Retry

یکی از موارد مهم امنیت وردپرس رمزعبور ایمن و نام کاربری مناسب است. ممکن است تا به حال به هردلیلی قصد تغییر رمز عبور یا نام کاربری ورود به پیشخوان وردپرس را داشته‌اید. تغییر رمز عبور و نام کاربری وردپرس می‌تواند به ۳ شیوه انجام شود؛ از طریق صفحه ورود وردپرس، دیتابیس و یا از طریق پیشخوان وردپرس. در این مقاله با نحوه تغییر رمز عبور و نام کاربری در وب سایت‌های وردپرسی آشنا خواهید شد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

آموزش نحوه تغییر و بازیابی رمز عبور

اگر در حوزه طراحی سایت ورپرسی فعالیت دارید، از اولین مباحثی که در آموزش وردپرس مطرح می‌شود انتخاب نام کاربری و رمز عبور است. نام کاربری و رمز عبور از اصلی‌ترین اقدامات برای ورود به پیشخوان مدیریت وردپرس است. تغییر و بازیابی رمز عبور وردپرس در برابر حمله هکرها از وب سایت محافظت می‌کند. علاوه بر این،‌ در هنگام فراموشی رمز عبور نیاز به بازیابی آن دارید که می‌توانید با بکارگیری روش‌های مختلف نام کاربری و رمز عبور خود را بازیابی کنید.

نکته: رمز عبور شما باید بدون فاصله و حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص باشد.

 

نحوه تغییر رمز عبور و Username از طریق صفحه ورود وردپرس

برای بازیابی رمز وردپرس و تغییر نام کاربری از طریق صفحه ورود وردپرس، باید اقدامات زیر را به ترتیب مراحل گفته شده انجام دهید:

  1. ابتدا به آدرس site.com/wp-admin بروید.
  2. بر روی گزینه «رمزتان را گم کرده‌اید؟» کلیک کنید.
  3. در این بخش باید نام کاربری خود را وارد کنید. اگر نام کاربری را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و گزینه «دریافت رمز تازه» را انتخاب کنید.
  4. به آدرس ایمیلی که در مرحله قبل وارد کرده بودید بروید و بر روی لینکی که از طرف وردپرس فرستاده شده است کلیک کنید. در این مرحله به صفحه‌ای وارد می‌شوید که می‌توانید رمز عبور جدیدی را انتخاب کنید.
  5. پس از انتخاب رمز عبور جدید، بر روی «ذخیره» کلیک کنید تا فرایند بازیابی رمز وردپرس شما با موفقیت انجام شود.

اگر در قسمت صندوق دریافتی ایمیل ارسال شده از سوی وردپرس را مشاهده نکردید، در بخش اسپم «هرزنامه» به دنبال آن باشید. اگر در این قسمت هم ایمیلی از سوی وردپرس دریافت نکرده بودید، برای بازیابی نام کاربری و رمز عبور خود از روش‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند استفاده کنید.

 

 

تغییر پسورد و نام کاربری وردپرس از طریق دیتابیس

برای تغییر نام کاربری و رمز عبور از طریق دیتابیس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد کنترل پنل هاست cpanel شوید.
  2. «phpMyAdmin» را انتخاب کنید و بر روی «دیتابیس» کلیک کنید.
  3. در این مرحله دیتابیس مربوط به وب سایت خود را از میان گزینه‌های نمایش داده شده انتخاب کنید.
  4. بر روی جدول wp_users کلیک کنید تا بتوانید رکوردهای جدول را مشاهده کنید.
  5. با مشاهده رکوردهای جدول، لیست کاربران و مدیران وب سایت برای شما نمایش داده می‌شود. اگر تنها یک رکورد را مشاهده کردید به این معناست که وب سایت شما تنها یک مدیر دارد.
  6. برای تغییر نام کاربری و پسورد وردپرس بر روی رکورد مورد نظر کلیک کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید.
    سپس در قسمت مقابل user_login، نام کاربری جدید را در قسمت Value وارد کنید. برای تغییر رمز وردپرس نیز در مقابل user_pass رمز عبور جدید را وارد کنید.
    توجه داشته باشید که تغییر نام کاربری فقط از طریق دیتابیس امکان‌پذیر است و در صفحه ورود و یا پیشخوان وردپرس امکان تغییرات در نام کاربری وجود ندارد و فقط می‌توانید دسترسی به رمز داشته باشید.
  7. در نهایت بر روی گزینه «Go» کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر شما اعمال شوند.
    برای افزایش امنیت وردپرس خود، در ردیف user_pass و ستون Function گزینه MD5 را انتخاب کنید. با انجام این کار رمز عبور شما به صورت هش شده در پایگاه داده وب سایت شما ذخیره می‌شود. بنابراین اگر تمام اطلاعات موجود در پایگاه داده شما هک شود، دسترسی به رمز عبور شما امکان پذیر نیست، زیرا تابع هشینگ یک طرفه است.

 

تغییر نام کاربری و رمز وردپرس از طریق پیشخوان وردپرس

برای تغییر رمز وردپرس و نام کاربری از طریق پیشخوان وردپرس، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد پنل مدیریت وردپرس شوید.
  2. از ستون سمت راست صفحه بر روی گزینه «کاربران» کلیک کنید و «شناسنامه شما» را انتخاب کنید.
  3. به سراغ «رمز تازه» بروید و گزینه «ساختن رمز» را انتخاب کنید.
  4. در این قسمت می‌توانید رمز عبوری که به شما نمایش داده شده را به عنوان پسورد جدید انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید در قسمت مربوط به رمز، پسورد دلخواه خود را وارد کنید.
  5. در نهایت بر روی «تأیید» کلیک کنید و گزینه «به روزرسانی شناسنامه» را انتخاب کنید.

 

ایمن نگه داشتن وب سایت با تغییر رمز وردپرس و نام کاربری

یکی از اصلی‌ترین گام‌ها برای ایمن کردن وب سایت وردپرسی تغییر رمز وردپرس و نام کاربری است. علاوه بر این، افراد در هنگام فراموشی رمز عبور خود نیز به بازیابی رمز وردپرس نیاز دارند. به همین خاطر ما در این مقاله به توضیح نحوه تغییر رمز عبور و نام کاربری پرداختیم. اگر برای ورود به محیط وردپرس سایت خود دچار مشکل شدید یا قصد داشتید امنیت وب سایت خود را افزایش دهید و به صورت گام به گام مراحل ذکر شده را انجام دهید.

 

سوالات متداول

تغییر نام کاربری و رمز عبور در وردپرس به چند طریق انجام می‌شود؟

شما می‌توانید رمز عبور و نام کاربری وردپرسی خود را از سه روش تغییر دهید؛ صفحه ورود وردپرس، دیتابیس و یا از طریق پیشخوان وردپرس.

چرا رمز عبور و نام کاربری در سایت‌های وردپرسی مهم است؟

یکی از نکات مهم در امنیت وردپرس استفاده از password و نام کاربری ایمن است. اگر به هر دلیل باید نام کاربری و رمز عبور خود را تغییر دهید این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *