7 راه برای کسب درآمد از برنامه نویسی

کسب و کار

8 دقیقه زمان مطالعه

برنامه نویسی یکی از رشته های شغلی پولساز دنیا است. در صورتی که شما هم یکی از افراد علاقه مند به برنامه نویسی هستید و به دنبال موقعیت های کاری این حوزه می گردید و یا در حال حاضر در این زمینه فعالیت دارید و به دنبال درآمد بیشتر هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

برنامه نویسی یکی از سودآورترین مهارت های دنیا است و در صورتی که کمی خلاقیت داشته باشید، می توانید درآمد بسیار زیادی از این حوزه به دست بیاورید. همچنین می توانید از طریق برنامه نویسی به صورت فریلنس فعالیت کنید و به اصطلاح، خودتان رئیس خودتان باشید. برخی از روش هایی که می توانید از طریق آن ها به کسب درآمد از برنامه نویسی بپردازید، به شرح زیر هستند:

۱- برنامه نویسی فریلنس آنلاین

فریلنسری برخی اوقات می تواند خسته کننده باشد، اما با استفاده از پلتفرم های آنلاین و مهارت بازاریابی کافی، شما می توانید درآمد زیادی از این رشته کسب کنید. با اینکه می توانید به صورت محلی و در شهر خودتان هم پروژه های برنامه نویسی متعددی پیدا کنید، با فریلنسینگ آنلاین می توانید به درآمد بیشتری هم برسید. همچنین در صورت فعالیت آنلاین، می توانید به صورت کاملا ریموت هم فعالیت کنید و نیازی نیست مشتری را هم حضورا ببینید. پیشنهاد می کنیم با ایده های کسب درآمد دلاری در ایران آشنا شوید.

برای فریلنسینگ آنلاین روش های متعددی وجود دارد، اما بهترین آن ها روش های زیر هستند:

استفاده از پلتفرم های اختصاصی فریلنسری

امروزه پلتفرم های متعددی وجود دارند که می توانید از آن ها برای انجام کارهای فریلنسری استفاده کنید. در حال حاضر شرکت های زیادی برای پیدا کردن نیروی کار خودشان از این پلتفرم ها استفاده می کنند تا کارهای خودشان را با سرعت بیشتری پیش ببرند. همچنین خیلی از دانشجوها نیز از این پلتفرم ها برای انجام پروژه های دانشجویی خودشان استفاده می کنند و به همین خاطر می توانید از این روش به درآمد زیادی برسید.

در این پلتفرم ها هدف اول شما باید کسب اعتماد مشتری ها و دریافت نظرات مثبت باشد. همچنین با داشتن نمونه کارهای خوب هم می توانید مشتریان خیلی بیشتری جذب کنید. استودیو ژاکت این امکان را فراهم کرده تا در صورتی که دانش برنامه نویسی یا هر تخصص دیگری دارید، پروژه کاری دریافت کنید و درآمدزایی داشته باشید. پس همین الان در استودیو ژاکت ثبت نام کنید.

بنر استودیو ژاکت

استفاده از شبکه های اجتماعی

در فضای آنلاین شما هیچ محدودیتی ندارید و می توانید علاوه بر پلتفرم های فریلنسری اختصاصی، از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین و توییتر هم برای کسب درآمد از برنامه نویسی استفاده کنید.

برای مثال لینکدین یک شبکه اجتماعی قوی است که شما می توانید با استفاده از آن یک رزومه آنلاین برای خودتان بسازید، مهارت های خودتان را تبلیغ کنید و با مشتری های احتمالی ارتباط برقرار کنید. همچنین خیلی از کارفرماها از طریق این شبکه اجتماعی، به دنبال برنامه نویس دورکار می گردند.

علاوه بر لینکدین شما می توانید در پلتفرم های مختلفی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… نیز فعالیت کنید. البته مهم تر از پلتفرم فعالیت، نحوه بازاریابی و ارتباط شما با مشتری ها است. راهنمای ژاکت برای کسب درآمد از اینستاگرام می تواند به شما کمک کند.

۲- آموزش برنامه نویسی آنلاین

خیلی از مردم به یادگیری برنامه نویسی علاقه دارند و برای حضور در این مسیر در دوره های برنامه نویسی آنلاین شرکت می کنند. به همین خاطر تولید دوره های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت یکی از روش های دیگری است که از طریق آن می توانید به کسب درآمد از برنامه نویسی بپردازید.

شما می توانید در پلتفرم های ایرانی و خارجی مختلفی که برای این منظور ایجاد شده اند، استفاده کنید تا دوره های آموزشی خودتان را بفروشید. همچنین خیلی از برنامه نویس های جدید و قدیمی هم از پلتفرم های پخش ویدیو برای یادگیری برنامه نویسی استفاده می کنند.

در این پلتفرم ها علاوه بر مخاطبینی که خودتان دارید، می توانید مخاطبین جدید دیگری هم کسب کنید و به همین خاطر در صورتی که تلاش کنید، می توانید به سرعت به درآمد برسید. استفاده از پلتفرم های پخش ویدیو هیچ هزینه ای برای شما به دنبال نخواهد داشت. برای این کار به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید و فقط کافیست از یک نرم افزار مناسب برای ضبط صفحه نمایش خودتان استفاده کنید. همچنین در صورتی که میکروفون هم داشته باشید، می توانید صداها را به صورت واضح تری ضبط کنید. بعدا می توانید از درآمد خودتان برای خرید تجهیزات بهتر استفاده کنید.

علاوه بر کسب درآمد، ضبط آموزش های آنلاین باعث می شود در معرض چالش های جدیدتری قرار بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد موضوعی که آموزش می دهید، به دست بیاورید. همچنین می توانید از این طریق برند اختصاصی خودتان را ایجاد کنید و حتی مشتری های جدیدی از این روش به دست بیاورید.

۳- ایجاد نرم افزارها و APIهای تجاری

با وجود اینکه ایجاد نرم افزارها و APIهای شرکتی ممکن است به نظر یک هدف بلند مدت برسد، اما وقت گذاشتن و تولید نرم افزارهای خلاقانه ارزشش را دارد و یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد غیرفعال به شمار می رود.

با این وجود برای موفقیت و کسب کاربران بیشتر برای این نرم افزارها، شما باید تلاش کنید مشکل خاصی را حل کنید، در غیر این صورت خیلی موفق نخواهید شد. با وجود اینکه اکثر APIهای فعلی کاملا متن باز هستند، اما برخی از قابلیت های آن ها مثل قابلیت های امنیتی، پولی هستند.

زمانی که ابزار موردنظر خودتان را عرضه می کنید، در نظر داشته باشید که این ابزار هنوز به محبوبیت کافی نرسیده است و نمی توانید بلافاصله از کاربر برای استفاده از آن پول بگیرید. برای مثال شما می توانید برای مدت مشخصی به کاربر اجازه دهید به صورت رایگان از نرم افزار شما استفاده کند. در صورتی که به نظر کاربر نرم افزار شما مفید باشد، بعدا مشکلی برای پرداخت پول نخواهد داشت.

این مقاله را حتما بخوانید
سرویس voip چیست و چگونه کار می کند؟ بررسی مزایا و معایب آن

از آنجایی که برنامه نویسی نرم افزار، کاملا بر عهده شما است و نیازی نیست برای انجام این کار به کسی پول بدهید، تولید برنامه های تجاری هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. تنها هزینه ای که ممکن است نیاز باشد پرداخت کنید، هزینه های اجرای اولیه و تبلیغات است. همچنین به احتمال زیاد می توانید در آینده درآمد زیادی از این راه کسب کنید و به همین خاطر ارزش ریسک کردن را دارد.

پس از تولید و ارائه نرم افزار تنها کاری که باید انجام دهید، این است که آن را در پلتفرم های مختلف تبلیغ کنید. پس از اینکه نرم افزار به تعداد مشخصی نصب رسید، می توانید قابلیت های آن را در دو دسته ابتدایی و پرمیوم تقسیم بندی کنید و برای استفاده از قابلیت های پرمیوم، از کاربر پول بگیرید.

کسب درآمد با کار فریلنسری

۴- تولید محتوا در مورد برنامه نویسی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند مدام در مورد برنامه نویسی صحبت کنند، می توانید از این موضوع برای نوشتن و تولید محتوا در مورد موضوعات برنامه نویسی مختلف استفاده کنید. این کار یکی از روش های دیگری است که می توانید به کسب درآمد از برنامه نویسی بپردازید.

با وجود اینکه کسب درآمد از بلاگ ممکن است خیلی طول بکشد، اما امتحان کردن این موضوع ارزشش را دارد. در صورتی که به نویسندگی هم علاقه مندید، توصیه می کنیم حتما این روش را امتحان کنید. علاوه بر کسب درآمد مستقیم، تولید محتوا در مورد برنامه نویسی باعث می شود فرصت های متنوعی برای همکاری با دیگر برنامه نویس ها به دست بیاورید.

لزوما نیازی هم نیست برای انجام این کار یک سایت داشته باشید. خیلی از سایت های فعلی برای تولید محتوا در بلاگ خودشان به شما پول می دهند. در صورتی که بتوانید مهارت های فنی نویسندگی را کسب کنید و موضوعات پیچیده را به زبان ساده توضیح دهید، می توانید در این سایت ها فعالیت کنید.

۵- توسعه ابزارهای برنامه نویسی متن باز

نرم افزارهای متن باز ابزارهایی هستند که باعث افزایش بهره وری افراد می شوند. شما می توانید با استفاده از زبان هایی مثل پایتون و C++ ابزارها و ماژول های مختلفی در زمینه یادگیری ماشین و علوم داده خلق کنید و سپس آن ها را به عنوان پلاگین برای نرم افزارهایی مثل اکسل و Microsoft PowerBI منتشر کنید.

همچنین می توانید ابزارهای متن بازی برای برنامه نویسی ایجاد کنید تا توسعه نرم افزار و اجرای آن ها برای دیگر برنامه نویس ها راحت باشد.

مطمئنا ابزارهای متن باز نمی توانند برای شما آورده مالی داشته باشند، اما اگر ابزاری تولید کنید که منحصر به فرد باشد و تقاضا برای آن هم خیلی زیاد باشد، از چند روش مختلف می توانید از طریق آن ها به کسب درآمد بپردازید.

برای مثال می توانید قابلیت هایی مثل پشتیبانی فنی در نرم افزار خود بگنجانید که فقط با خرید نسخه پرمیوم فعال خواهد شد. این موضوع باعث می شود تا کاربر بتواند به صورت رایگان از نرم افزار استفاده کند، اما شما هم بتوانید به کسب درآمد بپردازید. برای مثال نرم افزارهای Sublime Text و وردپرس نمونه مناسبی از این نوع ابزارها هستند.

۶- شرکت در مسابقات برنامه نویسی

چه برای افراد تازه کار و چه برای حرفه ای ها، یکی از روش های کسب درآمد از برنامه نویسی شرکت در مسابقات برنامه نویسی آنلاین است. علاوه بر کسب درآمد، این مسابقات مهارت های شما را می سنجند و بسته به آن ها، موقعیت های کاری مختلفی را به شما معرفی می کنند.

مسابقات مختلفی در طول سال برگزار می شود که شما می توانید با شرکت در هر کدام از آن ها به درآمد خوبی برسید. همچنین علاوه بر کسب درآمد، با شرکت در این چالش ها تفکر انتقادی را هم یاد می گیرید و ایده ها و نوآوری های زیادی هم به ذهن شما می رسد.

۷- فروش کتاب های الکترونیکی

در صورتی که در یک زبان برنامه نویسی خاص مهارت دارید و توانایی نوشتن کتاب های آموزشی را هم دارید، می توانید یک کتاب بنویسید و آن را به صورت الکترونیکی به بازار عرضه کنید.

خیلی از برنامه نویس های تازه کار و حتی قدیمی هم از این نوع کتاب ها استفاده می کنند، زیرا دسترسی به آن ها آسان است و به راحتی می توانند پاسخ سوالات خودشان را هم پیدا کنند. پس از نوشتن چنین کتاب هایی، می توانید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و فروش آن ها بهره ببرید. همچنین می توانید از وبسایت هایی که برای فروش این نوع کتاب ها طراحی شده اند هم استفاده کنید تا به درآمد خیلی بیشتری برسید.

سخن نهایی

شرکت در مصاحبه های فنی و امتحان های برنامه نویسی برای پیدا کردن کار در شرکت های مختلف ایده خوبی است، اما برای همه افراد کاربرد ندارد. حتی در صورتی که به صورت تمام وقت هم کار می کنید، می توانید از این ایده ها استفاده کنید تا به درآمد بیشتری برسید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، برنامه نویسی یک مهارت با ارزش است و در صورتی که اراده کافی داشته باشید، موقعیت های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید به کسب درآمد از برنامه نویسی بپردازید. بنابراین همین الان یکی از این ایده ها را انتخاب کنید و آن را امتحان نمایید.

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه