نحوه نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

نام‌گذاری شاید از  اولین مفاهیمی  است که انسان با آن روبرو بوده است. انتخاب نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی نیز برای مطالب و نوشته‌ها نیز مهم است. نزدیک به یک میلیارد سایت در دنیای مجازی وجود دارند و هر روز تعداد زیادی نیز بر آن افزوده می‌شود. اگر شما به عنوان یک تازه کار مایل هستید که یک وبسایت بسازید، باید بدانید صدها هزار رقیب در کار مشابهی که احتمالا می‌خواهید ایجاد کنید وجود دارند.
این مفهوم دو نکته دارد: یک اینکه تجربه‌های موفقیت و شکست و روند رشد آن‌ها در دسترس شماست و دوم اینکه می‌دانید چه بخشی از بازار ممکن است به مزیت‌های کالا، محصول یا حتی مقاله‌ی علمی شما علاقمند باشد. بنابراین در بعضی موارد دیرتر شروع کردن هم بد نیست. اینکه چطور می‌خواهید با رقبا دربیفتید و سایت خود را سرپا نگه‌ دارید موضوعی است که برای همه افراد، چه تازه‌کار و چه حرفه‌ای یک نگرانی محسوب می‌شود. فرای همه بحث های تکنیکی و طراحی ظاهری که یک وبسایت نیاز دارد، تهیه ی محتوا شامل عکس و فیلم و متن و…مهم‌ترین عمل است تا آنجا که جمله ارزشمندی  وجود دارد که می‌گوید: محتوا پادشاه است.

نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی

اولین موردی که باید حتما آن را در نظر داشته باشید انتخاب نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی است. چنانچه از همین ابتدای کار دچار خطا شوید و نتوانید انتخاب خوبی داشته باشید مطمئنا بقیه مسیر نیز به درستی پیش نمی‌رود. در این مقاله می‌خواهیم به شما در انتخاب نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی کمک کنیم تا یک قدم بزرگ به جلو بردارید.

دامنه‌ی سایت

اگر در ابتدای راه هستید یا در حال ایجاد یک وبسایت جدید برای خود یا کسب و کار دیگران هستید لازم است بدانید، بسیار مهم است که نام دامنه مناسبی انتخاب کنید. این نام دامنه می‌تواند شامل نام شخصی، برند یا فعالیتی که انجام می‌دهید، باشد.

انتخاب عنوان وبسایت

هر محتوای متنی علاوه بر طول مناسب و ساختار حرفه‌ای باید دارای یک عنوان چشم‌گیر باشد. این عنوان برای متن اصلی وبسایت که در صفحه اصلی دیده می‌شود، باید قادر باشد مخاطب را به سمت ادامه استفاده از  وبسایت ترغیب کند. به طوری که آنقدر کنجکاوی او را برانگیزد که در او احساس نیاز برای مطالعه مطلب را ایجاد نماید.
بنابراین تاج این پادشاه در واقع عنوان هوشمندانه و جذاب برای اصلی‌ترین مفهوم و کارایی وبسایت و نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی است. عنوان یک سایت در اکثر موارد در واقع اولین کلماتی است که مخاطب از وبسایت شما می‌بیند. معمولا یک جمله ی کامل‌تر نیز حاوی مزیت‌ها و یا اثر استفاده از یک وبسایت را در زیر عنوان اصلی به کار ببرید. این یکی از حرفه‌ای ترین روش های بیان موضوع و هدف شما از ساخت وبسایت و نوع خدمات یا محصولی است که ارائه می‌دهید.

کاربر همواره می‌خواهد در کمترین زمان ممکن درک کند که آیا  به جای درستی مراجعه کرده، نیاز او فهمیده شده و آیا راهکاری برای آن وجود دارد یا خیر. این ساده‌ترین روش برای کمک به یک کاربر است که آیا در سایت مورد نظرش  وارد شده است یا خیر. به عنوان مثال هنگامی که به یک اداره می‌روید، حتما انتظار دارید که اسم اداره با فونت بزرگ در بیرون ساختمان نصب شده باشد. هیچ جای مهمی نیست که برای خود عنوان نداشته باشد. پس اگر این قاعده را رعایت نکنید ممکن است به سادگی از دیدگان مخاطب خارج شوید.

بسیار ساده بگویید که چه می کنید و چگونه با مهارت‌ها و محصولاتتان برای مشتری یا مخاطب ارزش افزوده ایجاد می کنید.

انتخاب یک عنوان استاندارد برای یک وبسایت در واقع از وقت گیرترین و دقت برانگیزترین مرحله راه‌اندازی یک وبسایت است. چون این عنوان باید نظر دو نفر را جلب کند اول مخاطب و دوم گوگل.
بنابراین نمی‌توان گفت که کار ساده‌ای ست. مشتریان عنوان‌های تکراری رقبای شما را جذاب نمی دانند و همچنین یک عنوان معمولی هیچ انگیزه‌ای برای وقت گذاشتن جهت مطالعه برای ایشان ایجاد نمی‌کند. در آن سو گوگل هم هست. راضی کردن گوگل هم برای کمک به دیده شدن مطلب نیز اصول و قواعدی دارد. که اگر بلد نباشید ضرر خواهید کرد.اما بالاخره باید از یک جایی شروع کرد و در طول زمان عنوان استاندارد بهتری انتخاب کرد.
برای شروع نام شغل یا کارتان ایده بدی نیست. مثلا مدرسه ایران زمین، رستوران آپادانا، نساجی مازندران یا خشکبار تبریز و… این عنوان‌ها تکلیف کاربر را با شما روشن می‌کنند. یعنی اگر اشتباه آمده‌اند وقتشان تلف نمی‌‌‌شود و اگر درست هم آمده اند که آن ها را در وبسایت نگه می‌دارد.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه با وردپرس کسب درآمد کنیم و کسب و کار اینترنتی‌ خود را رونق دهیم؟

انتخاب زیرعنوان استاندارد

یک متن نهایت دو جمله‌ای است که مهمترین کارکرد و مزیت کاری شما را برای کاربر اعلام می‌کند. انتخاب صحیح نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی با لحن قوی و محکم، که شامل مهم‌ترین کلمات کلیدی وبسایت می‌شود، بسیار مهم‌تر از آن است که بخواهید با آن بی اهمیت رفتار کنید. نخستین اثری که این دو مطلب بر یک کاربر جدید می‌گذارد ممکن است او را به یک مشتری دائمی تبدیل کند یا در صورت انتخاب اشتباه برای همیشه از شما فراری دهد.

نکاتی برای انتخاب زیر عنوان استاندارد:

  • کوتاه است و بیشتر از 60 کاراکتر نیست.
  • مدام تکرار نمی‌شود.
  • لحن قوی و محکمی دارد.
  • متفاوت و جالب توجه است. 

انتخاب نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی مربوط به سایت ژاکت می‌تواند الگوی مناسبی برای دو مفهوم توضیح داده شده در بالا باشد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، انتخاب عنوان استاندارد به صورت بیان تعداد افزونه‌ها و اعلام قیمت است و زیرعنوان در مورد ارزش‌ها و کیفیت بحث می‌کند. خط پایین عنوان تقریبا جمله‌ای کامل است که بیشترین ارزش‌ها و مزیت‌های خدمات یا محصولات کسب و کار یا اهداف شما از ایجاد وبسایت را برای کاربر توضیح می‌دهد. یعنی یک کاربر باید بتواند با دیدن عنوان اصلی سایت و توضیح زیر آن تقریبا به کارکرد وبسایت آگاه گردد.

zhaket-عنوان و زیرعنوان استاندارد در وردپرس

محتوای وبسایت

محتوای متنی به عنوان اصلی‌ترین موضوع برای جستجوی موتورهای گوگل از اهمیت به سزایی برخوردار است. اگر وبسایت شما نتواند به اندازه کافی محتوای متنی مناسب با کار و حرفه خود تهیه کند به این مفهوم است که از نظر علمی و دانش آن کار، چندان پیشرفته نیستید و در واقع چیزی برای ارائه به کاربر ندارید!
ازسوی دیگر از نظر کلی بدون تولید محتوا صرفا یک مصرف کننده صرف اطلاعات به حساب می‌آیید بنابراین در الویت‌های گوگل برای بحث بهینه‌سازی محتوا جایی نخواهید داشت. موضوع یک مقاله در واقع نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی و توضیحاتی است که هم مخاطب را جذب کند و هم اینکه خزنده‌های گوگل را به سایت و نوشته‌های شما علاقمند کند. خلاصه اینکه بدون محتوای متنی بهینه‌سازی شده براساس فرایندهای سئو، از دید مخاطبان دور خواهید ماند.

تصویر و ویدیو

در وبسایت‌های مدرن، تصاویر نیز نقش جدی به خود گرفته‌اند و در مواردی بسیار کاراتر نسبت به نوشتار عمل می‌‌کنند. بنابراین استفاده از عکس‌های مناسب و رعایت اصول نام‌گذری alt  در آن‌ها برای توجه حداکثری مخاطب و گوگل بسیار حایز اهمیت است. برای مطالعه بیشتر به مقاله‌ای در همین رابطه در سایت ژاکت مراجعه نمایید.

اکنون که با مزیت‌های انتخاب مناسب دامنه، عنوان،زیر عنوان ، مقاله و جلوه‌های تصویری آشنا شدید لازم است نحوه ی تعامل آن ها را با گوگل بیشتر درک نمایید:

سئو

همان‌طور که می‌دانید به زیان ساده بهینه‌سازی محتوا براساس قواعد و همچنین استفاده از راهکارهای تکنیکی، برای بهبود رتبه و علاقمندی گوگل برای نمایش سایت شما در رتبه‌های بهتر و صفحات ابتدایی گوگل را سئو می‌گویند. موتورهای جستجوگر گوگل به دنبال کلمات کلیدی، تصاویر مرتبط با نتایج و برچسب‌ها و متن‌های ناب و پربازدید با نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی همراه با دیدگاه‌های فراوان و نظرات زیاد کاربران می‌گردند. هنگامی که محتوای سایت دارای چنین ویژگی‌هایی باشد، گوگل علاقمندی خود را در طی زمان به سایت با نمایش آن در رتبه‌های بهتر و نزدیک به صفحات ابتدایی نشان خواهد داد.

ساده ترین راهکار برای معرفی سایت به خزنده‌های گوگل این است که از بخش تنظیمات وردپرس > عمومی را انتخاب نمایید. اینجا می‌توانید عنوان سایت و زیر عنوان را بنویسید. از بخش نمایش > شخصی سازی نیز این فرایند امکان پذیر است.

seo-نام‌گذاری استاندارد در وبسایت وردپرسی

اما اگر مایلید محتوا را به صورت حرفه‌ای برای گوگل بهینه‌سازی کنید و انتخاب عنوان استاندارد را صحیح‌تر و با تعداد مناسب در مقاله استفاده کنید، لازم است که افزونه ی yoast seo را از سایت ژاکت تهیه کنید و در پیشخوان وردپرس نصب نمایید.

جمع‌بندی

محتوا پادشاه است. این جمله را تا زمانی که با دنیای مجازی در ارتباط هستید باید سرلوحه کار خود قرار دهید. با وجود بهترین و زیباترین ظاهر و بهترین کیفیت کالاها اگر محتوایی برای مخاطب ایجاد نکنید و نتوانید مطالب ارزشمند از حرفه و کار خود ارائه نمایید، عملا به عنوان یک حرفه‌ای در کسب و کار خود شناخته نخواهید شد. بنابراین باید محتوانویسی را بیاموزید و در درجه اول نیز نام گذاری استاندارد سایت وردپرسی را در بخش‌های مختلف آن هرگز نادیده نگیرید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه