تفاوت صفحه‌ سازهای اختصاصی قالب‌ ها با دیگر افزونه‌ های صفحه ساز چیست؟

افزونه های وردپرس

3 دقیقه زمان مطالعه

قالب‌های وردپرس با رسالت ایجاد ظاهری جذاب و مخاطب‌پسند روی کار آمدند تا علاوه بر جذب نگاه کاربر، امکانات بهتری را در اختیار آن قرار دهند. قالب‌ها در گذشته از تنظیمات مشخصی پیروی می‌کردند و شما برای ایجاد تغییرات اساسی محدودیت داشتید. یعنی باید در زمان انتخاب دقت می‌کردید تا بعدها از انتخاب خود پشیمان نشوید. اما امروزه جالب است بدانید که قالب‌ها منعطف شده‌اند و به راحتی می‌توان طراحی شخصی خود را روی آن‌ها اعمال کرد. این امکان با حضور صفحه‌سازها ایجاد شد. برخی قالب‌ها صفحه‌ساز اختصاصی با خود دارند و برخی دیگر از صفحه‌سازهایی پشتیبانی می‌کنند که می‌توان در آن‌ها استفاده کرد. اما سوال امروز این است که تفاوت صفحه ساز قالب با افزونه صفحه ساز در وردپرس چیست؟ برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید…

تفاوت صفحه ساز قالب با افزونه صفحه ساز در وردپرس

بعضی قالب‌ها صفحه‌سازهای اختصاصی خود را دارند که با قالب یکی بوده و هر امکانی که مدنظر باشد را ارائه می‌دهد. اما برخی قالب‌ها نیز از صفحه‌سازهای معروف که افزونه هستند پشتیبانی می‌کنند و دستمان را در تغییر کاملا باز می‌گذارند. شما فکر می‌کنید کدامیک کارتان را بیشتر راه می‌اندازد؟ باید هر کدام را بطور اختصاصی بررسی کنیم.

صفحه سازهای اختصاصی برای قالب ها

این‌ نوع صفحه‌سازها در واقع نوعی تنظیمات اختصاصی مخصوص قالب موردنظر هستند و به همراه قالب می‌آیند. شما تنها با کمک همین سازنده می‌توانید روی قالب خود تغییراتی ایجاد کنید. چنانچه اهل توسعه بیشتر باشید شاید دست و پای شما را ببندد و نتوانید آنگونه که دلتان می‌خواهد کار کنید. البته همه آن‌ها شاید محدود نباشند و البته بسیاری از کاربران نیز نیازی به ایجاد تغییرات زیاد ندارند. عموما آنچه می‌بینند را همانگونه که هست انتخاب می‌کنند.

افزونه های صفحه ساز در وردپرس

بعد از گذر زمان افزونه‌هایی روی کار آمدند که به افزونه صفحه ساز یا page builder معروف شدند. در ابتدا به پیشرفت امروزی نبودند و برخی امور را می‌شد با آن‌ها پیش برد و انجام داد. مثلا در یک سایت برای ساخت لیندینگ پیج‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت تا بتوانیم صفحات فرود گرافیکی‌تری بسازیم. دلیل محبوبیت آن‌ها، استفاده بدون کد و ساخت صفحات بدون حتی کمی دانش کدنویسی بود و همین امر باعث شد افراد برای ساخت صفحات خود دیگر سمت طراحان و برنامه‌نویس‌ها نروند. هر کسی کمی خلاقیت داشت صفحات دلخواه خود را می‌ساخت.

این مقاله را حتما بخوانید
بهترین افزونه های فرم ساز برای المنتور

با گذر زمان صفحه‌سازها حرفه‌ای شدند و امکانات بیشتری به آن‌ها اضافه شد تا امروز که به کمک آن‌ها می‌توان یک سایت را طراحی کرد. نه تنها می‌توانید هر صفحه از سایت را طراحی کنید بلکه اگر علاقه‌مند به طراحی سایت باشید قطعا می‌توانید سایت خود را مطابق با میلتان با کمک صفحه‌سازها بسازید. فوق‌العاده است نه؟ حالا نظرتان درباره تفاوت صفحه ساز قالب با افزونه صفحه ساز در وردپرس چیست؟ به نظرتان کدام کارآمدتر است؟

استقبال از صفحه‌سازها آنقدر زیاد شد که تیم توسعه وردپرس تصمیم گرفت ویرایشگر خود را تغییر داده و از ویرایشگر بلوک استفاده کند. تا جایی که در هر بروزرسانی وردپرس امکانات این ویرایشگر بیشتر شده و در حال حاضر شبیه به یک صفحه‌ساز ساده عمل می‌کند. قطعا وردپرس نیز تصمیم دارد آن را به گونه‌ای کامل کند که به راحتی بتوان با آن صفحات جذابی را خلق کرد.

معرفی بهترین صفحه سازهای وردپرسی

در اینجا لیستی از بهترین صفحه‌سازها را آوردیم. البته که قبلا در مورد هر کدام توضیحاتی دادیم اما در اینجا تنها بصورت تیتروار معرفی می‌کنیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. در این لیست سعی کردیم به ترتیب اولویت و میزان استفاده صفحه‌سازها را نام ببریم:

هر کدام از صفحه‌سازهای نامبرده مشهور و قدرتمند بوده و با قالب‌های حرفه‌ای سازگارند. در بین همه این‌ها المنتور جایگاه ویژه‌ای دارد و افراد بیشتری مشغول فعالیت با آن هستند.

جمع بندی

قالب‌های امروزی متفاوت‌تر از قالب‌های قدیمی‌تر رفتار می‌کنند. از افزونه‌های صفحه‌ساز پشتیبانی کرده و امکان بهتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. دارای صفحه‌سازهای اختصاصی هستند که با کمک آن‌ها می‌توان تنظیماتی را روی قالب پیاده کرد اما خیلی جای مانور ندارد. بنابراین افراد به سمت افزونه‌های صفحه‌ساز رفته و از آن‌ها برای ساخت صفحات اختصاصی خود کمک می‌گیرند. در این مقاله سعی کردیم تفاوت صفحه ساز قالب با افزونه صفحه ساز در وردپرس را برایتان مشخص کنیم. حال تصمیم با شماست!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه