Retry
دسته ها و برچسب ها

کاربران در اغلب موارد از ما می پرسند که استفاده از کدام مورد برای سئو سایت بهتر است: دسته بندی ها و یا برچسب ها؟ ممکن است شما ندانید که دسته ها و برچسب های وردپرس در واقع چه هستند و تفاوت آن ها با یکدیگر چیست. دانستن این مسئله می تواند به شما در استفاده صحیح از آن ها کمک کند. بنابراین در این مقاله ، ما تفاوت دسته ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوا و نحوه تأثیر آنها در رتبه سایت شما در گوگل را توضیح خواهیم دادیم.

تفاوت دسته ها و برچسب ها چیست؟

دسته ها برای گروه بندی و طبقه بندی پست ها استفاده می شوند که هر کدام از آن ها می توانند زیر شاخه هایی هم داشته باشند. به عنوان مثال دسته ها را مانند شاخه های یک درختی در نظر بگیرید که هر کدام از آن دارای برگ هایی هستند.

برچسب ها در واقع برای شرح دادن مطالب شما با جزئیات بیشتر استفاده می شوند. در بسیاری از موارد افراد فکر می کنند که دسته ها و برچسب ها دقیقاً یکسان عمل می کنند اما واقعیت این است که تفاوت هایی میان آن ها وجود دارد.

یکی از بزرگترین تفاوت دسته ها و برچسب ها این است که تمام پست های وردپرس باید تحت یک دسته بندی خاص ثبت شوند ، اما نیازی نیست که حتما دارای برچسب باشند. در واقع شما باید برای هر نوشته ای یک دسته بندی ایجاد کنید در حالی که استفاده از برچسب ها ضروری نیست.

تفاوت دسته ها و برچسب ها

به خاطر داشته باشید که در صورتی که برای پست خود دسته بندی در نظر نگیرید، وردپرس به طور خودکار آن را در دسته پیش فرض می گذارد و آن مطلب با عنوان  “دسته بندی نشده” دسته بندی و نامیده می شود.

به طور پیش فرض پست های وبلاگ دارای دسته و برچسب در وردپرس هستند. همچنین می توانید دسته ها و برچسب ها را با استفاده از یک افزونه به صفحات وردپرس خود اضافه کنید .

چگونه می توان دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کرد؟

حال که می دانید تفاوت دسته ها و برچسب ها چیست، باید ببینیم چگونه آن ها را ایجاد کنیم. هنگام ایجاد یا ویرایش پست های وردپرس می توانید دسته ها و برچسب ها را اضافه کنید. آن ها در سمت چپ (در وردپرس فارسی)در قسمت “سند” قرار دارند.

دسته ها و برچسب ها در وردپرس

همچنین برای افزودن دسته ها و برچسب های جدید می توانید به بخش « نوشته ها» رفته و گزینه دسته ها و برچسب ها را انتخاب کنید .

چه تعداد دسته در وردپرس بسازیم؟

واقعیت این است که شما هیچ محدودیتی در تعداد استفاده از دسته ها ندارید اما بهتر است در سایت شما چیزی بین 5 تا 10 دسته وجود داشته باشد تا بتوانید پست های خود را به درستی دسته بندی کنید و مرور کردن سایت خود را برای کاربران آسان کنید.

دسته بندی ها شامل گروه بزرگی از پست ها هستند. برای تقسیم پست های خود به گروه های کوچ کتر می توانید از زیر‌شاخه ها و برچسب ها استفاده کنید. اگر به تازگی راه اندازی بلاگ سایت خود را انجام داده اید، نگران داشتن لیست کاملی از دسته ها نباشید. فقط 3 تا 5 دسته گسترده را انتخاب کنید و با گذشت زمان موارد بیشتری را اضافه کنید.

آیا باید برای پست های خود از زیر‌شاخه ها استفاده کنیم؟

در اغلب موارد استفاده کردن از زیرشاخه ها یا ساب کتگوری ها که زیرمجموعه دسته ها هستند ضروری نیست و بسیاری از وبلاگ های بزرگ از آن ها استفاده نمی‌کنند. با این حال ، اگر دسته بزرگی با تعداد زیادی پست داشته باشید که می توانند در بخش های کوچکتر گروه بندی شوند ، زیرشاخه ها می توانند مفید باشند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما  یک سایتی دارید که در آن دستورالعمل های مختلف آشپزی را به اشتراک می گذارید ممکن است یک دسته ای داشته باشید که غذاهای بدون چربی را در آن قرار داده باشید.

زیر شاخه های شما می توانند غذاهای مختلفی باشند که کم چرب هستند و یا ممکن است یک زیرشاخه برای غذاهای بدون چربی مناسب کودکان ایجاد کنید. تمامی این زیرشاخه ها باعث می شوند که افراد به راحتی بتواند به مطالب شما دسترسی داشته باشند.

استفاده از دسته ها در URL های پست های وردپرس

دسته ها در وردپرس

برخی از سایت ها از نام دسته ها در لینک و یا آدرس خود استفاده می کنند. برای انجام این کار می توانید آن ها را در بخش تنظیمات »پیوندهای یکتا تنظیم کنید. البته ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم که از آدرس های کوتاه تری استفاده کنند که فقط حاوی “نام پست” باشد.

حال به مقایسه تفاوت دسته ها و برچسب ها در تعداد آن ها می پردازیم.

آیا می توانیم یک پست را در چند دسته قرار دهیم؟

وردپرس به شما این امکان را می دهد که یک پست را در چندین دسته قرار دهید. با این حال وجود چندین دسته برای یک پست واحد به نفع سئو شما نخواهد بود زیرا این احتمال وجود دارد که پست شما در چندین دسته به دلیل وجود محتوای تکراری ،  با برخی از مشکلات سئو مواجه شوید.

اگر از چندین دسته استفاده می کنید ، سعی کنید از قرار دادن یک پست در دو یا چند دسته اصلی خود داری کنید. هر پست باید تنها در یک گروه اصلی قرار بگیرد.

 

آیا محدودیتی برای تعداد برچسب های یک پست وجود دارد؟

خود وردپرس هیچ محدودیتی در میزان استفاده از برچسب ها برای هر پست ندارد شما به طور می توانید 1000 برچسب یا حتی بیشتر را فقط به یک پست اختصاص دهید!

با این حال ، ما قطعاً چنین چیزی را توصیه نمی کنیم زیرا هدف از برچسب ها کمک به پیوند دادن پست های مرتبط به یکدیگر است. آنها را به عنوان بخش فهرست در یک کتاب در نظر بگیرید. هر برچسب مانند یک کلمه کلیدی در فهرست است. بنابراین ما پیشنهاد می کنیم که به طور معمول حداکثر از 10 برچسب در هر پست استفاده کنید.

برچسب ها برای کاربرانی که در سایت شما جستجو می کنند بسیار مفید هستند زیرا از این طریق می توانند به مطالب مرتبط دیگر در سایت شما دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید که برخی از افزونه هایی که پست های مرتبط را نمایش می دهند از برچسب ها برای تشخیص موضوع های مربوط به یک پست استفاده می کنند.

دسته ها در مقابل برچسب ها: کدام یک از آن ها برای سئو بهتر است؟

حال که به تفاوت دسته ها و برچسب ها پرداختیم ممکن است سوال شود که آیا میان دسته ها و برچسب ها از نظر سئو وردپرس برتری وجود دارد؟ جواب کوتاه است ، خیر.

دسته ها و برچسب ها هر دو اهداف مختلفی دارند. شما باید از دسته ها استفاده کنید و استفاده از آن ضروری است اما این امکان برای شما وجود دارد که از برچسب ها استفاده نکنید. به هر‌حال ما توصیه می کنیم که برای کمک به خوانندگان در پیمایش و مرور سایت خود ، به طور مناسب از هر دوی این موارد استفاده کنید.

جمع بندی

در نهایت شما باید سایت خود را با در نظر گرفتن کاربران و مخاطبان خود طراحی کنید. همه موتور های جستجو محتوایی را که بیشترین استفاده را برای کاربران دارد و ممکن است برای آن ها مفید باشند را با رتبه های بالاتری نشان خواهند داد. این بدان معناست که سازمان دهی محتوای خود با استفاده از دسته ها و برچسب ها باعث می شود که در نتایج جستجو رتبه بالاتری را کسب کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما در درک تفاوت دسته ها و برچسب ها کمک کرده باشد و از این به بعد از دسته بندی ها و برچسب ها به بهترین نحو ممکن در سایت خود استفاده کنید.

 

دسته بندی: وب , وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *