معرفی 18 نرم افزار دورکاری محبوب برای مشاغل و تیم ها

کسب و کار

19 دقیقه زمان مطالعه

به دلیل شیوع کووید-19، چندین کشور در سراسر دنیا مرزهای خود را بسته اند. این وضعیت باعث می شود که ماندن و کار در خانه و استفاده از ابزار دورکاری بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد تا هرگونه تماس مستقیم با مردم محدود شود. در این مقاله 18 نرم افزار دورکاری برای برنامه ریزی و کار تیمی در دوران کرونا را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

کار در منزل در این اوقات آشفته، ممکن است گیج کننده و استرس زا باشد. اما ابزارهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا با همکارانتان همکاری کنید و یک انتقال آرام به کار از راه دور صورت گیرد.

این لیست بهترین ابزارهای دورکاری آنلاین است که ارزش بررسی دارد.

1. Slack

Slack نرم افزار دورکاری آنلاین

نرم افزار اسلک محبوب ترین نرم افزار دورکاری آنلاین در بین مشاغل و تیم ها است. در آن شما می توانید کانال های خصوصی یا عمومی برای تیم ها و پروژه ها ایجاد کنید.

ممکن است عادت به رابط کاربری مدتی طول بکشد، زیرا گزینه ها و تنظیمات زیادی وجود دارد. اما بیشتر از نوار کناری سمت چپ که لیستی از کانال های شما هستند و ستون گپ استفاده خواهید کرد. اگر می خواهید یک موضوع ارسال، و اطلاعات کاربر یا کانال را ببینید، ستون سوم به بیرون کشیده می شود.

برای پیام هایی که می خواهید ارسال کنید تنظیماتی وجود دارد، مانند قرار دادن پیوندها در متن، تغییر آن به متن بزرگ و قالب کد. به علاوه، پیام های چت نیز قابل ویرایش هستند.

همچنین می توانید فایل هایی مانند تصاویر، اسناد و فیلم ها را از رایانه یا Google Drive خود به اشتراک بگذارید. یا با همکاران خود از طریق تماس صوتی یا تصویری و اشتراک صفحه نمایش مکالمه کنید.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از نرم افزار دورکاری Slack آورده شده است:

  • دارای نسخه های دسکتاپ، وب و موبایل است.
  • ادغام با برنامه های Gmail، تقویم Google ،Office 365 ،Trello و بیش از 2000 نفر دیگر
  • پیام ها قابل جستجو هستند و می توانند ستاره دار یا پین شوند.
  • اعلان ها را براساس نیازهای خود شخصی سازی کنید.
  • روال و ارتباطات خود را با سازنده گردش کار خودکار انجام دهید.
  • از طریق احراز هویت دو عاملی و ورود به سیستم SAML (SSO)، اطلاعات و داده های خود را ایمن کنید.

نسخه رایگان برای شروع کار به اندازه کافی قدرتمند است. اما، اگر به اقدامات امنیتی، فضای ذخیره سازی بزرگ تر، تماس های گروهی، پشتیبانی و سایر ویژگی های اضافی نیاز دارید، باید برنامه های پولی آن را خریداری کنید. هزینه استاندارد و پلاس به ترتیب برای هر نفر در ماه 6.79 و 12.76 دلار است.

برای آشنایی با بهترین ابزارها، آموزش ها و منابع وردپرس را برای دوام کسب و کار در کرونا مقاله راهنمای کسب و کار در دوران کرونا را از دست ندهید.

2. Trello

Trello ابزار دورکاری

ترلو به عنوان یک نرم افزار دورکاری و ابزار مدیریت پروژه، یکی از بهترین هاست. این براساس ایده کارت های کاری در لیست هایی است که در صفحه قرار می گیرند. ویژگی کشیدن و رها کردن نیز روند را یکپارچه می کند.

شما می توانید به راحتی از طریق نام کاربری، ایمیل و یا به اشتراک گذاری لینک دعوت از همکاران خود را به هیئت مدیره دعوت کنید. گزینه های دید برای هیئت مدیره ها نیز وجود دارد: خصوصی، تیمی، سازمانی و عمومی. زمینه شخصی سازی و رنگ تابلوها نیز امکان پذیر است.

کارت ها می توانند به یکی از اعضای تیم اختصاص داده شوند، دارای برچسب، دارای چک لیست، تاریخ سررسید و پیوست باشند. علاوه بر این، می توانید نیروگاه های قدرتمند یا افزونه هایی مانند Dropbox ،Google Drive ،Slack  و موارد دیگر را اضافه کنید.

مزایای استفاده از Trello عبارتند از:

  • دارای انتخاب الگوی تخته از پیش ساخته شده است.
  • رابط کاربری آسان است.
  • برنامه های تلفن همراه در دسترس هستند. – iOS و Android
  • Butler وجود دارد، یک گردش کار خودکار داخلی
  • حتی برای برنامه رایگان خود از احراز هویت دو عاملی استفاده می کند.

اگر به صورت رایگان ثبت نام کنید، تابلوها، کارت ها و لیست های شخصی نامحدودی دریافت خواهید کرد. با این حال، برای امنیت بیشتر، به علاوه تخته های تیم نامحدود و افزایش قدرت، باید در برنامه های حق بیمه ثبت نام کنید.

هزینه کلاس تجاری برای هر نفر در ماه 9.99 دلار است. برای Enterprise بسته به تعداد کاربران از 5.92 دلار تا 20.83 دلار می تواند باشد.

3. GitHub

GitHub نرم افزار دورکاری

Github یک سرویس میزبانی مخزن git است که به کنترل نسخه (ردیابی تغییرات)، عمدتا از کد اختصاص دارد. این یکی از پر کاربردترین نرم افزار دورکاری در بین برنامه نویسان است.

با این حال، تیم های مختلف می توانند از این ابزار برای مدیریت وظایف و پیگیری بهره وری آن ها نیز استفاده کنند. از آنجا که پروژه ها در یک مکان و شفاف به روز می شوند، مدیران می توانند پیشرفت خود را با سهولت دنبال کنند.

می توانید مسائلی را برای تیم حرفه ای ایجاد کنید و آنها را به تابلوهای مختلف پروژه بکشید. همکاران می توانند خود را در مورد یک موضوع تعیین کنند، نظر دهند، پیوند اضافه کنند، کد وارد کنند یا مسئله را ببندند.

مزایای دیگر این نرم افزار دورکاری عبارت است از:

  • مخازن خصوصی و عمومی نامحدود
  • یک بینش مخزن وجود دارد که روندها و داده های فعالیت را نشان می دهد.
  • دارای نقاط عطفو صفحات است.
  • به روزرسانی های خودکار امنیتی

هزینه Github برای تیم ها به ازای هر کاربر در هر ماه 9 دلار با 25 دلار برای پنج کاربر اول است. این بسته همراه با تأیید اعتبار دو عاملی، بحث های گروهی، سازماندهی و مدیریت تیم، به علاوه کنترل دسترسی مبتنی بر نقش است و برای دورکاری کارمندان مفید است.

4. NextCloud

NextCloud یک بستر بهره وری خود میزبان است که برای شرکت هایی که به امنیت بیشتری نیاز دارند ایده آل است. از آنجا که داده ها در سرور خود ذخیره می شوند، نشت و سایر خطرات امنیتی به حداقل می رسد.

با استفاده از این نرم افزار دورکاری می توانید تقویم، پرونده ها، ایمیل ها، مخاطبین، فعالیت ها و بارگذاری رسانه ها را همه در یک مکان مدیریت کنید. ایجاد، به اشتراک گذاری، گذاشتن نظر و ویرایش اسناد با اعضای تیم نیز همه امکان پذیر است.

یک صفحه وظیفه داخلی مشابه Trello وجود دارد که در آن می توانید کارت های کار را وارد کرده و به افراد اختصاص دهید. ویژگی های تماس چت و تماس تصویری نیز یکپارچه است. بنابراین در یک جلسه آنلاین می توانید به راحتی یادداشت برداری کنید.

سایر نکات برتر NextCloud عبارتند از:

  • open-source است.
  • رابط کاربری تمیز و بصری است.
  • می توانید کارهای تکراری را خودکار کنید.
  • عملکردها را می توان از طریق برنامه ها گسترش داد.
  • نسخه های دسکتاپ و موبایل موجود است.

اگر قصد استفاده از NextCloud را دارید، می توانید حداقل با ماهانه 7.45 دلار در سرور میزبان Cloud Hostinger میزبان باشید.

5. Google Docs

Google Docs ابزار دورکاری

Google Docs یکی از محبوب ترین ابزارهای همکاری آنلاین و نرم افزار دورکاری است. این امکان را به تیم ها می دهد تا در ایجاد، ویرایش و اشتراک اسناد همکاری کنند. رابط کاربری مانند هر ویرایشگر متن دیگری با یک نوار ابزار در بالا و خود سند است.

شما می توانید ویرایش ها را پیشنهاد دهید، به علاوه نظرات خود را بنویسید و اعضای تیم را نشان کنید. هشدارهای ایمیل به طور خودکار برای آنها ارسال می شود، بنابراین لازم نیست هر بار آن ها را مطلع کنید.

می توانید اسناد را از طریق پیوند یا ایمیل به اشتراک بگذارید. به عنوان سازنده یا سرپرست، می توانید فایل را فقط برای مشاهده تنظیم کنید، به دیگران اجازه دهید نظر دهند یا قابلیت ویرایش را برای آن ها فعال کنید.

ویژگی های آن از طریق افزونه ها و همچنین SEMrush ، Grammarly  و موارد دیگر قابل ارتقا است.

در اینجا مزایای استفاده از Google Docs وجود دارد:

  • دارای سابقه ویرایش و ویرایش در زمان واقعی است.
  • در حالت آفلاین موجود است.
  • پشتیبانی از تایپ صوتی Google
  • در iOS و Android قابل بارگیری است.

این نرم افزار دورکاری نه تنها رایگان و آسان است، بلکه برای پروژه هایی که تمرکز آن ها بر ایجاد محتوا است، بسیار عالی و راحت است.

6. Google Spreadsheets

Google Spreadsheets نرم افزار دورکاری

Google Spreadsheets دارای ویژگی های اساسی مشابه Google Docs است. می توانید صفحات گسترده ایجاد کنید، فایل ها را با اعضای تیم خود ویرایش و به اشتراک بگذارید.

تغییرات همه به طور خودکار ذخیره می شوند و تاریخچه های تجدید نظر بر اساس تاریخ و افرادی که تغییر را مرتب کرده اند، مرتب می شوند. ورق ها همچنین به صورت آفلاین قابل ویرایش هستند و پس از آنلاین شدن به طور خودکار همگام سازی می شوند.

همچنین انعطاف پذیر و قدرتمند است، زیرا می توانید از آن به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه و ردیاب هدف و نرم افزار دورکاری برای تیم های خود استفاده کنید. با این حال، شما باید دانش فنی قبلی در مورد چگونگی استفاده از عملکردهای آن داشته باشید.

از دیگر مزایای Google Spreadsheets:

  • قالب از قبل ساخته شده برای بودجه، برنامه و بسیاری موارد دیگر دارد.
  • مجموعه گسترده ای از توابع داخلی
  • نسخه های موبایل موجود است.
  • فرم های Google و یکپارچه سازی Google Docs

این ابزار همکاری آنلاین و نرم افزار دورکاری رایگان بیش از آنچه که مورد توجه شما قرار می گیرد، عملکردهای آن را می توان با افزونه هایی مانند گوگل آنالیتیکس و Lucidchart نیز افزایش داد.

7. Monday

Monday نرم افزار دورکاری

Monday یک ابزار مدیریت پروژه است که مبتنی بر پیام های فوری و تابلوهای وظایف است. این یک رابط کاربری تمیز و بصری جذاب است که ایجاد و اتمام پروژه ها را برای همه افراد درگیر روشن می کند.

الگوهای قابل برنامه ریزی پیش ساخته به علاوه ویژگی کشیدن و رها کردن، ایجاد گردش کار پروژه را برای شما آسان می کند. می توانید زمینه ها را از جنبه های تجاری، تابلوها، تا پروفایل های کاربر سفارشی کنید.

وظایف و پروژه ها با توجه به زمان و تاریخ های تعیین شده قابل پیگیری هستند. برای فعالیت های تکراری نیز اتوماسیون وجود دارد. شما همچنین با استفاده از ویژگی پیام رسانی فوری در کنار هم تیمی های خود برای کارهای تعیین شده خود ارتباط برقرار می کنید.

هنگام استفاده از Monday.com در دورکاری در منزل، موارد زیر وجود دارد:

  • 14 روز استفاده آزمایشی رایگان و 30 روز ضمانت بازگشت پول
  • آموزش های ویدئویی برای کاربران جدید
  • برنامه های تلفن همراه موجود است
  • ادغام ها برای گسترش عملکرد آنGmail ، Slack ، تقویم Google ، Github و موارد دیگر
  • بینش ها و گزارش های نمایش داده شده در نمودارها و جدول زمانی

monday از رمزگذاری TLS و AES برای اقدامات امنیتی استفاده می کند و شما همیشه می توانید احراز هویت دو عاملی را فعال کنید.

قیمت برنامه های حق بیمه این نرم افزار دورکاری بسته به تعداد کاربران متفاوت است. بسته اصلی آن از 39 تا 999 دلار به ازای هر کاربر / در ماه است.

8. Asana

Asana ابزار همکاری آنلاین

Asana یکی از پرکاربردترین ابزارهای همکاری آنلاین با رابط بصری جذاب و نسخه freemium است. این یک ویژگی کشیدن و رها کردن است که کار را بسیار آسان می کند.

تابلوها برای لیست کارها و تکالیف بسیار مفید هستند. یک کار همچنین می تواند در چند صفحه باشد. Timeline  یک روش عالی برای پیگیری پیشرفت پروژه شما است، در حالی که Calendar برنامه های شما را در یک خط نگه می دارد.

Workload یک ویژگی آماری است که می توانید برای اطمینان از کم کاری اعضای تیم از آن استفاده کنید. نمونه کارها مانند دفتر مرکزی است، جایی که می توانید پیشرفت شرکت را ردیابی کنید.

این ابزار استفاده از ایمیل ها را از بین می برد، زیرا می توان اعلان هایی را برای برقراری ارتباط بی درنگ با وظایف شما و پروژه هایی که عضو آن هستید، تنظیم کرد.

در اینجا برخی از مزایای آن ذکر شده است:

  • گواهینامه SOC 2 Type II
  • ادغام برنامه هاTableau ، Office 365 ، Slack ، Power BI و موارد دیگر
  • چندین فضای کاری
  • نسخه های تلفن همراه موجود است (Android و iOS)
  • اتوماسیون برای ساده سازی فرایند، صرفه جویی در وقت و کاهش خطاها استفاده می شود.

نسخه رایگان به شما امکان می دهد حداکثر با 15 عضو همکاری کنید. برنامه های پرداخت شده 30 روز دوره آزمایشی رایگان دارند، اما باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید.

حق بیمه برای هر کاربر / ماه 10.99 دلار است و هزینه کسب و کار برای هر کاربر / ماه 24.99 دلار است. ابزار پیشرفته مدیریت پروژه و گزارش دهی به علاوه پشتیبانی از اولویت به شما ارائه می شود.

9. Basecamp

Basecamp نرم افزار دورکاری

این یک پلتفرم مدیریت پروژه است که همکاری و ارتباط همه در یک را ارائه می دهد. شما می توانید کار خود را به پروژه های جداگانه ای تقسیم کنید که شامل هر یک از افراد درگیر، وظایف، پرونده ها و بحث ها باشد.

ابزارهایی مانند صفحه پیام برای اعلان ها، گپ گروهی و برنامه ریز برای کمک به شما در روند کار وجود دارد. این ویژگی مانند ردیابی زمان و تبدیل ایمیل به لیست کارها را دارد.

از دیگر مزایای Basecamp می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوالات تکراری یا ورود به سیستم به صورت خودکار برای هم تیمی هایتان
  • ابزارها را می توان تغییر نام داد یا خاموش کرد.
  • تنظیمات اعلان قابل برنامه ریزی
  • داشبورد نمای کلی فعالیت برای مدیران و منوی وظایف برای افراد

Basecamp Personal رایگان است اما ویژگی های محدودی دارد. برای استفاده سبک، استفاده شخصی، فریلنسرها و دانشجویان مفید است. شما سه پروژه و 1 گیگابایت فضا دریافت خواهید کرد و می توانید حداکثر 20 عضو داشته باشید.

برای پروژه های نامحدود، مشتریان و کاربران، الگوها، فضای ذخیره سازی 500 گیگابایتی، مقر اصلی شرکت، به علاوه پشتیبانی اولویت دار، باید به طرح کسب و کار آن ارتقا دهید. برای شما ماهانه 99 دلار هزینه خواهد داشت.

10. Microsoft Teams

Microsoft Teams ابزار دورکاری

Microsoft Teams  که در Office 365 ادغام شده است، پیام رسانی گروهی را با جلسات ویدئویی، ذخیره سازی پرونده و پیوست ها ترکیب می کند. اعضای تیم می توانند روی انواع مختلف فایل ها ازWord ، Excel ، OneNote ، Sharepoint  و سایر سرویس های Microsoft با یکدیگر کار کنند.

یک نکته جالب در مورد این ابزار دورکاری، این است که می توانید آن را متناسب با نیازهای خود شخصی سازی کنید. می تواند اتاق های گفتگوی اختصاص داده شده به تیم های مختلف، برگه های سفارشی برای اطلاعات و برنامه های مکرر دسترسی داشته باشد. اگر نمی خواهید از ابتدا شروع کنید، می توانید از الگوهای پیش ساخته استفاده کنید.

همچنین تنظیماتی برای دسترسی مهمان وجود دارد، زیرا افراد خارج از تیم شما می توانند به جلسات بپیوندند یا پرونده های خاصی را مشاهده کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
اهمیت برندسازی چیست؟ ضرورت ساخت برند برای کسب و کارها

مزایای استفاده از این ابزار دورکاری عبارتند از:

  • احراز هویت چند عاملی برای امنیت
  • ترجمه پیام درون خطی برای افراد غیر انگلیسی زبان
  • 24 ربات دستیار با عملکردهای مختلف وجود دارد.
  • دستورات Slash که به عنوان میانبر برای کارهای مختلف کار می کنند.
  • قابل استفاده در هر دستگاهی: ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS

برای دریافت Microsoft Teams، باید در Office 365 ثبت نام کنید. بسته کسب و کار 8.25 دلار برای هر کاربر در ماه است. برای Business Premium که هزینه هر کاربر در ماه 12.50 دلار است، می توانید به مدت یک ماه یک دوره آزمایشی رایگان از این ابزار دورکاری دریافت کنید.

11. GoToMeeting

اگر تجارت شما به شدت متمرکز بر کنفرانس ویدیویی است، GoToMeeting  یکی از بهترین ابزارهای همکاری آنلاین برای استفاده است. چه جالب این است که شرکت کنندگان برای پیوستن به جلسه نیازی به داشتن حساب کاربری ندارند.

با استفاده از این ابزار می توانید جلسات آنلاین را با کیفیت صوتی HD و با کیفیت بالا ترتیب دهید. اعضای تیم می توانند با شماره گیری یک خط کنفرانس یا پاسخگویی تلفنی با استفاده از ویژگی Call Me به جلسات بپیوندند. گزینه اشتراک صفحه نیز موجود است.

سایر مزایای استفاده از GoToMeeting عبارتند از:

  • جلسات نامحدود و بدون محدودیت زمانی را برگزار کنید.
  • برای جلسات منظم پیوند تغییرناپذیر ایجاد کنید.
  • امنیت داده ها با احراز هویت مبتنی بر ریسک، مراکز داده دارای گواهی SOC2 ، SSL و رمزگذاری AES-265 بیت انجام می شود.
  • با استفاده از برنامه های تلفن همراه (Android / iOS) به جلسات در حال حرکت بپیوندید یا میزبان آن ها باشید.
  • 14 روز استفاده آزمایشی رایگان و مراقبت از مشتری 24/7 از طریق وب یا تلفن

برنامه حرفه ای با قیمت 12 دلار در ماه دارای ابزارهای اساسی است که شما برای سازماندهی جلسات به آن نیاز دارید. با این حال، فقط می توانید میزبان 150 شرکت کننده باشد.

اگر تیم شما بزرگتر است (حداکثر 250 نفر) و به خدمات اضافی مانند ضبط نامحدود Cloud، رونوشت ها و ادغام افزودنی ها نیاز دارید، باید آنها را ارتقا دهید. برنامه تجاری آن هر ماه 16 دلار برای شما هزینه دارد.

12. Google Hangouts

Google Hangouts نرم افزار دورکاری

Google Hangouts بخشی از اکوسیستم G Suite نرم افزار دورکاری برای همکاری آنلاین است که هنگام کار در خانه می تواند بسیار مفید باشد. می توانید برای تیم خود یک گروه پیام ایجاد کنید یا تماس صوتی / تصویری برقرار کنید. برای کنفرانس آنلاین عالی است.

می توان گروه های چت جداگانه ای را برای تیم ها یا پروژه های مختلف ایجاد کرد. به علاوه، تاریخچه های چت به صورت آنلاین ذخیره می شوند، بنابراین همیشه می توانید برای بررسی یا مرور آنها بازگردید.

رابط کاربری ساده، تمیز و واضحی است. تنظیم جلسات و گفتگوهای تیمی نیز بسیار راحت است، زیرا با Google Calendar و Gmail تلفیق شده است.

برخی از مزایای آن:

  • استفاده رایگان و آسان
  • دارای ویژگی اشتراک صفحه است.
  • جلسات قابل ضبط است.
  • در Android و iOS موجود است.

در کل، وقتی صحبت از ارتباط بین اعضای از راه دور است، Google Hangouts ابزاری مفید است. بدون دردسر است و از ویژگی های لازم برای برگزاری کنفرانس های وب برخوردار است.

13. Skype for Business

Skype for Business ابزار دورکاری

Skype for Business یکی از محبوب ترین ابزارهای همکاری آنلاین است و بخشی از Microsoft Office 365 است. این برنامه می تواند تا 250 شرکت کننده، از جمله کاربران غیر Skype برای کاربران تجاری را پذیرا باشد.

Web Scheduler به شما امکان می دهد جلسات را به سرعت ترتیب دهید و آن ها را به طور کارآمد مدیریت کنید. اعضای تیم می توانند فقط با یک کلیک یا از طریق یادآورهای تقویم خود به کنفرانس ها بپیوندند.

کنترل هایی فقط برای مجری در دسترس است، مانند بی صدا کردن همه یا افراد خاص یا مسدود کردن ویدیوی هر یک از اعضا.

به غیر از این، Group Chat به شما امکان می دهد چند گپ گروهی ایجاد کنید. به اشتراک گذاری پرونده ها امکان پذیر است و گپ ها با گذشت زمان ذخیره می شوند، بنابراین هنوز می توانید به آنها بازگردید. همچنین می توان حریم خصوصی اتاق های گفتگو را تنظیم کرد.

در اینجا مزایای استفاده از Skype برای تجارت وجود دارد:

  • جلسات را می توان از Outlook برنامه ریزی کرد.
  • می توانید صفحه خود را به اشتراک بگذارید، از پاورپوینت و برگه های اکسل استفاده کنید.
  • صوتی و تصویری با کیفیت HD
  • ابزار کنفرانس ارائه شده است، تخته سفید مجازی، سازنده نظرسنجی و پرسش و پاسخ
  • جنبه های مختلف یک کنفرانس می تواند توسط مجریان ضبط شود. ویدئو، صدا، جلسات اشتراک و غیره.
  • تمام داده ها توسط رمزگذاری TLS و AES محافظت می شوند.

Skype for Business بیش از یک ابزار ارتباطی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. به شما توصیه می شود یک بار امتحان کنید.

14. Coggle

Coggle نرم افزار دورکاری

اگر به دنبال یک ابزار نقشه برداری ذهن آنلاین هستید که امکان همکاری تیمی را فراهم کند، راه حل Coggle است. این می تواند برای یادداشت برداری در جلسات یا هنگام ایجاد محتوا استفاده شود. به علاوه، شما می توانید هم تیمی ها را برای کمک و ویرایش نمودارهای خود اضافه کنید.

این نرم افزار دورکاری به شما امکان می دهد نقشه های ذهنی قدرتمند و انعطاف پذیر ایجاد کنید. می توانید چندین نقطه شروع اضافه کنید، برای ایجاد حلقه به شاخه ها بپیوندید و متن ها یا تصاویر را خارج از نمودار وارد کنید.

در اینجا برخی از نقاط قوت Coggle وجود دارد:

  • راه اندازی آن سریع است و پیمایش رابط کاربری آسان است.
  • نمودارهای عمومی و بارگذاری تصاویر را به صورت نامحدود فراهم می کند.
  • تاریخچه کامل قابل مشاهده و بازیابی است.
  • نمودارها به فایل های PDF و PNG قابل تبدیل هستند.
  • نمودارها را به MM و پرونده های متنی وارد و صادر کنید.

با نسخه رایگان، سه نمودار خصوصی، پوشه های به اشتراک گذاشته شده، 1600 نماد و شاخه های خودکار اضافه شده است. اگر می خواهید سبک و مسیر را به طور کامل کنترل کنید، ویرایش آفلاین و همچنین نمودارهای خصوصی نامحدود را دنبال کنید، سپس به دنبال طرح عالی 5 دلار در ماه بروید.

15. Draw-io

Draw-io ابزار دورکاری

Draw.io ابزار قدرتمند دیگری برای ترسیم نمودار آنلاین است که می تواند با Google Drive ،Github ،Trello و Dropbox برای همکاری تیمی ادغام شود. می توانید نمودارها را منتشر کنید، پیوند ایجاد کنید و آن را با همکاران خود با مجوزهای ویرایش به اشتراک بگذارید.

به دلیل قابلیت غنی آن، می توانید انواع مختلفی از نمودارها؛ نمودار جریان، نمودارهای شبکه، اینفوگرافیک و موارد دیگر را ایجاد کنید. درست مانند صفحات گسترده، یک گزینه چند صفحه ای نیز وجود دارد. بنابراین اگر پروژه به بیش از یک نمودار نیاز داشته باشد، مجبور به باز کردن پرونده های جدید نخواهید بود.

همچنین با بارگیری برنامه های دسکتاپ Draw.io که برای مایکروسافت، لینوکس، مکینتاش و برنامه افزودنی Google Chrome  در دسترس است، می توان از آن بصورت آفلاین استفاده کرد.

سایر مزایای Draw.io عبارتند از:

  • به بیش از 30 زبان ترجمه شده است.
  • رابط کاربری برای نیازهای شما قابل تنظیم است.
  • از ویژگی کشیدن و رها کردن استفاده می کند.
  • دارای مجموعه بزرگی از اشکال و الگوها است.

استفاده از این نرم افزار دورکاری کاملاً رایگان و متن باز است. اگر به یک راه حل سریع برای نمایش گردش کار پروژه نیاز دارید، بسیار مفید است.

16. TickTick

TickTick نرم افزار دورکاری

TickTick ابزاری برای بهره وری یا مدیریت کار است که به شما امکان می دهد با همکاری سایر اعضای تیم لیست پروژه ها را ایجاد کنید. می توانید به برخی از هم تیمی ها وظایف اختصاص دهید، سطح اولویت را علامت گذاری کنید و یادآوری ها را تنظیم کنید.

علاوه بر این، این برنامه در همه سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک، اندروید، iOS ، اپل واچ، افزونه های Chrome  وFirefox ، به علاوه افزودنی های Outlook در دسترس است.

مزایای اضافی TickTick عبارتند از:

  • ابزارک های تلفن همراه، به علاوه تنظیمات Siri و Quick Ball در دسترس هستند.
  • فقط با چند کلیک می توانید لیست های انجام-در ایمیل را به وظایف تبدیل کنید.
  • یک امتیاز موفقیت وجود دارد که به شما در پیگیری زمان و کارها کمک می کند.
  • آمار کارایی کار را ایجاد می کند تا بتوانید گردش کار خود را مرور کنید.
  • دارای تایمر Pomodoro Technique با نویز زمینه سفید

استفاده از آن رایگان است اما، اگر به قابلیت های اضافی نیاز دارید، باید برنامه حق بیمه آن را سالانه با 27.99 دلار ثبت کنید. علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد پیشرفت و پروژه های مشترک را ردیابی کنید، به دسترسی و تنظیمات تقویم و همچنین لیست ها و وظایف بیشتری خواهید رسید.

17. Google Drive

Google Drive ابزار دورکاری

همچنین، بخشی از G Suite ،Google Drive یک سرویس مدیریت ذخیره سازی مبتنی بر ابر است. به اعضای تیم حرفه ای این امکان را می دهد تا پرونده ها را ذخیره، ویرایش، اشتراک و دسترسی داشته باشند.

می توانید داده های شرکت را پیگیری کنید. به علاوه، به عنوان سرپرست، به شما امکان می دهد اعضا را اضافه یا حذف کنید و مجوزها را روی فایل های خاصی تخصیص دهید.

Google Drive  همچنین می تواند پرونده ها را در چندین دستگاه همگام سازی کند، به علاوه برنامه هایی برایWindows ، Mac ، Android  و iOS با قابلیت آفلاین وجود دارد. بنابراین، تیم شما به فایل های کاری در هر مکان و هر زمان دسترسی خواهد داشت.

طرح شخصی رایگان 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که با برنامه G Suite Basic 4.20 دلار برای هر کاربر / در هر ماه، 30 گیگابایت دریافت خواهید کرد. برای Drive Enterprise ، هر کاربر فعال / ماهانه 8 دلار است.

در اینجا مزایای استفاده از Google Drive وجود دارد:

  • با بیش از 100 نوع فایل سازگار است.
  • حتی در صورت ترک اعضا، پرونده ها در درایوهای گروهی باقی می مانند.
  • داده ها با ابزارهای پیشرفته ای مانند Data Loss Prevention (DLP) و Google Vault محافظت می شوند.
  • ویژگی جستجوی اولویت به شما امکان می دهد با استفاده از یادگیری ماشین خیلی سریع پرونده ها را پیدا کنید.
  • از خطر بارگیری تمام اطلاعات شرکت در هارد دیسک شما جلوگیری می کند.

دیگر لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات باشید یا پرونده های پشتیبان تهیه کنید، زیرا آنها به طور ایمن در Google Drive ذخیره می شوند.

18. Dropbox Business

Dropbox Business نرم افزار دورکاری

Dropbox Business  فقط مکانی برای ذخیره و دسترسی به پرونده های شما نیست. همچنین می تواند یک نرم افزار دورکاری آنلاین مدیریت تیم باشد. پرونده ها از سیستم عامل های مختلف مانند Google G Suite و Microsoft Office می توانند در یک مکان متمرکز شوند.

نظارت بر فعالیت های تیم و ویرایش پیوندهای به اشتراک گذاشته شده آسان است، به علاوه در صورت ایجاد تغییر به شما اطلاع داده می شود. ویژگی Dropbox Showcase همچنین به شما امکان می دهد کارها را به صورت سازمان یافته نمایش دهید و می توانید افرادی را که پرونده های شما را درگیر می کنند، ردیابی کنید.

با یکپارچه سازی برنامه هایی مانند Slack ،Zoom ،Office 365 ،Trello و موارد دیگر، می توانید عملکردهای آن را نیز گسترش دهید. دسترسی به این نرم افزار دورکاری از طریق رایانه و دستگاه های تلفن همراه شما نیز امکان پذیر است، به علاوه تغییراتی که ایجاد می کنید در حساب شما همگام سازی می شوند.

علاوه بر این، داده ها و پرونده های شما توسط SSL / TLS protection و 256-bit AES محافظت می شوند.

هزینه استاندارد برای هر کاربر / در هر ماه 12.50 دلار هزینه خواهد داشت که از سه کاربر شروع می شود. اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید، فضای 5 ترابایتی به همراه ابزارهای اشتراک و همکاری آسان خواهید داشت.

با Dropbox Business می توانید:

  • به مدت 30 روز یک دوره آزمایشی رایگان دریافت کنید، نیازی به کارت اعتباری نیست.
  • از طریق پیشنهادهای محتوای هوشمند و پوشه های ستاره دار، به پرونده ها / برنامه هایی که اغلب به آنها دسترسی دارید، بروید.
  • پرونده ها را بازیابی کرده و تاریخچه نسخه را تا 180 روز مشاهده کنید.
  • مجوزهای اشتراک گذاری مانند پیوندهای منقضی شده و محافظت شده با گذرواژه را سفارشی کنید.
  • چندین تیم Dropbox را فقط با یک ورود به سیستم مدیریت کنید.

Dropbox Business ابزار دورکاری مشترک قدرتمند است که می توانید برای ردیابی و مدیریت بهره وری و داده های تیم خود استفاده کنید.

نتیجه

کار مشترک آنلاین گیج کننده یا استرس زا نیست، زیرا ابزارهایی وجود دارند که می توانند در روند کار به شما کمک کنند. نرم افزار دورکاری به شما امکان می دهد وظایف را به راحتی مدیریت کنید، با هم تیمی ها ارتباط برقرار کنید و بهره وری شما را در این مواقع آشفته پیگیری کنند.

بنابراین بیایید بهترین ابزارهای دورکاری آنلاین را برای استفاده در هنگام کار در خانه مرور کنیم:

  • Slack – یکی از محبوب ترین ابزارهای همکاری برای کارکنان است.
  • Trello – یک ابزار مدیریت کار مبتنی بر کارت با عملکرد کشیدن و رها کردن
  • Github – عمدتا برای همکاری توسعه دهندگان، مخزن git اختصاص داده شده به کنترل نسخه
  • NextCloud – یکی از سیستم عامل های بهره وری خود میزبان
  • Google Docs – ویرایشگر اسناد آنلاین رایگان Google که از کارهای مشترک پشتیبانی می کند.
  • Google Spreadsheets – صفحه گسترده قدرتمند Google که می تواند برای ذخیره داده ها یا مدیریت تیم استفاده شود.
  • Monday.com – ابزاری برای مدیریت پروژه براساس تابلوها و پیام ها
  • Asana – مدیر پروژه دیگری که دارای رابط بصری جذاب و بصری است.
  • Basecamp – مجموعه ای چند در یک برای مدیریت پروژه ها و تیم هایی که دارای نسخه freemium هستند.
  • Microsoft Teams – یک ابزار قدرتمند مدیریت تیم و ارتباطات درون Office 365
  • GoToMeeting – یک پلتفرم برتر کنفرانس ویدیویی
  • Google Hangouts – پیام رایگان، به علاوه ابزار ارتباط صوتی و تصویری از Google
  • Skype for Business – نرم افزار کنفرانس ویدیویی مفید که بخشی از Office 365 است.
  • Coggle – سازنده آنلاین نقشه ذهنی مشترک
  • Draw.io – نمودار ساز دیگری است که می تواند در سایر ابزارهای همکاری ادغام شود.
  • TickTick – ابزاری برای مدیریت کار که در همه سیستم عامل ها در دسترس است.
  • Google Drive – سرویس مدیریت ذخیره سازی مبتنی بر cloud Google که می تواند برای پیگیری پرونده های تیمی استفاده شود.
  • Dropbox Business – یک فضای کاری هوشمند و غنی از عملکرد برای تیم ها

در صورت تمایل سعی کنید آن ها را امتحان کنید، ایمن بمانید و همچنان به بازدهی خود ادامه دهید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه