خروجی گرفتن از محصولات و سفارشات ووکامرس | انتقال محصولات و سفارشات

سیستم های مدیریت محتوا

3 دقیقه زمان مطالعه

محصولات و سفارش‌های آنلاین در یک فروشگاه اینترنتی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که وجود داشته و باید از آن مراقبت کنیم. گاهی ما سایت خود را تغییر می‌دهیم یا به هر دلیلی نیازمند انتقال محصولات و سفارشات به جای دیگر می‌شویم، بنابراین باید راهی برای این انتقال وجود داشته باشد که با مشکل و از بین رفتن اطلاعات مواجه نشویم. تنها راه، خروجی گرفتن از محصولات و سفارشات ووکامرس بوده که امکانپذیر و انجام آن امری ضروری است. در مقاله امروز به این مبحث می‌پردازیم، چنانچه شما هم به دنبال چنین امکانی هستید، با ما همراه شوید…

خروجی گرفتن از محصولات و سفارشات ووکامرس

شاید فکر کنید این فرآیند بسیار دشوار بوده یا اصلا امکانپذیر نیست. اما باید به شما بگویم که کاری ساده و سریع است. در واقع ووکامرس خود امکان تهیه خروجی را برایمان فراهم می‌کند. با این کار به راحتی می‌توانیم از اطلاعات فعلی اکسپورت گرفته و به سایت یا هر موقعیت دیگری منتقل کنیم. ما برای تهیه نسخه اکسپورت شده نیاز به یک افزونه جانبی داریم که تمام این موارد را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تهیه نسخه خروجی از محصولات ووکامرس

محصولات ما در ووکامرس از مهم‌ترین بخش سایت هستند که باید قبل از هر چیزی وارد شوند. برای انجام عملیات به قسمت محصولات>> همه محصولات رفته و روی دکمه برون‌بری کلیک می‌کنیم.

شروع برون بری محصولات

پس از کلیک روی این دکمه به صفحه دیگری وارد شده که اطلاعات دقیق‌تری درباره این عملیات از ما می‌خواهد.

فیلتر خروجی

  • کدام ستون‌ها باید صادر شود؟: محصولات اطلاعات متعددی از جمله نام، توضیحات، قیمت و … دارند که باید اینجا مشخص کنیم می‌خواهیم کدام یک در خروجی ما وجود داشته باشند.
  • کدام یک از انواع محصول باید صادر شود؟: ما دو نوع محصول ساده و متغیر داریم. در این بخش می‌توان تعیین کرد که کدامیک را در خروجی درنظر بگیرد.
  • کدام نوع محصول باید صادر شود؟: در این بخش می‌توان دسته محصولات را فیلتر کرد. اینکه آیا همه دسته‌ها در خروجی باشند یا دسته مشخصی ممدنظر شماست.
  • برون ریزی متاهای سفارشی (Custom Meta)؟: چنانچه متاهای سفارشی ساختید، می‌توانید از این بخش دستور دهید که آن‌ها نیز در اکسپورت اطلاعات وجود داشته باشند.
این مقاله را حتما بخوانید
6 عنصر مشترک که باعث کاهش سرعت ووکامرس می‌شود

زمانی که تمام این موارد را مشخص کردید، روی دکمه تولید CSV کلیک کنید تا خروجی گرفتن از محصولات انجام شود. در واقع با این کار یک فایل اکسل در کامپیوتر شما ایجاد می‌شود. اما لازم است بدانید این اطلاعات را چگونه در سایت دیگری درون‌ریزی یا ایمپورت کنید. برای این منظور به قسمت محصولات>> همه محصولات رفته و این بار روی دکمه درون‌ریزی کلیک کنید تا صفحه زیر برایتان باز شود:

درون ریزی اطلاعات

حال می‌توانید فایل CSV موردنظر خود را بارگذاری کنید.

تهیه نسخه خروجی از سفارشات ووکامرس

حال نوبت به خروجی گرفتن از سفارشات موجود در ووکامرس می‌رسد. برای این بخش باید از افزونه جانبی کمک بگیریم. با کمک افزونه Advanced Order Export For WooCommerce می‌توان این عملیات را انجام داد. این افزونه رایگان بوده و از مخزن وردپرس قابل دریافت است. آن را نصب و فعال کنید. حال گزینه‌ای با عنوان Export Order در ووکامرس ایجاد می‌شود. برای تهیه خروجی از سفارشات روی Export Order کلیک کرده و سپس از بخش Order statuses، تمام سفارشاتی که تمایل دارید از آن‌ها خروجی تهیه شود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Export کلیک کنید.

تنظیمات خروجی از سفارشات

به همین سادگی سفارشات شما نیز از ووکامرس اکسپورت شد. همچنین این افزونه وردپرس امکان درون‌ریزی سفارشتان را در سایت بعدی فراهم می‌کند.

خروجی گرفتن از محصولات و سفارشات ووکامرس

گاهی اوقات برای ذخیره اطلاعات مربوط به فروشگاه آنلاین یا برای انتقال اطلاعات به سایتی دیگر نیاز به دریافت نسخه خروجی داریم که این کار به سادگی در ووکامرس امکانپذیر بوده و اصلا جای هیچ گونه نگرانی نیست. با روش‌هایی که در بالا گفته شد حتما این کار را انجام دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه