آموزش افزونه محبوب AMP

افزونه های وردپرس

10 دقیقه زمان مطالعه

افزونه AMP ابزاری بسیار قدرتمند و کارآمد برای وردپرس است که به شما کمک می کند سایت های وردپرسی خود را به صورت خودکار برای دستگاه های مختلف پاسخگو کنید، در این مقاله به معرفی و آموزش افزونه AMP می پردازیم. با این افزونه شما می توانید سایت هایی زیبا با سرعت بالا، امنیت بالا و همچنین جذاب و در دسترس را با چند کلیک ساده آماده کنید.

سایت هایی که با استفاده از افزونه AMP تولید می شوند رابط کاربری بسیار خوبی دارند که باعث می شود کاربران از عملکرد سایت شما راضی باشند و این مسئله باعث افزایش جذب کاربر و در نهایت موفقیت سایت وردپرسی شما می شود. برخلاف تصور رایج افراد، پاسخگو بودن سایت برای نسخه های موبایل و تبلت به معنای دارا بودن سرعت در هنگام فراخوانی نیست، افزونه AMP یک چارچوب طراحی وب سایت به صورت کاملاً پاسخگو است، به این معنی که می توانید تجربیات AMP را برای کاربران خود در هر دو حالت موبایل و دسکتاپ با بهترین سرعت در فراخوانی ارائه دهید.

افزونه AMP

مخاطبان آموزش افزونه ی محبوب AMP

قبل از آموزش افزونه AMP بیایید ببینیم چه کسانی مخاطب این افزونه هستند.

افزونه AMP می تواند توسط توسعه دهندگان و کاربران عادی استفاده شود:

اگر شما با زبان های برنامه نویسی تحت وب مانند PHP آشنایی دارید می توانید افزونه AMP را به صورت دستی پیکربندی کنید و مشکلاتی که ممکن است برای اعتبار سنجی سایت وردپرسی شما به وجود آید را به صورت شخصی و با دانش برنامه نویسی خود پیدا کنید و آن ها را به راحتی برطرف کنید.

ولی اگر شما یک کاربر عادی هستید و با زبان های برنامه نویسی آشنایی چندانی ندارید یا اینکه فقط می خواهید مشکلات اعتبار سنجی و یا تداخل ها به وجود آمده را بررسی کنید با آموزش افزونه AMP می توانید پیکربندی های مختلف سایت خود را به صورت خودکار انجام دهید و تمام مشکلات سایت را بررسی کنید و آن ها را به صورت دستی یا خودکار برطرف کنید این مشکلات می توانند ناسازگاری افزونه ها یا پوسته ها با یکدیگر و یا خطا هایی در فایل های اصلی باشند. افزونه AMP این مشکلات را به شما نشان می دهد و سپس می توانید افزونه ها و پوسته هایی که تداخل دارند را غیر فعال کنید یا به صورت کامل از سایت خود حذف کنید.

آموزش افزونه AMP برای تمام افراد چه کسانی که دانش برنامه نویسی دارند و چه کسانی که با برنامه نویسی تحت وب آشنایی ندارند بسیار مفید و کاربری خواهد بود.

حالت های مختلف قالب های AMP

افزونه AMP به کسانی که این افزونه را نصب کرده اند این امکان را می دهد تا بتوانند سایت خود را در قالب هایی که توسط خود توسعه دهنده اصلی منتشر شده به کاربران خود نشان دهند  که به این قالب ها به اصطلاح قالب های استاندارد گفته می شود که از لحاظ سرعت و بهینه بودن در بهترین حالت خود قرار دارند.

تفاوت بین قالب ها، علاوه بر شکل ظاهری آن ها، امکان نصب و فعال سازی افزونه ها است  که بین قالب های استاندارد متفاوت است. علاوه بر آن هر یک از قالب ها امکانات و شرایط خاصی دارند که از آن ها می توانید بر روی سایت های مختلف با توجه به نیاز شخصی خود و همچنین محتوای سایت خود استفاده کنید. در تمام قالب ها افزونه AMP صفحات شما را به صورت خودکار آماده می کند و تا حد امکان از اکثر افزونه ها پشتیبانی میکند. حالت های قالب های استاندارد به سه دسته کلی تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

حالت استاندارد :

این حالت قالب ایده آل است، زیرا تنها یک پوسته  برای ارائه درخواست ها دارد و یک نسخه واحد از سایت شما در این قالب ذخیره می شود، یکی از بهترین مزیت های این نوع قالب نسبت به سایر نوع ها کاهش هزینه های توسعه و نگهداری است.

هزینه ها با استفاده از این حالت به حداقل می رسد. این حالت برای سایت های وردپرسی که قالب و افزونه های استفاده شده در آن ها کاملاً سازگار با افزونه AMP هستند بهترین انتخاب است. همچنین اگر برخی از مؤلفه ها (از جمله قالب ها و افزونه ها) سازگار با افزونه AMP نباشند، باز هم می تواند یک انتخاب خوب باشد زیرا اگر طراح وب سایت به اصول ساده برنامه نویسی و دایرکتوری ها در وردپرس تسلط داشته باشد می تواند این مشکلات را مشاهده کند و به راحتی آن ها را از بین ببرد.

حالت انتقالی :

در این حالت یک قالب واحد برای طراحی کلی وب سایت وردپرسی شما استفاده می شود، اما برای هر صفحه می تواند به صورت مجزا دو نسخه وجود داشته باشد: نسخه AMP و نسخه ی غیر AMP. قالب فعال وب سایت شما برای ارائه نسخه های AMP و غیر AMP از یک URL ثابت و مشخص استفاده میکند.

اگر شما در سایت وردپرسی تان از قالبی استفاده می کنید که کاملاً با AMP سازگار نیست، این حالت می تواند برای شما انتخاب خوبی باشد، اما تفاوت عملکردی بین صفحات AMP و غیر AMP قابل مشاهده است ولی به دلیل کم بودن این تفاوت قابل قبول است (به دلیل تغییر اندک در ظاهر سایت). در این حالت، کاربرانی که از دستگاه های تلفن همراه به سایت شما دسترسی پیدا می کنند می توانند نسخه AMP را دریافت کند و یک تجربه بسیار عالی  را بدست آورند زیرا این افزونه  ظاهر و نوع سایت شما را با نسخه غیر AMP نیز حفظ می کند. و در صورتی که کاربران با استفاده از کامپیوتر به سایت شما مراجعه کنند نسخه غیر AMP به کاربران نشان داده خواهد شد و هر دوی این طراحی ها مشابه هم خواهد بود.

حالت خواندن:

در این حالت دو قالب مختلف برای سایت وردپرسی شما وجود دارد، یکی برای صفحات AMP و دیگری برای صفحات غیر AMP و به همین دلیل دو نسخه مختلف از سایت شما وجود خواهد داشت. صفحاتی از سایت شما که با نسخه غیر AMP طراحی شده است  ممکن است زمانی به کاربران نشان داده شود که بر روی سایت شما یک قالب یا افزونه ناسازگار با AMP استفاده شده باشد، اما سطح ناسازگاری ها بدون تخریب قابل توجه بسیار مهم است و اگر نسخه AMP سایت شما به مشکل بر بخورد به صورت خودکار نسخه غیر AMP به کاربران نشان داده خواهد شد.

همچنین اگر از لحاظ فنی به دانش برنامه نویسی وب سایت مسلط نیستید و یا صرفاً نمی خواهید با ناسازگاری ها مقابله کنید این حالت برای شما یک انتخاب خوب است و با انتخاب این نوع می توانید جریان کاری ساده و قوی داشته باشید که به شما امکان می دهد با حداقل تلاش از افزونه AMP بیشترین استفاده را کنید.

 

بسته به مشخصات سایت وردپرسی شما و توانایی های برنامه نویسیتان، و با توجه به سناریو های مختلفی که می توان ارائه کرد حالت های مختلفی برای انتخاب قالب AMP توصیه می شود. با پیکربندی کامل این افزونه، در انتهای کار براساس ارزیابی این افزونه از از قالب ها و افزونه های استفاده شده در سایت شما، حالت های مختلف را به صورت لیستی به شما نشان می دهد.

همچنین بهترین نوع را به شما پیشنهاد می دهد، که پیشنهاد می شود حتما از نوعی که افزونه AMP برای شما انتخاب می کند استفاده کنید، زیرا با افزونه ها و پوسته های شما سازگاری بیشتری دارد. علاوه بر این که شما می توانید از یک حالت پیشنهاد شده برای سایت خود استفاده کنید، می توانید کلیه یا فقط بخشی از سایت وردپرسی خود را به عنوان AMP به صورت جدا و مستقل طراحی کنید. این قابلیت به شما انعطاف پذیری لازم برای شروع کار با افزونه AMP در سایتتان را به صورت تدریجی می دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
مشتری مداری و افزایش‌ فروش با افزونه های ووکامرس

آموزش افزونه AMP

اکوسیستم AMP

امروزه شما می توانید با انتخاب افزونه ها و پوسته های مورد نظر خود از یک سایت در حال رشد و سازگار با AMP ، سایت های جذاب و کاربر پسند تری را با استفاده از افزونه AMP طراحی  کنید. در این زمینه، افزونه AMP مدیریت سایت شما را مانند یک هوش مصنوعی به دست می گیرد و علاوه بر این که بهترین حالت گرافیکی را برای سایت شما به کاربران ارائه می دهد تلاش می کند تا این حالت را برای کاربران سایت شما به بهترین حالت ممکن پایدار نگه دارد و رتبه سایت شما را نیز حفظ کند.تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به آموزش افزونه AMP بپردازیم.

بسیاری از توسعه دهندگان قالب ها و افزونه های محبوب سعی کرده اند که از افزونه رسمی AMP پشتیبانی کنند، ولی اگر از قالبی مانند قالب Astra یا Newspack استفاده می کنید، یا از افزونه هایی مانند افزونه Yoast یا افزونه WP Forms استفاده می کنید امکان دارد که با AMP سازگار نباشند و شما مجبور باشید از افزونه ها یا قالب های جایگزین دیگر استفاده کنید.

جای نگرانی وجود ندارد زیرا افزونه ها با عملکرد مشابه زیاد وجود دارند.

شما می توانید مقاله ما در مورد افزونه های کاربردی سئو را در این زمینه در وبلاگ ژاکت مطالعه کنید.

امکان دارد در برخی از شرایط از افزونه های خاص و یا قالب های شخصی خود استفاده کنید در چنین حالتی این افزونه به شما امکاناتی پیشرفته ای  را می دهد که می توانید به صورت دستی این افزونه ها یا قالب ها را آزمایش کنید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید و بتوانید با خیال راحت از آن ها بر روی سایت وردپرسی خود استفاده کنید

این موضوع شامل افزونه ها و پوسته هایی که به صورت پیش فرض پشتیبانی نمی شود هم صادق است و شما می توانید به صورت دستی مشکلات را مشاهده کنید و آن ها را در صورت نیاز برطرف کنید و با آموزش افزونه AMP با خیال راحت بر روی سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

نسخه جدید افزونه AMP

افزونه AMP فقط در یک نسخه ثابت ارائه شده بود و دارای مشکلاتی نظیر عدم ناسازگاری با افزونه ها و پوسته ها و غیره بود، تیم توسعه دهنده این افزونه نسخه دو را در همین راستا منتشر کرده اند که بسیاری از مشکلات نسخه قبلی در آن برطرف شده و با رابط کاربری جدیدی ارائه شده است.

نسخه جدید این افزونه به صورت رسمی جایگزین نسخه قبلی شده و  بسیاری از مشکلاتی که در نسخه قبلی بوده به صورت حداکثری برطرف شده است. از این مشکلات می توان به عدم سازگاری با برخی از افزونه ها و پوسته ها اشاره کرد که این افزونه قدرتمند بر روی نسخه ها وردپرس 4.9 به بالا تست شده و مشکلی در اجرا ندارد و همچنین تا کنون بیش از 500000 نصب فعال دارد. برخی از امکانات این افزونه در اینجا برای شما اورده شده است:

  •  تولید خودکار نشانه گذاری معتبر AMP  و نمایش سایت شما مطابق با استاندارد های وردپرس
  • ارائه برخی از ابزار های حرفه ای و کارآمد به  کاربران برای شناسایی مشکلات و افزونه های که با AMP تداخل دارد و مانع از بارگزاری صحیح سایت می شوند
  •  ارائه برخی امکانات ویژه برای توسعه دهندگان و افرادی که به دانش برنامه نویسی وب مسلط هستند به منظور ویرایش امکانات سایت با سلیقه خود
  • درست کردن پشتیبانی قوی برای صفحات و امکان تغییر مسیر بین آن ها در قالب موبایل ( بهینه سازی حداکثر PHP )
  • دارا بودن برخی امکانات خاص برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند: با استفاده از این امکانات می توانید در هر لحظه بدون داشتن دانش برنامه نویسی به صفحات سایت خود مراجعه کنید و آن ها را به صورت دستی ویرایش و ذخیره سازی کنید.

در ادامه به آموزش افزونه AMP میپردازیم.

آموزش افزونه AMP ؛نحوه نصب و فعال سازی

شما می توانید افزونه AMP را از سایت ژاکت تهیه کنید.

بعد از فعال سازی افزونه با اولین ورود به محیط کاربری افزونه با محیط زیر روبه رو می شوید.

نصب افزونه AMP

در این مرحله نیاز است بر روی دکمه open wizard کلیک کنید تا وارد پیکربندی شوید.

آموزش AMP

شما در این مرحله توضیحات کلی افزونه را مشاهده می کنید و نیاز است دکمه next را کلیک کنید.

همان طور که در قسمت توضیحات قبل از آموزش افزونه AMP گفتیم، این افزونه دو حالت مختلف برای نصب ارائه می کند یک حالت برای افراد برنامه نویس و یک حالت برای نصب آسان.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید اگر به  HTML, CSS, JavaScript, PHP تسلط کامل دارید می توانید گزینه اول را انتخاب کنید تا پیکربندی را به صورت دقیق تر بتوانید انجام دهید.

در این مرحله شما قالب های مختلف افزونه AMP را مشاهده می کنید که می توانید با توجه به سلیقه خود و شرایط افزونه ها و پوسته ها، یک مورد را انتخاب کنید.

همان طور که مشاهده می کنید حالت خواندن به صورت خودکار به عنوان بهترین انتخاب برای سایت ما معرفی شده است.

آموزش پلاگین AMP

در مرحله بعدی آموزش افزونه AMP نیاز است که شما قالب سایت خود را انتخاب کنید که در به صورت پیش فرض قالب های استاندارد وردپرس به همراه قالب اختصاصی AMP به شما نشان داده می شود که می توانید با سلیقه خود یک قالب را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی یک خلاصه از انتخاب ها و قالب ها به شما نشان داده خواهد شد و نیاز به تغییر ندارد و فقط دکمه next را بزنید.

در نهایت بعد از گذشت چند ثانیه نسخه AMP سایت شما فعال می شود.

فعالسازی افزونه امپ

در نهایت شما می توانید با کلیک بر روی گزینه Customize وارد تنظیمات ظاهری سایت شوید و بسته به قالب انتخاب شده رنگ و سایر جزئیات را تغییر دهید.

در این مقاله سعی کریدم تا افزونه AMP را معرفی کنیم و آموزش افزونه AMP را ارائه کنیم. همچنین تغییراتی که در نسخه دوم این برنامه ارائه شده را نیز به شما منتقل کنیم و نحوه نصب و پیکربندی نیز به طور کامل به شما آموزش داده شود.

امیدواریم شما با استفاده از آموزش افزونه AMP بتوانید یک سایت وردپرسی پاسخگو و هماهنگ با نسخه موبایل برای کاربران خود درست کنید.

سوالات متداول

آیا پیاده سازی AMP در وردپرس نیاز به برنامه نویسی دارد ؟

با افزونه AMP امکان پیاده سازی و آزمایش AMP در وردپرس بدون دانش برنامه نویسی امکان پذیر می باشد

آیا افزونه AMP با افزونه یواست را می توان ادغام کرد ؟

بله با افزونه Glue for Yoast SEO & AMP که ویژگی های زیادی هم دارد می توان این دو افزونه را با هم ادغام کنید

گوگل AMP چیست ؟

گوگل AMP یک روش برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات یک سایت در تلفن همراه می باشد

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

6

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

هنوز این افزونه مشکل سازگاری دارد.قالب سایت من فلت سام هست حالا یا با قالب ناسازگاری دارد یا با افزونه ها. مشکلی که ایجاد کرده این است که موقع افزودن محصول به سبد خرید علامت اضافه شدن و هم چنین پیغام اضافه شدن اعلان نمی شود

سلام
این مشکل برای افزونه AMP گزارش نشده، پیشنهاد می کنیم از طریق پشتیبان توسعه دهنده قالبتون پیگیر این مشکل بشید

سلام وقتی حالت اصلی سایت را بهم می ریزد در نسخه موبایل چه فایده ای دارد از ظاهری شیک و قشنگ به ظاهری آماتوری و پیش فرض وردپرس تبدیل بشود میخوام که سرعت لود سایت بالا نرود با اینکه اهمیت زیادی دارد

سلام داوود عزیز ممنون از توجهتون.
سرعت لود و حجم دیتای مصرف شده برای کاربران موبایلی اهمیت زیادی داره. اگه وبسایتتون ظاهر خیلی قشنگی داشته باشه اما سرعت لود پایینی داشته باشه، کاربران سایت رو ترک می کنند.
این انتخاب شماست که وبسایتتون مطابق استاندارد های سئو باشه یا ظاهر شیک و قشنگی داشته باشه با سرعت لود پایین.

سلام خسته نباشید من AMP فعال کردم سرعت رو عالی کرده فقط مشکلی ک هست وقتی با المنتور ب نوشته ها انیمیشن ورود داده بودم، انیمیشن هاش رو AMP حذف میکرد و کلا نوشته خالی میشد. برای حل این مشکل رفتم انمیشن هامو کلا برداشتم. و مشکل دوم اینه که افزونه های نظرات یا لایک هرچی میزارم این غیرفعالش میکنه.
راهی هست ک استثنا براش بدیم ک اونا رو دست نزنه مثلا ؟؟

نسخه AMP خالی ک تو بین افزونه های وردپرس آبی رنگه و 400 هزار نصب داره رو نصبیدم

سلام amp یک سری قوانین دارد از هر چیزی پشتیبانی نمیکنید حتما داکیومنت amp مطالعه کنید تا در جریان بخش هایی که amp از آن ها پشتیبانی میکنید باشید.

ارسال دیدگاه