راهکارهای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل های ارسالی سایت

سایت

11 دقیقه زمان مطالعه

ایمیل راهی قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان هدف و رشد مشتری شماست. تقریباً 60 درصد کاربران می گویند که ایمیل های بازاریابی بر خرید آن ها تأثیر می گذارد. با این حال، با تشدید قوانین حفظ حریم خصوصی و آنلاین، ورود ایمیل های شما به صندوق های گیرنده سخت تر می شود. در این مقاله، ما بررسی می کنیم که چرا ایمیل ها در هرزنامه قرار می گیرند و شما برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل چه کاری می توانید انجام دهید.

اگر ایمیل های شما در پوشه های هرزنامه کاربران قرار دارد، نگران نباشید. با پیروی از برخی بهترین روش های ساده برای نرفتن ایمیل به اسپم، شما می توانید نه تنها اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما به گیرنده های آن ها می رسد، بلکه نرخ باز کردن ایمیل را بالا می برد و تأثیر بیشتری می گذارد.

چرا هرزنامه برای بازاریابان ایمیل مشکل ساز است؟

برآوردها نشان می دهد که بین سال های 2019 و 2023 هر روز 60 میلیارد ایمیل هرزنامه ارسال می شود. بدیهی است که کاربران از این هرزنامه ها خوششان نمی آید. با این حال، این نیز یک مشکل عمده برای بازاریابان ایمیل است. حداکثر 20 درصد ایمیل ها هرگز به صندوق ورودی گیرنده نمی رسند و این امر مانع دسترسی شما به مخاطب می شود.

با ارائه ایمیل با بازده متوسط ​​سرمایه گذاری (ROI) 122 درصد، مهم است که احتمال وجود پیام های شما در آن 20 درصد را به حداقل برسانید. هر ایمیلی که در هرزنامه قرار بگیرد، هزینه ای از طرف شما تلف می شود، هم برای خود ایمیل و هم برای هرگونه تبدیل احتمالی که ممکن است ایجاد کند.

ایمیل های هرزنامه

خوشبختانه برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل و بلاک نشدن ایمیل کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا پیام های خود را از پوشه های هرزنامه دور نگه دارید و بیشتر آن ها کاملاً ساده است. در بخش بعدی، برخی از رایج ترین دلایل اسپم شدن ایمیل ها را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه می توانید از آن ها جلوگیری کنید.

60٪ از کاربران می گویند که ایمیل مارکتینگ بر خرید آنها تأثیر می گذارد، اما اگر ایمیل های شما مستقیماً به اسپم تبدیل می شوند، شما تأثیر عمده بازاریابی را از دست می دهید. اطمینان حاصل کنید که آن ها با این راهنما به مخاطبان شما می رسند.

چرا ایمیل های من به اسپم می روند؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است نامه های الکترونیکی به عنوان هرزنامه شناخته شوند، از کلمات کلیدی که باعث فیلترهای هرزنامه می شوند تا مجوزهای نادرست.

بیایید برخی از رایج ترین سناریوها را در ایمیل مارکتینگ مرور کنیم و آنچه می توانید برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها در سی پنل انجام دهید را بررسی کنیم، تا مطمئن شوید پیام های شما در صندوق های ورودی کاربران قرار دارند.

  1. گیرندگان شما ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کرده اند.
  2. شما بهترین روش های HTML را دنبال نمی کنید.
  3. خطوط موضوعی شما گمراه کننده هستند یا شامل عوامل محرک اسپم هستند.
  4. شما از گیرندگان خود اجازه نگرفته اید.
  5. محتوای شما فیلترهای هرزنامه را حساس می کند.
  6. شما پیوند لغو اشتراک یا unsubscribe را وارد نمی کنید.
  7. اطلاعات شما اشتباه یا گمراه کننده است.
  8. شما احراز هویت ایمیل را تنظیم نکرده اید.
  9. شما در حال ارسال پیوست های زیادی هستید.

1. گیرندگان شما ایمیل های شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کرده اند.

اولین و بارزترین دلیل اینکه ایمیل های شما به اسپم ختم می شوند، این است که گیرندگان شما آن ها را در آنجا قرار داده اند.

حتی اگر محتوای شما قوی باشد و گیرنده صریحاً به شما اجازه تماس با آن را بدهد، ممکن است باز هم تصمیم بگیرد که ایمیل شما را به عنوان هرزنامه به عنوان راهی برای تمیز کردن صندوق ورودی بهم ریخته خودش علامت گذاری کند.

آنها همچنین ممکن است فراموش کرده باشند که چرا در وهله اول در لیست شما مشترک شده اند یا به سادگی اشتباه کرده اند.

 

اسپم شدن ایمیلمتأسفانه، اگر به اندازه کافی پیام های شما توسط کاربران پرچم گذاری شود، می تواند باعث شود فیلترهای هرزنامه آدرس شما را علامت گذاری کرده و ارسال نامه شما را به صورت خودکار برای هرزنامه آغاز کنند.

این به این معنی است که پیام های شما ممکن است حتی در نظر کاربرانی که در گذشته صریحاً پرچم گذاری نکرده اند، به نظر می رسد مانند هرزنامه است. این امر به ویژه درGmail ، Outlook ،Yahoo  و سایر سرویس های دارای الگوریتم های هوش مصنوعی محتمل است.

پس از ارسال ایمیل، کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید تا مانع از علامت گذاری ایمیل نامه های شخصی به عنوان هرزنامه شوید.

کاری که می توانید برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل و نرفتن ایمیل به اسپم انجام دهید، این است که مطمئن شوید محتوای شما درجه یک است و بهترین روش های دیگر را دنبال می کنید تا ایمیل شما توسط ایمیل به عنوان هرزنامه تلقی نشود. این می تواند شانس این را داشته باشد که کسی عمداً ارتباطات شما را پرچم گذاری کند. در بخش های بعدی برخی از این استراتژی های بلاک نشدن ایمیل را بیان خواهیم کرد.

2. شما بهترین روش های HTML را دنبال نمی کنید.

اگرچه ایمیل های متنی کاملاً ساده هستند، اما ممکن است برای برخی از مشاغل مانند فروشگاه های تجارت الکترونیک گزینه مناسبی نباشد، زیرا در مقایسه با ایمیل هایی که شامل مارک تجاری، تصاویر و سایر عناصر HTML  است، ممکن است منجر به تعامل کمتری شود.

با این حال، هنگام وارد کردن HTML در پیام های خود، رعایت برخی از قوانین ساده برای اطمینان از اینکه در پوشه های هرزنامه قرار ندارند، مهم است.

با توجه به سرویس Mailchimp در اینجا برخی از بهترین روش های HTML برای ایمیل وجود دارد:

حداکثر عرض ایمیل خود را بین 600 تا 800 پیکسل نگه دارید. این کار تضمین می کند که به اندازه کافی بزرگ است که به راحتی می توان آن را خواند، در حالی که در صفحه های پیش نمایش ایمیل مشتری نیز رفتار خوبی دارد.

تصور کنید که هر تصویری توسط سرویس گیرندگان ایمیل مسدود می شود و اگر کاربران در عناصر رسانه باشند، ممکن است اطلاعات مهم را نبینند.

کد خود را تا حد ممکن تمیز و سبک نگه دارید، به ویژه CSS. علاوه بر این، از JavaScript و Flash کاملاً خودداری کنید. این ها ممکن است به عنوان بردارهایی برای حمله توسط فیلترهای هرزنامه دیده شود و بسیاری از سرویس گیرندگان ایمیل از آن ها پشتیبانی نمی کنند.

اطمینان حاصل کنید که پیام های شما برای موبایل مناسب هستند. در حقیقت، به طور کلی ایده خوبی است که این روزها همه را با یک فلسفه تلفن همراه طراحی کنید. این به معنای دکمه های مناسب انگشت شست و تصاویر کوچکی است که از طریق ایمیل، در صفحه های کوچک قابل خواندن هستند.

وقتی نوبت به قلم می رسد، همچنین باید مطمئن شوید مواردی که انتخاب می کنید از نوع کراس پلتفرم و کاملاً خوانا هستند. Arial ،Verdana و Georgia همگی گزینه های خوبی هستند.

در آخر، برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ایده خوبی است که بیشتر متن محتوای ایمیل خود را تهیه کنید، و مقدار HTML خود را به حداقل برسانید. مارک تجاری شرکت شما و شاید رنگ و بویی از آن بتواند معاملات شگفت انگیزی را انجام دهد، بدون اینکه بیش از حد اغراق کنید.

3. خطوط موضوعی شما گمراه کننده یا حاوی عوامل محرک اسپم هستند.

خطوط موضوعی معمولاً اولین برداشتی است که کاربر از پیام شما دریافت می کند. بنابراین باید توجه را به خود جلب کرده و خواننده را فریب داده تا ایمیل را باز کند. با این حال، آن ها همچنین باید صادق باشند.

به گزارش لایتموس، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان ایمیل احساس فریب برای باز کردن یک ایمیل بر اساس موضوع را دارند. این یک روش سریع برای پرتاب ایمیل شما در پوشه هرزنامه است و حتی ممکن است برخی کاربران را لغو اشتراک کنید.

جلوگیری از اسپم شدن ایمیل

عنوان موضوعی گمراه کننده چگونه است؟ در اینجا چند نمونه آورده شده است:

RE یا FW. خطوط موضوع خود را با “RE” شروع نکنید، مگر اینکه در واقع به چیزی پاسخ دهید. این یک ترفند آشکار و یک راه سریع برای بدست آوردن اشتراک است. به همین ترتیب، استفاده از “FW” می تواند باعث شود که شخص فکر کند شما را می شناسد (تعریف گمراه کردن).

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش تعمیر فایل RAR و ZIP خراب و آسیب دیده

پیام های شخصی یا سوالات اصلی موضوعاتی مانند “آیا تلفنم را پیش شما گذاشتم؟” یا “آیا شما در مورد فلان چیزی شنیدید؟” ممکن است باعث شود کاربران سوال کنند که آیا فرستنده را می شناسند یا خیر.

ادعاهای بیش از حد هیجان انگیز بعضی از موضوعات لزوما دروغ نیستند، اما هنوز هم کمی بیش از حد مجاز هستند. به طور کلی، شما می خواهید مطمئن شوید که متن موضوع شما با محتوایی که خواننده در ایمیل پیدا می کند، مطابقت داشته باشد.

موضوعات شما نیز باید حرفه ای باشد. ابزار رایگان Grammarly می تواند هجی، دستور زبان و علائم نگارشی شما را به طور خودکار بررسی کند و در مورد هر مسئله ای که ممکن است فیلترهای هرزنامه را حساس کند، به شما هشدار می دهد.

اکنون می دانید که برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل و نرفتن ایمیل به اسپم از چه موضوعاتی اجتناب کنید، اما همچنان باید مشترکان را فریب دهید تا پیام های شما را باز کنند. چند توصیه عالی برای ایجاد عناوین قوی:

  • با افعال عملی شروع کنید.
  • احساس فوریت و اهمیت ایجاد کنید (اما باز هم گمراه نکنید).
  • یک سوال جالب یا قانع کننده مطرح کنید.

اطمینان حاصل کنید که مطالب بر اساس قول خود ارائه شده است. در غیر این صورت، شما می توانید به اعتبار خود آسیب برسانید.

4. از گیرندگان خود اجازه بگیرید.

قوانین حریم خصوصی آنلاین مانند GDPR ایجاب می کند برای ارسال ایمیل به آن ها، مجوز صریح دریافت کنندگان را داشته باشید. این بدان معناست که شما نمی توانید به سادگی لیست های ایمیل را خریداری کنید تا به مجموعه ای از مخاطبین دسترسی سریع داشته باشید.

این بدان معنی است که حتی کاربرانی که آدرس ایمیل خود را در سایت شما ارائه می دهند، باید صریحاً به شما بگویند که می خواهند از شما ایمیل دریافت کنند، به ویژه اگر شهروند اتحادیه اروپا باشند. این می تواند به صورت سلب مسئولیت در هنگام ایجاد حساب یا در فرم تماس شما باشد، یا می تواند یک کادر انتخاب باشد که کاربران برای نشان دادن تمایل خود باید آن را علامت بزنند.

این روزها افراد ایمیل های زیادی دریافت می کنند و اگر پیام های شما به ناگهان در صندوق ورودی شخص ظاهر شود، درصورتی که فرد از او درخواست نکرده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود.

5. فیلترهای هرزنامه محرک محتوای شما

فیلترهای هرزنامه، کلمات خاص (یا ترکیب کلمات) را بررسی می کنند. اگر یک ایمیل به اندازه کافی بازدید کند یا حاوی این کلمات باشد علاوه بر برخی از موارد دیگر در این لیست، می تواند در پوشه های هرزنامه قرار گیرد. کلمات کلیدی هرزنامه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • “رایگان”
  • “پایین ترین قیمت”
  • “درآمد اضافی”
  • “بدون هزینه”
  • چند علامت تعجب یا علامت دلار پشت سر هم
  • کلماتی با فاصله یا علائم نگارشی غیرضروری
  • کلماتی که در ALL CAPS وجود دارد.

به طور کلی، این ها کلماتی هستند که یا به شدت به فروش می روند یا به وضوح برای دور زدن فیلترهای اسپم (مانند فضاهای اضافی) طراحی شده اند. در حالی که استفاده از تعداد انگشت شماری از این ها لزوماً منجر به اسپم برای پیام های شما نیست، اما استفاده بیش از حد از آن ها ممکن است باشد.

مطمئناً اجتناب از برخی از این کلمات کلیدی دشوار است، به ویژه اگر ایمیل های الکترونیکی یا مالی ارسال می کنید. برای حل این مشکل و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل، می توانید از زبان متنوعی استفاده کنید و سعی کنید در مورد نحوه بیان عبارات خلاق باشید.

6. پیوند لغو اشتراک را وارد نمی کنید.

قوانینی مانند CAN-SPAM در ایالات متحده به وضوح بیان می کند که ایمیل های شما باید شامل روش روشنی برای لغو اشتراک باشد. علاوه بر این، اگر کسی روی پیوند لغو اشتراک کلیک کند، باید این درخواست را طی 10 روز پردازش کنید و نمی توانید کاربر را مجبور کنید از هیچ حلقه ای عبور کند.

اگرچه این امر به نظر چیز بدی می رسد (چرا می خواهید به مردم فرصت لغو اشتراک دهید؟)، اما در واقع می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، البته به شرطی که محتوای شما قوی باشد. ارائه راهی آسان به مردم برای خارج شدن از لیست مشترکان شما نشان دهنده قابل اعتماد بودن برند شما است.

از طرف دیگر، پنهان کاری یا عدم ارائه گزینه لغو اشتراک یا unsubscribe، راهی مطمئن برای نا امید کردن مردم است. همچنین می تواند منجر به فشار منفی در مورد خبرنامه شما شود.

7. اطلاعات “From” شما غلط یا گمراه کننده است.

یک دلیل اصلی که ممکن است ایمیل های شما در هرزنامه قرار بگیرند، اطلاعات نادرست است. در برخی موارد، ممکن است ابزاری در سایت شما مانند یک پلاگین فرم تماس با ما ارسال ایمیل های “جعلی” با جزئیاتی باشد که هشدارهای هرزنامه را تحریک می کند.

اگر ایمیل های فرم تماس شما به عنوان هرزنامه پرچم گذاری می شوند، رفع این مشکل و جلوگیری از اسپم شدن ایمیل معمولاً ساده است. می توانید مطمئن شوید که در تنظیمات فرم تماس شما، به جای آدرس ایمیل وارد شده در فرم، آدرس مدیر سایت شما وجود دارد.

8. تأیید اعتبار ایمیل را تنظیم نکرده اید.

دلیل متداول دیگر بلاک شدن ایمیل این است که تأیید اعتبار ایمیل از طریق سرویس های ایمیل مانند Mailchimp (یا یکی از گزینه های دیگر مثل میلستر) به درستی تنظیم نشده است.

احراز هویت به سرویس اجازه ارسال ایمیل از طرف شما را می دهد، بنابراین با نام دامنه شما ضمیمه می شود حتی اگر توسط شخص ثالثی ارسال شده باشد. اگر احراز هویت شما به درستی تنظیم نشده باشد، ایمیل های شما می توانند مستقیماً به جعبه های هرزنامه گیرندگان شما بروند.

انواع مختلفی از احراز هویت ایمیل وجود دارد که اصلی ترین آن ها نامه های شناسایی شده DomainKey (DKIM)، چارچوب سیاست ارسال کننده (SPF) و DMARC است.

DKIM یک کلید رمزگذاری و امضای دیجیتال برای تأیید ایمیل ارائه می دهد، در حالی که SPF با تأیید آدرس IP  فرستنده در برابر لیستی از IP های تأیید شده کار می کند. DMARC کمی متفاوت است، از آنجا که نیاز به فعال شدن دو مورد دیگر دارد و به فرستنده اجازه می دهد تا نشان دهد که ایمیل های آنها توسط DKIM یا SPF محافظت می شود.

اگر از سرویس ایمیل خودکار استفاده می کنید و در تحویل مشکل دارید، تأیید اعتبار اولین نکته خوبی برای بررسی است.

9. شما در حال ارسال پیوست های زیادی هستید.

پیوست ها یک پرچم قرمز بزرگ برای اکثر فیلترهای هرزنامه هستند. به این دلیل که فایل ها می توانند بردارهای ساده ای برای بدافزارها و ویروس ها باشند. قاعده کلی این است که به هیچ وجه پیوست ارسال نکنید، به ویژه در خبرنامه ها. اگر نیازی به ارسال پیوست دارید، مطمئن شوید که گیرنده زودتر از این موضوع آگاه است و تعداد پرونده هایی را که به یک ایمیل پیوست می کنید به حداقل برسانید.

اگر می خواهید یک سند یا پرونده را به یک ایمیل ضمیمه کنید، شرط امن تر این است که ابتدا آن را در یک سرویس ذخیره سازی ابری مانند Google Drive یا Dropbox بارگذاری کنید. سپس می توانید پیوند پرونده را در ایمیل خود قرار دهید. به این ترتیب، پیام شما نباید باعث ایجاد فیلترهای هرزنامه شود.

خلاصه

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است ایمیل های شما در پوشه های هرزنامه قرار گیرند، از موضوعات ضعیف گرفته تا کلمات کلیدی که باعث ایجاد فیلترهای هرزنامه می شوند. به هر دلیلی، بلاک نشدن ایمیل و حل مسئله برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه گذاری و حفظ اعتبار قابل اعتماد در میان مخاطبان مهم است.

با رفع سریع این مشکلات و اجرای برخی از بهترین روش های اثبات شده، می توانید پیام های خود را به راحتی از هرزنامه دور نگه دارید. بهتر از همه، همین روش ها همچنین می توانند تأثیر پیام های شما را افزایش دهند و امیدوارم مشترکان بیشتری را به مشتری تبدیل کنند.

آیا در مورد بهترین روش های بازاریابی از طریق ایمیل که در بالا ذکر شد سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه