چگونه یک فروشگاه آنلاین لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنیم؟

ایده کسب و کار

10 دقیقه زمان مطالعه

امروزه تلفن های همراه به یک ضرورت در زندگی ما تبدیل شده اند. این موبایل ها برای افزایش کارایی خود به لوازم جانبی نیاز دارند. بنابراین تقاضا برای لوازم جانبی تلفن همراه همواره در حال افزایش است و این روزها راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل یک تجارت سودآور است زیرا تعویض قطعات و لوازم جانبی آسیب دیده و یا فرسوده برای افزایش طول عمر تلفن های همراه اجباری است و نمی توان سود فروش لوازم جانبی موبایل را نادیده گرفت. چراکه روز به روز تعداد افرادی که از گوشی موبایل استفاده می‌کنند افزایش پیدا میکند و سود لوازم جانبی موبایل هم بسیار خوب است.

جالب است بدانید که امروزه تعداد دستگاه های تلفن همراه بیشتر از تعداد افراد جهان است و این بدان معناست که فرصت کافی برای شما وجود دارد تا بخشی از بازار لوازم جانبی گوشی های هوشمند را بدست آورید.

همانطور که می دانید تعداد کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش است زیرا راه اندازی فروشگاه آنلاین نیاز به سرمایه آن چنانی ندارد و شما با یک استراتژی مناسب و طراحی سایت فروشگاهی به موفقیت خواهید رسید. پس نیازی به نگرانی چندانی درباره سرمایه لازم برای فروش لوازم جانبی موبایل نیست.

ما در این مقاله به شما نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل به صورت مرحله به مرحله را ارائه خواهیم داد.

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنیم؟

آموزش فروش لوازم جانبی موبایل

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل دارای مزایای مختلفی است که عبارتند از :

  • رقابت در آن نسبت به حوزه های دیگر کمتر است و شما می توانید در آن بدرخشید .
  • هر مدل گوشی همراه جدید به معنای فرصتی جدید می باشد و این صنعت یک بازار در حال رشد  می باشد.
  • تعداد تقاضا کننده برای لوازم جانبی تلفن همراه رو به افزایش است و طبق آمار گرفته شده حدود 44 درصد از افراد به طور متوسط هر 6 ماه یکبار باید لوازم جانبی موبایل خود را ارتقا دهند زیرا هزینه ی زیادی برای گوشی همراه خود پرداخت کرده اند پس درآمد لوازم جانبی موبایل خوب است.

 

لوازم جانبی موبایل دقیقاً چیست؟

سود فروش لوازم جانبی موبایل

در حالت کلی لوازم جانبی موبایل بسته به نوع آن ها می توانند سیمی، بی سیم یا هر دو باشند و انواع گسترده ای آن ها که برای راه اندازی فروش لوازم جانبی موبایل می توانید در نظر بگیرید، عبارتند از :

  • گوشی (سیمی یا بی سیم)
  • هدفون (سیمی یا بی سیم)
  • باتری
  • قاب و کاور گوشی
  • محافظ صفحه و گلس
  • کابل USB نوع A و B
  • پاوربانک
  • کیف
  • گلس محافظ لنز دوربین
  • شارژر
  • کارت حافظه
  • اسپیکر بلوتوثی

و ….  از جمله لوازم های جانبی پرکاربرد برای تلفن های همراه می باشند که می توانند در فروشگاه های اینترنتی موبایل به فروش برسند. در ضمن باید بدانید که حاشیه سود لوازم جانبی موبایل مختلف، متفاوت است اما بر اساس آمار حاشیه سود لوازم جانبی تلفن همراه معمولاً 10٪ است و این میزان بسیار زیاد است. این موضوع یکی از دلایل اصلی شکوفایی این صنعت در سطح جهانی می باشد.

پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در ایران

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل اینترنتی را دارید باید بدانید که پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در ایران کدامند تا بتوانید. زیرا این لوازم تقاضای بیشتری در بازار دارند و باید بتوانید آن ها را تامین کرده و در فروشگاه آنلاین خود عرضه کنید تا فروش خود را افزایش دهید.

همچنین به دلیل محدودیت سرمایه اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل، شناخت و تامین لوازم جانبی پر فروش در ایران باید در اولویت کاری شما قرار بگیرد. پس بیایید تعدادی از پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در ایران را ببینیم:

  • انواع قاب گوشی (شامل قاب ژله ای، قاب سیلیکونی، قاب چوبی، گارد 360 درجه و …)
  • انواع گلس برای صفحات گوشی
  • کیف های موبایل
  • باتری
  • شارژر انواع گوشی ها
  • هندزفری (سیمی و بلوتوثی)

با تحقیق بازار و شناختن برند های معتبر این لوازم جانبی موبایل، می توانید فروشنده عمده معتبری را انتخاب کرده و محصولات سایت لوازم جانبی موبایل خود را تامین کنید.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل

ساخت فروشگاه آنلاین و فروشگاه های اینترنتی موبایل و لوازم جانبی آن مانند هر شغل دیگری چالش های خود را دارد و شما باید یک استراتژی و مراحل مختلفی را طی کنید تا به کسب درآمد لوازم جانبی موبایل برسید. در ادامه آموزش فروش لوازم جانبی موبایل چند مرحله برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل موفق معرفی خواهیم کرد.

  1. بازار لوازم جانبی موبایل را تحلیل و بررسی کنید.

تحلیل و بررسی بازار لوازم جانبی موبایل

برای آموزش فروش لوازم جانبی موبایل در قدم اول شما باید به دقت بازار را بررسی کرده و رقبای خود را پیدا کنید. شما باید بررسی کنید که در اطراف شما تقاضا برای چه نوع لوازم جانبی تلفن همراه گسترده تر می باشد و لیستی از تمامی آن ها تهیه کنید. درواقع انجام یک تحقیق گسترده می تواند به شما در بررسی رقبای احتمالی و نیازهای مصرف کننده کمک کند.

به عنوان مثال، قاب تلفن های همراه آیفون در ژاپن مورد توجه قرار گرفته است زیرا بیش از 50 درصد از جمعیت مردم از آیفون استفاده می کنند و با تامین وسایل مورد نظر تعمیرکنندگان آن، سود فروش لوازم جانبی موبایل برای تامین کننده چشمگیر خواهد بود و فروش اکسسوری آیفون در ژاپن سوددهس بالایی دارد.

علاوه بر در نظر گرفتن نیاز جامعه سعی کنید که لوازم جانبی منحصر به فرد و خلاقانه را وارد بازار کنید. در واقع شما باید محصولی را به فروش برسانید که در میان سایر فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی موبایل در بازار برجسته باشد و طرفدار بیشتری داشته باشند.

  1. یک تامین کننده پیدا کنید.

پس از تحلیل بازار بررسی و انتخاب لوازم جانبی که می خواهید به فروش برسانید، نوبت به یک تامین کننده می رسد. بعد از شناخت پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل در ایران سعی کنید لوازم خود را به صورت عمده خریداری کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید زیرا تامین کنندگان لوازم جانبی به صورت عمده محصولات را در تعداد زیاد و با قیمت مناسب به فروش می رسانند و به شما در به حداکثر رساندن سود لوازم جانبی موبایل کمک می کند.

ازطرفی با استفاده از آن ها شما می توانید محصولات خود را با قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری ارائه دهید و این گونه می توانید خود را در بازار و در میان رقبایتان برجسته کنید زیرا در مواقع اضطراری مردم ترجیح می دهند محصولات ارزان تری را خریداری کنند.

برای یافتن تولید کننده می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مانند “تولید کننده لوازم جانبی تلفن همراه” و یا “عمده فروش لوازم جانبی تلفن همراه” شروع به جستجوی در گوگل کنید و صدها تولیدکننده پیدا خواهید کرد.سپس از میان آن ها یکی را انتخاب کرده و لوازم مورد نظر خود را تهیه کنید.

  1. یک پلتفرم برای خود انتخاب کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

پس از تهیه لوازم برای فروش محصولات خود در بازار باید یک پلتفرم را انتخاب کنید. زمانی که تجارت شما به فروش آنلاین متکی است، بسترهای تجاری الکترونیکی زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگرچه ممکن است تمامی آن ها مناسب کسب و کار آنلاین شما نباشند اما می توانید از میان آن ها بهترین مورد را انتخاب کنید.

  • فروش از طریق وب سایت

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل و فروش از طریق وب سایت بسیار ساده می باشد زیرا تمامی موارد و محصولات شما در یک مکان قرار می گیرند و کاربران به راحتی می توانند آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده و محصول موردنظرشان را بدون فوت وقت خریداری کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه استفاده از وبلاگ برای افزایش بازدید و فروش

زمانی که شما محصولات را از طریق وب سایت خود به صورت آنلاین ارائه می دهید، بر طراح سایت و عناصر مهم آن مانند منوی ناوبری و دسته بندی محصولات کنترل کامل خواهید داشت و می توانید فروشگاه آنلاین خود را بر طبق سلیقه و علایقتان ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید افراد مختلفی را به برند خود جلب کنید و تجربه ی کاربری عالی را برای آن ها رقم بزنید.

اگرچه برای ساخت وب سایتی که در ذهن دارید ممکن است نیاز به کمک از طرف توسعه دهندگان وب سایت داشته باشید اما برای راه اندازی آن می توانید از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید و به راحتی و در عرض چند ساعت سایت خود را راه اندازی کنید. وردپرس دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی می باشد و شما می توانید سایت خود را با طرح های گرافیکی و المان های مختلف پیاده سازی کنید. این را هم به خاطر داشته باشید که راه اندازی سایت فروشگاهی احتمالاً هزینه های اولیه را به همراه خواهد داشت. برای این کار می توانید از فروشگاه ساز های وردپرس استفاده کنید

  • فروش از طریق سیستم همکاری در فروش

درصورتی که شما هنوز موفق به دریافت تعداد زیادی از دنبال کنندگان و مخاطبان در شبکه های اجتماعی مختلف نشده اید جای نگرانی وجود ندارد زیرا می توانید از محبوبیت بازار های افیلیت استفاده کنید.

با استفاده از سیستم های همکاری در فروش لوازم جانبی موبایل شما دیگر نیازی ندارید که تبلیغات گسترده انجام دهید و به مزایای مختلفی مانند پشتیبانی تلفنی 24 ساعته ، میزبانی امن و بسیاری از ویژگی های دیگر دسترسی خواهید داشت.

با وجود تمامی این موارد این بازار ها نقاط منفی نیز دارند و فوق العاده رقابتی هستند. این بازار ها میزبان بسیاری از فروشندگان مختلف می باشند و ممکن است سخت باشد که محصولات را به فروش برسانید. همچنین 10٪ از هر آنچه که شما از فروش محصولاتتان کسب می کنید باید به این بازار ها اختصاص دهید و این موضوع می تواند در شروع کار کمی به ضرر شما باشد.

برای پیدا کردن بازار های افیلیت در ایران کافی است درباره سیستم های همکاری در فروش در ایران را سرچ کنید و یکی از آن ها را انتخاب کنید. در حال حاضر همکاری در فروش دیجی کالا معروف ترین و محبوب ترین سیستم همکاری در فروش در ایران می باشد.

اگر می خواهید سیستم همکاری در فروش را در سایت فروشگاهی خود راه بیندازید میتوانید از افرونه همکاری در فروش ووکامرس استفاده کنید.

مثلا شما با این سیستم میتوانید یک گروه سیستم همکاری در فروش قاب گوشی داشته باشید و درآمد لوازم جانبی موبایل حاصل را افزایش دهید.

  • فروش محصولات از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام امروزه به مکانی برای کسب درآمد تبدیل شده اند و میلیون ها کاربر ایرانی در این شبکه ها وجود دارند. استفاده کردن و داشتن یک حساب کاربری در این شبکه ها کاملاً رایگان است و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل خود، تنها کافی است که یک حساب کابری ایجاد کرده و محصولات خود را در آن ارائه دهید.

برای ارائه محصولات خود در این شبکه ها باید به مواردی مانند کیفیت تصاویر محصولات ، توضیحات کافی درباره ی محصولات مانند مدل تلفن همراه و… توجه ویژه ای داشته باشید تامشتریان بتوانند به شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند.

  1. ایجاد یک استراتژی برای انجام تبلیغات

استراتژی فروش

برای داشتن استراتژی تبلیغاتی بهتر، باید یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید. برنامه تجاری شما باید شامل موارد زیر باشد:

بودجه تبلیغات

روش های تبلیغاتی که برای فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل خود انتخاب می کنید به بودجه موجود شما بستگی دارد .برای بودجه خود برنامه ریزی کنید و برنامه روشنی داشته باشید زیرا این کار به شما کمک می کند تا هزینه ای خود را راحت تر مدیریت کنید.

مخاطبان هدف

برای فروش اینترنتی لوازم جانبی موبایل با بررسی و تحلیل کردن بازار سعی کنید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و ببینید آن ها چه جنسیتی، چه سنی، چه علاقه هایی و … دارند و پرسونای مخاطب خود را طراحی کنید. تا از این اطلاعات در تبلیغات خود استفاده کنید و بیشترین سوددهی را داشته باشند.

پلتفرم های مناسب برای انجام تبلیغات

پس از درنظر گرفتن بودجه و مخاطبان هدف خود باید یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید و برای انجام این کار می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بازاریابی از طریق موتور های جستجو

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به شما کمک می کند تا بتوانید بیشترین نرخ کلیک و یا درخواست را برای محصولات خود بدست بیاورید. شما می توانید از طریق بهینه سازی محتوای خود برای موتور های جستجو و یا سئو ، همچنین پرداخت تبلیغات از طریق Google Ads به صورت ارگانیک به این هدف خود برسید.

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اگر شما قصد دارید که یا با طراحی های خود گروه خاصی از افراد را هدف قرار دهید ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک زیادی کند تا سود فروش لوازم جانبی موبایل خود را افزایش دهید. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که یک پلتفرم کاملاً بصری است بسیار مناسب است.

همچنین امروزه با کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها و افراد تاثیر گذار می توانید محصولات خود را به روش های بسیار تاثیر گذار تری به فروش برسانید.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی حرف اول را می زد و باید به گونه ای باشد که مخاطبانتان را جذب کسب و کار شما کند. به عنوان مثال برای تبلیغ یک قاب گوشی می توانید ویدیویی از میزان مقاومت آن در برابر ضربه تهیه کنید تا مورد توجه مشتریان خود قرار گیرد.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای آموزش فروش لوازم جانبی موبایل اشاره کردیم بازار لوازم جانبی موبایل با پیشرفت تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد و اگر شغل لوازم جانبی موبایل دارید دارید در صورتی که در راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، حرفه ای عمل کنید به راحتی می توانید درآمد کسب کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. در این مقاله ما به شما نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل را ارائه دادیم و امیدواریم که با انجام این مراحل به موفقیت برسید.اگر از این دست مقالات خوشتان میاید پیشنهاد می کنم مقاله راه اندازی فروشگاه انلاین چرم را مطالعه کنید می تونه براتون مفید واقع بشه.

سوالات متداول

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنیم؟

زیرا شما برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین لوازم جانبی موبایل نیاز به سرمایه زیادی ندارید و فقط باید یک استراتژی خوب داشته باشید زیرا در این حوزه رقابت نسبت به حوزه های دیگر کمتر است و شما با اومدن هر گوشی جدید یک فرصت تازه برای بازاریابی و افزایش فروش خود خواهید داشت

مزایا راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم جانبی موبایل چیست ؟

با وجود پیشرفت تکنولوژی شما می توانید با راه اندازی یک سایت فروشگاهی برای لوازم جانبی موبایل و به روز نگه داشتن دائم محصولاتتان نسبت به رقبای خود کاربران بیشتری جذب کنید و بدون پرداخت مالیات و یا اجاره مغازه به راحتی انواع محصولات خود را با قرار دادن امکانات ویژه به فروش برسانید.

سود فروش لوازم جانبی موبایل در فروشگاه اینترنتی چقدر است ؟

سود فروش لوازم جانبی موبایل در جهان حدود 228 میلیارد دلار است و با توجه به افزایش عرضه و تقاضا در این حوزه باعث می شود یک فضای سودآوری بالایی را ایجاد کند . شما می توانید با خلاقیت و عدم تکرار در محصولات فروشگاه خود مشتریان بیشتری را جذب کنید !

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%
13

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه