نمونه های موفق جهانی در حوزه افیلیت مارکتینگ

ایده کسب و کار

10 دقیقه زمان مطالعه

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یک نوع بازاریابی است که در گروه بازاریابی ‌های مشارکتی قرار می‌گیرد. بازاریابی رابطه ‌مند، بازاریابی معرف و سرویس همکاری در فروش از دیگر نام ‌های افیلیت مارکتینگ است که متداول‌ترین آن همان همکاری در فروش است. در میان مدل‌ ها و انواع بازاریابی، می‌توان افیلیت مارکتینگ را نمونه‌ی نوین و تازه‌ای دانست که حتی با فعالیت در منزل و عدم نیاز به حضور فیزیکی در یک محیط خاص، علاوه بر کسب درآمد، منجر به افزایش فروش کسب ‌وکار‌های مختلف شده است.
روزانه هزاران فروشنده با مشارکت در سیستم های همکاری در فروش از جریان های نقدی مکرر بهره مند می شوند و از این طریق کسب درآمد می کنند. پیوستن به یک سایت افیلیت می تواند به شما امکان دسترسی انحصاری به محتوای جدید و معاملات ویژه با مخاطبان خود را بدهد.
در این مقاله 10 نمونه از بهترین سایت ها در حوزه افیلیت مارکتینگ را بررس خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی افیلیت یعنی فرد یا گروهی برای شرکتی محصولاتش را تبلیغ کنند و به ازای هر فروش، درصد یا پورسانت دریافت کنند. بستر افیلیت مارکتینگ بر روی اینترنت است و سایت های مطرح بزرگی در حال انجام این نوع بازاریابی هستند.
افیلیت مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن یک خرده ‌فروش تبلیغ خود را در یک وب ‌سایت قرار می‌ دهد و در ازای هر مشتری که از سمت تبلیغات در آن وب‌ سایت معرفی می‌ شود، برای آن پورسانت در نظر می ‌گیرد. وب‌ سایت افیلیت تنها زمانی پورسانت را دریافت می ‌کند که تبلیغاتش منجر به معامله شده باشد. افیلیت مارکتینگ یک روش فروش آنلاین است که به صاحب کالا اجازه می دهد فروش خود را افزایش دهد و شرکت های وابسته نیز با توصیه محصول به دیگران، کمیسیون خود را بدست آورند. و از این طریق فروش محصول درآمد کسب کنند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با افیلیت مارکتینگ مقاله “افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟” را رد بلاگ ژاکت بخوانید.

در بازاریابی افیلیت معمولا چهار بخش نقش دارند:

  • • افیلیت‌ها: تبلیغ‌کنندگان محصول
  • • سازندگان محصول: تولیدکنندگان
  • • شبکه‌ها: شبکه ‌های مدیریت افیلیت ‌ها
  • • مصرف ‌کنندگان: مصرف ‌کنندگان محصول

کسب درامد دلاری با افیلیت مارکتینگ

افلیت ها یا ناشران تبلیغ چه کسانی هستند؟

افیلیت گاهی به عنوان ناشر نیز شناخته می شود. افیلیت ها هم ممکن است یک نفره باشند یا یک شرکت را دربرگیرند. یک فعالیت بازاریابی افیلیت ممکن است در طی یک ماه از منبع دریافت سود مبلغی به میزان چند صد دلار یا حتی ده ها میلیون دلار درآمد داشته باشد. این بستگی به جایی دارد که بازاریابی اتفاق می افتد. یک افیلیت یک یا چندین محصول بازاریابی را معرفی و تبلیغ می کند و تلاش می کند تا مشتریان مشتاق به خرید محصول را جذب و متقاعد کند تا در نهایت با اقدام به خرید آن ها، درصدی نیز به خود اختصاص دهد و صاحبان محصول به وسیله آنها محصولشان را تبلیغ می کنند. این اتفاق با مرور کردن و زیرنظرداشتن سایت های فروشنده محصولات محقق می شود.
کمیسیونی که افیلیت ها تعلق می گیرد ممکن است به ازای فروش محصول، عضویت کاربر در خبرنامه و یا حتی افزایش ترافیک وب سایت باشد.

صاحبان کسب ‌و کار یا محصول چه کسانی هستند؟

صاحب کسب ‌و کار یاmerchant که به عنوان سازنده محصول یا تبلیغ ‌کننده نیز شناخته می‌ شوند، در واقع سازنده محصول یا ایجاد کننده خدمات هستند.
صاحب کسب ‌و کار می ‌تواند شرکتی باشد که به هر افیلیت که می ‌تواند بازدید کنندگان را به خرید وادارد و برندشان به میزان قابل توجهی طرفدار دارد، کمیسیون پیشنهاد می ‌کند. به‌ طور کلی هر کسی که برای افیلیت ‌ها هزینه می‌ کند تا در افزایش معامله ‌ها به آن‌ها کمک بشود، می‌ تواند در این دسته قرار بگیرد.

شبکه های همکاری در فروش چه کسانی هستند؟

شبکه ها یا Networks مانند یک واسطه، میان صاحبان محصول و ناشران عمل می کنند و با انتخاب بهترین و مناسب ترین ناشر احتمال موفقیت تبلیغ را بالا می برند، چرا که بر بازار تبلیغ و کمپانی های موجود تسلط و شناخت بیشتری دارند و برای صاحب محصول بهترین گزینه را انتخاب می کنند. در واقع می توان گفت این شبکه ها همان سرویس های ارائه دهنده تبلیغات آنلاین هستند

مشتریان یا مصرف کنندگان چه کسانی هستند؟

خریدهای مصرف کننده، محرک ‌های سیستم بازاریابی در فروش هستند. شرکت ‌های وابسته این محصولات را با آن ‌ها در شبکه ‌های اجتماعی، وبلاگ ‌ها و وب سایت ‌ها به اشتراک می‌گذارند.
هنگامی که مصرف کنندگان کالا را می ‌خرند، فروشنده و شرکت وابسته سود را تقسیم می ‌کنند. گاهی اوقات شرکت وابسته با اعلام اینکه در ازای فروش خود کارمزد دریافت می‌ کند، تصمیم می گیرد که مشتری را از این موضوع آگاه کند. در سایر مواقع ممکن است مصرف کننده کاملا از زیر ساخت ‌های سیستم همکاری در فروش برای خرید خود آگاهی خاصی نداشته باشد و یا به عبارتی بی ‌خبر باشد.
در هر صورت، آن ‌ها به ندرت هزینه بیشتری را برای محصول خریداری شده از طریق بازاریابی وابسته پرداخت می‌کنند. سهم شرکت وابسته در سود قیمت خرده فروشی گنجانده شده است. مصرف کننده فرآیند خرید را به اتمام می ‌رساند و محصول را به صورت عادی دریافت می‌کند و این فرآیند بازاریابی به هیچ عنوان روی قیمت نهایی کالا و یا خدماتی که به دست مشتری می‌ رسد، تأثیر نمی‌گذارد و باعث افزایش قیمت نمی ‌شود.

مدل ‌های رایج افیلیت مارکتینگ

مدل ‌های رایج افیلیت مارکتینگ

  • پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
  • پرداخت به ازای تولید لید (PPL)
  • پرداخت به ازای فروش (PPS)

معرفی بهترین سایت ها در حوزه افیلیت مارکتینگ

در ادامه نمونه هایی از سایت های همکاری در فروش را معرفی می کنیم و هر یک از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

افیلیک مارکتینگ آمازون (Amazon)

آمازون (Amazon)

شناخته شده ترین شبکه افیلیت، آمازون است. آمازون به عنوان بزرگ ترین فروشگاه تجارت الکترونیکی در سطح جهان دسترسی به میلیون ها محصول از وسایل کودک تا کالاهای خانگی، آرایشی و موارد دیگر را فراهم می کند. پیمایش برای این پلتفرم بسیار آسان است و شروع کار فقط به چند دقیقه زمان نیاز دارد. بعلاوه، شما می توانید برای هر محصولی که مخاطبانتان می خرند، در 24 ساعت آینده پورسانت بدست آورید.
نرخ کمیسیون: حدود 5٪ بسته به نوع محصول متفاوت است .
انواع محصولات: تقریباً هر محصول فیزیکی که فکرش را بکنید از جمله لوازم باغبانی، کتاب، وسایل آشپزی، کالاهای خانگی، لوازم جانبی و بسیاری از موارد دیگر.
ساختار همکاری در فروش سایت آمازون به دو دسته تعداد ترافیک ارسالی به سایت و فروش برای سایت تقسیم ‌بندی می ‌شود. در واقع در این سایت پرداخت به ازای همکاری براساس یک فعالیت یا Action تعریف می‌ شود. این فعالیت‌ ها شامل پرداخت به ازای فروش (Pay Per Sale)، پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click)و پرداخت به ازای ثبت ‌نام (Pay Per Lead)است.
آمازون با کمک برنامه Affiliate Marketing خود وضعیت ورودی ‌های سایت توسط شما را ردیابی می‌کند و براساس آن، هرکدام از فعالیت ‌های نشان شده که رخ بدهد، درصدی به عملکرد شما اضافه می ‌شود. درصد مشارکت در فروش براساس نوع محصول ‌های به فروش رفته و قیمت آن ‌ها متفاوت است که توسط سایت پیش از فعالیت شما تعیین شده است. به طور مثال برای فروش تلویزیون ۲% از مبلغ فروش به کالا به عنوان کمیسیون فروش در نظر گرفته می‌شود در حالی که برای هدفون میزان کمیسیون فروش معادل ۵% در نظر گرفته شده است. برای اطلاعات بیشتر مقاله افیلیت مارکتینگ امازون را در بلاگ ژاکت بخوانید.

این مقاله را حتما بخوانید
اصلی ترین موانع کسب و کار اینترنتی در ایران

افیلیت مارکتینگ شاپیفای (Shopify)

شاپیفای (Shopify)

سایت شاپیفای که به عنوان یک سایت فروشگاه‌ ساز فعالیت می‌ کند، به کسب و کارهای کوچک کمک می ‌کند که تا فروشگاه اینترنتی خود را در این سایت ایجاد نمایند.
یکی از راهکارهایی که شاپیفای برای توسعه فروشگاه‌ها در نظر گرفته بحث Affiliate Marketing در راستای کمک به توسعه فروش این فروشگاه ‌هاست. این سایت عنوان می ‌کند که همکاران معتددی بین شرکت ‌ها، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا دارد که باتوجه به نوع محصول براساس پلتفرم شاپیفای لینک‌های Affiliate ایجاد شده و منتشر می‌شود.
در این سایت کمیسیون‌ها براساس میزان فروش محاسبه می‌ شود.

مزایا و معایب Shopify

• به ازای هر مراجعه از لینک شما، حق کمیسیون زیادی به شما تعلق می گیرد. شما دو ماه اول هزینه ی اشتراکی را از این برنامه دریافت خواهید کرد و این مبلغ به 598 دلار می رسد.
• Shopify یکی از پیشروها در زمینه برنامه های افیلیت مارکتینگ است. تعداد بسیار کمی از سیستم عامل های تجارت الکترونیکی دیگر مانند این برنامه موفق هستند.

افیلیک مارکتینگ eBay

eBay

یکی دیگر از برترین برنامه های افیلیت مارکتینگ، eBay است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لیست محصولات مناسب برای تبلیغ را پیدا کنید و آن را تبلیغ کنید.

مزایا و معایب eBay

• هیچ برنامه و یا سایتی به اندازه eBay تنوع محصول ندارد.
• در این سایت هیچ قانون پیچیده ای وجود ندارد و دارای ساده ترین روش های فروش افیلیت است. به سادگی لینک تبلیغ محصولات خود را به اشتراک بگذارید و اگر کسی آن محصولات را خریداری کرد، درآمد کسب کنید.
• اگر از زمان تبلیغ 10 روز بگذرد و کسی از طریق لینک شما محصولات را خریداری نکند، حتی اگر بعد از آن فروش داشته باشید، دیگر حق کمیسیونی به شما تعلق نمی گیرد.

افیلیک مارکتینگBluehost

Bluehost

Bluehost در حال حاضر یکی از هاست های پیشنهادی وردپرس است. این سایت دارای قیمت های مقرون به صرفه و تیم پشتیبانی مشتری قوی است.

مزایا و معایب Bluehost

• ثبت نام و همچنین اشتراک گذاری لینک ها در این سایت بسیار آسان است.
• Bluehost توسط وردپرس برای میزبانی از پلتفرم خود توصیه شده است پس این پیشنهادی است که کاملاً می توانید به آن اعتماد کنید.
• این سایت مخاطب شما را ملزم به میزبانی وب می کند.

افیلیت مارکتینگClickbank

Clickbank

این سایت یک بازار متنوع و دارای فروشندگان زیادی است که شما براساس آنچه مخاطبانتان به آن علاقه مند هستند، محصولاتی را برای تبلیغ انتخاب می کنید.
مزایا و معایب Clickbank
• بانک اطلاعاتی این سایت یکی از ساده ترین مکان ها برای جستجوی محصولات است. این باعث می شود پیدا کردن محصولات مختلف نیز بسیار آسان باشد.
• این سایت روش پرداخت دیجیتال ندارد. گزینه های پرداخت در این سایت شامل چک و واریز مستقیم است.
• صرف نظر از قیمت محصول، حداکثر 150 دلار حق کمیسیون برای هر فروش پرداخت خواهد شد و این رقم برای محصولات با قیمت بالاتر مناسب نیست.

افیلیت مارکتینگRakuten

Rakuten

افلیت مارکتینگ راکوتن یکی از فروشگاه های آنلاین پیشرو است و کالاهای متنعی دارد، از لوازم الکترونیکی سطح بالا درجه 1 تا لوازم خانه و یا حتی لوازم حیوان خانگی.

مزایا و معایب Rakuten

• Rakuten برنده جایزه هایی با همکاری برند های بزرگ دنیا مثل NBA است. شما می توانید محصولات آن ها را با اطمینان به فروش برسانید.
• شما باید برای هر برندی که قصد فروش محصولات آن را دارید، درخواست ارسال کنید. این باعث می شود دقت زیادی در محصولات تبلیغی خود داشته باشید، اما باعث صرف زمان زیادی نیز می شود.

افیلیت مارکتینگStudioPress

StudioPress

StudioPress به عنوان یکی دیگر از ده ‌ها سیستم همکاری در فروش خارجی شناخته می ‌شود. اگر به بازاریابی در حوزه دیجیتال علاقه‌ مند هستید، این سیستم گزینه ایده‌ آلی برای شما به شمار می ‌رود. این سایت همکاری در فروش، با میزبانی وردپرس و قالب‌ هایی با قابلیت‌ های ریسپانسیو، انعطاف‌پذیر و قابل سفارشی ‌سازی، عملکرد و دسترسی وردپرس را گسترش می ‌دهد.
اگر به کسب درآمد از اینستاگرام فکر می ‌کنید، تنها کاری که باید انجام دهید تبلیغ کردن برای این سیستم درآمد زایی در اینستاگرامتان است. به ازای هر کاربری که از سوی شما خرید کند، میزان قابل توجهی پورسانت دریافت خواهید کرد.
از برتری ‌های این سیستم، می ‌‎توان به پورسانت ‌های بالای آن اشاره کرد.
طبق آمار بازاریابان این سیستم در سال 2019 به ازای فروش هر قالب حداقل 35 دلار و 75 دلار برای فروش سایت دریافت کرده ‌اند.

مزایا و معایب StudioPress

• بیشتر کاربران وقتی نگاهی به کارایی سایت StudioPress میندازند، اکثرا خوششان می آید و به هر چه که دنبالش هستند، به راحتی دسترسی پیدا می کند.
• حداقل 35 دلار برای فروش قالب و 75 دلار برای فروش سایت دریافت خواهید کرد.
• فروش محصولات این سایت فقط نیاز به تبلیغ در اینترنت دارد.

افیلیت مارکتینگ Google AdSense

Google AdSense

گوگل ادسنس یک سیستم تبلیغاتی آنلاین است و مسلما بهترین و محبوب ترین سیستم کسب درآمد از وبلاگ است.
کد های تبلیغاتی گوگل را در وبلاگ خود قرار می دهید و تبلیغات بر حسب علاقه مخاطب شما، به آن نمایش داده می شود و بابت هر کلیک بر روی تبلیغ مبلغی دریافت خواهید کرد.

مزایا و معایب گوگل ادسنس

• نیازی به پیدا کردن محصول برای تبلیغ ندارید. Google AdSense نمایش تبلیغات را برای مخاطب مدیریت می کند. فقط شما باید یک جای خوب از سایت خود تبلیغات را قرار دهید.
• شما می توانید دسته خاصی از محصولات را برای سایت خود غیر فعال کنید.
• گوگل ادسنس معتبرترین پلتفرم کسب درآمد آنلاین می باشد و دیگر نیازی نیست تبلیغات را برای مخاطبین خود معتبر سازی کنید.

جمع بندی

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یعنی شما از طریق فضای آنلاین و اینترنت، کسب درآمد کنید. در افیلیت مارکتینگ شما از طریق یک وب سایت، وبلاگ یا شبکه اجتماعی به تبلیغ محصولات یک کمپانی می پردازید. در بسیاری از موارد افیلیت مارکترها لینک های خرید خود را از وب سایت های بزرگ فروش آنلاین دریافت می کنند.
سایت های زیادی در سطح دنیا وجود دارند که در زمینه فروش آنلاین فعالیت می کنند و به همین خاطر افیلیت مارکتینگ می تواند درآمد آن ها را افزایش دهد. برخی از این وب سایت ها از بقیه بهتر هستند و در نتیجه افراد بیشتری از آنها برای بازاریابی افیلیت خود استفاده می کنند.
از جمله این وب سایت ها می توان بهSolvid ، آمازون(Amazon) ، eBay، shopify ، Clickbank ، Rakuten ، studiopress ، Bluehost و Convertkit اشاره کرد.
در همه این سایت ها محصولاتی وجود دارد که افراد برای تبلیغ آنها می توانند لینکشان را دریافت کنند و در قالب محتواهای جذاب به تبلیغ آن ها بپردازند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با چند نمونه از بزرگ ترین سیستم همکاری در فروش خارجی آشنا کنیم.
کسب درآمد دلاری از طریق اینترنت، این روزها مورد استقبال افراد بیشتری قرار گرفته است. اگر شما نیز می‌ خواهید به دلار درآمد داشته باشید، باید با این سیستم‌های خارجی آشنا باشید. برای رسیدن به درآمد از طریق سیستم های همکاری در فروش خارجی، تنها به یک پلتفرم مناسب برای بازاریابی و فروش نیاز دارید.

 

 

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

1,190,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%
13

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه