معرفی 28 سایت دانلود عکس با کیفیت و رایگان

نکات آموزشی

11 دقیقه زمان مطالعه

اگر جزو فعالین حوزه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی یا بلاگ وب سایت ها هستید یا اگر از طراحان محصولات دیجیتالی (مثل وب سایت، قالب های وردپرسی و …) هستید، در هر صورت همواره باید به دنبال تصاویر باکیفیت باشید تا در پروژه های خود استفاده کنید. پیدا کردن عکسهای مناسب خود دردسرهای زیادی دارد و سؤال مهم این است که چگونه می توانیم به کلکسیونی از تصاویر باکیفیت دسترسی داشته باشیم؟ سایت عکس های با کیفیت در طراحی عکس تاثیر فراوانی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم بیش از 20 سایت دانلود عکس رایگان و حرفه ای در اختیار شما بگذاریم.

بهترین سایت های دانلود عکس باکیفیت و حرفه ای

استفاده از سایت های دانلود عکس رایگان، یکی از روش‌های حرفه ای جستجوی تصویر مناسب است. شاید از خود بپرسید چرا می‌خواهیم این وبسایت‌ها را به شما معرفی کنیم؟
روی صحبت ما بیشتر با شما فروشندگان محترم ژاکت است! چنانچه می‌خواهید کاربران و مشتریان بیشتری را جذب کنید، باید انتخاب تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت را یاد بگیرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله امروز را بررسی کنید.

چرا باید از عکس با کیفیت برای ارائه محصول خود استفاده کنیم؟ عکس خوب به ما کمک می‌کند تا به روش صحیح‌تری بتوانیم محصول خود را پروموت کنیم. هرچه عکس واضح تر و با کیفیت تر باشد، ارائه و قدرت مانور نیز بهتر است.

تعداد زیادی سایت دانلود عکس در فضای اینترنت موجود است که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت دانلود کنید. اگر شما یک وبلاگ ساده دارید یا برای کسب‌و‌کار کوچک خود چند تصویر نیاز دارید، این سایت ها می‌توانند هوشمندانه به شما کمک کنند. در این مقاله قصد داریم 28 سایت عکس های با کیفیت را به شما معرفی کنیم.

 

1- Pixabay

نمونه های عکس در سایت Pixabayوبسایت pixabay در واقع یک جامعه مجازی از افراد خلاق است که کارهای تصویری خود را به طور رایگان و بدون نیاز به پرداخت حق کپی‌رایت عرضه می‌کنند. این محصولات تصویری شامل تصاویر پیکسی، وکتوری، ویدئویی و… است. استفاده از این محصولات رایگان است و استفاده‌ی شخصی و شرکتی بدون ذکر منبع یا نامه‌نگاری، مجاز است و می‌توانید انتخاب تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت را داشته باشید.

در حال حاضر pixabay  بیش از یک میلیون عکس و ویدیو برای عرضه دارد. در صورتی که عضو این سایت شوید، می‌توانید محتواهای تصویری تولیدی خود را نیز برای استفاده‌ دیگران قرار دهید.

2- Unsplash

نمونه های عکس در سایت Unsplashوبسایت Unsplash، منبع رایگان دیگری برای دانلود عکس حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت است. این مجموعه شامل بیش از 200 هزار عکس با کیفیت بالا است. این جامعه مجازی، بیش از 41 هزار عکاس را دورهم جمع کرده است. همه تصاویر تولیدی این وبسایت نیز برای استفاده شخصی و شرکتی رایگان است. امکانات این سایت دانلود عکس بیشتر است. شما با عضویت در آن، می‌توانید برای خود صفحه شخصی داشته باشید. مجموعه عکس‌های خود را بارگذاری و جمع آوری کنید.
با جستجوی یک واژه می‌توانید به تصاویر و مجموعه عکس‌های دسته بندی شده دسترسی پیدا کنید. این سایت با عکاس‌های حرفه ای و خلاق همکاری دارد و ابزارهای مختلفی را برای ویرایش عکس در اختیار شما قرار می‌دهد تا آن‌ها را به بهترین شیوه ی دلخواه خود شخصی‌سازی و دانلود نمایید.

3- Burst

تصاویر سایت burst

سایت Burst نیز یکی دیگر از گزینه های لیست بهترین سایت دانلود عکس های باکیفیت است که توسط Shopify طراحی شده است. تصاویر این منبع نیز هم رایگان هستند و هم حق کپی رایت ندارند. از ویژگی های جالب توجه این وب سایت بخشی است که در آن تصاویر باکیفیت بالا را همراه با تکنیک هایی برای شروع کسب و کار در اختیار کاربران خود قرار داده است.

4- PicJumbo

تصاویر در سایت PicJumboیکی‌دیگر از سایت‌های محبوب در حوزه تصویر، سایت Picjumbo است. بنیانگذار این سایت آقای ویکتور هنسک که این سایت را برای مصرف شخصی و اشتراک عکس‌هایش با دیگران استفاده می‌کرد. تا اینکه این وبسایت در طول زمان رشد کرد. در حال حاضر شما می‌توانید به 1500 تصویر رایگان جدید دسترسی داشته باشید. اما اگر مایل باشید به عکس‌های بیشتری دست پیدا کنید، باید  عضویت پرمیوم داشته باشید و در آن ثبت نام کنید و با پرداخت هزینه‌ی عضویت، بتوانید از 30 عکس بیشتر در ماه بهرمند شوید.

5- Free Images

تصاویر سایت free images

وب سایت بعدی که یکی از بهترین سایت های عکس های باکیفیت است، Free Images است که شامل بیش از 300000 تصویر استوک می شود. این منبع اجازه استفاده رایگان از تصاویر خود را برای طیف وسیعی از حوزه ها به کاربران داده است. البته محدودیت های استثناء هم برای اجازه استفاده از تصاویر این منبع وجود دارد که در خود وب سایت می توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.

6- Kaboompics

تصاویر باکیفیت سایت kaboompics

منبع بعدی وب سایت Kaboompics است که تصاویر آن لایسنس خود منبع را دارند که چیزی شبیه به همان CC0 است. با این تفاوت که این اجازه را ندارید که این تصاویر را مجدداً خودتان توزیع کنید. در این وب سایت دو ویژگی جذاب به چشم می خورد: اول این که می توانید تصاویر را بر اساس یک رنگ مشخص جست و جو کنید. دوم این که همراه تصاویر، یک پالت رنگی مکمل نیز ارائه می شود.

7- Stocksnap.io

سایت Stocksnap.io

وب سایت بعدی که می تواند یک گزینه جدی در لیست بهترین سایت های عکس های باکیفیت باشد، Stocksnap است. این منبع نیز دارای لایسنس CC0 است. پس می توانید حدس بزنید که تصاویر این منبع به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و هیچ گونه مشکلی از بابت حق کپی رایت تصاویر وجود ندارد.

8- Life of Pix

تصاویر سایت Life of Pix

در وب سایت Life of Pix، عکس های رایگان با رزولشن بالا را برای عکس های غیر رایگان Adobe Stock لیست می کند.

9- Gratisography

کجموعه تصاویر سایتGratisography

منبع بعدی نیز که می خواهیم به عنوان یکی از بهترین سایت های عکس های باکیفیت معرفی کنیم، Gratisography است. این سایت نیز جرو منابعی است که لایسنس اختصاصی خود را دارد. بر اساس این لایسنس می توانید تقریباً به هر شکلی که می خواهید از این تصاویر استفاده کنید. هر چند که مجموعه تصاویر این سایت کمی محدود است؛ اما بین آنها تصاویر باکیفیتی وجود دارد که می توانند انتخابی مناسبی برای پروژه بعدی شما باشند.

10- Flickr

نمونه عکس های سایت Flickr

سایت Flickr یکی دیگر از میزبانان تصاویر باکیفیت است که اجازه ادیت و استفاده از بعضی از تصاویر آن، برای اهداف گوناگون تجاری صادر شده است. برای پیدا کردن این دسته از تصاویر در این وب سایت کافیست فیلتر “Commercial use & mods allowed” را که زیر فیلتر “Any license” است، انتخاب کنید.

11- The Jopwell Collection

سایت The Jopwell Collection

مجموعه Jopwell شامل چندین و چند آلبوم با صدها تصویر است که توسط اعضای جامعه Jopwell خلق شده اند. از تصاویر این منبع در صورتی می توانید به صورت رایگان استفاده کنید، که نام وب سایت را به عنوان منبع اصلی تصاویر ذکر کنید.

12- WOCinTech

سایت WOCinTech

یکی دیگر از بهترین سایت های عکس های باکیفیت WoCinTech است. این وب سایت یک منبع از تصاویر زنان رنگین پوست است که توسط Christina and Stephanie (بنیانگذاران #WOCinTech Chat) راه اندازی شده است. استفاده از این تصاویر نیز تا زمانی که #WOCinTech Chat یا wocintechchat.com را ذکر کنید، بلامانع است.

13- CreateHER Stock

تصویر سایت CreateHER Stock

تیم CreateHER Stock بیش از 200 تصویر رنگی از زنان رنگین پوست را باکیفیت بالا تهیه کرده و فقط برای استفاده شخصی در اختیار کاربران خود قرار داده است. لازم به ذکر است که در این منبع می توانید با ثبت نام در خبرنامه، هر ماه تصاویر رایگان جدیدی را دریافت کنید.

14- Getty Images

تصاویر در سایت دانلود عکس با کیفیت Getty Images

Getty Images از شناخته شده ترین و بهترین سایت های عکس های باکیفیت است که احتمالاً تا به حال نام آن را در تصاویری که از رویدادهای جهانی گرفته شده دیده اید. این منبع نیز اجازه استفاده رایگان از تصاویر خود را (فقط در حوزه های غیر تجاری) در صورتی به کاربران می دهد که به این منبع ارجاع بدهند.

15- Deposi tphotos

سایت عکس با کیفیت به نام Depositphotos

در وب سایت <arel=”nofollow” href=”https://depositphotos.com/”>Depositphotos کلکسیونی از تصاویر، گرافیک های وکتوری و حتی ویدئوهای رایگان طراحی شده است و هر هفته نیز آپدیت می شود. در این منبع نیز اگر عضو سایت شوید، می توانید فایل های استوک رایگانی را هر هفته دریافت کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی افزونه Head & Footer و آموزش نحوه استفاده از آن

16- New Old Stock

تصویر سایت New Old Stock برای دانلود عکس با کیفیت

New Old Stock منبعی برای پیدا کردن تصاویر در سبک Vintage (قدیمی) است که استفاده از آنها برای کاربران رایگان است و نیازی به کپی رایت نیز ندارد.

Superfamous -17

سایت عکس با کیفیت برای دانلود عکس از Superfamous

Superfamous توسط یک طراح هلندی به نام Folkert Gorter راه اندازی شده است. تصاویر این منبع دارای مجوز Creative Commons Attribution 3.0 هستند. این مجوز به این معنی است که می توانید از تصاویر این وب سایت برای همه اهداف خود (تجاری و غیر تجاری) با ارجاع دادن به Superfamous استفاده کنید.

18-MMT

نمونه عکس در سایت MMT برای دانلود عکس با کیفیتاین سایت نیز تصاویر تجاری را ارایه می‌کند. همه تصاویر دارای لایسنس CC0 هستند. یعنی به صورت رایگان امکان دانلود، استفاده یا بازنشر آن‌ها  برای مصارف شخصی یا تجاری وجود دارد. تصاویر MMT  برای استفاده در قالب‌ها، اپلیکیشن‌ها، وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … کاربرد دارد.
این سایت دسته‌بندی‌های مناسبی را نیز برای مخاطبین خود ارایه کرده است. تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت در گروه های متنوعی چون ماکروگرافی، زیست‌بوم شهری، طبیعت، محل‌کار و… در آن موجود است. تعدادی تصاویر بسیار جذاب نیز هر هفته به این مجموعه اضافه می‌گردد. همچنین این وبسایت، یک وبلاگ فعال در مورد عکس و عکاسی نیز دارد که می‌توانید از نوشته‌های آن استفاده کنید.

19-Pexels

تصاویر سایت عکس با کیفیت PexelsPexels نیز یک سایت تصویر معروف در زمینه ارایه عکس‌های مجانی با لایسنس CC0  است. بنابراین می‌توانید از عکس‌های این سایت نیز به راحتی برای مقاصد شخصی و تجاری استفاده کنید. پس اگر یک وبسایت راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید بدون ذکر منبع از تصاویر پکسلز استفاده کنید.
در حال حاضر Pexels  دارای بیش از 30 هزار تصویر است که هر ماه تقریبا 3 هزار عکس به آن افزوده می‌شود. این تصاویر برای کپی، باز نشر و تغییر و ویرایش آزاد هستند. همچنین این امکان برای کاربر وجود دارد تا عکس‌ها را در اندازه‌های دلخواه دانلود کند.

20- iStock

سایت iStock یکی از سایت عکس با کیفیت

گزینه بعدی که از بهترین سایت های عکس های باکیفیت است، iStock است. می توانید در این وب سایت به صورت رایگان ثبت نام کنید، تا از فایل های استوکی که هر هفته منتشر می شوند، دیدن کنید.

21- Google Advanced Image Search

تصاویر و عکس ها در Google Advanced Image Search سایت عکس با کیفیت

در این وب سایت می توانید به کمک ابزارهای جست و جوی خود گوگل، از تصاویر رایگان آن بهره مند شوید.

معرفی سایت دانلود عکس برای حرفه ای ها

در عین حال که تعداد زیادی وبسایت برای عرضه تصاویر با کیفیت به صورت رایگان وجود دارد، سایت‌های حرفه‌ای نیز هستند که به این نوع کسب‌و‌کار مشغول‌اند. این سایت‌ها تصاویری بسیار با کیفیت با موضوعات متنوع و همچنین عکاسانی مشهور در اختیار دارند یا با عکاسان بسیار برجسته همکاری می‌کنند.
سایت‌های حرفه‌ای تصویر علاوه بر ارایه‌ی عکس و ویدیو، امکانات دیگری نیز برای ویرایش، آماده سازی برای چاپ، تهیه و تدوین ویدیو و خدماتی از این دست را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کنند.
در ادامه به معرفی تعدادی از مشهورترین وبسایت‌های حرفه‌ای عکاسی در جهان می‌پردازیم.

  22- Bigstock

سایت Bigstock از بهترین سایت های دانلود عکس برای حرفه ای هابیگ استاک یک وبسایت ارائه تصویر عضویت محور با بیش از 57 میلیون تصویر، ویدیو و تصاویر وکتوری است. از شیر مرغ تا جان آدمی زاد، تقریبا هر تصویری اراده کنید خواهید یافت.
برای استفاده از این سایت باید حق عضویت بپردازید. برای عضویت در این سایت دو راهکار وجود دارد .نخست عضویت ماهانه است که بسته به شرایط هر کدام شما به تعداد مشخصی دانلود عکس دسترسی دارید. راهکار دیگر نیز بر اساس عضویت اعتباری است. در عضویت اعتباری، با توجه به جزییات و هزینه‌ای که مایل هستید پرداخت کنید، اعتبار دریافت می‌نمایید . فرض کنید با مثلا 20 دلار، اعتباری هزار عددی دریافت می‌کنید و می‌توانید برای خرید یک عکس 5 واحد اعتبار از اعتبار کل را  استفاده کنید.

23- Envanto Elements

تضاویر سایت Envanto Elements از سایت های دانلود تصویر با کیفیتEnvanto Elements یک سایت برای انتخاب تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت است. کاربران این وبسایت شامل اشخاص حرفه‌ای مانند طراحان، بنگاه‌های تبلیغاتی، بازاریاب‌ها و… می‌شوند. محتوا‌ی متنوع دیگری نیز در این سایت موجود است. مانند: طراحی‌های گرافیکی، دوره‌ها ،کتاب‌های الکترونیکی و بسیار بیشتر از این. عکس های انوانتو به صورت یکبار خرید با مصرف آزاد است، به شرط آن‌که مورد فروش مجدد قرار نگیرند.
به محض آنکه در Envanto Elements عضو شوید، قادر هستید میلیون‌ها تصویر را دانلود و با لایسنس تجاری استفاده کنید. عکس‌ها با جستجوی پیشرفته در دسته‌بندی و فیلترهای متنوعی قابل ارایه هستند. از جمله این فیلترها می‌توان به افقی یا عمودی بودن، پس‌زمینه و رنگ اشاره کرد. این فرایند، کاربر را برای انتخاب تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت و مورد جستجویش کمک می‌کند. انوانتو المنس یک سایت عالی برای بهترین استفاده از پولی است که جهت تهیه‌ی‌ محتوا می‌پردازید. مخصوصا برای افراد حرفه‌ای که حجم عکس‌های مصرفی بالایی دارند.

24- Adobe Stock

 سایت Adobe Stock از بهترین سایت های دانلود عکس برای حرفه ای ها

وبسایت Adobe Stock دارای سه نوع عضویت برتر ماهانه است. با عضویت در هر یک از این پلن‌ها شما قادرید تعداد معینی دانلود داشته باشید. تصاویری بسیار زیاد و با کیفیت و عالی با قابلیت چاپ، استفاده در شبکه‌های مجازی، وبسایت‌ها و…روش‌های مدرن جستجو در گالری‌های متنوعی از تصاویر،‌ ویدیوها، فایل‌های سه بعدی و بسیاری محتواهای دیگر را ممکن می‌کند.
نکته جالب اینجاست که محتوای ارائه شده در این وبسایت با گروه نرم‌افزارهای تولیدی شرکت ادوبی مانند فتوشاپ، به سادگی قابل تطبیق و استفاده است. بنابراین بسیاری از فتوشا‌پ‌کاران حرفه‌ای و مصرف‌کنندگان نرم‌افزار‌های شرکت ادوبی را راضی می‌کند.

25-Shutterstock

عکس های سایت Shutterstock برای دانلود عکس باکیفیت

اگر به دنبال انتخاب تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت با تنوع موضوعی بالا و جذابیت بصری زیاد هستید، سایت عکس Shutterstock یک وبسایت نمونه است. شاتراستاک یکی از عظیم‌ترین وبسایت‌های عرضه محتوای بصری در جهان است. امکان دسترسی کاربران به مخزن 160 میلیون محتوایی شاتر استاک، آن را به یکی از حرفه‌ای ترین و مشهورترین وبسایت‌های تامین عکس و تصویر تبدیل کرده است.
این سایت روش‌ها و پلن‌های متنوعی برای عضویت کاربران دارد. هر کاربر شخصی یا شرکتی با توجه به نیاز خود می‌تواند یک پنل عضویت مناسب با تعداد دانلود‌ها و میزان مصرف خود برگزیند.

این سایت همچنین خدمات دیگری را نیز به کاربران خود ارایه می‌کند. نرم‌افزارهای تدوین که محصول نهایی را برای استفاده در وب آماده می‌کنند، تدوین و ویرایش عکس، تولید اسلایدر، و … از جمله خدمات مضاعفی است که سایت شاتر استاک با نرم افزار های اختصاصی خود به کاربران ارایه می‌کند.

26- Death to stuck

تصاویر باکیفیت سایت Death to stuck از سایت های دانلود عکس باکیفیتتصویر و ویدیو به عنوان محصول بسیار ارزشمند است. در این وبسایت، عکاسان و تولیدکنندگان از سراسر جهان گرد آمده‌اند. این سایت علاوه بر عضویت و ارایه عکس، امکان جالب دیگری نیز دارد.
سایت Death to stuck  تصاویر و محتوای بصری را با جزییات بیشتری برای شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید با داستان و فرایند تهیه‌ی آن عکس نیز که از زبان عکاس نوشته شده است، آشنا شوید. نکات آموزشی بسیاری در خلال داستان تهیه‌ی هر عکس وجود دارد که دانشجویان عکاسی و تولید کنندگان را قادر می سازد با علم روز و تکنولوژی‌های جدید تصویر برداری و خلاقیت عکاس آشنا شوند.

27-Canva

عکس های باکیفیت در سایت Canva برای دانلود عکس با کیفیت

به عنوان آخرین پیشنهاد، سایت عکس  Canva  را معرفی می‌کنیم. سایتی بزرگ و پرمحتوا، با بیش از 150 میلیون عکس ثبت شده که در دسته‌بندی‌های متنوع برای اعضای سایت قابل دسترس است. این سایت شامل عکس‌های رایگان و همچنین عکس‌هایی برای فروش، در نسخه پرمیوم است. هر عکس قابل خرید، دارای یک لایسنس فروش نیز هست که مالکیت شما برای استفاده از آن را مشخص می‌کند. در واقع گواهی است برای استفاده مجاز کاربر پس از خرید.

28- Crello

سایت Crello از بهترین سایت های دانلود عکس استوک است

Crello وب سایتی شبیه به Canva است که به عنوان ابزار طراحی گرافیک رایگان نیز می توانید از آن استفاده کنید. این منبع که توسط Depositphotos راه اندازی شده، شامل مجموعه تصاویر رایگان نیز هست.

جمع بندی

افرادی که برای طراحی وبسایت خود نیازمند تصاویر باکیفیت هستند یا برای فروشندگان ژاکت که می‌خواهند در صفحه محصول توضیحات و آموزش با کیفیت و جذابی را بسازند پیشنهاد می‌کنیم انتخاب تصاویر حرفه‌ای و ‌با‌کیفیت را برعهده وبسایت‌های حرفه ای تصاویر بگذارند.
در این مقاله 28 مورد از بهترین وبسایت‌ های دانلود عکس برای حرفه ای ها را که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
4

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه