Retry
لوگو در برندسازی

نقش لوگو در برندسازی و طراحی المان‌های بصری بر شخصیت‌سازی برای یک برند و محصول از اهمیت بسیاری در دنیای کسب و کار امروز برخوردار است. به صورت فطری، بشر زیبایی را تحسین می‌کند. این فرآیند در طبیعت نیز مورد توجه است. زیبایی و کارامدی دو عنصر مهم برای حفظ بقاست. در دنیای امروزی نیز همین روند ادامه دارد. چه در زندگی شخصی و چه در کسب و کار و تجارت. ظاهر فیزیکی و نوع نمایش هر کالا یا محصولی مهم است. اگر بهترین کیفیت یا بیشترین کاربردها را برای یک محصول در نظر بگیرید اما در مورد برندسازی، بسته بندی یا ظاهر آن توجه کافی نکنید، احتمال شکست آن خدمت یا محصول بسیار زیاد است. کاربران یا مشتریان احتمالی شما اولین چیزی که از محصول می‌بینند، شکل ظاهری یا نقش گرافیکی معرف آن است. بنابراین در صورتی که از طرح‌های بی کیفیت و رنگ‌های زننده استفاده کنید، محصول خود را در انتهای صف احتمال خرید توسط مشتریان قرار خواهید داد.

لوگو یکی از کلیدی ترین عناصر در شناسنامه کسب و کارها است. قدرت این اِلِمان به اندازه ای است که گاهی به تنهایی می تواند یک برند را در ذهن مخاطب حک کرده یا حال  و هوا و اهداف یک برند جدید را در چند ثانیه به مخاطب منتقل کند.  اما در کنار طراحی لوگو، مفهوم برندسازی نیز مطرح است. اکثر افراد تصور می کنند که دو اصطلاح طراحی لوگو و برندسازی یک معنی واحد دارند. اگر با نگاهی دقیق تر به این دو مفهوم نگاه کنیم، می بینیم که برندینگ و طراحی لوگو دو مبحث کاملاً متفاوت هستند و در واقع طراحی لوگو بخشی کوچک، اما بسیار مهم از فرآیند برندینگ است. اگر مایلید با این مفاهیم بیشتر آشنا شده و اهمیت لوگو در برندسازی را بهتر درک کنید، تا انتهای این مطلب از ژاکت همراه ما باشید.

لوگو در برندسازی

لوگو و رنگ بندی ها

 

لوگو در برندسازی و طراحی گرافیکی که موضوع بحث ماست نیز برای جلب مشتریان در الویت قرار دارد. حتی پیش از آنکه مشتری بخواهد در مورد مزیت‌ها و کارایی بداند، ظاهر و جذابیت چشم نواز می‌تواند در سریع‌ترین زمان، رضایتی عمومی برای وقت گذاشتن، بررسی محصول و افزایش احتمال خرید را ایجاد کند.  طراحی عالی لوگو در برندسازی عنصر کلید‌ی‌ای است که نخستین اثر را بر مشتری می‌گذارد. طراحی انجام گرفته باید بتواند در اولین برخورد نگاه مشتری را به سمت کالا یا خدمت بچرخاند. کنجکاوی او را بر انگیزد تا کاربر را برای دریافت اطلاعات بیشتر ترغیب نماید. برای بررسی نقش طراحی گرافیکی و اثر لوگو در برندسازی ابتدا چند مطلب اساسی را تعریف کنیم:

نمانام یا برند چیست؟

طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا مارک، برند یا نمانام، (به انگلیسی: Brand) یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده‌ی خدمات یا فروشنده‌ی محصولی خاص باشد که به وسیله‌ی آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.
برند مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌ است. تداعی معانی، پیوند دادن تصاویر و نشانه‌ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد شد. برند، همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند. برند شامل همه احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است و برداشت افراد از یک نام است (منبع: ویکی‌پدیا).

به صورت بسیار ساده تر این‌طور می‌توان گفت که برند در واقع یک اندیشه است که شامل تعهد و یک قول است که تولید کننده یا خدمات دهنده در ذهن مشتری ایجاد می‌کند. مشتری یا افراد دیگری که در مورد خدمات یا محصولات شما اطلاع دارند با یادآوری یا دیدن برند، خصوصیات، عملکرد‌ها و کارنامه کاری کسب و کار شما را به یاد می‌آورند. بنابراین میزان پایبندی به تعهدات و عمل به قول‌هایی که به مشتریان می‌دهید، میزان وفاداری و توصیه به استفاده از کالا ها یا محصولات شما توسط مشتریان به دیگران را تعیین خواهد کرد.

نشان واره یا لوگو چیست؟

لوگو در واقع بیانگر هویت یک شرکت، خدمت یا محصول است. لوگو در برندسازی حاوی افق، دیدگاه و ماموریت یک مجموعه از افراد است که اندیشه آن‌ها در قالب خدمات و محصولات یک شرکت به مشتریان ارایه می‌گردد. نقش طراحی لوگو در برندسازی یکتا و منحصر به فرد است. بنابراین در صورت ثبت به عنوان یک عنصر قانونی، صرفا برای یک محدوده خاص از خدمات یا محصول یک شرکت قابل استفاده است. به همین دلیل طبق قوانین بالادستی تجارت مورد حمایت قانون گذار است. تا از مالک آن چه به صورت حقیقی و حقوقی حمایت کند. طراحی یک لوگو هر چقدر نوین و خلاقانه‌ باشد، خریدار را بیشتر به خود جذب می‌کند. یک لوگو خوب وسیله‌ی انتقال ارزش‌های یک شرکت نیز هست و  قادر است به امری مانا و جاودان برای شرکت و یا یک کالا تبدیل شود. نمونه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد، تا آنجا که برخی از برند‌ها به جای نام آن کالا استفاده می‌شوند، چون در ابتدا با آن برند شناخته شده‌اند. در صنعت تولید مواد بهداشتی می‌توان به ریکا برای مایع ظرفشویی یا تاید برای پودر لباسشویی اشاره کرد. 

تفاوت طراحی لوگو و برندسازی در چیست؟

حالا که با هر یک از مفاهیم لوگو و برند کاملاً آشنا شدیم، باید ببینیم تفاوت این دو در چیست؟ اساسی ترین تفاوت لوگو و برندسازی، به نوع فرآیند آنها بر می گردد. طراحی لوگو شامل اقدامات لازم برای طراحی یک لوگو می شود و تمام تمرکز آن بر طراحی یک اِلِمان بصری به عنوان نشان برند است. اما برندسازی شامل اقداماتی برای ساخت و معرفی یک برند است. به طور دقیق تر باید بگوییم که برندسازی یک استراتژی است که توسط خود برند طراحی می شود تا بتواند خود را به مردم بشناساند و توجه و اعتماد آنها را جلب کند. مهم ترین عناصری که در استراتژی برندینگ مشخص می شوند، عبارتند از:

  • تعریف اهداف، ارزش ها، وعده ها و … برند
  • مشخص کردن هویت برند که شامل نام، حال و هوا و هویت بصری برند است (لوگو نیز بخشی از هویت بصری است)
  • تعیین استراتژی های لازم برای تبلیغات؛ مثل راه های ارتباطی با مردم یا بودجه مد نظر برای تبلیغات
  • تعیین اسپانسرهای احتمالی
  • طراحی محصولات
  • مشخص کردن سبک مدیریت
  • تعیین نوع خدمات مشتری
  • تعیین استراتژی قیمت گذاری

بنابراین طراحی لوگو، یکی از مراحل طراحی هویت بصری برند است که خود طراحی هویت بصری نیز یکی از مراحل برندسازی محسوب می شود. در یک کلام می توان گفت خروجی طراحی لوگو، فقط یک طرح گرافیکی بصری است. اما خروجی برندینگ، استراتژی ها و راهکارهایی برای رشد برند است. پیشنهاد می کنیم با نحوه طراحی لوگو برای سایت وردپرسی آشنا شوید.

ایده در برندسازی

 

اهمیت لوگو در برندسازی

تا این جای کار با هر یک از مفاهیم برند و لوگو آشنا شدید و تفاوت آنها را نیز به خوبی درک کردید. اما بیایید به سراغ اصل مطلب، یعنی اهمیت لوگو در برندسازی برویم. همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، طراحی لوگو فقط یک قطعه کوچک از پازل برندسازی است. اما این بدان معنی نیست که این قطعه کوچک نیاز به توجه و هزینه آن چنانی ندارد! بلکه این مرحله را می توان یکی از مهم ترین مراحل برندینگ دانست که اگر به درستی انجام نشود، می تواند به راحتی کار مراحل دیگر را هم خراب کند.

اما بیایید اهمیت لوگو در برندسازی را با نگاهی ریزبینانه تر بررسی کنیم. در ادامه 6 مورد از دلایل اهمیت لوگو در برندینگ را مرور می کنیم.

1/ لوگو؛ کلید شناسایی یک برند توسط مخاطبان

لوگو تقریباً در همه نقاط تماس با مخاطبان استفاده می شود؛ از وب سایت و تبلیغات گرفته تا بروشورها و لباس فرم کارمندان و … . در واقع تقریباً هر جا که نام برند وجود دارد، لوگو هم به چشم می خورد و می تواند در چند ثاینه برند را به مخاطب معرفی کند. بنابراین لوگو کلید شناخت یک برند توسط مخاطبان به شمار می رود.

2/ راهی برای برندسازی در پلفترم های مختلف

لوگو یک اِلِمان بصری است که اگر درست طراحی شود، در همه اندازه ها و در هر پلتفرمی به یک اندازه کارآمد و مؤثر خواهد بود. از طرفی در دنیای دیجیتالی امروز، کسب و کارها باید جایگاه خود را در بسترهای مختلفی مثل وبلاگ سایت، شبکه های اجتماعی، بروشورهای دیجیتالی یا کاغذی و … پررنگ کنند. اینجاست که اگر یک لوگوی چند منظوره و ریسپانسیو برای این کسب و کار طراحی شده باشد، کار برندسازی آن بسیار راحت تر می شود.

لوگوهای birdland

3/ بخشی کلیدی از هویت برند

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، لوگو بخشی از هویت بصری است و هویت بصری نیز بعد بصری هویت برند است. از طرفی طراحان لوگو در فرآیند خلق یک لوگوی جدید، باید ارزش ها و اهداف برند را هم مد نظر قرار دهند تا لوگوی طراحی شده بتواند پیام مناسب برند را به مخاطبان منتقل کند. بنابراین یکی از دلایل اهمیت لوگو در برندسازی این است که می تواند پیام های اصلی یک برند را در چند لحظه به مخاطب انتقال دهد.

4/ ارائه تصویری حرفه ای از برند

اگر نگاهی به برندهای محبوب دنیا بیاندازید، به این نتیجه می رسید که همه برندهای ماندگار، توانسته اند تصویری حرفه ای از خود ارائه دهند. از طرفی یکی از روش های ارائه این تصویر حرفه ای، داشتن یک لوگوی قدرتمند است. پس اگر طراحی لوگو را به یک متخصص بسپارید و یک لوگوی تخصصی و فکرشده از او تحویل بگیرید، بخش بزرگی از این تصویر حرفه ای را ساخته اید.

5/ تمایز برند از سایر رقبا

حتی اگر در شروع راه برندینگ باشید، قطعاً می دانید که قرار است وارد چه میدان رقابت بزرگی شوید. اما اصلاً نگران نباشید! چرا که ترفندهای مختلفی را برای عقب نماندن از رقبا پیش روی خود دارید. یکی از طلایی ترین این ترفندها نیز داشتن یک لوگوی خوب است. ترکیبی چشم نواز و حرف ای از رنگ ها، اشکال، تایپوگرافی ها و … می تواند برند شما را از رقبا متمایز کند.

6/ برقراری ارتباطی احساسی و وفاداری به برند

وقتی مخاطبان لوگوی شما را می بینند، می توانند فوراً برند شما را به یادآورند و با آن ارتباط برقرار کنند. بنابراین لوگو تبدیل به یک نقطه تماس پررنگ می شود که احساس مخاطب نسبت به برند آن لوگو را زنده می کند. حالا اگر این احساس مثبت باشد، باعث ایجاد یک حس خوب برای مشتری می شود و هر آنچه که مخاطب از برند می داند را برای او تداعی می کند. به عبارتی دیگر اگر مخاطب احساس یا تجربه خوبی از یک برند داشته باشد، با دیدن لوگوی آن برند، همه آن احساسات خوب دوباره زنده می شوند.

جالب است بدانید که برند شناخته شده “Gap” در سال 2010 لوگوی خود را تغییر داد. اما مشتریان از این لوگوی جدید راضی نبودند؛ چرا که معتقد بودند که این لوگوی جدید نمی تواند احساسات و تجربیات خوب آنها از از برند Gap را تداعی کنند. به همین خاطر هم این برند تصمیم گرفت مجدداً به لوگوی قبلی خود بازگردد!

چه لوگویی می تواند به برندسازی کمک کند؟

اما حالا که اهمیت لوگو در برندسازی را می دانیم، این سؤال مطرح می شود که آیا هر لوگویی می تواند به برندسازی کمک کند؟ یا دقیقاً چه لوگویی می تواند فرایند برندسازی را تقویت و تسریع کند؟ پاسخ سؤال اول خیر است! لوگویی که فکر شده طراحی نشده باشد و برای مخاطبان جذاب نباشد، نه تنها به برندسازی کمک نمی کند؛ بلکه می تواند به ذهنیت کاربران از این برند لطمه بزند. پس چاره کار چیست؟

بهترین کار برای اطمینان از این که لوگوی طراحی شده می تواند وظیفه خود را به خوبی به انجام برساند، بررسی لوگوهای برندهای شناخته شده است. به همین منظور ما این کار را انجام داده ایم و به 5 ویژگی مشترک بین این برندها رسیدیم. پس 5 اصلی که در ادامه می بینید، باید در طراحی لوگو مد نظر قرار داده شوند تا لوگوی جدید را به یک شتاب دهنده رشد کسب و کار تبدیل کنند.

1/ سادگی

هیچ گاه فراموش نکنید که هدف نهایی  لوگو این است که بتواند برند را در چند ثانیه به مخاطبی که پیش از این با برند آشنا نبوده، معرفی کند. اما طبیعتاً لوگوهای پیچیده و شلوغ فقط مخاطب را سردرگم خواهند کرد. بنابراین هرگز از اصل سادگی در طراحی لوگوی جدید غافل نشوید.

به لوگوی استارباکس نگاه کنید! این لوگو در سرتاسر دنیا شناخته شده است. یک لوگوی ساده و متقارن که چنان درذهن مخاطبان نقش بسته که مزه قهوه های استارباکس را برای طرفدار خود تداعی می کند.

لوگوی استارباکس

2/ به یادماندنی بودن

یک لوگو قرار است برای همیشه در ذهن مخاطب حک شود. پس اصل به یادماندنی بودن لوگو نیز یکی از ضروریات طراحی لوگو محسوب می شود. استفاده از اشکال ساده و قابل فهم و مرتبط با کسب و کار می توانند دست به دست هم بدهند تا لوگو را برای مخاطبان به یادماندنی کنند. مثل لوگوی آئودی که در ذهن مخاطبان نقش بسته است.

لوگوی آئودی

3/ محدود نبود به زمان

همانطور که می دانید در هر دوره زمانی سبکی خاص در دنیای گرافیک ترند یا مُد می شود. از طرفی بعضی از نمادها نیز در یک بازه زمانی خاص معنا دارند و بعد از چند سال برای مخاطبان جدید بی معنی خواهند بود. پس در طراحی یک لوگوی ماندگار، نباید به سراغ گرافیک ها یا نمادهایی بروید که محدود به زمان فعلی هستند. به این فکر کنید که این لوگو در 10 سال آینده چطور به نظر می رسد؟

لوگوی مترو و راه های زیرزمینی لندن بیش از 100 سال قدمت دارد و هنوز هم همان کارایی 100 سال پیش را دارد!

لوگوی مترو لندن

4/ ریسپانسیو بودن برای همه ابعاد

در قسمت بالاتر که به اهمیت لوگو در برندسازی پرداختیم، اشاره کردیم که لوگوی یک برند قرار است در اندازه ها و حتی رنگ های متنوع استفاده شود. بنابراین در طراحی لوگو باید به سراغ طرح هایی بروید که برای همه ابعاد و در رنگ های مختلف ریسپانسیو باشد. به عنوان مثال اگر لوگویی بر رنگ های خود متکی باشد، وقتی به صورت سیاه و سفید استفاده می شود، عملاً کارایی خود را از دست می دهد. همینطور لوگوهایی که شلوغ و پر از جزئیات هستند هم اگر در ابعاد کوچک تر استفاده شوند، به طرحی به هم ریخته و نامفهوم تبدیل می شوند.

پس لوگویی می تواند واقعاً به برندسازی کمک کند که در همه رنگ ها و در همه اندازه ها (از بیلبورد اتوبان گرفته تا کارت ویزیت جیبی) کاملاً واضح و جذاب باشد. مثل لوگوی معروف پوما که که این ویژگی ها را در دل خود گنجانده است.

لوگو پوما

5/ تداعی کننده حال وهوای برند

وقتی یک مخاطب یک لوگو را برای اولین بار می بینید، باید بتواند حدس بزند که این برند چه حال و هوایی دارد. این حال و هوا به رنگ ها، طرح ها و به ویژه فونت هایی بستگی دارد که در لوگو استفاده می شوند. مثل لوگوی زیر که حتی اگر کلمه “Toys” در آن وجود نداشت، باز هم می توانستیم حدس بزنیم که این لوگو متعلق به یک برند شاد و سرگرم کننده است.

لوگوی اسباب بازی

ویژگی‌های ظاهری و رنگ لوگو

طراحی یک لوگو در برندسازی که هم زیبا و هم کارآمد باشد،  اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد و بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری کسب و کار شما است. لوگو می‌تواند شامل ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه‌ی یک برند است. بنابراین لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما دارای خصوصیت‌های معینی است. به همین دلیل است در زمان طراحی لوگو باید نکات مهمی را رعایت کرد. تهیه یک لوگو با در نظر گرفتن اصول فنی، اثرگذاری آن را تضمین و موقعیت مناسبی را در ذهن کاربران و مشتریان ایجاد می‌نماید.

در  طراحی موفق لوگو باید به پرسش‌های زیر به دقت پاسخ کامل و با دلایل روشنی ارایه کنید:

  1. توصیف شما از محصول یا خدمتی که شرکت ارایه می‌کند چیست؟
  2. هدف‌های بلند مدت شرکت چیست؟
  3. چه مزیت‌هایی نسبت به رقبای کاری خود دارید؟
  4. مشتریان و کاربران خدمات یا کالاهای تولیدی شرکت چه افرادی هستند؟
  5. رنگ سازمانی یا برند شرکت چیست؟
  6. از لوگو در چه موادی می‌خواهید استفاده کنید؟
  7. چه ارزش‌هایی از مشتری‌مداری و آینده‌نگری را می‌خواهید به مشتری القا کنید؟
  8. می‌خواهید مشتری با دیدن لوگوی شرکت چه حسی پیدا کند؟

ویژگی‌های یک طراحی لوگو مرغوب و استاندارد

 

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی باشد، حال که هدف‌های خود را روشن کردید و دلایلی راضی کننده برای داشتن یک لوگو در برندسازی یافته‌اید باید به نکات زیر نیز توجه نمایید:

  1. ارتباط: یک طراحی لوگو در برندسازی موفق، باید بتواند در کمترین زمان بیشترین ارزش‌های مورد نظر شما را به کاربر یا بیننده محصول یا وبسایت انتقال دهد. ایجاد یک ارتباط دو سویه میان برند و کاربر ، مهم‌ترین دلیل ایجاد یک لوگو است.
  2. اعتبار: یک لوگو باید به نحوی ارزش‌های یک برند را منتقل کند که کاربر یا بیننده از دیدن آن  یا استفاده از محصول مرتبط با آن لوگو یا برند احساس ارزشمندی کند. اعتباری که برای یک لوگو که ایجاد می‌کنید آینده شغلی و بقای شرکت را تضمین می‌کنید.
  3. تداوم: یک لوگو با طراحی کارامد باید بتواند در گذر زمان همراه با کسب و کار تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با رونمایی از طرح‌ها و مدل‌های مختلف در طول زمان از دست ندهد. نمونه موفق طراحی لوگو در برندسازی شرکت بنز پس از یکصد و سی سال همچنان پویا و با ارزش به نظر می‌رسد.
  4. تنوع کاربرد: یک لوگو باید بتواند به صورت‌های سیاه و سفید و  همچنین تمام رنگی قابلیت چاپ داشته باشد و در سایزهای مختلف از یک جاسوویچی تبلیغاتی تا بیلبورد در بزرگراه مورد استفاده قرار بگیرد. بدون اینکه تغییری در ظاهر و مفهوم لوگو اتفاق بیافتد. همچنین برای استفاده در فضای مجازی مناسب باشد.
  5. مالکیت: از نظر حقوقی باید بتواند با ثبت صحیح و قانونی از منافع مالک خود در مقابل جعل کنندگان و سو استفاده کنندگان حفاظت کند.

روانشناسی رنگ‌ها و طرح‌ها

فرض کنید برای فروش موتورسیکت‌های با حجم موتور بالا که احتمالا مشتریان آن مردان با هیکل‌های بزرگ و عضلانی هستند استفاده از رنگ صورتی برای پس‌زمینه چنین کالایی به نسبت خشنی که معیار برای قدرت‌نمایی است فروش خوبی برای آن شرکت به همراه ندارد. اخیرا هماهنگی رنگ‌ها و انطباق رنگ برند با ارزش‌های یک شرکت، محصولات و عملکرد آن بیشتر مورد توجه صاحب نظران بازاریابی و تبلیغات قرار گرفته است. استفاده مناسب توام با دقت در معیارهای مخاطب و مفهومی که یک رنگ باید منتقل کند یکی از عوامل اساسی بالا بردن نرخ تبدیل وبسایت‌ها است. انتخاب “بهترین” رنگ برای نرخ تبدیل در وبسایت‌ها به موضوع بسیار محبوبی برای تصمیم گیرندگان برندها و مشاوران تبلیغاتی و برندسازی آن‌ها بدل گشته است.

نکات مهم در انتخاب رنگ برای سایت را مطالعه کنید.
بحث رنگ‌ها یک علم در بخش تبلیغات و بازاریابی است بنابراین توضیح بیشتر در مورد آن از حوصله این بحث خارج است. لذا برای آگاهی بیشتر لازم است در این زمینه به مطالعه‌ی جدی روی آورید یا با یک مشاور تبلیغاتی حرفه‌ای مشورت کنید. دو توصیه زیر را بهتر است در نظر بگیرید:

نخست: استفاده از رنگ‌های تکراری با سایر رقبا برای شروع کار کمک‌کننده نیست. سعی کنید با انتخاب رنگ‌های متمایز کاملا به چشم بیایید.
دوم: براساس قانون روان‌شناسی تحت عنوان اثر جداسازی (the Isolation Effect)، احتمال یادآوری لوگویی که  از نظر شکلی و رنگ‌آمیزی متفاوت با دیگران است نسبت به طرح‌های پیچیده و رنگارنگ بیشتر است. بنابراین سادگی  در عین خلاقیت را در طراحی را در نظر داشته باشید.

آشنایی با فرایند تهیه  لوگوی ژاکت می‌تواند الگوی خوبی در زمینه‌ی نقش طراحی لوگو در برندسازی باشد.

خودمان طراحی کنیم یا به افراد حرفه‌ای بسپاریم؟

هرکسی را بهر کاری ساختند. تجربه و تخصص در هر کاری مهم‌ترین بخش از بقای یک فرایند و کسب و کار را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر در ابتدای راه هستید طبیعتا هزینه کردن برای داشتن یک مشاوره تبلیغاتی حرفه‌ای چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اما در عین حال منابع مکتوب بسیاری برای یادگیری اصول اولیه طراحی لوگو وجود دارند که می‌توانند برای شروع بسیار یاری دهنده باشند. در طی زمان اگر فعالیت کاری شما به سمت رشد رفت، حضور و مشاوره با یک متخصص تبلیغات برای طراحی لوگو در برندسازی شما را در موقعیت حرفه‌ای‌تری نسبت به رقبایتان قرار می‌دهد. ‌

در پایان

لوگو یک عنصر گرافیکی است که به عنوان نماد برند به کار گرفته می شود. این در حالی است که یک برند، مجموعه ای از ابعاد مختلف ملموس و ناملموس است. در واقع پشت هر لوگویی باید یک برند واقعی باشد تا به آن لوگو جان ببخشد. اما تکنیک طلایی در برندسازی، تلفیق استراتژی های فکر شده با یک لوگوی جذاب و چشم نواز است. این تکنیک مثل سرمایه گذاری بلند مدت است که به مرور زمان یک برند نوپا را به یک برند محبوب و شناخته شده تبدیل می کند.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *