انواع روش‌های ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

کسب و کار

3 دقیقه زمان مطالعه

همیشه در زمان‌هایی از سال وقتی در خیابان قدم می‌زنید با فروشگاه‌هایی رو به رو می‌شوید که پشت ویترین خود تخفیفاتی را برای فروش محصول در نظر گرفته‌اند. مطمئنا نظر شما جلب می‌شود و حتما دوست دارید به داخل فروشگاه رفته و از محصولات دیدن کنید. در واقع این نوعی جذب مشتری است که منجر به فروش بیشتر می‌شود. در فروشگاه اینترنتی نیز داستان به همین صورت است. باید در زمان‌هایی که معمولا مناسبتی هستند تخفیفاتی را در نظر بگیرید تا فروش خود را افزایش دهید. اما ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی به چه صورت یا صورت‌هایی انجام می‌شود؟ در این مقاله می‌خواهیم روش‌هایی را برای اعمال تخفیف به شما بگوییم.

ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

شاید فکر کنید ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی مشخص است و به یک صورت انجام می‌شود اما اینگونه نیست. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی به مشتریان تخفیف دهید. اینگونه هم فروش بهتری دارید و هم جذابیت عملکرد شما برای مشتری بالا می‌رود. حال روش‌های مختلف را با هم بررسی می‌کنیم.

1- تخفیفات درصدی

معمولا این مدل از تخفیف هم در دنیای واقعی و هم مجازی رایج است. شما هم می‌توانید از آن به عنوان ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی استفاده کنید. اما حتما می‌پرسید این نوع تخفیف را چگونه در فروشگاه ووکامرسی پیاده‌سازی کنیم؟

استفاده از افزونه تخفیف و قیمت گذاری پویا Dynamic Pricing

percent- ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

با کمک افزونه تخفیف و قیمت گذاری پویا Dynamic Pricing می‌توانید امکان ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی بصورت درصدی را تعریف کنید. این افزونه چندین عملیات را برای فروشگاه اینترنتی انجام می‌دهد؛ از جمله فروش‌های منظم، تبلیغات، پیشنهادات ویژه، قیمت گذاری عمده و تکی، پیشنهادات روزانه، پلن‌های وفاداری خریداران و…

2- حمل و نقل رایگان

حتما با این نوع ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی هم آشنا هستید. به عنوان مثال یک امکانی را برای چند روز فعال می‌کنند تا در صورت خرید محصولی به مبلغ 1 میلیون تومان، 300 هزار تومان تخفیف دریافت می‌کنید. این گونه تخفیفات نیز جالب هستند اما در فروشگاه اینترنتی معمولا به این صورت است که مبالغ تعریف شده‌ای دارای امکان ارسال رایگان هستند. برای این منظور نیز می‌توانید از افزونه‌های وردپرسی استفاده کنید.

حمل و نقل پیشرفته ووکامرس Advanced Shipping

advance shipping- ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی بصورت حمل و نقل رایگان و غیر رایگان را با کمک افزونه حمل و نقل پیشرفته ووکامرس Advanced Shipping می‌توان اجرایی کرد.

این مقاله را حتما بخوانید
نگاهی به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی B2B

3- کد تخفیف

ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی بصورت کد تخفیف معمولا برای افراد خاصی در فروشگاه در نظر گرفته می‌شود. این امکان می‌تواند برای مشتریان همیشگی، همکاران، مشتریان جدید و … در نظر گرفته شود. در این روش کد خاصی را در نظر گرفته و مشتری در هنگام خرید با وارد کردن آن تخفیفی را دریافت می‌کند.

افزونه کوپن تخفیف اولین خرید ووکامرس

purchase coupon- ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

با کمک این افزونه نیز می‌توانید کوپن یا کد تخفیفی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. از ویژگی‌های آن به تخفیف ثابت یا درصدی، تعیین تاریخ انقضا، تعیین حمل و نقل رایگان، تعیین حداقل و حداکثر میزان هزینه و… می‌توان اشاره کرد.

4- ارسال هدیه

گاهی لازم است بدون اینکه هزینه‌ای از مشتریان خود بگیرید، خدماتی را به آن‌ها ارائه دهید. معمولا برای ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی به این روش با محصولات مجازی می‌توان وارد عمل شد. مثلا ارسال یک کتاب الکترونیکی آموزشی به ایمیل مشتریان گزینه خوبی برای ارسال هدیه است. این روش بیشتر برای فروشگاه‌های مجازی پیشنهاد می‌شود.

5- تخفیف با توجه به روش پرداخت

آیا تا حالا در مورد روش ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی با توجه به روش پرداخت شنیده‌اید؟ در این روش فروشگاه اینترنتی افراد را تشویق به پرداخت آنلاین می‌کند. مثلا اگر هزینه را بصورت اینترنتی پرداخت کنید تخفیفی برایتان قائل می‌شود یا ارسال کالا را بصورت رایگان در نظر می‌گیرد. اما اگر بخواهید در محل و پس از دریافت کالا پرداخت نقدی داشته باشید این تخفیف شامل حالتان نخواهد شد.

افزونه قیمت گذاری بر حسب روش پرداخت dynamic pricing per payment

dynamic pricing- ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

با کمک افزونه dynamic pricing per payment می‌توان چنین امکانی را در فروشگاه اینترنتی پیاده‌سازی کرد.

جمع بندی

چنانچه می‌خواهید میزان فروش را در فروشگاه اینترنتی افزایش دهید باید روش‌های مشتری‌مداری و جذب مشتریان جدید را بلد باشید. یکی از این روش‌ها ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی است. به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در سال به روش‌های مختلفی که در مقاله به آن اشاره کردیم، تخفیفاتی را در نظر گرفته و به مشتریان خود ارائه دهید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه