چگونه می توان با برگزاری دوره آنلاین درآمد کسب کرد؟

کسب و کار

12 دقیقه زمان مطالعه

اداره هر نوع کاری بسته به نوع مشاغل نسبی می باشد. برای هر کسی که دانش ارزشمندی دارد، یکی از مدل های تجاری احتمالی که باید در نظر بگیرد، برگزاری دوره آنلاین است که می تواند با آن کسب درامد کند.

مشاغل مبتنی بر اطلاعات، شغلی است که دانش را به فروش می رساند. در حالی که دوره های آنلاین تنها گزینه شما برای ایجاد مشاغل مبتنی بر محصولات اطلاعاتی نیستند، اما این یکی از رایج ترین مواردی است که مشاهده خواهید کرد.

چرا فروش دوره های آنلاین خوب است؟

برگزاری دوره آنلاین برای مشتریان بسیار ارزشمند است، زیرا اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و می تواند در مدت زمان محدودی به کسی کمک کند تا در مورد موضوعی که به آن علاقه مند است، مقدماتی کامل بدست آورد. و ارزشمند بودن برای مشتریان، آنها را به یک انتخاب هوشمندانه برای افراد نیز تبدیل می کند.

برخی از دلایل مهم برای در نظر گرفتن و پایه گذاری کسب و کار در دوره های آنلاین عبارتند از:

شما می توانید بیشتر درآمد منفعل کسب کنید.

در حالی که ایجاد یک دوره شگفت انگیز به کار نیاز دارد، اما بسیاری از تلاش ها از قبل اتفاق می افتد. هنگامی که محتوا و ساختار دوره خود را جمع کردید، سخت ترین کار انجام می شود. می توانید ماه ها و سال های آینده به فروش و سودآوری آن ادامه دهید.

مدل های کسب و کار با درآمد منفعل معمولاً در مقایسه با اداره مشاغل مبتنی بر ارائه خدمات یا فروش محصولات فیزیکی، به کار مداوم کمتری تبدیل می شوند. اما برای اینکه روشن تر باشد، شما باید پیش از شروع دوره های آنلاین خود برای ارتقا دوره های آنلاین به کار خود ادامه دهید. اگر این دوره شامل بازخورد شخصی و یا عناصر سازنده جامعه باشد، مانند جلسات مجازی در زمان واقعی، توسط بسیاری از دانشجویان محصول شما با ارزش تر خواهد شد.

هزینه دوره ها معمولاً بیشتر از انواع دیگر محصولات اطلاعاتی است.

از آنجا که آن ها چندین قالب محتوایی را ترکیب می کنند و مقدار زیادی اطلاعات ارزشمند را ارائه می دهند، برگزاری دوره آنلاین معمولاً نرخ های بالاتری نسبت به  فروش چیزی مانند کتاب الکترونیکی یا ویدیو را دارند.

در حالی که می توانید دوره های کوتاه تری (معمولاً چند ساعت طولانی یا کمتر) در بازارهای آنلاین با قیمت های پایین پیدا کنید، اگر وقت خود را صرف ایجاد دوره ای دقیق تر کنید که مهارت ارزشمندی را به مخاطب خود بیاموزد، به طور بالقوه می توانید قیمت های بالاتری برای ان ها انتخاب کنید.

دانشجویان شما ممکن است به بخشی ارزشمند از شبکه شما تبدیل شوند.

اگر در زمینه کاری خود حرفه ای هستید، این بخشی از ارزشی است که دوره شما به دانشجویان ارائه خواهد داد. دسترسی به شخصی که در حرفه یا سرگرمی بیشتر از آنها اطلاعات دارد.

اما برگزاری دوره آنلاین برای شما نیز یک ارزش است. اگر دوره شما شگفت انگیز باشد، دانشجویان شما را در مسیر متخصص شدن و تأثیرگذاری در صنعت یا جامعه ای که بخشی از آنها هستید ، راه می اندازند. شبکه بزرگتری از همکاران باتجربه امکان بسیار خوبی است.

دوره ها می توانند به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب مخاطب مناسب برای محصول یا خدمات شما دو برابر شوند.

دوره ها می توانند محصولات در نوع خود باشند یا می توانند به عنوان ابزار بازاریابی برای جذب افراد مخاطب شما استفاده شوند.

دوره های رایگان HubSpot نوعی بازاریابی محتوا است که به شرکت در افزایش علاقه به محصول نرم افزاری خود کمک می کند. در حالی که CXL ترکیبی از دوره های آنلاین رایگان را ارائه می دهد. مورد دوم به عنوان یک محصول در نوع خود عمل می کند، اما هر دو نوع به عنوان نوعی بازاریابی برای آموزش بهینه سازی نرخ تبدیل شرکت و خدمات مدیریت شده کار می کنند.

دوره های آنلاین hubspot

نحوه برگزاری دوره آنلاین در 10 مرحله

در ادامه مقاله برگزاری دوره آنلاین، نحوه ایجاد آن را در 10 مرحله بررسی می کنیم.

مرحله 1: موضوعات موردنظر خود را تعیین کنید که مخاطبان هدف شما به آن ها کمک می کند.

اولین قدم برای برگزاری دوره آنلاین همان است که برای هر محصول اطلاعاتی وجود دارد: شما باید همپوشانی دانش و اطلاعات مورد نیاز مخاطب مورد نظر خود را دریابید.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، انجام این کار مستلزم انجام تحقیق در مورد افراد مخاطب شما و نیازهای آنها است. برخی از نیازها را می توان با پست های وبلاگ اطلاعاتی یا پادکست ها برآورده کرد، اما برای دوره های آنلاین می خواهید نیازهایی را که هم مربوط به انجام و هم داشتن اطلاعات است، مشخص کنید.

و شما می خواهید موضوعی را پیدا کنید که از آن سود ببرید. اگر موضوعی را که انتخاب می کنید در یک پست 1000 کلمه ای در وبلاگ یاد بگیرید ، عمق کافی ندارد. چرا دانشجویی به جای جستجوی پست وبلاگ رایگان در مورد همان موضوع، وقت و هزینه خود را برای دوره شما متعهد شود؟

اگر موضوع چیزی باشد که به افراد کمک می کند سود کسب کنند، امتیازات زیادی دریافت خواهید کرد. شاید بتوانید برخی از مشتریانی را که می خواهند مهارت های خود را در یک سرگرمی بدون پرداخت هزینه مانند باغبانی یا خیاطی افزایش دهند ، جذب کنید. اگر دوره مهارتی را بیاموزید که به افراد کمک می کند در کار خود درآمد بیشتری کسب کنند، مانند برنامه نویسی یا نوشتن متن، می توانید هزینه بیشتری را برای دوره خود دریافت کنید.

مرحله 2: درباره دوره های آنلاین دیگر در فضای خود تحقیق کنید.

این مرحله به چند مورد مهم دست می یابد:

  • این به شما کمک می کند تا به دنبال شکاف هایی در بازار باشید. اگر دوره ای را در موضوعی ارائه دهید که مارک های معتبر دیگری قبلاً آن را پوشش داده باشند، سخت تر می توانید دانشجویان بالقوه را برای انتخاب رشته خود متقاعد کنید. سعی کنید در حوزه موضوعی خود جای خالی کمتری را شناسایی کنید. شاید افراد بتوانند 100 دوره در زمینه ایجاد تزیینات عالی گل را پیدا کنند، اما شما متوجه کمبود دوره هایی در مورد نحوه بازاریابی موثر یک تجارت گل فروشی هستید. این موضوع بهتری برای پوشش دادن است.
  • این به شما درک درستی از نرخ های معمول در حوزه موضوع شما می دهد. تصمیم گیری در مورد هزینه یک دوره آنلاین دشوار است (در بخش بعدی توضیحات بیشتری در مورد آن خواهیم داد). یک نقطه شروع خوب، بررسی این است که چه دوره های مشابهی را در بر می گیرند. این دانش راجع به اینکه افرادی که در مخاطبان شما هستند به راحتی هزینه می کنند، فراهم می کند.
  • می توانید آنچه را که معمولاً در دوره های موجود در حال حاضر است، تجزیه و تحلیل کنید. این به شما ایده می دهد که مخاطب شما از دوره شما چه انتظاری دارد. اما همچنین می تواند به شما ایده هایی برای بهبود دوره های موجود در منطقه شما بدهد. اگر دوره های آنلاین زیادی را مشاهده می کنید که محتوا ارائه می دهند، اما بدون تعامل یا عنصر جامعه، این چیزی است که می توانید برای ارزشمندتر کردن دوره خود به آن اضافه کنید.

تحقیق در مورد صنعتی که در آن شرکت دارید گام مهمی در هر شغلی است. این شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد تا یک برنامه دوره ای ایجاد کنید که برای مخاطبان هدف شما و بازاری که به آن می پیوندید منطقی باشد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله افراد موفق در کسب و کار اینترنتی که می توانید از آن ها الهام بگیرید را مطالعه کنید.

مرحله 3: قیمت گذاری خود را تعیین کنید.

براساس آنچه در تحقیق خود آموخته اید، موارد طبیعی، بازار را تحمل کرده و گزینه های مدل قیمت گذاری را در نظر بگیرید.

تا زمانی که اطلاعات و ویژگی های قابل توجهی بیشتر از دوره های مشابه برای دانشجویان خود ارائه ندهید، احتمالاً می خواهید در یک محدوده قیمت گذاری قابل مقایسه باشید. اگر قیمت دوره آنها 80 هزار تومان است و شما و مطمئن هستید دوره شما بهتر است (و می توانید دلیل قانع کننده ای برای آن ایجاد کنید)، ممکن است قیمت دوره خود را 100 هزار تومان بگذارید.

همچنین اگر طیف وسیعی از مدل های قیمت گذاری را ارائه دهید، ممکن است دانشجویان بیشتری جذب کنید. شاید دسترسی به محتوا با یک نرخ باشد و دریافت دستورالعمل و بازخورد شخصی از شما با پرداخت هزینه اضافی است.

با گذشت زمان، اگر کتابخانه ای از محصولات اطلاعاتی ایجاد کنید، می توانید یک مدل اشتراک را نیز ارائه دهید. دانشجویانی که می خواهند به موارد بیشتر دسترسی پیدا کنند می توانند به جای خرید هر دوره به صورت جداگانه، ماهانه یا سالانه مبلغ تعیین شده ای را پرداخت کنند تا به کاتالوگ کامل دوره ها و سایر موارد اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
استفاده از اپلیکیشن آماده یا طراحی اپلیکیشن اختصاصی؟

مرحله 4: تعیین کنید که دوره آنلاین شما شامل چه قالب های محتوایی باشد.

دوره ها معمولاً ترکیبی از انواع مختلف محتوا است. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مطالب نوشته شده مانند فصل یا مقاله
  • محتوای ویدئویی مانند آموزش هایی که دانش آموزان را در مورد چگونگی انجام کارهای خاص، سخنرانی های ویدئویی درباره موضوعات مرتبط یا سوال و پرسش با متخصصان این حوزه راهنمایی می کند.
  • محتوای صوتی مانند پادکست ها
  • محتوای تعاملی مانند آزمون ها، وبینارها یا تماس های ویدئویی دانش آموزان می توانند در زمان واقعی بپیوندند.
  • عناصر جامعه مانند Slack مشترک یا انجمن آنلاین که دانش آموزان می توانند با یکدیگر تعامل داشته و از یکدیگر بیاموزند.

پس از دانستن اینکه کدام قالب ها شامل می شوند، می توانید دوره خود را بهتر ارائه دهید. این مرحله همچنین به شما کمک می کند بفهمید برای ایجاد دوره خود در کدام ابزارها باید سرمایه گذاری کنید، که ما را به مرحله بعدی می رساند.

برگزاری دوره آنلاین

مرحله 5: در تجهیزات ضبط سرمایه گذاری کنید.

اگر از آموزش های ویدیویی برای برگزاری دوره آنلاین خود استفاده می کنید، به یک نرم افزار ضبط خوب نیاز دارید که به شما امکان می دهد نمای صفحه خود را ضبط کنید، و ممکن است یکی از این برنامه ها را بخواهید که ضبط فیلم از خود را هنگام صحبت راحت کند. یا اگر آموزش های ویدئویی را در مورد موضوعی که مبتنی بر رایانه نیست ، مانند نحوه ساختن چیزی یا دوختن چیزی ، تهیه خواهید کرد، یا برای عکاسی فیلم خود به دوربین نیاز دارید یا باید در مورد نحوه استفاده از آن تحقیق کنید. تلفن هوشمند شما برای فیلمبرداری باید کیفیت بالایی داشته باشد.

مهم نیست که چگونه فیلم خود را ضبط می کنید، باید آن را ویرایش کنید، بنابراین در نرم افزار ویرایش ویدیو جستجو و سرمایه گذاری کنید. توجه داشته باشید که برخی از انواع نرم افزارهای ضبط صفحه نیز دارای یک مولفه ویرایش هستند، بنابراین اگر در حال انجام آموزش های مشاهده صفحه هستید، احتمالاً می توانید یک محصول برای ضبط و ویرایش پیدا کنید.

اگر از عناصر تعاملی استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که ابزارها و نرم افزارهای مناسب را برای فعال کردن آنها پیدا کرده اید. برای وبینارها یا تماس های ویدئویی، به نرم افزار کنفرانس وب مانند GotoMeeting مراجعه کنید. برای آزمون ها، افزونه های وردپرس مانند Quiz Maker و Quiz و Survey Master می توانند این کار را انجام دهند. یا اگر در وردپرس نیستید، Typeform  یا Google Forms می تواند برای شما مفید باشد.

داشتن ابزار مناسب برای ایجاد یک محصول با کیفیت بالا مهم است، اما اگر همه این ها گران به نظر می رسد، زیاد نگران نباشید. در بیشتر موارد ، شما باید بتوانید با محصولات ارزان قیمت کنار بیایید و حتی ممکن است برای بیشتر مواردی که نیاز دارید محصولات رایگان پیدا کنید.

مرحله 6: مراحل ایجاد دوره را به چند مرحله تقسیم کنید.

برگزاری دوره آنلاین یک کار بزرگ است. برای رفتن از یک ایده کلی به یک محصول نهایی، با تقسیم آن در یک سری مراحل خاص شروع کنید.

یک طرح کلی برای دوره خود ایجاد کنید تا بتوانید آنچه را که می خواهید پوشش دهید، ارائه دهید. برای هر بخش، انواع محتوایی را که باید ایجاد کنید وارد کنید. از این به عنوان یک نقطه شروع برای ایجاد یک جدول زمانی برای انجام کار استفاده کنید. برای هر مرحله زمان های مشخصی (ددلاین) به خود اختصاص دهید.

برای هر بخش از دوره خود، یک رئوس مطالب برای خود این بخش ایجاد کنید. سپس کار ایجاد محتوای آن بخش را به مراحل خاص تقسیم کنید. و به خود وقت کافی برای تحقیق اختصاص دهید. حتی اگر موضوعی را که تدریس می کنید می دانید، با این وجود هنوز چیزهای زیادی دارید که می توانید در مورد آن یاد بگیرید. و اگر در برگزاری دوره های آنلاین تازه کار هستید، قطعاً چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد چگونگی انجام این کار خوب دارید!

با تهیه یک برنامه و ساختار برای دوره آنلاین خود، شما آماده اید که وارد کار ساختن دوره خود شوید.

مرحله 7: دوره آنلاین خود را ایجاد کنید.

اکنون همه مطالب را ایجاد کنید و شروع به وارد کردن آن به قالب نهایی دوره خود کنید. فیلم های خود را ضبط و ویرایش کنید. متن خود را بنویسید. آزمون ها را ایجاد کنید.

این مرحله به زمان و کار زیادی نیاز دارد تا به خوبی انجام شود.

دوره های خود را ایجاد کنید

مرحله 8: بررسی و بهبود

قبل از راه اندازی و برگزاری دوره آنلاین و کسب و کار اینترنتی خود، مطمئن شوید که همه چیز درست است. برای تمام قسمت های نوشتاری محتوای خود، آن را حداقل دو بار تصحیح کنید و بررسی کنید آیا ارزش استخدام یک ویرایشگر حرفه ای را دارد تا جلوه ای اضافی به آن ببخشد.

برای ویدیوهای خود، مطمئن شوید که آنها به خوبی ویرایش شده اند. نرم افزار ویدئویی که انتخاب کرده اید باید به شما امکان دهد قسمت ها را برش دهید و در صورت لزوم قطعات ویدیو را به اطراف برسانید تا درست شود. تمام ویدیوهایی که ایجاد کرده اید را تماشا کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات واضح است، از نظر بصری خوب هستند و صدا به خوبی کار می کند.

قبل از حرکت به مراحل آخر، بازخورد را جمع آوری کرده و هرگونه به روزرسانی مورد نیاز را انجام دهید.

مرحله 9: دوره آنلاین خود را راه اندازی کنید.

در این مرحله چند گزینه مختلف دارید. می توانید دوره خود را در یک پلتفرم یادگیری آنلاین مانند Udemy یا Lynda لیست کنید. این به معنای این است که شما برای فروش دوره خود نیازی به ساختن وب سایت ندارید و یافتن آن برای مشتری های بالقوه آسان تر است، زیرا Udemy و Lynda نام خود را فراتر از آنچه خالق دوره مبتدی می داند، دارند.

اما نکته منفی این است که به شما کمک نمی کند برند خود را بسازید. اگر می خواهید دوره آنلاین شما شروع ایجاد یک تجارت بزرگتر مبتنی بر اطلاعات باشد، یا اگر می خواهید از آن برای کمک در فروش محصولات یا خدمات دیگر خود استفاده کنید، بهتر است دوره خود را از طریق راه اندازی وب سایت خود راه اندازی کنید.

برای مطالعه در مورد ایجاد برند و راه اندازی کسب و کار خود مقاله اهمیت برندسازی و ضرورت ساخت برند را از دست ندهید.

خوشبختانه ساخت یک وب سایت تقریباً مثل گذشته سخت نیست. شما می توانید از یک وب سایت ساز ساده یا سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید، که روند کلی را نسبتاً کاربرپسند می کند. با وردپرس می توانید از بین چندین افزونه سیستم مدیریت یادگیری (LMS) انتخاب کنید که ایجاد و فروش دوره شما را آسان تر می کند. برخی شامل هزینه می شوند، اما تعدادی رایگان هستند. اگر نمی دانید LMS چیست، در مقاله ای جداگانه آن را به طور کامل توضیح داده ایم. یا می توانید به سیستم عامل های دوره آنلاین که با هر نوع وب سایتی مانند Podia یا Thinkific کار می کنند، نگاه کنید.

دوره آنلاین خود را برگزار کنید

مرحله 10: دوره آنلاین خود را ارتقا دهید.

این مرحله آخر هر محصول اطلاعاتی است که ایجاد می کنید. وقتی وقت می گذارید و یک محصول اطلاعاتی با کیفیت بالا را کنار هم قرار می دهید، باید حداقل زمان قابل مقایسه ای برای ارائه آن در مقابل مردم بگذارید و آن چه فایده ای دارد؟

اگر فراتر از این دوره یک کسب و کار مبتنی بر اطلاعات ایجاد می کنید، تبلیغات خود را در طرح بازاریابی کسب و کار بزرگتر خود انجام دهید. آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای هدایت ترافیک مربوط به سایت خود از بازاریابی محتوا استفاده کنید. روی ساخت یک لیست ایمیل کار کنید تا بتوانید از طریق ایمیل بازاریابی کنید. و بررسی کنید که آیا ارزش دارد از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو یا سایت های رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا دامنه آن را گسترش دهید. اگر نام تجاری شما از قبل مخاطب ندارد ، تبلیغات پولی موثرترین راه برای شروع دسترسی به افراد خواهد بود.

با دوره آنلاین خود شروع کنید.

اگر دوره آنلاین شما مشکلی را حل می کند که مخاطبان شما شامل آن می شوند و هیچ دوره دیگری را نیز پوشش نمی دهد، پس احتمالاً جذابیت واقعی شما را به دست می آورد و افراد را به سمت تجارت شما سوق می دهد. برگزاری دوره آنلاین به شما کمک می کند تا برند خود را بسازید. و اگر دوره شما به وعده های خود عمل کند، دانش آموزان شروع به صحبت می کنند و دانشجویان بیشتری را به راه خود هدایت می کنند. با گذشت زمان، تجارت و سود شما رشد خواهد کرد.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه