چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم؟ 5 قدم تا فروشنده شدن در دیجی کالا

ایده کسب و کار

9 دقیقه زمان مطالعه

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده است، در حال حاضر بزرگ ترین مرکز فروش آنلاین ایران محسوب می شود. وسعت فعالیت این فروشگاه به اندازه ای است که توانسته 85 درصد از کل فروش آنلاین کشور را به تنهایی از آن خود کند. دیجی کالا به عنوان واسطه ای بین فروشنده و خریدار، طیف وسیعی از محصولات را از کالاهای دیجیتالی گرفته تا پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و … پوشش داده است. بنابراین هر فروشنده جزء یا کلی می تواند اقدام به ثبت نام در دیجی کالا کرده و از این پلتفرم به عنوان درگاه فروش محصولات خود استفاده کند. اگر شما نیز مایل به همکاری با دیجی کالا هستید و این سؤال را دارید که چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم، تا انتهای این مطلب با ژاکت همراه ما باشید.

چگونه می توانم در دیجیکالا فروشنده شوم؟

دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران این امکان را فراهم کرده است تا افراد مختلف بتوانند در این سایت محصولات خودشان را بفروشند. فرقی نمی کند تولید کننده باشید یا وارد کننده، عرضه کننده باشید یا واسط فروش کالا، در هر حالت این فرصت را دارید تا در دیجی کالا فروشنده شوید و درامد جذابی داشته باشید. کافی است طبق این اموزش ژاکت مراحل ثبت نام خود را طی کنید و فروشنده دیجی کالا شوید.

در دیجی کالا دو نوع فروشنده وجود دارد

  • فروشنده حقیقی
  • فروشنده حقوقی

نکات مهم برای فروشنده شدن در دیجی کالا

اگر به طور جدی قصد همکاری با دیجی کالا را دارید و میخواهید بدانید چگونه فروشنده دیجی کالا شویم، پیش از این که به این بپردازیم که چگونه در دیجی کالا فروشنده شوید، باید نکات مهمی را پیرامون این همکاری بدانید تا با دیدی روشن تر این مسیر را شروع کنید. به همین منظور در این قسمت به 6 مورد از نکاتی که باید در این پروسه مد نظر قرار دهید، اشاره می کنیم:

1- عضویت در مجموعه ای با بازدید بسیار بالا

همانطور که ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، دیجی کالا مخاطبان بسیار زیادی دارد؛ به طوری که روزانه بیش از 4 میلیون بازدید از این سایت انجام می گیرد. در واقع می توان گفت دسترسی به ویترینی با این تعداد مخاطب، فرصتی بی نظیر است. بنابراین واضح است که برجسته ترین امتیاز همکاری با دیجی کالا، نمایش محصولات به جامعه بسیار وسیعی از مخاطبان است. چراکه علاوه بر این که می توانید محصولات خود را از این طریق به مشتریان بالقوه خود معرفی کنید، طبیعتاً درصد احتمال فروش محصولات نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

2- ارسال محصول به مشتری توسط دیجی کالا

بعد از این که به جمع فروشندگان دیجی کالا بپیوندید، باید محصولات خود را به انبار دیجی کالا ارسال کنید. پس از آن، ارسال هر محصول به هر یک از شهرهای ایران به عهده دیجی کالاست. بنابراین ارسال محصولات، فقط یک بار و آن هم به مقصد انبار دیجی کالا از مسئولیت های شماست.

3- عضویت بدون پرداخت هزینه

از جالب توجه ترین امتیازات همکاری با دیجی کالا، رایگان بودن عضویت در این فروشگاه است. به طوری که تا به مرحله فروش نرسید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. بنابراین این یک فرصت طلایی است که بدون پرداخت هزینه، محصولات خود را در یک فروش اینترنتی قرار دهید.

4- کار در محیطی ساده و روان

اگر آشنایی چندانی با محیط‌ های دیجیتالی ندارید، برای کار با دیجی کالا جای نگرانی نیست! چرا که این فروشگاه یک محیط کاربری بسیار راحت و روان را در اختیارتان قرار می دهد که در کار با آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.

5- عبور از قوانین سخت گیرانه

از آنجایی که دیجی کالا مجمعی برای گردهمایی تعداد بسیار زیادی از فروشندگان است، طبیعتاً قوانین سفت و سختی هم برای این همکاری تدوین کرده است. به عنوان مثال ابتدای همکاری خود تا مدت 4 هفته نهایتاً می توانید 10 سفارش در روز ثبت کنید. البته پس از این دوره، این محدودیت برداشته شده و قوانین جدید به صورت سیستمی تعیین می شود.

همچنین همانطور که دیجی کالا در قوانین خود ذکر کرده، فروشندگان باید دستگاه پرینتر لیبل زن، لیبل نارنجی رنگ و ریبون رزین داشته باشند. چرا که فروشنده باید پیش از ارسال محصولات خود به دیجی کالا، مشخصات هر یک از محصولات را توسط لیبل مخصوص، روی آنها درج کند.

6- اختصاص درصد نسبتاً زیادی از درآمد به دیجی کالا

همانطور که می دانید، دیجی کالا در ازای نمایش و فروش محصولات شما به مشتریان، درصدی از سود فروش شما را دریافت می کند. این درصد برای محصولات گوناگون ممکن است تعرفه متفاوتی داشته باشد. اما در مجموع درصد سود متعلق به دیجی کالا نسبتاً بالاست. همچنین 9 درصد از مالیات بر ارزش افزوده که برای هر محصول خود از مشتری دریافت می کنید، به دیجی کالا تعلق خواهد گرفت.

علاوه بر این، بازه های زمانی تسویه حساب دیجی کالا با فروشندگان نیز نسبتاً طولانی است. به این ترتیب که در اولین فروش ها، سود خود را حدود دو ماه بعد دریافت خواهید کرد. البته با گذشت زمان نیز این بازه زمانی کاهش پیدا کرده و به یک ماه می رسد.

فروشنده های جدید تا ۴ هفته محدودیت دریافت سفارش خواهند داشت تا ۱۰ سفارش در روز. بعد از ۴ هفته محدودیت حجم سفارش به صورت سیستمی محاسبه خواهد شد.

منبع: +

مراحل فروشنده شدن در دیجی کالا؟

و اما می رسیم به پاسخ سؤال اصلی این مطلب، یعنی چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه ها حتی برندهای معروف همکاری در فروش دیجیکالا یا افیلیت مارکتینگ را در سالهای اخیر شروع کرده اند. ابتدا لازم است اشاره کنیم که همه فروشنده ها اعم از تولید کننده، وارد کننده، عرضه کننده، فروشنده حقیقی (شخصی) یا فروشنده حقوقی می توانند با دیجی کالا همکاری کنند. در واقع می توان گفت برای همکاری با این مجموعه، کافیست محصولی برای فروش داشته باشید.

فرایند کلی ثبت نام در دیجی کالا به عنوان فروشنده، به ترتیب زیر است:

فرایند شروع کار برای فروشنده شدن در دیجی کالا

در ادامه به صورت گام به گام می بینیم که چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم.

مرحله اول: ورود به بخش ثبت نام

برای ورود به بخش ثبت نام به عنوان فروشنده، ابتدا روی عبارت “فروشنده شوید” در منوی اصلی سایت کلیک کنید و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام دیجی کالا کنید.

مرحله اول ثبت نام برای فروشنده شدن

با این کار وارد صفحه‌ ای می شوید که می توانید ضمن ورود به بخش ثبت نام، درباره فروشندگی در دیجی کالا نیز بیشتر بدانید. در صورت تمایل ابتدا مطالب این صفحه را مطالعه کرده و بعد روی “ثبت نام” بالای صفحه کلیک کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش رفع خطای Your connection is not private

لندینگ ثبت نام

در این صفحه در هر یک از کادرها، اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • در کادر اول، ایمیل خود را وارد کنید (اگر محصولات مربوط به شرکت یا مجموعه ای تجاری است، ایمیل متعلق به مجموعه را وارد کنید)
  • در کادر دوم رمز دلخواه خود را وارد کنید.
  • در کادر سوم شماره موبایل خود را وارد کنید.

سپس روی “ثبت نام” کلیک کنید.

بخش ثبت نام در مرکز فروشندگان

با این کار یک کد به ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می شود. آن کد را در صفحه بعد وارد کرده و “ثبت کد تأیید” را بزنید.

مرحله دوم: ثبت نام

در مرحله بعد وارد صفحه اصلی ثبت نام می شوید. در این صفحه ابتدا باید از بین گزینه های “شخص حقیقی” یا “شخص حقوقی” یکی را انتخاب کنید. اگر فروشنده شخصی هستید و قرار نیست محصولات یک شرکت را به فروش برسانید، فروشنده حقیقی محسوب می شوید. اما اگر به نمایندگی از یک شرکت یا مجموعه ای که به عنوان فعال تجاری، فعالیت خود را ثبت کرده است ثبت نام می کنید، باید شخص حقوقی را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام

در ادامه نحوه ثبت نام برای هر یک از این دو گزینه را به طور مجزا بررسی می کنیم.

ثبت نام به عنوان فروشنده حقیقی

اگر شخص حقیقی هستید، ابتدا نام و نام خانوادگی،  تاریخ تولد، جنسیت، شماره شناسنامه و کد ملی خود را وارد کنید. سپس در قسمت اطلاعات تماس، استان و شهر خود را انتخاب کرده و بعد آدرس خود را به طور کامل و با جزئیات وارد کنید. سپس باقی اطلاعات تماس را کامل کرده و به بخش بعد بروید.

در بخش اطلاعات تجاری، ابتدا باید نام فروشگاه خود را وارد کنید. نامی که وارد می کنید، برای هر یک از محصولات شما به مشتری نمایش داده می شود. از آنجایی که به عنوان شخص حقیقی در حال ثبت نام هستید، نیازی نیست که این نام جایی ثبت شده باشد. بنابراین، می توانید نام دلخواه خود را به عنوان نام فروشگاه محصولات خود وارد کنید.

در کادر بعدی نیز لازم است شماره شبای حساب بانکی خود را به دقت وارد کنید. طبیعتاً درآمد حاصل از فروش محصولاتتان در دیجی کالا، به این حساب واریز خواهد شد. سپس در کادر بعدی دسته و بعد تعداد تنوع محصولات خود را انتخاب کنید. نهایتاً روی “ادامه” کلیک کنید.

ثبت نام به عنوان فروشنده حقیقی

اگر قرار است محصولات یک شرکت یا مجموعه را که رسماً به ثبت رسیده در دیجی کالا بفروشید، وارد تب “شخص حقوقی” شوید. با انتخاب این تب گزینه ها تغییر پیدا کرده و مشخصات لازم برای فروشنده حقوقی نمایش داده می شود. در این قسمت ابتدا نام شرکت خود (همان نامی که به ثبت رسیده) را وارد کنید.

سپس نوع شرکت را انتخاب کرده و شماره ثبت، شناسه ملی و کد اقتصادی شرکت را در کادرهای مربوطه بنویسید. در قسمت صاحبان حق امضا نیز اسامی افرادی که حق امضای آنها برای شرکت به ثبت رسیده را وارد کنید.

در قسمت اطلاعات تماس نیز اطلاعات شرکت یا سازمان را درج کنید (در قسمت موقعیت مکانی می توانید مکان دقیق مجموعه را روی نقشه تعیین کنید).

در قسمت نام فروشگاه می توانید یا نام شرکت خود را وارد کنید یا نام دیگری را برای نمایش به کاربران انتخاب کنید. در نهایت شماره شبا را وارد کرده و نوع و تنوع محصولات را انتخاب کنید و روی “ادامه” کلیک کنید (دقت کنید که شماره شبا باید مربوط به حسابی باشد که به نام شرکت است و نه به نام یک شخص حقیقی).

نکته: برای انتخاب نام فروشگاه (چه حقیقی و چه حقوقی) نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • نام فروشگاه باید کوتاه باشد (کمتر از 3 کلمه)
  • در نام فروشگاه نباید از کاراکترهای خاص استفاده کنید.
  • از استفاده از اعداد چه به صورت عددی و چه به صورت حروفی و همینطور از تکرار حروف خودداری کنید.
  • از انتخاب نام برندها یا شرکت های شناخته شده خودداری کنید.
  • از کلمات اختصاری استفاده نکنید.
  • از نوشتن نام یا نام خانوادگی خود اجتناب کنید.
  • از فاصله به شکل درست استفاده کنید (یعنی کلمات را به هم نچسبانید و از دو فاصله پشت هم استفاده نکنید).

مرحله سوم: قبول شرایط دیجی کالا

بعد از وارد کردن اطلاعات، نوبت به قبول شرایط دیجی کالا در قالب یک قرارداد دیجیتالی می رسد. فراموش نکنید که ابتدا این قرارداد را به طور کامل مطالعه کنید. سپس در صورتی که مشکلی با قوانین ذکر شده ندارید، عبارت “قرارداد همکاری را مطالعه کردم و موافقم” را انتخاب کرده و روی “تأیید” کلیک کنید. نمونه قرارداد دیجی کالا در تصویر زیر مشخص است:

شرایط دیجی کالا جهت عضویت در بخش فروشندگان | نمونه قرارداد دیجی کالا

با این کار یک کد به شماره موبایل وارد شده ارسال می شود. آن کد را در صفحه بعدی وارد کرده و “ثبت کد تأیید” را انتخاب کنید.

کد تایید جهت نهایی سازی ثبت نام

مرحله چهارم: بارگزاری مدارک

در مرحله بعد باید تصاویر بعضی از مدارک خود را بارگزاری کنید. در قدم اول اگر مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستید، گزینه “بلی” را انتخاب کرده و بعد تصاویر گواهی ارزش افزوده خود را بارگزاری کنید. همینطور اگر مشمول مالیات برارزش افزوده نیستید، گزینه “خیر” را انتخاب کنید.

بخش تاییدیه ها برای مالیات ارزش افزونه

در صفحه بعدی باید مدارک شناسایی را به صورت پشت و رو آپلود کنید. به این ترتیب که برای شخص حقیقی باید مدارک شناسایی صاحب کسب و کار (یعنی شخصی که اطلاعات او وارد شده است) وارد شود. همینطور برای شخص حقوقی نیز باید مدارک صاحب یا صاحبین حق امضاء مجموعه آپلود شود.

بارگزاری مدارک

مرحله پنجم: شرکت در کلاس آموزشی

مرحله پنجم، مرحله آخر از ثبت نام در دیجی کالاست که مربوط به انتخاب یک دوره آموزشی است. این دوره شامل آموزش دو ساعته است که در آن نحوه فروش محصولات در دیجی کالا آموزش داده می شود. گذارندن این دوره برای همه فروشندگان اجباری است. اما این امکان را دارید که حضوری یا غیر حضوری بودن و همینطور تاریخ و ساعت آن را تعیین کنید. بعد از تعیین مشخصات دوره، روی “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام در دوره اموزشی مرکز فروشندگان

مراحل ثبت نام در دیجی کالا تمام است! حالا شما جزو فروشندگان دیجی کالا محسوب شده و بعد از گذراندن دوره مربوطه می توانید اقدام به فروش محصولات خود کنید.

حالا که پاسخ سؤال “چگونه در دیجی کالا فروشنده شویم” را به طور کامل دریافت کرده اید، می توانید همین حالا به جمع فروشندگان دیجی کالا بپیوندید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.اگر محصولی برای فروش ندارید نگران نباشید شما هم می توانید از طریق دیجی کالا کسب درامد کنید توصیه می کنیم حتما مقاله کسب درامد از دیجی کالا را مطالعه کنید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

1,190,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%
13

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه