گوگل لنز به جستجوی تصاویر اضافه شد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل حالا در بخش جستجوی تصاویر – images.google.com از فناوری لنز بهره می برد. بدین ترتیب در صورتیکه هر عکسی را بارگذاری کنید، می توانید از Google Lens استفاده کنید.همانطور که می دانید فناوری لنز به شما این امکان را می دهد تا تصویر را جزئی از یک کوئری در نظر گرفته و آیتم های داخل عکس ها را شناسایی و جستجو کند. فناوری گوگل لنز ابتدا برای اپلیکیشن lens راه اندازی شد اما مدتی است که بطور رسمی در جستجوی دسکتاپ استفاده می شود.

 

گوگل لنز – Google Lens

گوگل لنز به جستجو اضافه شده است تا ویژگی های نوآورانه ای را برای پاسخ به نیازهای جستجوگران به ترمغان بیاورد. یکی از فناوری های بسیار مهم که جزو سازوکار تغییرات صورت گرفته در صفحه جستجو می باشد، ویژگی search on pictures است که تحولی عظیم را با خود بهمراه آورد. فناوری SOP با استفاده از Google Lens به کاربر این امکان را می دهد تا متن تایپی را به جستجوهای بصری خود اضافه کند. در واقع شما قادر خواهید بود در مورد آنچه که میبینید از گوگل بپرسید و پاسخ های مرتبط عینی را دریافت کنید.

به عنوان مثال اگر پیراهنی را دیده اید که طرح روی آن را می پسندید، می توانید جوراب، شلوار و هرچیزی که وجود دارد را با آن تم داشته باشیدد.گوگل لنز آمده تا با بهره گیری از هوش MUM و تنها با یک تصویر از pattern روی پیراهنی که به آن علاقه مند هستید، سرتاسر وب را در کسر کمتر از ثانیه بدنبال محصولات یک شکل بگردد و نتیجه را در قالب یک سبد کالا با موضوع “مد” به شما عرض نماید. نکته بسیار مهم، جایگاه تصاویر در serp آتی است. اینکه هرچقدر عکس های شما در سایت فروشگاهی و سازمانی، یکتا و منحصربفرد باشد تاثیر بسزایی در شناسایی توسط الگوریتم های هوش یادگیرنده دارد. کیفیت عکس ها، قابل تشخیص بودن و ارتباط کامل با محصول یا خدمات، بسیار مهم است. جزئیات تصاویر جزو شاخص های اصلی است که به یک جستجوی خوب کمک می کند.

 

گوگل لنز بر روی کروم دسکتاب – Chrome Google Lens

با اضافه شدن گوگل لنز به گوگل کروم در دسکتاب، قادر خواهید بود با search part of the page with google lens، قسمتی از تصویر را جدا و بلافاصله در ساید صفحه نمایش مشاهده کنید. علت اینکه نتایج در کنار صفحه به نمایش در می آید این است که می توانید به بررسی تحلیلی بپردازید زیرا بخشی از یک محتوا را برش داده اید که در صفحه پیش روی تان است و در مقام مقایسه قرار خواهید گرفت.

 

اضافه شدن گوگل لنز به جستجوی تصاویر دسکتاپ

google-images-search-with-lens


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه