نحوه راه اندازی سوپر مارکت آنلاین

ایده کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

امروزه اکثر افراد به دنبال راحت ترین راه برای رسیدن به خواسته و نیاز های خود هستند، و مطمئنا یکی از مهم ترین نیاز های افراد مواد غذایی است. مدتی است که بیماری کرونا در جهان انتشار پیدا کرده و افراد نمی توانند به راحتی خرید های خود را انجام دهند، و این تبدیل به یک مشکل بزرگ و اساسی برای اکثر افراد شده است بنابراین تمایل به راه اندازی سوپر مارکت آنلاین افزایش یافته است.

قبل از شیوع ویروس کرونا فروشگاه های اینترنتی مواد غذایی زیادی وجود داشته اند اما به آن ها توجه خاصی نمی شد.

اما در حال حاضر نیاز به یک فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و سوپر مارکت آنلاین به شدت احساس می شود، زیرا مردم می توانند بدون اینکه از خانه خود خارج شوند محصولات خود را سفارش دهند و در درب منزل تحویل بگیرند.

با توجه به این مطالب راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی می تواند یک کسب و کار عالی برای شما باشد.

ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید در کم ترین زمان ممکن راه اندازی سوپر مارکت آنلاین خود را شروع کنید و از این راه به سود زیادی برسید.

راه اندازی سوپر مارکت آنلاین

برای شروع ساخت فروشگاه اینترنتی مواد غذایی شما به یک سایت قوی نیاز دارید، در گذشته طراحی سایت کاری بسیار سخت و هزینه بر بوده اما اکنون با پیشرفت تنکنولوژِی شما می توانید کمتر از یک روز یک سایت برای خود پیاده سازی کنید.

با توجه به بودجه ای که شما دارید می توانید امکانات متفاوتی برای کسب و کار خود در نظر بگیرد.

شما با صرف مبلغی زیر 500 هزار تومان و با استفاده از وردپرس می توانید به سرعت راه اندازی سوپرمارکت آنلاین خود را شروع کنید.

فقط کافی است که یک هاست و دامنه مناسب خریداری کنید و وردپرس را نصب کنید.

برای شروع کار نیاز نیست که یک هاست با ظرفیت و پهنای باند نامحدود خریداری کنید، شما می توانید برای شروع یک هاست نسبتا قوی و بهینه شده برای وردپرس خرید کنید و در صورت نیاز آن را ارتقا دهید.

بعد از نصب وردپرس نیاز است که شما افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را بر روی سایت خود نصب کنید.

اگر در زمینه خرید هاست مناسب و نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید مقاله آموزش کامل طراحی سایت با وردپرس را در وبلاگ ژاکت مطالعه کنید.

بعد از این که شما ووکامرس را نصب کردید نیاز است که یک قالب فروشگاهی قوی و کار آمد را بر روی سایت خود نصب کنید

که در این زمینه قالب های متفاوتی وجود دارد که می توان به وودمارت، فلت سام، سیگما، ایران کالا و … اشاره کرد.

به عنوان مثال قالب فلت سام پرفروش ترین قالب فروشگاهی وردپرس در جهان است.

شما می توانید این قالب ها را به همراه سایر قالب های فروشگاهی در وب سایت ژاکت خریداری کنید و بر روی سایت خود نصب و فعال کنید.

راه اندازی سایت با ووکامرس

تامین محصولات سوپر مارکت اینترنتی

یکی از مهم ترین چالش های راه اندازی سوپر مارکت آنلاین تامین محصولات مورد نیاز است.

اگر شما یک سوپر مارکت دارید که کار شما واقعا راحت است تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سفارشات مشتریان خود را در سوپر مارکت خود بسته بندی کنید و آن ها را به دست مشتریان خود برسانید.

ولی اگر شما سوپر مارکت ندارید راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی کمی برای شما سخت تر خواهد بود.

ابتدا نیاز است که شما مواد غذایی و محصولات مورد نیاز خود را به صورت عمده از مراکز پخش خریداری کنید و آن ها را در یک انبار یا خونه خود نگه داری کنید و محصولات خود را آماده فروش کنید.

گرفتن مجوز برای سوپر مارکت کار هزینه بری است و برای شروع کار پیشنهاد نمی شود ولی در صورت تمایل می توانید با یک فروشگاه همکاری کنید.

راه اندازی سوپرمارکت آنلاین

راه اندازی سوپرمارکت آنلاین را از کجا شروع کنیم؟

اگر شما بودجه کافی برا راه اندازی سوپر مارکت آنلاین خود را دارید و نمی توانید برای طراحی سایت خود وقت بگذارید می توانید از فروشگاه ساز های آنلاین استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در این روش شما امکان سفارشی سازی دقیق ندارید و هزینه بیشتری باید خرج کنید.

ولی اگر می توانید به شما توصیه می کنیم که حتما از وردپرس استفاده کنید تا بتوانید تک تک جزئیات را با سلیقه خود به کمک افزونه هایی مانند المنتور طراحی کنید.

اگر علاقه مند هستید در مورد آموزش المنتور بیشتر بدانید می توانید مقاله مربوطه را در وبلاگ ژاکت مطالعه کنید.

ولی اگر به هر دلیلی نمی توانید به تنهایی راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی خود را به عهده بگیرید می توانید با سایر فروشگاه های آنلاین همکاری کنید و بعد از راه اندازی سوپر مارکت آنلاین خود، محصولات خود را از این طریق به فروش برسانید.

این مقاله را حتما بخوانید
7 راه برای کسب درآمد از برنامه نویسی

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در همان ابتدای کار شما فروش قوی ای نخواهید داشت و به مرور فروش شما افزایش پیدا می کند پس نا امید نشوید.

چگونه مشتریان بیشتری برای سوپر مارکت آنلاین خود پیدا کنیم؟

اما برخی نکات وجود دارد که در این مسیر به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری برای سوپرمارکت اینترنتی خود کسب کنید.

ارائه روش های پرداخت مختلف

سفارش آنلاین از سوپرمارکت

همیشه افراد به دنبال راحت ترین راه برای پرداخت هستند ممکن است که برخی از مشتریان شما امکان پرداخت اینترنتی را نداشته باشند شما می تواند گزینه پرداخت درب منزل را فعال کنید. و یا درگاه های پرداخت بانکی مختلف را هنگام پرداخت قرار دهید.

این کار اعتماد مشتریان را به شما بیشتری می کند در نتیجه رضایت بیشتری کسب می شود.

مشخصات کامل و دقیق

یکی از مواردی که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی سوپر مارکتی باید رعایت شود نوشتن کامل توضیحات و مشخصات است این کار باعث کسب اعتماد مشتری می شود، زیرا هر چه مشخصات و توضیحات یک محصول کامل تر باشد مشتریان با قدرت بیشتری می توانند بین محصولات انتخاب کنند.

از جمله مواردی که شما باید در توضیحات محصولات خود درج کنید می توان به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، میزان کالری و قند و … اشاره کرد.

 تحویل به موقع

ارسال سریع خرید اینترنتی

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین سوپر مارکت های اینترنتی و فروشگاه های لوازم خانگی این است که ممکن است فروشگاه های اینترنتی لوازم خانگی بعد از چند روز کالا را به شما تحویل دهند ولی در راه اندازی سوپر مارکت آنلاین شما باید به این نکته توجه کنید که کالا های شما حداکثر بعد از چند ساعت به دست مشتری برسد در غیر این صورت مشتری ها از شما ناراضی می شوند. هر چه زمان ارسال کمتر باشد مشتریان شما بیشتر می شوند.

تخفیف و فروش ویژه

یکی از مهم کار هایی که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و یا هر فروش اینترنتی باید در نظر گرفته شود ارائه تخفیف است. این کار باعث تشویق مشتریان شما می شود.

برخی از بهترین تخفیف هایی که می توانید ارائه دهید در این لیست آورده شده است:

  • تخفیف بر روی یک کالای خاص
  • ارسال رایگان برای سفارشات بالای صد تومان
  • تخفیف آخر هر ماه
  • تخفیف به مشتریان ثابت
  • تخفیف برای خرید بیشتر از صد تومان

پول مشتری را تضمین کنید

وقتی شما در صفحه ثبت سفارش این اطمینان را به مشتری می دهید که در صورت نارضایتی شما در مبلغ پرداخت شده بازگشت داده خواهد شد مشتریان با اطمینان بیشتری خرید می کنند.

البته در راه اندازی سوپر مارکت آنلاین کمی داستان فرق می کند زیرا برخی از کالا ها فاسد شدنی هستند و شامل کالای بازگشت پذیر نمی شوند.

ارتباط با مشتری

در هر کسب و کاری مشتری مداری مهم ترین نکته است. برای اینکه بتوانید ارتباط بیشتری با مشتری برقرار کنید می توانید یک کانال اطلاع رسانی داخل پیام رسان ها ایجاد کنید و راه های ارتباطی را درآن جا قرار دهید همچنین می توانید محصولات جدید و تخفیف های خود را درج کنید.

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی به این نکته توجه کنید که اگر شما یک سوپر مارکت دارید حتما آدرس فروشگاه خود را در سایت و کانال های اطلاع رسانی درج کنید، حتی اگر امکان این را دارید سفارش دادن به صورت تلفنی را نیز اضافه کنید تا بتوانید راحت تر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

نرم افزار تلفن همراه (اپلیکیشن)

اپلیکیشن ساز

بیشتر افراد ترجیح می دهند برای سفارشات خود از یک نرم افزار به جای وب سایت استفاده کنند، اگر شما از وردپرس برای راه اندازی سوپر مارکت آنلاین مواد غذایی خود استفاده کنید  می توانید از افزونه های اپلیکشین ساز برای ساخت نرم افزار تلفن همراه خود استفاده کنید، این کار کمی هزینه بر است ولی ارزش آن را دارد که هزینه کنید زیرا مشتریان شما راحت می توانند سفارشات خود را ثبت کنند.

جمع بندی نهایی

راه اندازی سوپر مارکت آنلاین یا فروشگاه اینترنتی مواد غذایی نیاز به حوصله و پشت کار زیاد دارد و در برخی موارد یک نفر نمی تواند تمام کار های مربوط به ساخت فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و همچنین مدیریت آن را انجام دهد، در این راستا شما می توانید بعد از راه اندازی کسب و کار خود در وب سایت خود یک بخش به عنوان همکاری با ما اضافه کنید.

این همکاری می تواند در تامین مواد مورد نیاز، ارسال کالا، مدیریت وب سایت و غیره باشد.

امیدواریم شما با خواندن این مقاله با کلیات راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی آشنا شده باشید و پیشنهاد می کنیم وقت را از دست ندهید و از همین الان به فکر راه اندازی باشید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه