Retry
فرم تماس حرفه‌ای در وردپرس

بازدیدکنندگان وب‌سایت بزرگترین دارایی شما هستند. اگر درآمد شما از طریق وب‌سایت تامین می‌شود باید تمرکز خاصی بر ایجاد تجربه کاربری مثبت، جلب رضایت کاربران و ساده‌سازی امور داشته باشید.
از آنجایی که بازدیدکنندگان برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند، باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. فرم تماس یک راه خوب برای تعامل با بازدیدکنندگان است. اما چطور یک فرم تماس در وردپرس بسازیم که بیشترین کارایی را داشته باشد؟

فرم حرفه‌ای در وردپرس

فرم تماس هم مانند سایر عناصر وب‌سایت، باید به خوبی بهینه شود. منظور از بهینه‌سازی فرم تماس این است که بازدیدکنندگان هنگام استفاده از فرم برای ارتباط با شما، احساس راحتی کنند. در این آموزش از ژاکت قصد داریم به تکنیک‌هایی برای ساخت فرم تماس در وردپرس بپردازیم. در پایان یاد می‌گیرید فرم تماس در وردپرس چه فاکتورهایی باید داشته باشد.

1- توجه به طول فرم

یکی از ویژگی‌های فرم حرفه‌ای در وردپرس این است که به طول آن دقت کنید. فرم تماس نباید طولانی‌تر از حد معمول باشد. درج فیلدهای غیر ضروری می‌تواند فرم شما را طولانی کند. یک فرم طولانی بازخورد مناسبی ندارد، زیرا بازدیدکننده می‌خواهد اطلاعات کمتر وارد کرده و با سرعت بیشتری فرم را به اتمام برساند. بنابراین توصیه می‌کنیم فرمی تهیه کنید که علاوه بر جامعیت، طولانی و خسته‌کننده نباشد.

از ویژگی‌های فرم تماس حرفه‌ای در وردپرس این است که دارای ظاهری کاربرپسند، طول مناسب و جامع باشد.

2- ساختار هوشمندانه فرم تماس در وردپرس

فرم تماسی که دارای ساختار خوب  باشد، چشم‌نوارتر است. بازدیدکننده با فرم سر و کار دارد و باید آن را تکمیل کند، پس بهتر است فرم دارای یک ساختار کاربر پسند باشد.

یک ساختار کاربر پسند به گونه‌ای است که درخواست‌ها و نیازهای کاربران را پوشش دهد. کاربران به دلایل مختلفی ممکن است بخواهند با شما در ارتباط باشند و فرم تماس شما باید به آن‌ها اجازه دهد مشکلات خود را مطرح کنند، فیلد توضیحات و بخشی برای درج عنوان را فراموش نکنید!

یک راه خوب برای ساخت فرم تماس در وردپرس این است که بخش‌های مختلف را به صورت هوشمند دسته‌بندی کنید. به این صورت فرم، کاربرپسندتر می‌شود، زمان کاربران تلف نمی‌شود و بهتر از همه اینکه کاربر قادر است پاسخ سریع‌تری دریافت کند و مشکلات مطرح شده دسته‌بندی می‌شوند.

فرم تماس حرفه‌ای در وردپرس

3- ارتباط فرم با موضوع اصلی و نیاز مخاطبان

تنها خود شما بهترین اطلاعات درمورد محصولات و مشتریانتان دارید. فرم تماس در وردپرس باید به موضوعات مرتبط باشد. فرم‌های تماس سایر وب‌سایت‌ها ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهند، اما به یاد داشته باشید که هر وب‌سایت دارای الزامات منحصر به فرد خود است. فرم‌های سایر وب‌سایت‌ها ممکن است به وب‌سایت شما و فیلدهای لازم مرتبط نباشند.

ابتدایی‌ترین گام برای ساخت فرم حرفه‌ای در وردپرس این است که کاربر را به خوبی راهنمایی کنید. در صورتی که بخش پرسش و پاسخ یا درج مشکلات دارید، باید تمام فیلدها و نیازهای کاربران مانند امکان ارسال تصویر از مشکل، امکان درج لینک، امکان درج ایمیل و… وجود داشته باشد. (تمام نیازهای کاربر)

4- از رنگ‌ها و تصاویر استفاده کنید

از دیگر ویژگی‌های فرم حرفه‌ای در وردپرس، رنگ‌بندی است. رنگ‌ها تاثیر زیادی در فرم تماس دارند. استفاده از رنگ‌های مناسب که با موضوع وب‌سایت و قالب مطابقت داشته باشد فرم شما را حرفه‌ای تر خواهد کرد.

در کنار انتخاب رنگ بندی مناسب، از تصاویر هم کمک بگیرید. می‌توانید تصاویری از اعضای تیم خود درج کنید تا کاربران بدانند که با آن‌ها در ارتباط هستند. این کار باعث افزایش اعتماد کاربران و ایجاد حس مثبت می‌شود زیرا احساس می‌کنند با یک انسان ارتباط دارند نه با یک و وب‌سایت.

5- اجازه بارگذاری فایل

امکان بارگذاری فایل توسط کاربر یک ویژگی بسیار خوب است چون باعث می شود کاربر راحت‌تر مشکل خود را مطرح و از درج متن طولانی پرهیز کند. کاربران به راحتی می‌توانند به جای توضیح مشکل، تصویری از مشکل خود ارسال کنند که موجب راحتی آن‌ها خواهد شد به علاوه شما نیز سریع‌تر متوجه منظور آنان خواهید شد.

6- حدود زمان پاسخ‌گویی را به کاربران بگویید

مدت زمانی که طول می‌کشد تا کاربر پاسخ خود را دریافت کند را به طور شفاف اعلام کنید. به این صورت کاربر می‌داند چه مدت زمانی و تا چه زمانی منتظر پاسخ باشد. این کار موجب جلب رضایت کاربران می‌شوند چون می‌دانند زمان آن‌ها برای شما اهمیت دارد و مهم‌تر اینکه بلاتکلیف و در انتظار نخواهند ماند.

اگر نوع پاسخ‌گویی شما مناسب و مدت زمان بین ارسال سوال تا دریافت پاسخ کوتاه باشد، احتمال اینکه کاربر در دفعات بعدی مشکلات خود را مطرح کند و با شما در تعامل باشد افزایش می‌یابد. . می‌توانید زمان‌بندی روزهای کاری و تایم پاسخ‌گویی تیم را در کنار فرم یا توضیحات آن درج کنید.

7- حذف کپچا از فرم تماس در وردپرس

این فرضیه که ممکن است از طریق فرم‌ها اسپم دریافت کنید کاملا درست است اما وجود کپچا در تمام فرم‌ها نیاز نیست. چون درج کپچا کاربران را آزار می‌دهد. طبق تحقیقات استفاده صحیح از روش‌های رمرگذاری و حفظ تعادل، نرخ تبدیل فرم تماس را به میزان 3.3٪ افزایش می‌یابد.

منظور از حذف کپچا این نیست که کلا روش رمزگذاری را کنار بگذارید، منظور این است که نیازی نیست در تمام فرم‌های خود قابلیت کپچا را تعبیه کنید. به جای آن می‌توانید از تکنیک Honeypot برای فیلتر کردن کاربران اسپم استفاده کنید. با این تکنیک می‌توانید فیلدهای پنهانی در فرم خود درج کنید که فقط و فقط توسط یک ربات تکمیل می شود! یا اینکه برچسب‌های خاصی روی فایل قرار دهید که توسط کاربران خوانده شود و از او کاری بخواهید به عنوان مثال می‌توانید برچسبی تحت عنوان “اگر شما یک انسان هستید این فیلد را پر نکنید” را روی فیلمی درج کنید. با این کار  می‌توانید به راحتی کاربران را از ربات‌ها تشخیص دهید.

8- مشخص کنید که بعد از ارسال فرم چه کاری باید انجام دهند

قبل از ارسال فرم به کاربران توضیح دهید که:

فرم حرفه‌ای در وردپرس -user send form

  • دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟
  • چه زمانی و چگونه می‌توانند پاسخ خود را دریافت کنند؟
  • چه مدت باید منتظر باشند؟
  • چه زمان‌هایی اعضای تیم قابل دسترسی هستند؟
  • از چه روش‌هایی می‌توانند پاسخ خود را دریافت کنند؟
  • چه کارهایی باید انجام دهند؟
  • و…

به  عنوان مثال کاربران باید بدانند بعد از ارسال فرم دقیقا چه کاری بکنند؟ آیا ایمیل تایید دریافت می‌کنند؟ یا در اولین ایمیل باید منتظر پاسخ باشند؟

در انتهای فرم در حد یک خط کوتاه برای شفاف‌سازی آنچه بعد از ارسال فرم اتفاق می‌افتد، شرح دهید.

9- از کاربران شماره تلفن نپرسید، یا آن را اختیاری کنید!

برخی از کاربران در درج شماره تلفن راحت نیستند به همین دلیل بهتر است که از آنان شماره تلفن نخواهید. در صورت درج فیلد تلفن،‌ تکمیل آن را اختیاری کنید. اگر وجود فیلد تلفن ضروری است در کنار آن توضیح دهید که برای اطلاع‌رسانی‌های بعدی به شماره کاربر خود نیاز دارید. طبق تحقیقات ضروری بودن فیلد تلفن همراه نرخ تبدیلات و تکمیل فرم را از 39 درصد به 4 درصد کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی نهایی

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، زمان زیادی را صرف فانتزی کردن و ظاهر فرم نکنید بلکه سعی کنید فرم شما بهترین تجربه کاربری و رضایت را از کاربران به دست آورد. 5 تکنیک ذکر شده ساختفرم تماس در وردپرس موجب می‌شوند بهترین نرخ تبدیلات را با استفاده زا یک فرم ساز حرفه ای داشته باشید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *