افزایش بازدید سایت

سئو

24 دقیقه زمان مطالعه

تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا تعداد هر یک از آن ها برابر با تعداد فرصت های جدید برای فروش محصولات می باشد. در واقع افزایش بازدید سایت شما به کسب و کار شما کمک می کند تا نام تجاریتان بیشتر به اشتراک گذاشته شود و تأثیر بسیار مثبتی ایجاد می کند.

همچنین ترافیک بیشتر برای وب سایت در طولانی مدت می تواند به شما این امکان را دهد که تجارت خود را توسعه دهید، خطوط تولید خود را گسترش دهید، کارمندان بیشتری استخدام کنید و درنهایت، خدمات و محصولات شگفت انگیزتری ایجاد کنید.

برای دریافت ترافیک بیشتر شما نیاز دارید که استراتژی مناسبی برای خود ایجاد کنید و محتوای عالی تولید کنید. در این مقاله ما به شما تمامی مراحل لازم برای ایجاد استراتژی مناسب برای افزایش بازدید سایت را ارئه خواهیم داد تا بتوانید در مدت کوتاهی نتایج عالی کسب کنید.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو اصطلاحی است که نحوه عملکرد شما را برای افزایش بازدید سایت و ورود ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت توصیف می کند. استراتژی شما باید شامل یک هدف و یک برنامه در جهت چگونگی دستیابی به آن باشد. یک استراتژی خوب در زمینه سئو کلی نگر و جامع است و باید تمام قسمت های اساسی بهینه سازی موتور جستجو را شامل شود، ارتباط آن قسمت ها با یکدیگر را درک کند و مراحل اصلی دستیابی به موفقیت  در هر یک از آن قسمت ها را مشخص کند. استزاتژی سئو شامل فرمول زیر می باشد:

استراتژی سئو = هدف + برنامه عملیاتی

هدف

هدف کسب و کار

یک استراتژی مبهم و بدون هدف برای سئو نتایج مبهمی به همراه خواهد داشت و هدفمند بودن آن بسیار مهم می باشد. برای داشتن هدفی بهتر می توانید از معیارهای شناخته شده هدف SMART پیروی کنید که در آن هر حرف نشان دهنده یک معیار می باشد.

  • Specific به معنای دقیق بودن: هدف های شما باید دقیق باشند.
  • Measurable و یا قابل اندازه گیری بودن: مشخص کنید که معیارهای سئو برای شما مهم هستند و مطمئن شوید که آن ها را اندازه گیری می کنید.
  • Achievable به معنای قابل دستیابی بودن: شما باید واقع بین باشید و از توانایی ها ، بودجه و سطح رقابت خود آگاه باشید.
  • Relevant  و یا مرتبط بودن: هدف شما باید از نظر تجاری منطقی و مرتبط باشد.
  • Time-bound یعنی زمان تعیین کردن: یک جدول زمانی به دلخواه خود ایجاد کنید.

برنامه عملیاتی و برنامه ریزی

استراتژی سئو نیاز به برنامه ریزی در طولانی مدت دارد. این مرحله باید تمامی جوانب را بررسی کرد و استراتژی ایجاد کرد که قابل انعطاف باشد. در واقع انعطاف پذیر بودن تفاوت اصلی بین استراتژی خوب و بد افزایش بازدید سایت می باشد. بنابراین هدف و داشتن برنامه عملیاتی هر دو به شما کمک می کنند که استراتژی بهتری را ایجاد کنید. در ادامه 7 مرحله برای دستیابی به ترافیک بیشتر را معرفی خواهیم کرد.

افزایش بازدید سایت و دستیابی به ترافیک ارگانیک بیشتر

اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید که برای کسب و کار خود چه می خواهند بدون شک آن ها خواستار مشتری بیشتر هستند و برای داشتن مشتری بیشتر نیاز به افزایش ترافیک است. در واقع جستجوی ارگانیک در بسیاری از حوزه ها 51٪ از کل بازدید وب و 40٪ درآمد را به همراه دارد. به همین دلیل تیم های بازاریابی جستجو به طور مداوم قصد دارند ترافیک جستجو بیشتری ایجاد کنند. روش های زیادی وجود دارد که می توانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید و ما در این مقاله به شما نکاتی را معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آن ها ترافیک بیشتری جذب سایت خود کنید.

برای افزایش بازدید کنندگان تکنیک ها و روش های مختلف وجود دارد. ما در ادامه به بررسی مهم ترین و کاربردی ترین این موارد خواهیم پرداخت.

انجام تحقیقات درباره کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی

برای افزایش بازدید سایت در وهله ی اول شما باید بدانید که افراد به دنبال چه محتوایی هستند و از چه کلمات کلیدی برای یافتن آن استفاده می کنند. در حالت کلی دو روش اساسی برای آن وجود دارد:

انجام تحقیقات مبتنی بر موضوع کلمات کلیدی

برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی مبتنی بر موضوع آن ها ، به یک کلمه کلیدی اصلی نیاز دارید. فرض کنیم شما در حال راه اندازی پورتال بررسی دستگاه قهوه هستید. در این حالت، کلمه کلیدی اصلی شما می تواند قهوه ساز باشد و شما باید آن را در یک ابزار تحقیقاتی مانند KWFinder قرار دهید. این ابزار صدها اصطلاح مربوط به کلمه کلیدی اصلی را نشان خواهد داد.

اکنون که لیستی از کلمات کلیدی برای شروع دارید ، می توانید حتی بیشتر تحقیق کنید زیرا هر کدام از کلمات کلیدی در این لیست می تواند به تنهایی یک کلمه کلیدی اصلی برای جستجوی جدید باشد و از طریق ان شما می توانید کلمات کلیدی بیشتری پیدا کنید.

انجام دادن تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس رقبا

برای یافتن کلمات کلیدی رقبا، شما باید از سایت آن ها دیدن کنید و به کلمات کلیدی که آن ها توانستند رتبه بالایی کسب کنند را پیدا کنید. انجام این کار به شما ایده های بهتری می دهد و شما می توانید بفهمید که چه کلمات کلیدی در حوزه ی کسب و کار شما مهم هستند. هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی  باید به 3 مورد توجه داشته باشید:

  • محبوبیت – حجم جستجو و روند کلی جستجو بر اساس آن چقدر است؟
  • میزان سختی و دشواری – برای کسب رتبه ی بهتر باید چقدر تلاش کنید؟
  • ارتباط داشتن – آیا محتوای شما مطابق و مرتبط به کلمه کلیدی است؟

اگر یکی از این جنبه ها را رعایت نکنید کلمه کلیدی شما مناسب نخواهد بود.

موضوعات را شناسایی کرده و یک برنامه محتوایی برای خود ایجاد کنید.

افزایش بازدید سایت

موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر از سال های قبل عمل می کنند.

  • بررسی کفش های مخصوص دویدن
  • بهترین کتانی ها مناسب دویدن
  • بهترین کفش برای دویدن

این ها سه کلمه کلیدی مختلف هستند، درست است؟ مسئله این است که از نظر گوگل آن ها تقریباً یکسان هستند. چرا؟ چون هدف جستجو در تمامی آن ها یکسان است و کاربر می خواهد کفش مخصوص دویدن بخرد و به دنبال بررسی آن ها قبل از خرید است.

بنابراین اگر به دنبال افزایش بازدید سایت هستید، به جای نوشتن پست های مختلف که تمامی آن ها روی کلمات کلیدی یکسان تمرکز دارند ، کلمات کلیدی خود را بر اساس موضوع گروه بندی کنید و موضوع اصلی را به بهترین شکل ممکن با استفاده از آن ها پوشش دهید.

کار دیگری که باید انجام دهید این است که برای محتوای خود برنامه ریزی کنید. ایجاد یک برنامه برای محتوا کار سختی نمی باشد و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ایده های موجود برای محتوا را یادداشت کنید و برنامه ای برای نحوه انتشار آن ها ایجاد کنید.

داشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا محتوا خود را راحت تر سازماندهی کنید و یک ساختار اساسی برای لینک های داخلی خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که هر یک از مطالب نباید یک ارزش تجاری برای شما داشته باشد. به عبارت دیگر – لازم نیست در هر پست محصولات خود را به فروش برسانید و سعی کنید هدف های مختلفی از تولید محتوای خود داشته باشید.

کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را هدف قرار دهید. ممکن است فروش مستقیم برای شما به همراه نداشته باشد ، اما مزایای قابل توجهی دارند:

  • با انجام این کار شما خود را به عنوان یک مرجع کامل در زمینه کاری خود معرفی می کنید.
  • اعتماد و آگاهی از نام تجاری شما ایجاد خواهد شد.
  • بازدید کلی وب سایت شما افزایش پیدا می کند.

شما باید در انتشار مطالب خود ثابت قدم باشید و اگر در عرض 2 هفته 10 پست بنویسید و سپس در مدت 3 ماه چیزی منتشر نکنید ، تاثیر منفی بر سایت شما خواهد گذاشت و ترافیک سایتتان به شدت پایین خواهد آمد.

انتشار محتوای عالی

بازاریابی محتوا

یک تعریف از محتوای عالی وجود دارد که عبارت است از:

محتوایی عالی است که از بهترین نتیجه ای که در حال حاضر در نتایج جستجو برای یک عبارت مشخص می توان یافت ، 10 برابر بهتر عمل کند.

برای نوشتن و تولید کردن محتوای عالی به منظور افزایش بازدید سایت باید این موارد را انجام دهید:

  • مطالبی را که قبلاً در این زمینه منتشر شده است را بررسی کنید.
  • از آن محتوایی که در این حوزه عالی عمل کرده است الهام بگیرید.
  • به روش هایی فکر کنید که می توانند محتوای شما را بهتر کنند.

همچنین اگر واقعاً قصد دارید محتوایی بهتر از رقبای خود تولید کنید بهتر است که این سوالات را از خودتان بپرسید ، به آن ها پاسخ دهید سپس شروع به تولید محتوای خود کنید:

  • آیا می توانم موضوعات مختلف را با دقت بیشتری پوشش دهم؟
  • آیا می توانم با اطلاعات به روز در این حوزه محتوا تولید کنم ؟
  • آیا می توانم تجربه شخصی ، تحقیقات ، مطالعات و یا بینشی تخصصی خود را به محتوا اضافه کنم ؟
  • آیا می توانم رسانه های مختلف (اینفوگرافیک ، نمودار ، گیف ، عکس ، فیلم) تولید کنم که باعث جذابیت بیشتر پست شود؟
  • آیا می توانم طراحی پست را از لحاظ بصری خیره کننده تر کنم؟
  • آیا می توانم UX صفحه( خوانایی ، سرعت صفحات ، پاسخگویی) را بهبود بخشم؟

گوگل از 3 مفهوم یعنی  تخصص ، ثابت قدم بودن ، قابل اعتماد بودن برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می کند و شما باید ار اساس این معیار ها به آن ها نشان دهید که دانش و تخصص واقعی در زمینه تولید محتوا دارید. در اینجا سایر مواردی که باید توجه کنید را معرفی کرده ایم:

  • صلاحیت های حرفه ای و تخصص خود را اضافه کنید.
  • در سایر وب سایت های خاص صنعت پیشرو مشارکت کنید.
  • افراد دیگر را از نام تجاری خود آگاه و مطلع کنید.
  • شهرت کلی برند خود را بهبود ببخشید.

اگر سایتی دارید که از تعداد زیادی لینک های افیلیت استفاده می کند ، باید برای افزایش بازدید سایت تعداد آن ها را به حداقل برسانید یا حتی آن ها را به طور کامل حذف کنید و راه های دیگری برای کسب درآمد از طریق ترافیک پیدا کنید. اخیراً دیده شده است که این نوع سایت ها توسط گوگل مورد حمله قرار می گیرند.

نکته ی دیگر برای انتشار محتوای عالی این است که رقبای خود را تحلیل و بررسی کنید. تجزیه و تحلیل رقبا می تواند به شما کمک کند که رتبه بندی بهتری در یک کلمه کلیدی خاص پیدا کنید. در واقع هدف اصلی از بررسی و شناختن رقبا ، نحوه ی عملکرد آن ها در انتشار محتوا می باشد.

در مورد طول مطالب ممکن است با ادعاهایی روبرو شده باشید که ممکن است درست نباشند به عنوان مثال نوشتن محتوا و انتشار آن در یک زمان خاص بهترین راه برای کسب رتبه بهتر در گوگل است. به طور کلی ، محتوای طولانی تر در اغلب موارد منجر به کسب رتبه بالاتر می شود.

در همین رابطه یک مطالعه انجام شد که در آن حدود 1 میلیون وب سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نتایج نشان دادند که میانگین طول مطالب حدود 1700 تا 2000 کلمه است. اما حقیقت این است که هیچ میزان مشخصی برای طول محتوای ایده آل وجود ندارد و شما لزوماً به دلیل نوشتن یک پست طولانی در مورد یک موضوع خاص ، رتبه بالایی نخواهید کسب کرد. برای تولید محتوای بهینه مقاله ما در این مورد را در بلاگ ژاکت بخوانید.

این تعداد کلمات نیست که رتبه های بالایی را برای شما به ارمغان می آورد ، بلکه این واقعیت وجود دارد که پست های طولانی معمولاً موضوع را به جامع ترین شکل ممکن پوشش می دهد و به همین دلیل کلی تر می باشند و رتبه بهتری کسب می کنند.

علاوه بر این ، محتوای کامل و جامع احتمالاً بک لینک و تعداد اشتراک گذاری های بیشتری را  دریافت می کند که به طور طبیعی به کسب رتبه بندی بهتر کمک می کند. بنابراین به جای تمرکز بر طولانی بودن مطالب ، سعی کنید محتوای باکیفیت و کاملی را بنویسید. همچنین این عوامل از تعداد کلمات مهم تر هستند:

  • پوشش موضوع به صورت جامع و کامل
  • رضایت کاربر از جستجوی خود
  • ارزش آفریدن برای خواننده
  • تجربه کاربری عالی (خوانایی ، سرعت)
  • دستور زبان و املای درست کلمات

بهینه سازی صفحه را فراموش نکنید.

بهینه سازی سایت یکی از عناصر اصلی سئو و افزایش بازدید سایت است و مانند یک پایه و بیس خوب است که تضمین می کند محتوای شما به راحتی پیدا و خوانده می شود. در ادامه 4 روش بهینه سازی سئو وجود دارد که شما باید در استراتژی خود آن ها را بگنجانید و به طور مداوم انجام دهید.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر

اندازه تصویر بزرگ و بالا بودن حجم آن ها یکی از رایج ترین دلایل کند بودن سرعت صفحه وب سایت است. با این حال، بهینه سازی تصویر تنها نصب افزونه های فشرده سازی تصویر نمی باشد. در وهله اول  شما باید:

از تصویر مناسب استفاده کنید و  از JPEG برای عکس ها و PNG برای تصاویر حاوی متن استفاده کنید. از اندازه مناسب برای تصاویرتان استفاده کنید و از تصاویری که بزرگ تر از عرض محتوای شما هستند پرهیز کنید. به عنوان مثال اگر عرض محتوای وبلاگ شما 800 پیکسل باشد ، عکس نباید 2500 پیکسل باشد.

لینک سازی داخلی

صفحات شما باید به خوبی به یکدیگر پیوند خورده باشند تا بازدید کننده بتواند به راحتی وب سایت شما را بررسی کنند. در حالت کلی دو نوع پیوند داخلی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید:

  • پیوندهای ساختاری مانند “ادامه مطلب”
  • پیوندهای داخل متنی

قانون طلایی ساختار سایت می گوید برای افزایش بازدید سایت در هر صفحه از سایت نباید بیش از 3 لینک از هر صفحه دیگر در وب سایت باشد.

بهینه کردن سایت برای موبایل ها

یک وب سایت در موبایل واکنش گرایی و خوانایی بیشتری دارد و جالب است بدانید که گوگل از طریق چشم کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند به وب سایت شما نگاه می کند و آن را بررسی می کند. احتمالاً نحوه دسترسی اکثریت مردم به وب سایت شما موبایل می باشد. بنابراین هر صفحه و یا پست جدیدی که منتشر می کنید را از نظر سئوی موبایل بررسی کنید که مناسب باشد.

پیوندها و لینک های خروجی

در این رابطه یک ایده بسیار گسترده و مضر وجود دارد که افراد نباید به وب سایت های دیگر پیوند دهید. اما حقیقت این است که لینک دادن به منابع معتبر دیگر ممکن است در رتبه بندی شما و افزایش بازدید سایت تأثیر مثبت داشته باشد. تنها مطمئن شوید که :

  • از منابع مربوطه استفاده می کنید.
  • تجربه کاربر را در ذهن داشته باشید و همیشه از خود بپرسید که آیا این لینک برای کاربر مفید است یا خیر.
  • از لینک دادن به وب سایت های بی کیفیت خودداری کنید.

لینک دادن به سایت های دیگر ممکن است به طور خاص یک عامل مهم در رتبه بندی سایت نباشد اما می تواند برای محتوای شما ارزش ایجاد کند. بنابراین لینک دادن به منابع با کیفیت و مرتبط را بخشی از استراتژی سئو خود قرار دهید.

بک لینک با کیفیت دریافت کنید.

بک لینک سایت

بک لینک ها بخشی جدایی ناپذیر از سئو سایت هستند و به همین دلیل است که گرفتن بک لینک با کیفیت می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از تکنیک ها برای ایجاد لینک وجود دارد و به همین دلیل ما بر روی دو استراتژی متداول لینک سازی متمرکز خواهیم شد و در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم تا بتوانید لا آن ها باعث افزایش بازدید سایت شوید.

هر دو این تکنیک ها بر اساس دسترسی به ایمیل هستند و کم و بیش از مراحل یکسان اما به ترتیب متفاوت تشکیل شده اند:

استراتژی اول

  • یک محتوای عالی ایجاد کنید (پست ، ویدیو ، اینفوگرافیک)
  • منابع مرتبط و با کیفیت برای لینک دادن را پیدا کنید.
  • تماس بگیرید و از آن ها بپرسید که آیا حاضر هستند به محتوای شما لینک دهند  یا خیر.

استراتژی دوم

  • منابع مرتبط و با کیفیت (سایت های پر بازدید) برای لینک دادن را پیدا کنید.
  • تماس بگیرید و از آن ها بپرسید که آیا آن ها در سایت خود پست های مهمان را قبول می کنند یا خیر.
  • یک پست مهمان بنویسید. (همچنین می توانید از قبل یک نوشته داشته باشید)

اما در هر دو این روش ها هیچ تضمینی برای دریافت بک لینک وجود ندارد و بسیاری از افراد به روش اشتباه این کار ها را انجام می دهند. بنابراین چگونه می توان ارتباط لینک سازی را به روش صحیح انجام داد؟

در ابتدا شما باید وب سایت های مربوطه و پر بازدید را پیدا کنید. یافتن این گنه سایت ها می تواند کاری طاقت فرسا باشد ، اما شما می توانید بک لینک های رقبا خود را بررسی کرده و از آن ها استفاده کنید. بنابراین برای یافتن رقبا و یا سایت هایی که پست مهمان می پذیرند کافی است که :

  • رقبای خود را پیدا کنید.
  • بک لینک های آن ها را با استفاده از یک ابزار تحلیل بک لینک تجزیه و تحلیل کنید.
  • مواردی را که می خواهید را انتخاب کنید.
  • وب سایت هایی را که پست های مهمان را می پذیرند بررسی کنید.
  • کلمات کلیدی حوزه ی فعالیت خود را پیدا کرده و بر آن ها مسلط شوید.
  • همیشه روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت.
  • ایمیل مناسب به این دسته از وب سایت ها ارسال کنید.
  • هدف خود را کوتاه و مختصر به آن ها بگویید.

این موضوع را نیز در افزایش بازدید سایت  به خاطر داشته باشید که تنها ایمیل ارسال کردن و تحلیل رقبا منجر به دریافت بک لینک نمی شود در واقع شما باید تمرکز خود را بر روی محتوای خود بگذارید و اگر شما بتوانید محتوایی بی نظیر و ارزشمند ایجاد کنید به دست آوردن بک لینک های با کیفیت و یا انتشار آن در یک وب سایت معتبر بسیار آسان خواهد بود.

برای موثر واقع شدن در استراتژی دریافت بک لینک باید به نکات زیادی توجه کنید و مجموعه ای از معیارها و یا عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال بررسی کنید که کدام نوع پیوندها را می توانید به دست بیاورید و سپس تکنیک هایی را برای اجرا آن را در نظر بگیرید.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه سایت وردپرسی خود را در سرچ کنسول ثبت کنیم؟

نحوه ی عملکرد خود را بررسی کنید.

بررسی کردن نتایج برای دیدن اینکه چه عواملی برای سایت شما موثر هستند بسیار مهم است و باید در استراتژی سئو و افزایش بازدید سایت شما در نظر گرفته شوند. با 3 ابزار اساسی برای تحلیل نتایج وجود دارد که به خوبی کار خواهند کرد:

گوگل آنالیتیکس

آنالیتیکس

ابزاری رایگان که توسط گوگل ارائه شده است و نمای کلی از بازدید سایت به شما می دهد. به عنوان مثال به شما می گوید که چند نفر از وب سایتتان بازدید می کنند و یا در سایت شما چقدر زمان می گذرانند و موارد دیگر.

برای نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس، اینجا را بخوانید.

سرچ کنسول گوگل

این ابزار نحوه عملکرد وب سایت شما در گوگل را نشان می دهد. علاوه بر سایر ویژگی های مفید آن مانند گزارش عملکرد ، نقشه سایت ، بررسی اجمالی پیشرفت ها ، یک ابزار عالی برای کشف کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما می باشد. پیشنهاد می کنیم آموزش سرچ کنسول را در بلاگ ما بخوانید.

Rank tracker

ابزار ردیابی و بررسی رتبه برای افزایش بازدید سایت ضروری است. کافی است که شما مهم ترین کلمات کلیدی خود را وارد آن کنید و این ابزار به صورت روزانه رتبه بندی شما در گوگل را بررسی می کند. به این ترتیب می توانید پیشرفت کلی خود را مشاهده کرده و از هرگونه تغییر ناگهانی مطلع شوید.

به روزرسانی و یا انتشار مجدد محتوا

افزایش ترافیک سایت

فشار دادن دکمه انتشار و ارسال برخی ایمیل های تبلیغاتی تمام ماجرا نمی باشد. شما باید به مرور زمان موارد مختلفی را آزمون و خطا کنید و ببینید چه چیزی برایتان موثر است و چه مواردی می توانند بهبود یابد.

حقیقت این است که حتی بهترین محتوا نیز با گذشت زمان با فروپاشی روبرو خواهد شد و برای جلوگیری از آن ، باید مرتباً پست های خود را به روز رسانی کنید. به عنوان مثال شما می توانید به منظور افزایش بازدید سایت موارد زیر را انجام دهید:

محتوا خود را بهتر، به روز تر، دقیق تر کنید.

تصاویر ، ساختار و یا UX آن را بهبود ببخشید.

همچنین شما می توانید از ابزاری رایگان به نام Revive by Animalz استفاده کنید که به Google  Analytics  شما متصل می شود و بر اساس روند ترافیک ، محتوایی را که باید به روز شود ، تجزیه و تحلیل می کند.

شما می توانید مطالب قبلی خود را تا زمانی که بتوانید موضوعات جدیدی برای محتوای خود پیدا کنید به روزرسانی کنید. بهتر است که یک برنامه برای به روز رسانی محتوای خود ایجاد کرد و آن ها را به صورت روزانه و با هفتگی بررسی و به روز رسانی کنید. به عنوان مثال می توانید به دنبال به روزرسانی موارد زیر باشید:

  • عناوین جدید و جذاب تر
  • لینک ها و پیوند های جدید
  • روش هایی برای بهبود محتوای موجود

در نهایت اگر بتوانید با توجه به مراحل گفته شده در این مقاله محتوای بی نظیر و ارزشمندی تولید کنید بدون شک نتایج بی نظیر آن را مشاهده خواهید کرد. تنها کافی است پشتکار داشته باشید و ثابت قدم باشید، همیشه به دنبال کیفیت خوب باشید و فراموش نکنید که استراتژی سئو برای موفقیت شما و افزایش بازدید سایت الزامی می باشد.

تکنیک هایی برای افزایش بازدید سایت (نکاتی که شما را از دیگر رقبا متمایز می کند )

به عنوان مهمان در سایت های دیگر محتوا تولید کرده و وبلاگ نویسی کنید.

وبلاگ نویسی به عنوان مهمان، علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید، هنوز هم طرفدار خود را دارد. تولید محتوا به عنوان مهمان در یک سایت معتبر می تواند بازدید وبلاگ را به وب سایت شما را افزایش دهد و به محبوبیت نام تجاری شما کمک کند. همچنین برای بالابردن تعامل می توانید از دیگران بخواهید که در وب سایت شما مطلب بنویسند و محتوا تولید کنند. وبلاگ نویسی به عنوان مهمان یک معامله ی دو طرفه است و هر دو طرف سود می کنند.

بنابراین علاوه بر ارسال مطالب به وبلاگ های دیگر، افراد افراد دیگر را به وبلاگ نویسی در سایت خود دعوت کنید. آن ها با نوشتن مطالب خود خوانندگان جدیدی را به سایت شما می آوردند و آن را با افراد دیگر به اشتراک می گذارند. نکته ی مهم در اینجا این است که شما باید از کیفیت مطالب اطمینان حاصل کنید زیرا گوگل در تلاش است وبلاگ نویسی مهمان با کیفیت پایین را کنترل کرده و از بروز آن به طور کلی جلوگیری کند.

برای تولید محتوا به عنوان مهمان ابتدا یک پست با کیفیت بنویسید .بخش “منابع ” را در پست خود قرار دهید. این بخش معمولاً به 2-3 منبع مفید در مورد موضوعی که قبلاً پوشش داده اید لینک دارند و سپس آن را در سایت میزبان منتشر کنید.

انتشار محتوای ویروسی

محتوای ویروسی اصطلاحی است برای توصیف محتوایی که به سرعت در اینترنت پخش می شود و توجه زیادی را به خود جلب می کند. چنین مطالبی در قالب ویدئو وجود دارد اما متن ها، تصاویر و اینفوگرافیک ها همه امکان ویروسی شدن را دارند. با توجه به حجم بالای محتوای اینترنتی، کسب و کار ها جلب توجه مخاطبان را یک چالش اساسی می دانند. همانطور که می دانید عصر دیجیتال فرصت های جدیدی برای برقراری ارتباط با تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه مانند “اشتراک گذاری” در رسانه های اجتماعی به مشاغل ارائه می دهد.

با ایجاد محتوای ویروسی، مطالب شما مانند ویروس به سرعت از شخصی به فرد دیگر منتقل می شود و کاربران خود را به عنوان سفیران برند تبدیل می کنند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا فرمولی برای ایجاد محتوای ویروسی وجود دارد؟ جواب منفی است! با این وجود، 3 نکته وجود دارد که می توانید برای ایجاد محتوای ویروسی خود انجام دهید:

  • محتوای ویروسی حاوی تصاویر می تواند تعداد مخاطب بیشتری داشته باشد. نوع تصویری که استفاده می کنید خیلی مهم نیست، نکته مهم این است که شما از تصاویر در محتوای خود استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که محتوای غنی از تصویر 90٪ اشتراک گذاری بیشتر در برابر محتوای متنی و بدون تصویر دارد
  • محتوای با کیفیت احتمال ویروسی شدنشان بیشتر است. تحقیقات نشان می دهد که محتوای بسیار کاربردی شانس وایرال شدنشان بیشتر است.
  • تبلیغ کنید.

پس از انتشار محتوای با کیفیت خود وقت آن است که آن را تبلیغ کنیم. در واقع تولید محتوای عالی به تنهایی کافی نیست و باید کاری کنید تا افراد مختلف از آن با خبر شوند و آن را پیدا کنند. یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید به وب سایت شما استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی گوگل را حتماً امتحان کنید.

این یک روش عالی برای جذب بازدید کننده ها، ایجاد نام تجاری شما و قرار دادن سایت خود در مقابل مردم است. استراتژی های تبلیغات و بازاریابی خود را متناسب با اهداف خود تنظیم کنید. آیا شما فقط بازدید بیشتری می خواهید یا به دنبال افزایش تبدیل ها نیز هستید؟ هر روشی مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین قبل از پرداخت هزینه در مورد اهداف خود خوب فکر کنید.

تبلیغات گوگل می تواند به سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده شوید و به ویژه در بخش های B2B موثر به نظر برسد. اگر شما یک شرکت تولید کننده محصولات B2C هستید، ممکن است شبکه های اجتماعی پ مانند Pinterest و Instagram برای شما مفید تر باشد.

همچنین فراموش نکنید که برای دستیابی به بازدید بیشتر از سایت که منجر به فروش بیشتر شود، باید استفاده از کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را به عنوان بخشی از استراتژی های تبلیغاتی خود هدف قرار دهید. رقابت برای این عبارات جستجو می تواند گران باشد، اما بازدهی آن بیشتر خواهد بود. همچنین می توانید با بلاگر ها و اینفلوئنسر ها همکاری کرده و کمپین های تبلیغاتی راه اندازی کنید.

محتوای جذاب را به پست های رسانه های اجتماعی اضافه کنید.

در مورد قبل ما به این نکته اشاره کردیم که تبلیغات بسیار موثر هستند اما باید محتوای با کیفیتی نیز در نظر داشته باشید. این اشتباهی است که بسیاری از مردم مرتکب می شوند، آن ها محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند دون اینکه هیچ دلیلی برای کلیک کردن به مردم ارائه دهند. افزودن محتوا به پست های شما می تواند CTR و یا نرخ کلیک شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

تبلیغ محتوا در انجمن های آنلاین مرتبط

انجمن های آنلاین مرتبط مکان هایی هستند که مخاطبان هدف شما در آنجا به سر می برند. این انجمن ها را می توانید در همه جا پیدا کنید. با فعالیت در این انجمن ها و گروه ها می توانید به سرعت در جامعه مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید و رابطه خود را با سایر افراد گسترش دهید

محتوای “قدیمی” را به روز کنید.

اختصاص زمان و منابع به تازه سازی محتوا ممکن است اولویت اصلی شما نباشد. اما همانطور که می دانید محتوا با گذشت زمان ارزش خود را از دست می دهد. موتورهای جستجو برای یافتن محتوایی که به تازگی نوشته شده اند ارزش بیشتری اختصاص می دهد در حالی که محتوای قدیمی باعث افت رتبه بندی شما می شود. با گذشت زمان  این می تواند تأثیر منفی ای بر سئو سایت داشته باشد. با به روزرسانی محتوای قدیمی، به موتورهای جستجو نشان می دهید که محتوای شما به روز، دقیق و همچنان مرتبط است. علاوه بر این، بیشتر موتورهای جستجو به طور مکرر الگوریتم های خود را تغییر می دهند. به روزرسانی محتوا به شما امکان می دهد سئو خود را بهیود دهید و به بهبود نرخ بازگشت کمک می کند. عامل مخاطبان را افزایش دهید

خود را جای مخاطبان خود قرار دهید. آیا خواندن مطالب منسوخ و قدیمی را دوست دارید؟ پاسخ واضح است. اگر خواننده ای به یکی از مقالات قدیمی شما مراجعه کند، بدون شک با توجه به منسوخ بودن محتوا صفحه شما را ترک می کند. محتوایی که تازه است و دارای به روزترین اطلاعات است، به احتمال زیاد خواننده را درگیر خود کرده و مدت زمان حضور وی را در وب سایت شما افزایش می دهد.

در واقع سئو سایت نیازمند بازبینی و ارزیابی بسیار زیادی است. حتی اگر قبلاً برای کلمه کلیدی موردنظر خود رتبه خوبی کسب کرده اید، رقبا ممکن است سعی کنند تا جایگاه شما را کسب کنند. اگر محتوای شما منسوخ شود، گوگل ممکن است رتبه بندی شما را کاهش دهد. بنابراین برای حفظ رتبه بندی خود باید مطالب خود را تازه و به روز نگه دارید .برای یافتن صفحات با محتوای قدیمی و یا کاهش بازدید، به Google Analytics خود نگاه کنید و از آن قسمت لیست آن ها را تهیه کرده و به روزرسانی کنید.

برای اینکه بدانید چرا رتبه بندی شما پایین آمده است به نتایج جستجو نگاه کنید تا ببینید کدامیک از پست های شما دارای رتبه برتر نیست. اغلب اوقات، افت رتبه به دلیل قدیمی بودن قسمت های خاصی از محتوای شما مانند عکس های صفحه، آمار و ارقام، لینک ها (خراب و غیره) می باشد. بسته به کلمه کلیدی مورد نظر، گاهی اوقات به روز کردن بخش های منسوخ شده کافی است.

محتوای خود را با کلمات کلیدی LSI بهینه کنید.

سئو یکی از بهترین راه ها برای هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت شماست. همانطور که گفته شد، اکثر استراتژی های سئو که قدیمی شده اند دیگر به خوبی کار نمی کنند و این بیشتر به این دلیل است که الگوریتم Hummingbird گوگل همه چیز را در مورد سئو تغییر داده است. بر طبق این الگوریتم گوگل به جای اینکه فقط کلمات کلیدی را بررسی کند، موضوعات و مفهوم کلی مقاله را درک می کند.

اما شما چگونه اطمینان حاصل می کنید که گوگل موضوع محتوای شما را درک کرده باشد؟ کلمات کلیدی  LSI در این باره می تواند کاربردی باشند. کلمات کلیدی LSI کلمات و عبارات مشابه و مربوط به کلمه کلیدی اصلی شما هستند. وقتی گوگل این کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما مشاهده می کند، متوجه می شود که محتوای شما دارای کیفیت قابل قبولی است و در رتبه بندی آن را در نظر می گیرد.

راه ها و روش های مختلف را امتحان کنید.

همانطور که می دانید هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا و افزایش بازدید سایت وجود ندارد. به همین دلیل طول و قالب محتوای خود را تغییر دهید تا در انواع مختلف آن ها را منتشر کرده و از این طریق محتوای شما برای خوانندگان جذابیت بیشتری داشته باشد. با حداکثر تأثیر، پست های وبلاگ کوتاه تر و مبتنی بر اخبار را با محتوای طولانی و همچنین ویدیو، اینفوگرافیک و داده های مبتنی بر داده درآمیخته کنید .سپس باید تمامی روش ها را تست و آزمایش کنید تا یک راه حل مناسب برای خود پیدا کنید.

عناوین جذاب بنویسید.

عنوان یکی از مهم ترین قسمت های محتوای شماست. بدون یک عنوان جذاب، حتی جامع ترین پست وبلاگ نیز خوانده نمی شود. بر مهارت تیتر نوشتن تسلط داشته باشید و قبل از انتخاب گزینه ی انتشار، در مورد عنوان خود خوب فکر کنید. سعی کنید از کلمات خاص مانند رایگان، تخفیف، محدود و … که کنجکاوی افراد را بر می انگیزد استفاده کنید.

به سئو داخلی سایت توجه کنید.

بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو هنوز یک عمل ارزشمند است. آیا شما در محتوای خود از متن  alt و یا متن جایگزین استفاده می کنید؟ آیا شما پیوندها و لینک های داخلی به محتوای جدید خود اضافه می کنید؟ توضیحات متا خود را چگونه مدیریت می کنید؟ بهینه سازی سئوی داخلی سایت نیاز به کمی زمان دارد و با بهبود آن شما می توانید ترافیک ارگانیک خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

کلمات کلیدی Long-Tail و طولانی را مورد هدف قرار دهید.

پس از بررسی کلمات کلیدی اصلی و استفاده از آن ها در محتوای خود وقت آن رسیده است که کلمات کلیدی دم بلند را نیز هدف قرار دهید. کلمات کلیدی دم طولانی اکثر جستجوهای وب را شامل می شوند و این موضوع به این معنی است که اگر آن ها را بعنوان بخشی از استراتژی خود برای بهینه سازی محتوا قرار ندهید، ترافیک ارگانیک و بازدید بسیار زیادی را از دست خواهید داد. با استفاده از کلمات دم طولانی به راحتی میزان بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید.

نرخ پرش خود را کاهش دهید.

نرخ پرش یک معیار برای ارزیابی میزان بازدید از وب سایت است و درصد بازدیدکنندگانی را نشان می دهد که هنگام بازدید از یک صفحه از وب سایت خارج شده اند. این نرخ شامل تمام بازدیدکنندگان وب سایت است که آن را ترک کرده اند. این در حالی است که آن ها هیچ تعامل دیگری مانند کلیک کردن روی زبانه های منو، دکمه های CTA یا هر قسمت قابل کلیک دیگر انجام نمی دهند. هرچه نرخ پرش بیشتر باشد، وب سایت شما از تأثیرگذاری کمتری برخوردار است.

نرخ پرش بالا به بازدید از صفحه و نرخ تبدیل سایت شما آسیب می رساند و حتی می تواند سئو سایت شما را نیز تهدید کند. به لطف الگوریتم RankBrain گوگل، نرخ پرش اکنون یک سیگنال رتبه بندی فوق العاده مهم است.

تعیین نرخ پرش مناسب برای هر کسب و کاری متفاوت است. به عنوان مثال برخی از سایت ها ممکن است نرخ پرش 80٪ را عالی بدانند، در حالی که سایت های دیگر این مسئله را فاجعه بار تصور می کنند. بنابراین تعیین این مسئله به نوع سایت و اهداف تجاری شما بستگی دارد. برای کاهش نرخ پرش موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ایجاد محتوای با کیفیت
  • مشخص بودن ساختار وب سایت
  • استفاده از دکمه های  CTA برای جذب بازدید کنندگان
  • سرعت صفحه
  • ایجاد بک لینک مرتبط
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • توجه به طراحی و UX (تجربه ی کاربر در زمان استفاده از وب سایت شما)

انتشار مطالب جامع و کامل

محتوای طولانی و جامع با تعدا کلمه بیشتر از پست کوتاه (<1000 کلمه) اشتراک و بک لینک بیشتری می گیرد و در افزایش تعداد بازدید کنندگان تاثیر مستقیم دارد. محتوای جامع به طور متوسط 80٪ اشتراک بیشتری نسبت به مقالات کوتاه دارد.

ویدیو را در استراتژی محتوای خود بگنجانید.

محتوای مبتنی بر متن خوب و کافی است، اما فیلم می تواند تاثیر بسزایی در جذب بازدیدکنندگان جدید و افزایش جذابیت سایت شما داشته باشد. داده ها و تحقیقات نشان می دهد که قرار دادن اطلاعات در کنار محتوای بصری به میزان قابل توجهی مخاطبان را درگیر خود می کنند و این به این معنی است که بازاریابی ویدیویی یک روش عالی برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدید از وب سایت شما دارد.پیشنهاد می کنیم حتما به مقاله مزایای تولید محتوای ویدئویی در بازاریابی آنلاین چیست مراجعه کنید.

بازاریابی ایمیلی غافل نشوید

بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شده اند که آنها روش های سنتی تر را فراموش می کنند. بازاریابی از طریق ایمیل می تواند ابزاری قدرتمند باشد و حتی یک انفجار ایمیل با موفقیت متوسط ​​می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در ترافیک شود. فقط مراقب باشید که در مورد هر به روزرسانی در کسب و کار خود ، افراد را با ایمیل های بی امان بمباران نکنید. همچنین از قدرت بازاریابی دهان به دهان غافل نشوید ، خصوصاً در مورد افرادی که قبلاً از محصولات یا خدمات شما لذت می برند. یک یادآوری ایمیل دوستانه درباره یک سرویس یا محصول جدید نیز می تواند به شما در افزایش بازدید کمک کند.ایمیل مارکتینگ یکی از ارکان مهم در دیجیتال مارکتینگ است.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله ذکر شد برای افزایش ترافیک ارگانیک یک راه حل همه جانبه و فرمول کلی وجود ندارد. هر کسب و کاری باید از روش خاص خود برای رشد ترافیک آلی و بازدید استفاده کند. بعلاوه، وقتی ترافیک ارگانیک شروع به رشد می کند کار شما تمام نخواهد شد. تکرار و آزمایش روش های گفته شده در این مقاله به صورت مداوم می تواند به شما کمک کند تا رتبه خود را افزایش دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه