15 ایده طراحی سایت خلاقانه و خلاقیت در طراحی سایت

طراحی سایت

14 دقیقه زمان مطالعه

بدون شک تا به حال برایتان پیش آمده است که وارد وب سایتی شده باشید و بلافاصله به دلیل تجربه ی بد کاربری از آن خارج شده باشید زیرا از آنچه دیده اید خوشتان نیامده است و خلاقیت در طراحی سایت وجود نداشته است. ممکن است آن وب سایت بیش از حد بهم ریخته باشد و این تجربه را طاقت فرسا تر هم کند. حتی ممکن است آن وب سایت بیش از حد قدیمی باشد و دیگر مطالب مفید را در اختیار مخاطبان خود قرار نمی دهد. به نظر می رسد این اطلاعات از رده خارج شده اند.

حال می بینید که طراحی وب سایت و تمامی المان های در آن برای جذب مخاطب و بالابردن کیفیت و طراحی سایت خلاقانه بسیار مهم است. وب سایت شما نشان دهنده ی برند شما در فضای دیجیتال و آنلاین است و طراحی آن نقشی اساسی در تجربه بازدید کنندگان دارد. تلفیق ایده های هوشمندانه و خلاقانه در زمینه طراحی وب سایت راهی برای برجسته سازی و ارائه تجربه ای بی نظیر و مثبت برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

اگر قصد دارید که برای خود وب سایتی طراحی کنید، اما هنوز تصمیم نگرفته اید که واقعاً چه می خواهید در آن قرار دهید و یا موضوع آن چیست ، این ایده های خلاقیت در طراحی سایت می تواند الهام بخش باشد. ما در این مقاله می خواهیم 15 ایده برای طراحی سایت خلاقانه را معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها وب سایت خود را با بهترین کیفیت ممکن راه اندازی کنید.

15 ایده برای خلاقیت در طراحی سایت

اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای وارد حوزه webdesign شوید و سایت‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته و منحصر به فرد طراحی کنید؛ می‌بایست به طور کامل به قوانین طراحی سایت مسلط باشید. برای اینکه با ابعاد مختلف طراحی سایت مانند طراحی صفحه فرود یا landing page، طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، طراحی گرافیکی بنرهای سایت، افزایش سرعت و کدنویسی با html و css و دیگر مسائل طراحی سایت به صورت کامل آشنا باشید؛ باید یک دوره جامع طراحی وب بگذرانید. پیشنهاد ما برای شما دوره طراحی سایت در مجموعه ژاکت آکادمی است. این دوره آموزشی تمام نیاز شما برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای برطرف خواهد کرد.

در ادامه ایده‌هایی که سایت شما را حرفه‌ای نشان می‌‍دهد را باهم مرور میکنیم:

 

  1. وب سایت خود را تعاملی کنید.

در حالت ایده آل ، قطعاً شما نمی خواهید که بازدید از وب سایت کسب و کار خود برای مخاطبان یک تجربه بد باشد. شما می خواهید بازدیدکنندگان با صفحات مختلف وب سایت شما درگیر شوند و با آن تعامل داشته باشند. یکی از روش های خلاقیت در طراحی سایت که می توانید از وقوع این اتفاق اطمینان حاصل کرده و جلوگیری کنید، افزودن عناصر تعاملی به وب سایت شما می باشد.

این عناصر تعاملی می تواند شامل هر چیزی باشد که به بازدید کننده این قدرت را می دهد تا با پیمایش و کلیک روی قسمت های خاصی از صفحه ، تجربه خود را در یک صفحه تغییر دهد. یک مثال خوب در این مورد ، صفحه اصلی  Nurture Digital  است. در این وب سایت به جای یک منوی معمولی ، سرویس های مختلف آن ها در کنار یک انیمیشن زیبا برچسب گذاری شده اند.

پیمایش بر روی هر گزینه، انیمیشن را کمی تغییر می دهد و با کلیک کردن ، صفحه ای باز می شود که اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد. حتی اگر این صفحه با آنچه افراد در صفحه اصلی به آن عادت کرده اند متفاوت است اما قابلیت کشف آن جدید است و یافتن تمام اطلاعات مورد نیاز بازدید کننده را آسان می کند.

  1. از تصاویر اورجینال استفاده کنید.

طراحی سایت خلاقانهیک سایت تعاملی برای هر برند منطقی نخواهد بود ، اما یک چیز ساده تر وجود دارد که می توانید برای اطمینان از اینکه وب سایت شما از یک شخصیت تجاری منحصر به فرد برخوردار است، استفاده کنید. استخدام یک طراح گرافیک برای ایجاد تصاویر اصلی و منحصر به فرد برای وب سایت و محتوای شما می تواند به شما کمک کند یک تجربه بصری واحد را برای نام تجاری خود ایجاد کنید.

تصاویری که در سبک و رنگی یکسان در وب سایت وجود دارد ، تمام صفحات مختلف وب سایت شما را از نظر بصری به هم گره می زند و به بازدیدکنندگان در مورد شخصیت برند شما می گوید بدون اینکه آن ها حتی از وجود آن مطلع شوند.

این یک روش خلاقیت در طراحی سایت است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. شما می توانید سبک واحدی را بین تصاویر استفاده شده در صفحه اصلی ، صفحات محصول و وبلاگ خود انتخاب کرده و استفاده کنید. هر یک از آن ها مربوط به متن موجود در صفحه است ، اما با تصویر بزرگ تر سایت نیز متناسب است. از تصاویر اورجینال در وبلاگ استفاده کنید تا یک گرافیک اصلی برای وب سایت خود به وجود بیاورید.

  1. از انیمیشن استفاده کنید.

اگرچه دستیابی به آن کمی دشوارتر (و پرهزینه) است ، انیمیشن می تواند یک روش جذاب دیگر برای خلاقیت در طراحی سایت و ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی برای یک وب سایت باشد. با افزودن برخی حرکات به تصویر صفحه می توان کاری کرد تا توجه افراد جلب شود و آن ها را به آنچه می بینند علاقمند کرد.انیمیشن در طراحی سایت

وب سایت Rollpark با استفاده از ترکیبی از انیمیشن است که ثابت است زمانی که شما در صفحه باشید و برخی از عناصر متحرکی که با استفاده از پیمایش باعث حرکت آن ها می شود استفاده کرده است. در هر دو مورد ، این امر باعث می شود تا چیزی از نظر بصری تجربه شما در صفحه را بهبود ببخشد و در عین حال به جلب توجه به پیام هایی که یک برند می خواهد ارسال کند ، کمک کند.

بنابراین سعی کنید که از انیمیشن در صفحه اصلی استفاده کنید. اگر می خواهید در وب سایت خود از انیمیشن استفاده کنید، مراقب باشید که پیام بزرگتری را که می خواهید برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید را پشتیبانی کند و مفهوم یکسان با قصد و هدف شما داشته باشد.

  1. عکس های محصول را ترکیب کنید.

بیایید صادق باشیم، عکاسی از محصول اغلب زیبا و یا جالب نیست، اما شما می توانید برای این چنین بودن آن ها تلاش کنید و اگر رویکردی در عکاسی از محصول خود داشته باشید که آن را هنری یا جذاب تر کند، می توانید برای طراحی سابت خلاقانه عکس های محصول خود را به مرکز طراحی وب خود تبدیل کنید.

People Footwear به خوبی این اصل را در طراحی وب سایت خود رعایت کرده است. آن ها با قرار دادن کفش های خود به روش های زیبایی بصری و خلاقانه ، تصاویری را ایجاد می کنند که هم به عنوان پس زمینه خوبی برای صفحه اصلی آن ها عمل می کند و هم باعث می شود که محصولات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بنابراین اصل همیشه سعی کنید که از عکس های اصلی و با کیفیت در طراحی وب سایت خود استفاده کنید.سایت People Footwear

  1. از یک فونت منحصر به فرد استفاده کنید.

اغلب افرادی که طراح وب نیستند ، وقت زیادی را برای تصمیم گیری در رابطه با فونت اختصاص نمی دهند، اما آن ها اصلاً نمی دانند که فونت در نحوه تعامل ما با وب سایت های مختلفی که بازدید می کنند چقدر تأثیر مثبتی دارد و یکی از عوامل خلاقیت در طراحی سایت است. انتخاب یک فونت منحصر به فرد روشی است که شما می توانید شخصیتی و یا هویتی را به وب سایت خود بیفزایید و یک تجربه طراحی را ایجاد کنید که افراد احساس اصیل بودن را داشته باشد.

منابع زیادی به صورت آنلاین برای یافتن فونت های جدید وجود دارد و اگر می خواهید با استفاده از فونت های مختلف در یک صفحه همه چیز را با هم ترکیب کنید ، Font Combations  ابزاری مفید برای کمک به شما در انتخاب فونت هایی است که با هم خوب به نظر می رسند.

Caava Design از ترکیبی از فونت های مختلف برای ایجاد یک صفحه جذاب از لحاظ بصری استفاده می کند که در مورد سبک آن ها به عنوان یک برند و به عنوان طراح چیزی را برای شما بازگو می کند. این طرح به طور کاملاً طبیعی با هم دیگر ترکیب شده اند تا اگر به دنبال آن نباشید ، متوجه فونت های مختلف نمی شوید.استفاده از فونت های محتلف

  1. بر محتوای خود متمرکز شوید.

اگر تلاش زیادی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا انجام داده اید، پس قطعاً می خواهید که مردم آن را پیدا کنند. یک گزینه برای بیشتر دیده شدن مطالب شما ساخت وب سایت در اطراف آن است. وب سایت های محتوا محور، که بعضاً به عنوان هاب محتوا نامیده می شوند، محتوای ارزشمند شما را در مرکز توجه قرار می دهند. آن ها برای اطمینان از اینکه مردم به راحتی گزینه های محتوایی را که بیشتر به آن ها علاقه دارند را پیدا می کنند و متوجه آن می شوند، طراحی شده اند.

وب سایت هایی که برای تمرکز محتوا ساخته شده اند بیشتر برای شرکت های رسانه ای که مدل تجاری مبتنی بر محتوا دارند و یا برای برند هایی که می خواهند اولویت بالایی به برنامه های بازاریابی محتوای خود داشته باشند ، بیشتر معنی دارند.

Makeup.com از L’oréal در گروه دوم قرار می گیرد. تمام وب سایت متمرکز بر جلب توجه به محتوایی است که برند در مورد موضوعات آرایشی ایجاد کرده است. مردم همچنین می توانند محصولات این شرکت را با پیمایش در برخی از محصولات پیدا کنند ، اما آن ها تمرکز اصلی وب سایت نیستند. این وب سایت به روشنی از اصل بازاریابی محتوا یعنی ابتدا ارائه ارزش و سپس تبلیغ محصولات پیروی می کند.سایت میکاپ

  1. بازدیدکنندگان را برای تعامل بیشتر و کشف محتوا مشتاق کنید.

بعضی اوقات وقتی صحبت از خلاقیت در طراحی سایت می شود، موضوع پیچیده به نظر می رسد. اگر می توانید صفحه اصلی و لندینگ خود را ساده اما جذاب نگه دارید ، این امر می تواند بازدیدکنندگان شما را به ادامه پیمایش یا کلیک برای پی بردن اینکه سایت شما درباره ی چیست ، وادار کند.

رستوران Maaemo از این اصل استفاده می کند. در ابتدا ، تنها چیزی که در وب سایت مشاهده می کنید یک نام با فونت بسیار منحصر به فرد و یک منظره متحرک زیبا در پس زمینه می باشد. این باعث می شود که کاربر تا پایان سفحه پیمایش کند تا عناصر جدیدی را کشف کند.رستوران Maaemo

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه فعالسازی صفحات فرود و landing page در المنتور

شما باید پایین بروید تا یاد بگیرید که این وب سایت مخصوص رستورانی است که در استفاده از محصولات طبیعی و محلی به عنوان راهی برای کمک به مردم در درک بهتر چشم انداز و فرهنگ محلی از طریق غذا (که باعث می شود تصویر اولیه مربوط به موقعیت تجاری برند باشد) تخصص دارد.

به اندازه کافی زیبا و جالب توجه است که از همان لحظه اول توجه شما را به خود جلب می کند و در واقع باعث می شود که درگیر شوید و تعامل داشته باشید تا با وب سایت به خوبی ارتباط برقرار کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

می توانید نمونه های لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا را در وبلاگ ما ببینید.

  1. جرات رنگارنگ بودن داشته باشید.

اگرچه سبک مینیمالیستی می تواند برای برخی از برند ها خوب عمل کند ، اما برای برخی دیگر برند شما با انبوهی از رنگ بهتر نشان داده می شود. به عنوان مثال وب سایت ویستیا پر از رنگ های پر جنب و جوش است ، که برای یک برند هنری که نشان دهنده ی شخصیتی بازیگوش است کاملاً منطقی است.رنگ ها در سایت ویستیا

بنابراین برای بهتر بودن حتماً لازم نیست که خود را به یک طرح اصلی از رنگ ها محدود کنید که فقط از قسمت کوچکی از پالت رنگ استفاده می کند ، تا زمانی که رنگ های خود را هوشمندانه انتخاب کنید تا همه با هم خوب به نظر برسند ، می توانید وب سایت خود را برجسته کرده و نشان تجاری و هویت بصری خود را ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله ما درباره انتخاب رنگ بندی سایت را بخوانید.

  1. از ویدئو (بی صدا) استفاده کنید.

برای شروع ، بگذارید کاملاً واضح بگویم که منظور استفاده از فیلم های پخش خودکار با صدای بلند نیست زیرا انجام این کار یک تجربه کاربری بد ایجاد می کند و باعث می شود بسیاری از بازدیدکنندگان به سرعت از وب سایت شما خارج شده و به جای آن سایت دیگری را برای بازدید پیدا کنند. اما می توانید از ویدئوی بی صدا به عنوان یک روش خلاقیت در طراحی سایت استفاده کنید که باعث می شود تصویر پس زمینه در وب سایت خود را با نشان دادن موارد بیشتر مفید تر باشد.

Mediaboom این کار را با داشتن ویدئویی در پس زمینه صفحه اصلی خود انجام می دهد که افراد مختلف را در آن ویدئو نشان می دهد. به اندازه کافی ظریف است که از CTA  در صفحه خود استفاده کنند. مهم ترین فونت و دکمه CTA به رنگ زرد است ، در حالی که ویدئو به صورت سیاه و سفید است، اما کارهای اضافی را برای انسانی سازی نام تجاری و ارائه بصری انجام می دهد اطلاعاتی در مورد آنچه که تجارت انجام می دهد.خلاقیت در طراحی وب سایت مدیابوم

  1. CTA خود را پررنگ کنید.

بسیاری از ایده های طراحی سایت خلاقانه در این لیست مربوط به ارائه تجربه ای است که از نظر بصری جالب و یا منحصر به فرد باشد. اما مهم است بدانید که هر اقدام دیگری که برای طراحی وب سایت خود انجام می دهید باید اصلی ترین کار مورد نیاز شما را انجام دهد: برقراری ارتباط با نام تجاری شما و نشان دادن ویژگی های خاص آن.

به همین دلیل ، شما باید اطمینان حاصل کنید که طراحی وب شما موقعیت اصلی شما را تشکیل می دهد . بدون شک شما می خواهید همه کسانی که به وب سایت شما می آیند سریع بدانند که چه چیزی باعث ارزشمند شدن تجارت شما می شود.

Freshbooks این کار را در صفحه اصلی خود انجام می دهد. اولین چیزی که هنگام بازدید متوجه می شوید نوشته آبی بزرگ است که به شما می گوید آن ها نرم افزار حسابداری مشاغل کوچک را ارائه می دهند که صورت حساب را بدون هرگونه سختی بررسی می کند.  شما می دانید محصول آن ها چیست ، برای چه کسانی است و چرا مردم باید از آن استفاده کنند. دقیقاً این سه مورد را بریا دکمه های CTA  خود به کار بگیرید.سایت Freshbooks

  1. از Parallax Scroll استفاده کنید.

Parallax  پیمایش زمانی است که وب سایت با پایین رفتن شما تغییر می کند. گاهی اوقات این پس زمینه تغییر می کند و گاهی پیمایش شما باعث ایجاد انیمیشن می شود. در هر صورت ، این خلاقیت در طراحی سایت یک تجربه به یادماندنی را ایجاد می کند که بازدیدکننده را هنگام مرور در صفحه نگه می دارد.

سایت Make Your Money Matter با استفاده از این نوع پیمایش به شما این امکان را می دهد تا به سرعت یک داستان متحرک را در وب سایت خود برای مخاطبان خود ایجاد کنید. این یک روش شهودی و سرگرم کننده است که می تواند مردم را از طریق مشاجره ای که ممکن است در صورت تحویل به روش دیگری خشک و خسته کننده به نظر برسد ، منتقل کند.طراحی خلاقانه سایت

  1. پیمایش در سایت خود را سرگرم کننده کنید.

بدون شک شما هم در زندگی خود برای یک بار کتاب های ژانر ماجراجویی را مطالعه کردید و می دانید که در شروع داستان آن ها شما را برای خواندن مطالب دیگر مشتاق می کند. شما می توانید وب سایت خود را طوری طراحی کنید که با اجازه دادن به بازدیدکننده خود ، تجربه مشابهی را با انتخاب نسخه وب سایت شما که می خواهند ببینند ، فراهم کند.

این می تواند به همان سادگی باشد که به آن ها اجازه دهید قبل از ارائه نسخه صحیح وب سایت برای آن ها ، شخصیتی را انتخاب کنند. این وب سایت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند به شما این امکان را می دهند تا از بین گزینه های مختلف شما آن وب سایت ماجراجویی را انتخاب کنید.

  1. از گیمیفیکیشن استفاده کنید.

اگرچه این گزینه برای هر نوع وب سایت مناسب نخواهد بود، اما در برخی موارد ترکیب گیمیفیکیشن در طراحی وب سایت شما می تواند روشی هوشمندانه برای خلاقیت در طراحی سایت باشد تا بازدیدکنندگان شما را بیشتر مشغول کند و اقداماتی را که می خواهید انجام دهید را برای شما انجام دهد.

Gamification شامل ارائه یک سیستم پاداش در ازای اقداماتی است که می خواهید بازدید کنندگان شما انجام دهند. به عنوان مثال ، شما می توانید یک سیستم امتیاز طراحی کنید که به تخفیف یا ارتقا می افزاید. برای این کار می توانید از افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس استفاده کنید.

Dropbox از گیمیفیکیشن برای تشویق کاربران برای شروع استفاده فعال تر از برنامه و به اشتراک گذاشتن برنامه با سایر دوستان استفاده می کند. در ازای این کار ، کاربران به جای اینکه برای ارتقا هزینه بپردازند ، فضای بیشتری به صورت رایگان دریافت می کنند. بنابراین گیمیفیکیشن را در طراحی وب سایت بگنجانید.گیمیفیکیشن در دراپ باکس

Gamification تمایل انسان به رقابت را بیشتر می کند. احساس اینکه سطح جدیدی از حرفه ای بودن را کسب می کنید و احساس خوبی دارد. اگر بتوانید چنین احساسی را ایجاد کنید ، می توانید افراد را وادار کنید که اقدامی برای شما انجام دهند.

  1. نشان دادن متن ها با بردن موس کاربر بر روی آن ها

همانطور که می دانید بهم ریختگی چیز بدی در یک صفحه وب است ، اما گاهی اوقات شما حرف های زیادی برای گفتن دارید و مجبور هستید مطالب مختلفی را ارائه دهید. فهمیدن اینکه چگونه می توان مهم ترین نکات را به صفحه وارد کرد بدون اینکه صفحه بیش از حد شلوغ به نظر برسد یک چالش است و نیاز به خلاقیت در طراحی سایت دارد. یکی از ویژگی های مفید طراحی که می توانید برای حل این مسئله استفاده کنید، بردن ماوس بر روی گزینه های مختلف و نمایش دادن متن ها است.

استینک استودیو مجموعه ای از تصاویر با اطلاعات متنی اساسی را که در صفحه اصلی آن ها قرار دارد، فراهم می کند اما وقتی روی هر کدام پیمایش می کنید ، جزئیات بیشتری درباره آنچه که در صورت کلیک مشاهده خواهید کرد ، دریافت خواهید کرد. این کار  به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را بصری تر نگه دارید، در حالی که همه موارد لازم را بیان می کنند.استینک استودیو

  1. یک تور مجازی ارائه دهید.

اگر محل کار شما مکانی فیزیکی است که می خواهید به بازدیدکنندگان خود نمایش دهید ، می توانید با استفاده از یک تور مجازی 360 درجه احساس بازدید را در افراد مختلف ایجاد کنید.

تورهای مجازی یک روش زیبا برای بازدیدکنندگان است که می توانند راهی جدید برای تعامل با نام تجاری شما و استفاده بیشتر از بازدید از وب سایت شما داشته باشند. گالری آگورا با استفاده از تورهای مجازی ، نمایی هنری را به بازدیدکنندگان وب سایت خود نشان می دهد که آن ها را ترغیب می کند تا بخواهند شخصاً آن را ببینند.تور مجازی

طراحی مناسب برای وب سایت شما چیست؟

ارائه یک تجربه منحصر به فرد یا جذاب بسیار خوب است ، اما هرگز نباید به گونه ای باشد که سایت شما به راحتی قابل جستجو باشد و آنچه را که انجام می دهید به طور واضح بیان کند. تعادل بین خلاقیت در طراحی سایت و عملکرد و کابردپذیر بودن را ایجاد کنید.

از ایده های خلاقانه طراحی سایت و یا ابزارهای سازنده وب سایت که تصمیم به استفاده از آن ها دارید ، اطمینان حاصل کنید که همیشه کارهایتان را به روز رسانی می کنید و نشان دهید که چرا بازدیدکنندگان باید به برند و محصولات شما اهمیت دهند و می خواهید در مرحله بعدی چه کاری انجام دهند. اگر می دانید که می خواهید طراحی وب سایت خود را به سطح بالاتری برسانید ، اما واقعاً نمی دانید که چگونه این اتفاق بیفتد می توانید از این 15 ایده ی خلاقانه استفاده کنید. البته می توانید برای صرفه جویی در زمان خود اگر با تمام توضیحات علاقه ای به این کار ندارید در سایت های مختلفی مانند سایت ژاکت سرویس بهترین طراحی سایت را برای کسب و کار خود سفارش دهید .

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه