آموزش مدیریت و تنظیمات بخش دیدگاه ها در وردپرس

وردپرس

12 دقیقه زمان مطالعه

تعامل میان افراد با یکدیگر، الفبای شکل گیری جامعه ای است که می تواند دربر گیرنده مخاطبین هدف کسب و کار شما باشد. وقتی افراد بتوانند در مورد آنچه که می خواهند صحبت کنند، این امر موجب شکل گیری اعتماد و حس تعلق به بستری است که چنین شرایطی را برای شان فراهم کرده است. نظرات در سایت همیشه مهم بوده و هست چرا که شما می توانید نیاز کاربران را از طریق بخش نظرات رفع کنید، نظرات هم بر روی جذب کاربر بسیار تاثیر گذار است و هم می تواند سئو سایت شما را بهبود دهد، پس همیشه باید سعی داشته باشید که این بخش را به خوبی مدیریت کنید تا کاربران از شما رضایت کافی را داشته باشند، در این مقاله ما قصد داریم به شما توضیحاتی درباره بخش دیدگاه در وردپرس ارائه دهیم و تنظیماتی که مربوط به آن هست را به شما توضیح دهیم تا بتوانید به خوبی این بخش سایت وردپرسی خود را مدیریت کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس که به عنوان محبوب ترین پلتفرم طراحی وبسایت شناخته می شود، امکانات زیادی را برای انجام هرکاری در اختیار وب مسترها قرار می دهد. یکی از ویژگی هایی که این سیستم مدیریت محتوا یا CMS در صفحات محصول و نوشته ایجاد کرده، بخش نظرات و ثبت امتیاز توسط کاربران و مشتریان است. همین بخش به ظاهر ساده، نوعی شبکه اجتماعی ساده بحساب می آید که مولد مشتریان وفادار، باعث جذب کاربران جدید و ضامن فروش یک محصول بی نظیر است. انجام هرکاری که باعث شود مخاطبین شما نظرات شان را در میان بگذارند را نوعی سرمایه گذاری در نظر بگیرید که سود آن دراز مدت و روزشمار است.

 

بخش دیدگاه ها در وردپرس کدام بخش سایت هستند؟

بخش Comments یکی از امکانات وردپرس برای دریافت نظر مخاطبین و انتشار آن در یک صفحه است. برگه ای که ماهیت آن می تواند محصول، نوشته و یا هرچیز دیگری باشد، بدین ترتیب افراد قادر هستند برای برقراری ارتباط، پیام ارسال کنند. در هر سایت یک بخش نظرات وجود دارد که با استفاده از این بخش نظرات هر فردی می تواند در سایت ما یک نظری را ثبت کند، بخش نظرات در پایین برگه ها و نوشته ها یا محصولات قرار دارند که نسبت به آن محتوا ارائه شده یا محصول شما افراد مختلف می توانند نظر ارسال کنند.

ایجاد ارتباط موثر با مدیر وبسایت زمینه ساز شکل گیری فضای پرسش و پاسخ نیز است تا به عنوان مثال مشتری که قصد خرید محصولی را دارد، آن را با شما و دیگران به اشتراک بگذارد. نظرات در وردپرس پایین صفحه قرار دارد که شامل فیلدهایی برای مشخص کردن نام شخص، ایمیل و متن نظر او است. بخش نظرات وردپرس در قالب‌های مختلف می‌تواند طراحی‌های متفاوتی داشته باشد، با این حال فرمی که در تصویر زیر می‌بینید، ساده‌ترین حالت قسمت فوق است.

سکشن های طراحی شده جهت ارسال دیدگاه

فرم ارسال دیدگاه دقیقا مانند فرم بالایی است که در هر سایت نسبت به استایل های قالب آن متفاوت است،توجه داشته باید که وقتی یک کاربر نظری را در سایت شما منتشر می‌‍کند، فقط نام و پیام آن کاربر به افراد دیگر نمایش داده می‌شود و ایمیل یا وب‌سایت کاملا برای شما محفوظ است.

یکی از قابلیت های خوب این قسمت دیدگاه ها دریافت ایمیل های کاربران است، یعنی شما ایمیل های کاربران را می توانید از این بخش دریافت کنید و آنها را ذخیره کنید، تا هر وقت نیاز بود یک سری اقدامات مارکتینگ انجام دهید از این بانک ایمیل گرد آوری شده استفاده کنید.

دیزاین این بخش تماما مربوط به استایل سایت شما است و اگر شما بخواهید این بخش را تغییر دهید باید استایل سایت خود را هم تغییر دهید، اما یک سری روش ها هم وجود دارد که می توانید  این فرم را برای خود شخصی سازی کنید و با یک شکل دیگر آنرا به نمایش بگذارید، اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید به شما یک سری اطلاعات ارائه خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از یک سری روش و افزونه این بخش از سایت خود را هم تغییر دهید.

 

مدیریت بخش دیدگاه ها در وردپرس

برای مدیریت دیدگاه ها در وردپرس اصلا نیاز به تخصص خاصی نیست و تنظیمات زیادی هم در این بخش اصلا شما را درگیر نمی کند، شما می توانید از طریق بخش دیدگاه ها پس از ورود به پیشخوان وردپرس خود به تمامی نظراتی که در سایت شما ارسال شده دسترسی داشته باشید. زمانی که کاربری نظر خود را در بخش دیدگاه ها درج می کند، ابتدا یک پیش نمایش اولیه برای مدیر وبسایت ارسال می شود تا مورد بررسی قرار گیرد. این امر بر اساس تنظیمات صورت گرفته در بخشی به همین منظور امکان پذیر بوده و قابلیت انتشار کامنت بدون نیاز به تایید ادمین را نیز دارد.

مدیریت Comments وردپرس یا نظرات، از طریق پیشخوان در دسترس است و به 6 بخش تقسیم می شود:

  1. همه نظرات (All): شامل تمام نظرات ارسال شده کاربران،
  2. مال من (mine): نظراتی که ادمین ثبت کرده است،
  3. در انتظار تایید (pending): نظراتی که کاربران ثبت کرده اند و منتظر تایید هستند،
  4. تایید شده (Approved): نظراتی است که با تایید شما منتشر شده اند،
  5. جفنگ (spam): کامنت های هرزنامه و تبلیغاتی،
  6. زباله دان (trash): کامنت هایی که حذف کرده اید.

وقتی یک کاربر اقدام به ثبت نظر می کند، پیام وی نیازمند بررسی شما است و برای همین منظور در قسمت pending یا انتظار تایید قرار میگیرد. در این وضعیت هنوز کامنت منتشر نشده و برای دیگران قابل مشاهده نیست، برای این منظور بر روی نظری که مورد تایید تان است رفته و روی Approve کلیک کنید تا در قسمت نظرات صفحه نمایان شود.

کامنت ها توسط مدیر سایت قابل ویرایش و حذف است، گزینه trash به معنی حذف و انتقال به زباله دان بوده و گزینه edit امکان ویرایش کامنت را در اختیار شما قرار می دهد. فراموش نکنید که نظرات تایید شده باید پاسخ داده شوند تا مبادا تجربه کاربری بدی را باعث شود، اگر نظری از دید شما اسپم بود، کافی است بجای reply آن را به spam بفرستید.

نظرات اسپم شکل های مختلفی دارند اما از طریق شاخص های زیر قادر هستید آنها را بهتر شناسایی کنید:

  • نظراتی که بجای جمله و عبارت صحیح از کاراکترهای نامربوط، کیوردهای نامرتبط بدون جمله بندی و انواع لینک ها تشکیل شده باشند.
  • کامنت هایی که با اسم غیرواقعی و یا نام های تبلیغاتی با هدف تبلیغ نوشته شده باشند.
  • نظرات عمومی که هیج محتوای ارزشمندی ندارند و صرفا عبارتی برای نشان دادن وجود کامنت درج شده است.

 

بخش مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

برای بخش دیدگاه ها در وردپرس تنظیماتی وجود ندارد و فقط لیست دیدگاه هایی که هست را می توانید مشاهده کنید، اگر به تصویر بالا توجه کنید در ستون “دیدگاه” نظر کاربر را برای ما نوشته است و در ستون “در پاسخ به” هم ما را راهنمایی کرده که این کاربر در کدام مقاله نظر را ثبت کرده است.

لیست دیدگاه ها

اگر موس را بر روی نظر ببرید، یک سری گزینه و دکمه برای شما نمایان خواهند شد که شما می توانید از طریق این گزینه ها دیدگاه را مدیریت کنید، برای مثال با استفاده از نپذیرفتن می توانید ان نظر را رد کنید و در سایت خود نماش ندهید، از طریق گزینه پاسخ می توانید این نظر را پذیرفته و یک پاسخ از طریق کادر مربوطه برای آن بنوسید و برای فرد مورد نظر ارسال کنید.

یکی از قابلیت های خوب دیدگاه های ورپرس امکان قرار دادن لینک در نظرات است که شما می توانید از این طریق  لینک سازی داخلی بسیار عالی را داشته باشید، البته نیاز نیست که در تمامی نظرات و پاسخ ها لینک اضافه کنید چرا که نظرات را غیر جذاب می‌کند و باعث مشکلات در محتوا خواهد شد.

بر روی هر نظر هم یک گزینه با نام جفنگ وجود دارد که به معنی نامناسب بودن نظر است و شما اگر این کامنت را جفنگ کنید می توانید بهتر کامنت های نامناسب را بشناسید و جلوی اسپم ها را به خوبی بگیرید.

سعی کنید همه نظرات را به صورت یک جا تایید نکنید چرا که اکثر این کامنت ها توسط ربات های مختلف اینترنتی در سایت شما نوشته خواهند شد و ممکن است که برای سایت شما اصلا مناسب نباشد، پس قبل از تایید شما باید کامنت را دقیق بررسی کنید و یک پاسخ دقیق و واضح دهید تا کاربران را سر در گم نکنید.

 

تنظیمات گفت‌وگو در وردپرس

اصلی ترین تنظیماتی که نسبت به دیدگاه های سایت خود می توانید ثبت کنید، در تنظیمات گفتگو است و شما باید این بخش را در وردپرس به خوبی تنظیم کنید، در این بخش مقاله با ما همراه باشید تا به شما توضیحاتی درباره تنظیم این بخش ارائه دهیم و شما را کاملا با این بخش آشنا کنیم.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش اتصال گوگل درایو به وردپرس

تنظیمات گفت‌وگو در وردپرس

 

تنظیمات پیش‌فرض نوشته وردپرس

گزینه های بخش پیشفرض مربوط به اطلاع رسانی ها و نوتیفکیشن های صفحه بوده و در صورتیکه یک دیدگاه منتشر شود، اطلاع رسانی ها از طریق این قسمت امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که همه چیز از قبل تنظیم شده و معمولا نیازی به تغییر ندارد.

  • کوشش برای آگاه کردن همه ی وبلاگ هایی که پیوندشان در این نوشته است:
    با فعال بودن این گزینه، اگر صفحه ای دارای لینک هایی از سایر سایت ها باشد، در صورتی که از آن لینک استفاده شود، اطلاع رسانی شده، درغیراینصورت هیچ اعلانی صورت نخواهد گرفت.
  • اجازه دادن به دیگر وبلاگ‌ها برای آگاه‌سازی پیوندی (بازتاب‌ها و دنبالک‌ها) روی نوشته‌های تازه:
    چنانچه وبسایت دیگری لینک نوشته شما را در وبسایت خود درج کرده باشد، از جانب وردپرس اعلانی برای تان ارسال خواهد شد.
  • اجازه به دیگران برای ثبت دیدگاه‌ها روی نوشته‌های تازه:
    وقتی این گزینه فعال باشد، بازدیدکنندگان قادر هستند برای صفحات دارای قسمت کامنت نظرات شان را درج کنند. بهتر است برای جلوگیری از ثبت اسپم و سواستفاده افراد سودجو، این بخش غیرفعال باشد.

 

دیگر تنظیمات دیدگاه‌ها در وردپرس

تنظیمات کلی دیدگاه ها مانند نوع و نحوه نمایش و همینطور ایجاد محدودیت در ثبت دیدگاه در این بخش قابل پیکربندی است:

  • نویسنده‌‌ دیدگاه باید نام و نشانی ایمیل خود را بنویسد:
    کاربران تنها در صورت وارد کردن نام و آدرس ایمیل می توانند کامنت ثبت کنند.
  • کاربران باید نام‌ نویسی کرده باشند و وارد شده باشند تا بتوانند دیدگاه شان را بنویسند:
    کاربران تنها در صورتیکه ثبت نام کرده باشند می توانند کامنت و نظر درج کنند.
  • بستن دیدگاه‌ها در نوشته‌های قدیمی‌تر از [14] روز به‌صورت خودکار:
    با کمک این گزینه می توانید مشخص کنید که بعد از چند روز مشخصی بخش دیدگاه ها بسته شوند.
  • فعال‌کردن دیدگاه‌های تودرتو با عمق [5] دیدگاه:
    با این گزینه قادر هستید تعداد پاسخ های به یک کامنت را مشخص کنید. منظور از تودرتو این است که شخصی کامنت ثبت کند و دیگری به آن پاسخ دهد، سپس وقتی مجدد پاسخ دیگری اضافه می شود، به این حالت تودرتو گفته می شود. بهتر است از تعداد پیشفرض وردپرس استفاده کنید تا پاسخ ها نظرم خود را از دست ندهند.
  • صفحه‌بندی دیدگاه‌ها با [50] دیدگاه در هر صفحه و [آخرین] صفحه به‌صورت پیش‌فرض نشان داده‌شود:
    به کمک این گزینه قادر هستید مشخص کنید در هر صفحه چند دیدگاه نمایش داده شده و بصورت پیشفرض آخرین صفحه رویت گردد یا اولین صفحه.
  • نمایش دیدگاه‌های [قدیمی تر] در هر صفحه:
    تنظیم کنید در هر صفحه دیدگاه های قدیمی تر یا جدید تر نمایش نمایش داده شوند.

 

دیگر تنظیمات دیدگاه

 

بررسی دیدگاه در وردپرس

این بخش تنها در صورتی قابل استفاده است که گزینه “دیدگاه‌ها باید بصورت دستی تایید شوند” فعال نباشد. در این حالت می توانید تا حدودی دیدگاه ها را قبل از نمایش بررسی کنید. در این قسمت می توانید تعداد لینک های مجاز موجود در دیدگاه را کنترل و چنانچه یشتر از حدی که شما مشخص کرده اید باشند، دیدگاه فوق نمایش داده نشده و در انتظار بررسی و تائید از سمت مدیر سایت است.

 

افزونه های مدیریت نظرات در وردپرس

شاید مهمترین سوال در این قسمت این باشد که افزونه های مدیریت کامنت در وردپرس چه کاری انجام می‌دهند؟ برای مدیریت نظرات در وردپرس یک سری پلاگین وجود دارد که می تاونید با استفاده از این پلاگین ها نظرات را بهتر در سایت خود بررسی کنید و مدیریت بهتری بر روی این بخش وب سایت خود داشته باشید، توجه کنید که مدیریت نظرات به خودی خود در وردپرس نیاز ندارد که پلاگین در سایت خود نصب کنید، اما می توانید با استفاده از یک سری پلاگین مربوط به این بخش، مدیریت نظرات را در وردپرس بهتر انجام دهید و به صورت حرفه ای تر این بخش را در سایت خود داشته باشید.

افزونه Disqus

یکی از افزونه هایی که می توانید با استفاده از آن مدیریت دیدگاه های وردپرس را بهتر انجام دهید، افزونه Disqus است که قابلیت های خوبی دارد و شما قادر خواهید بود با استفاده از این افزونه هم باکس نظرات را در سایت خود تغییر دهید و یا حتی یک سری از بخش های جدید به فرم ارسال نظرات اضافه کنید و مدیریت بهتری بر روی نظرات سایت خود داشته باشید.

این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد و شما می توانید به سادگی این افزونه را در سایت خود نصب کنید و به استفاده از آن بپردازید.

افزونه Thrive Comments

یکی دیگر از افزونه هایی که می توانید با استفاده از نظرات سایت خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید، افزونه Thrive Comments است که قابلیت های بسیار خوبی در این زمینه دارد و شما می توانید به سادگی با استفاده از این قابلیت های نظراتی که مشکل دارند را سریعا حذف کنید یا یک سری فیلرت برای نظرات سایت خود قرار دهید تا بر اساس این فیلتر بندی ها نظرات را پاسخ دهید و یا اگر نیاز است آن ها را حذف کنید.

توجه داشته باشید که این افزونه به صورت پولی عرضه شده و شما برای استفاده از آن نیاز است که اول آن را خریداری کنید.

افزونه دیدگاه ویژه ووکامرس Comment Plus

یکی دیگر از افزونه هایی که شما می توانید با استفاده از آن بخش کامنت سایت خود را طراحی و اجرا کنید، افزونه comment plus است که قادر خواهید بود با استفاده از آن بخش کامنت های سایت خود را مانند دیجی کالا طراحی کنید، یعنی افراد می توانند از طریق کامنت ها نقاط قوت و نقاط ضعف را با شما در میان بگذارند.

این افزونه برای سایت های فروشگاهی که با ووکامرس طراحی شده اند مناسب است و بیشتر برای ووکامرس طراحی و اجرا شده که شما یک سری محصول داشته باشید و افراد در سایت شما بتوانند درباره محصولات این نظرات را ارائه دهند و مزیت های محصولات و یا مشکلات آن ها را در نظرات به صورت انحصاری توضیح دهند و شما هم می توانید از این طریق محصولات سایت خود را بهتر بشناسید.

 

غیرفعال کردن دیدگاه یک صفحه در وردپرس

گاهی پیش می آید که قصد دارید صفحاتی از وبسیات تان امکان درج و پذیرش دیدگاه نداشته باشید. برای این منظور فقط کافی است به صفحه نوشته ها رفته و پست هایی که می خواهید نوشتن کامنت در آنها امکان پذیر نباشد را انتخاب کنید. در ادامه از منوی کارهای دسته جمعی، گزینه ویرایش را انتخاب و سپس بر روی اجرا کلیک کنید تا تنظیمات سفارشی نمایش داده شود. حال از قسمت سمت چپ گزینه دیدگاه ها را بر روی غیرفعال گذاشته و در مرحله آخر بر روی ذخیره بزنید.

همانطور که اشاره کردیم، نظرات جزو مهم ترین قسمت های سایت است که تعامل بین کاربر و مدیر را تعیین می کند. با پاسخ به سوالات افراد در سایت و راهنمایی آنها، علاوه بر اینکه تجربه خوبی را به ارمغان می آورید، به سئوی صفحه نیز کمک می کنید.

بخش دیدگاه های وبسایت شما بتنهایی یک شبکه اجتماعی است که علاوه بر امکانات پایه وردپرس، افزونه های مدیریت دیدگاه زیادی نیز وجود دارد و امکانات زیادی در اختیارتان می گذارد. سایت های بزرگ با تکیه بر نظراتی که مشتریان ثبت می کنند، فروش خود را با ضریب اطمینان بیشتری افزایش می دهند.

به عنوان مدیر کسب و کار اطمینان حاصل کنید بهترین و با کیفیت ترین خدمات، محصول و محتوا را به مخاطبین تان عرضه کرده باشید. شاید جالب باشد قدرت بازخورد افراد نسبت به یک صفحه بقدری اهمیت دارد که در شاخص های EEAT نیز از کاربران عادی به عنوان Daily expertise یاد می شود.

وقتی کاربران درباره شما و محصولات شما شروع به صحبت کردن کنند، موتورهای جستجو نیز این توصیه ها را ارزیابی می@کند و اهمیت بالایی برای فیدبک ها قائل است، زیرا شاخص اعتماد سیگنال های زیادی دارد و موتورجستجو جایگاه بخصوصی برای آن در نظر گرفته است.

 

جمع بندی

ما در این مقاله قصد داشتیم به شما توضحیاتی درباره دیدگاه های وردپرس ارائه دهیم و به شما بگوییم که چطور می توانید این بخش را مدیریت کنید، این بخش از وردپرس اصلا پیچیده نیست و تنظیمات ساده ای را دارد که همین موضوع باعث شده زیاد وقت شما گرفته نشود.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را  کسب کرده باشید؛ در ضمن شما هر سوالی در زمینه دیدگاه های وردپرس دارید و هر مشکلی که دارید را می توانید از قسمت نظرات مقاله با ما در میان بگذارید تا سریعا شما را راهنمایی کنیم.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه