کوئری است و شما با عکس گرفتن از یک محیط می توانید مثلا محصولات داخل آن را شناسایی و باید تایپ یک عبارت بدون اشاره به محصول، گوگل را برای یافتن آن راهی کنید. به این فناوری که مولتی سرچ نیز گفته می شود، نیاز به عکس های بسیار با کیفیت و واضح با جزئیات بالا در صفحه محصول دارد تا گوگل بتواند کالایی که در تصویر شناخته با محصولات و تصاویر شما اصطلاحا مَچ کند.

 

تغییرات جدید در اسنیپت محصولات – product snippet

product snippet

تغییرات سپتامبر گوگل در کنسول جستجو که مشکلات محصولات و نحوه نمایش آنها در سرپ را تحت الشعاع قرار داده است، شامل نمایش بیشتر ویژگی های ریچ اسنیپت و رویو اسنیپت در سرپ نیز می باشد. طی توییتی که گوگل شهریور 1401 ارسال کرد، بسیاری از امتیازهای ستاره – review rating که از کامنت های واقعی دریافت شده اند حالا بیشتر نمایش داده شده و در کنسول کاملا متمایز خواهند شد. اخیار کاربران ایرانی نیز از نمایش امتیازات و ستاره های محصولات خود خبردادند که خود خبر از فعال بودن این فیچر در سرپ کشورمان را نیز می دهد.

نکته: در صورتیکه رویو و امتیازات شما بر روی صفحات بلاگ و Article درج شده است، این موضوع نه تنها به ماهیت محتوای مقاله شما آسیب می زند، بلکه با توجه به عدم وجود المان های امتیاز داده شده در صفحه، خطر جریمه به عنوان عامل فریب را نیز به همراه خواهد داشت. از آنجاییکه ستاره و رویو برای صفحات خبر، مقاله و آرتیکل نیست و غیرمعتبر نیز می باشد، با توجه به انتقال اعتبار تمام امتیازهای ستاره به محصول، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مقالات خود هم اکنون آنها را از روی صفحات بلاک و محتوا حذف کنید.

نکته: گوگل می گوید هرچند داده های رویو و ستاره را از تمام دنیا جمعاوری می کند و این گرداوری محدود به یک ریجن خاص نیست، اما نمایش آنها در برخی کشورها با محدودیت هایی همراه است.

همانطور که در تصویرهای زیر می بینید، اسنیپت اول دارای اطلاعات بیشتری نسبت به اسنیپت های بعدی است. این تفاوت همان چیزی است که گوگل طی این چند روز برای تمام اسنیپت های محصول در نظر گرفته.

 

ورزن جدید:

product snippet 1

 

ورژن قدیم:

product snippet 2

 

در نسخه جدید پراپرتی های in-stock و نرخ محصول اضافه شده است. نکته مهم اینکه رویوهایی که در آنها یک شخص به عنوان Review by دارد در صفحات محصول معتبر نیستند زیرا توسط یک شخص که می تواند فروشنده باشد نقد شده، نه تسوط مشتریان و امتیازدهندگان دیگر.

 

نمایش محصولات در یوتیوب – Shopping on YouTube

Shopping on YouTube

وقتی کاربرها در یوتیوب مشغول تماشای ویدئو هستند، در بخش تبلیغات لیست محصولات مرتبط با جستجو یا محصولات پیشنهادی نمایش داده می شود. بدین ترتیب آنها می توانند بطور مستقیم از طریق یوتیوب به صفحه خرید محصول منتقل شوند. این ویژگی در آپدیت سپتامبر کنسول جستجوی گوگل برای ریجن ایران پشتیبانی نمی شود.

 

گزارش های جدید محصولات در کنسول جستجوی گوگل

گوگل گزارش های اسکیمای محصول و مشکلات مربوط به علت ایندکس شدن یا نشدن محصولات را توسعه داده و در بخش جدید که پیش تر گفتیم تقسیم کرده است. این موضوع یعنی مانند ویدئوها، حالا ما با مشکلاتی مواجه خواهیم بود که نمایش داده های غنی برای محصولات و نمایش محصولات در فیچرهای سرپ را میسر نخواهد کرد. از طرفی هشدارها و خطاهایی که نیازمند رفع یا توجه هستند نیز در بخش جداگانه ای برای شما لیست خواهند شد.

گزارش های جدید به دو بخش نمایش داده های غنی در نتایج و نمایش صفحات محصول در فیچرها دسته بندی می شوند. این دسته ها هرکدام دارای خطاهای قابل رفع و هشدارهای قابل توجه هستند که گزارش را بصورت Valid و invalid عرضه می کنند. همانطور که در مقاله تغییرات بزرگ آگوست کنسول جستجوی گوگل گفتیم، مشکلات کنسول برای انواع اسکیما به Valid یعنی مسایلی که بر روی نمایش تاثیرگذار نیستند و invalid یعنی بر روی نمایش تاثیر گذار هستند تقسیم می شوند. گزارش های اسکیما همچنین شامل پراپرتی ها و تایپ های جدید از جمله material و pattern و color است که فقط در صورت نیاز از صفحه محصول در schema.org/Product می توانید به پروداکت اضافه کنید، اما لطفا دقت اکنید که این موضوع اصلا اجبار نیست، ارزش بیشتری برای رتبه بندی اضافه نمی کند و جزو هشدارهای سبز است.

 

گزارش اسکیمای محصول برای نمایش در نتایج جستجو – Product Snippets

گزارش های جدید و تغییرات Product snippets به شرح زیر است:

  • گزارش مربوط به مشکلات اسکیمای محصول که در ریچ اسنیپت تاثیرگذار است.
  • گزارش مربوط به صفحات شرح محصول مانند صفحات پروداکت رویو و همچنین صفحاتی که اطلاعات محصولات را از منابع دیگر گرداوری می کنند. گوگل می گوید صفحات فروش محصول می توانند دارای شرح محصول باشند.
  • انتقال تمام مشکلات مربوط به اسکیمای Product به پنل Product Snippet و نمایش هشدارها و خطاهای جدید این اسکیما که مربوط به ریچ اسنیپت است.

 

Product schema report to display in search results - Product Snippets

 

هشدارهای invalid:

سخن نویسنده: گاهی اوقات مثلا وقتی از تکنیکال سئو کد اسکیمای پروداکت بر می دارید، برای نظرات و امتیاز در صورت موجود نبودن خطا خواهید گرفت، اما در صفحات محصول عادی که شما با رنک مث یا اسکیماپرو از پروداکت استفاده میک نید، نبود رویو با هشدار زرد بر می گردد.

invalid reports search consol

 

هشدارهای Valid:

valid reports search consol

 

گزارش هر مشکل با کلیک بر روی آن:

new shopping errors 1

new shopping errors 2

 

گزارش اسکیمای محصول برای نمایش در فیچرهای سرپ – Merchant Listing

گزارش های جدید و تغییرات merchant listing به شرح زیر است:

  • گزارش مشکلات مربوط به عدم نمایش داده های غنی محصولات در فیچرهای سرپ که اکثرا در ایران پشتیبانی نمی شود.
  • پشتیبانی از انواع پراپرتی های جدید اسکیما مانند سایزبندی لباس ها و انرژی های تجدید پذیر که هیچ کدام در سرپ ایران نمایش داده نمی شود

 

Merchant Listing report 1

Merchant Listing report 2

Merchant Listing report 3

 

از آنجاییکه برخی از فیچرهای سرپ برای ایران محدود و غیرقابل استفاده است، بسیاری از هشدارهای ابزار merchant listing اصلا مربوط به کاربران ایرانی نیست. گزارش هایی که در این بخش خواهید داشت فقط برای نمایش در فیچرها است و ارتباطی به ریچ ریزالت و رتبه بندی محصول ندارند. از جمله هشدارهایی که در سرپ ایران پشتیبانی نمی شوند، پراپرتی های دیدی زیر است:

  • هشدار Missing field ‘material’
  • هشدار Missing field ‘pattern’
  • هشدار Missing field ‘color’

 

google serp filter does not support iran region

این هشدارها در فیلترهای سرپ گوگل نیز نمایش داده می شوند اما در ریجن ایران پشتیبانی نمی شود.

ویژگی جدید صفحات شرح محصول و صفحات محصول تکی

در تغییرات اخیر کنسول برای فروشگاه های اینترنتی، گوگل از صفحات شرح محصول که یک کالا را به روش پروداکت رویو بررسی می کنند پشتیبانی می کند. از آنجاییکه در صفحات پروداکت رویو از اسکیمای محصول نیز استفاده می شود، حتی صفحاتی که محصولی برای فروش ندارند ولی اطلاعات کالا را برای بررسی و امکان خرید عرضه می کنند، فقط در ریچ اسنپیت نمایش داده می شوند و در فیچرهای سرپ راهی ندارند.

گوگل از ویژگی های زیر برای نمایش در ریچ اسنیپت پشتیبانی می کند:

  • ویژگی Ratings: نمایش امتیاز و نظرات واقعی کاربران و مشتریان که محصول را خرید کرده اند.
  • ویژگی Pros and Cons: نمایش مزایا و معایب محصولات در اسنیپت مقاله یا محصول.
  • ویژگی Shipping: نمایش اطلاعات مربوط به ترانسفر کالا از جمله رایگان یا شامل هزینه های حمل نقل.
  • ویژگی Availability: نمایش موجود بودن محصول در صفحه فروش آن محصول.
  • ویژگی Price drop: نمایش میانگین نرخ محصول که در طول زمان محاسبه می شود.

اطلاعات ترانسفر کالا در اسکیمای محصول:

 

"shippingDetails": {
          "@type": "OfferShippingDetails",
          "shippingRate": {
            "@type": "MonetaryAmount",
            "value": "3.49",
            "currency": "USD"
          },
          "shippingDestination": {
            "@type": "DefinedRegion",
            "addressCountry": "US"
          },
          "deliveryTime": {
            "@type": "ShippingDeliveryTime",
            "handlingTime": {
              "@type": "QuantitativeValue",
              "minValue": "0",
              "maxValue": "1"
            },
            "transitTime": {
              "@type": "QuantitativeValue",
              "minValue": "1",
              "maxValue": "5"

 

تغییرات جدید در تست ریچ ریزالت محصول – Rich Results product

 

Rich Results product has updated due shopping future relased

همزمان با ارتقا کنسول جستجوی گوگل برای بررسی نمایش در فیچرهای سرپ و ریچ اسنیپت محصول، با انجام تست ریچ ریزالت نیز تغییرات متعددی را شاهد هستید. این تغییرات شامل انتقال داده های اسکیما به product snippet و نمایش مشکلات مربوط به فیچرهای سرپ است که این بخش هیچ تاثیری در اسکیمای محصول و صفحه ندارد.

از آنجاییکه فیچرهای سرپ اکثرا در ریجن ایران پشتیبانی نمی شوند، بدین ترتیب هشدارهایی که در merchant listings مشاهده می فرمایید، به جز مواردی که در یک اسکیمای محصول عادی وجود دارد، باقی پراپرتی ها اهمیتی ندارند و پشتیبانی هم نمی شوند. اغلب این هشدارها برای پراپرتی هایی است که حتی برای محصول شما نیز کاربرد ندارد و در ایران پردازش هم نمی شوند. عطف به تغییران آگوست کنسول جستجوی گوگل، صرفا هشدارهای product snippet که قرمز هستند باید رفع شوند و هشدارهای تست سبز چه برای product snippet که مربوط به اسکیمای product است و چه هشدارهای merchant listing که در آنها آیتم های زرد دیده می شود، از انجاییکه هیچ تاثیری در عدم نمایش در سرپ نمی گذارند نیازی نیست با داده های غیرواقعی یا هرداده اضافه ای پرشوند.

 

Rich Results product has updated reports

تست ریچ ریزالت – product snippet

این بخش شامل هشدارها و مشکلات مربوط به اسکیمای محصول است. هر پراپرتی جدیدی که به این بخش اضافه شده اگر تست سبز است به هیچ شکل نیازی به رسیدگی ندارند و فقط می توانید برای پراپرتی هایی که دیتا دارید مقدار بگذارید که عدم وجودشان هم تاثیری در عدم نمایش در سرپ نمی گذارد.

 

merchant listing

تست ریچ ریزالت – merchant listing

این بخش مربوط به مشکلات و هشدارهای نمایش محصولات شما در فیچرهای سرپ است. از آنجاییکه بیشتر فیچرهای سرپ در ریجن ایران پشتیبانی نمی شوند، تست قرمز ریچ ریزالت merchant listing هیچ اهمیتی ندارد و هیچ تاثیری هم در محصول و نمایش ریچ اسنیپت نمی گذارد. به همین خاطر صرفا اگر مقادیری که برای آنها در اسکیما داده ای وجود دارد مقدار دهی کنید در غیر اینصورت می توانید کاملا این بخش را نادیده بگیرید.

 

خطاها و هشدارهای merchant listing

هشدارهای تصویر زیر از تست merchant listing مربوط به ریجن ایران نیست و در هیچ فیچر سرپ گوگل نمایش داده نمی شوند. این هشدارها هرچند سبز هم هستند اما کلا با قرار دادن یا ندادن پراپرتی هیچ تاثیری در اسکیمای محصول نمی گذارند.

 

Merchant listing errors and warnings

سوالات متداول

 

بروزرسانی Shopping گوگل چیست؟

گوگل همزمان با آپدیت هسته سپتامبر، دست به تغییرات جدیدی در کنسول جستجوی خود زد. این تحولات شامل اضافه شدن بخشی در کنسول به نام Shopping است که امکانات و پیام های جدیدی را برای مدیریت بهتر صفحات محصول در سایت های فروشگاهی به همراه آورده است.

 

گزارش Product Snippets  ابزار Shopping چیست؟

بخش Product Snippets مربوط به گزارش اسکیمای product و صفحات شرح محصول مانند صفحات پروداکت رویو و همچنین صفحاتی که اطلاعات محصولات را از منابع دیگر گرداوری می کنند است.

 

گزارش Merchant Listing ابزار Shopping برای چه کاری است؟

ابزار merchant listing مربوط به نمایش محصولات شما در فیچرها و بخش های مختلف جستجوی گوگل است.

 

آیا فیچر popular products در نتایج ایران نمایش داده می شود؟

بسیاری از ویژگی های merchant listings در سرپ ایران قابل نمایش نیست. به همین ترتیب هشدارهای merchant listings عمداتا نیازی به بهبود ندارند

 

گزارش merchant listings از چه فیچرهایی پشتیبانی می کند؟

ابزار مرچنت لیستینگز از فیچرهای Popular products و The Shopping tab و Shopping knowledge panel و همینطور جستجوی محصول بر اساس تصویر پشتیبانی می کند.

 

تغییرات جدید product snippet در اسنیپت محصولات چیست؟

تغییرات سپتامبر گوگل در کنسول جستجو که مشکلات محصولات و نحوه نمایش آنها در سرپ را تحت الشعاع قرار داد، شامل نمایش بیشتر ویژگی های ریچ اسنیپت و رویو اسنیپت در سرپ می باشد.

 

خطاها و هشدارهای merchant listing شامل چه گزارش های هستند؟

هشدارهای مربوط به اسکیمای محصول در product snippets قابل رفع شدن هستند اما هشدارهای material و pattern و color مربوط به merchant listings هستند که در ایران پشتیبانی نمی شوند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

6

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وقت بخیر
ایا ارور های Merchant listings اهمیت داره؟
یسری ارور های الکی از من گرفته مثل : کد ارز ISO 4217 نامعتبر (در «پیشنهادها»)

با درود، خیر هشدارهای بخش merchant listings مربوط به فیچرهای سرپ و بخش فروشگاهی گوگل است که در ریجن ایران در دسترس نیست. منتهی با رفع هشدارهای بخش product snippets تا نود درصد هشدارهای merchant نیز رفع می شوند. هشدار ایزو 4217 مربوط به اسکیمای product است که باید در فیلد currency مقدار IRR را بگذارید. اگر سایت شما اسکیمای product ندارد یا اگر فروشگاه شما به تومان است، این هشدار را نادیده بگیرید. مهم این است که اگر اسکیمای پروداکت دارید باید نرخ به ریال و واحد ارزی به IRR باشد. در بلاگ ژاکت آموزش خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) بطور کامل تهیه شده که می توانید آن را مطالعه فرمایید.

سلام ممنون از اطلاعات کاملی که قرار دادید استفاده کردیم .
الان هشدار بنده Missing field “shippingDetails”
و باید گزینه حمل و نقل و روش ارسال و هزینه هاشو درست کردم و منطقه رو ایران قرار دادم روش حمل و نقل رو پیک و پست پیشتاز تعریف کردم و یک کلاس حمل رو نقل هم درست کردم که وقتی میرم تو سبد خرید و تکمیل سفارش همه چیز به درستی محاسبه و لحاظ میشه ولی گوگل باز هم تست میگیرم این هشدار رو بهم نشون میده .
Missing field “shippingDetails”

با سلام و درود. هشدارهای shipping مربوط به ریجن ایران نیست و فقط به منطقه آمریکا مربوط است. کلیه هشدارهای merchant listings و هشدارهای shipping را نادیده بگیرید. ضمنا بلافاصله پراپرتی های شیپینگ را هم حذف کنید تا روی آیتم پروداکت مشکل سمنتیک بوجود نیاد. کلاس های حمل نقل مربوط به وارنینگ فوق فقط برای فروشندگان وریفای شده گوگل در ریجن US است

سلام برای سایت های فارسی ایرانی هم میشه فعالش کرد و اینکه نحوه فعال سازی اش به چه صورت است؟

با درود، ابزار شاپینگ برای تمام سایت هایی که فروشگاه آنلاین هستند فعال است. منتهی تنها بخشی که مناسب شماست بخش product snippets هست که به اسکیمای صفحات محصول اشاره داره ولی بخش merchant listings برای ریجن ایران نیست و هشدارهای اون ربطی به زبان فارسی و منطقه ایران نداره. مثلا اگر سایت وردپرس شما از ووکامرس بهره می بره این بخش ها در کنسول شما فعال خواهد شد.

ارسال دیدگاه