چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی موفق راه اندازی کنیم؟

ایده کسب و کار

16 دقیقه زمان مطالعه

از آن جایی که ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم، داشتن یک وب سایت برای هر نوع کسب و کاری بسیار مهم است حتی کسب و کار های لوازم خانگی. امروزه، مردم باهوش هستند و آستانه ی تحمل پایینی دارند. آن ها دیگر برای خرید لوازم خانگی وقت بازدید از مغازه ها را ندارند. آن ها در اینترنت جستجو می کنند تا قبل از خرید در مورد محصول یا خدمات بدانند، سپس از طریق سایت های فروش لوازم خانگی در مورد برند، ویژگی های محصولات، قیمت، اندازه، رنگ و موارد دیگر اطلاعات کسب می کنند. حال اگر شما مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی را با موفقیت طی کنید می توانید کاری کنید تا این افراد محصول خود را از سایت شما خریداری کنند.

اگر هنوز وب سایتی برای کسب و کار خود ندارید، احتمالاً فرصت های کسب و کار خود را از دست می دهید. شما می توانید از طریق راه اندازی سایت فروشگاهی به رشد کسب و کار خود کمک کنید. دامنه وب سایت فروشگاهی بسیار گسترده تر از هر نوع تبلیغات دیگر است. وب سایت شما مرکز حضور آنلاین شرکت شما خواهد بود و می توانید در سایت فروشگاهی خود کسب و کار خود را توسعه دهید.

در واقع داشتن یک وب سایت از این جهت مهم است که به ایجاد اعتبار به عنوان یک تجارت کمک می کند. بنابراین ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه کسب و کار آنلاین خود را برای لوازم خانگی راه اندازی کرده و از این طریق به درآمدزایی برسید.

چگونه فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی خود را راه اندازی کنیم؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی مانند هر کار دیگری چالش های خود را دارد. اما با دانستن مراحل کار می توانید به راحتی آن را راه اندازی کنید. ما در ادامه تمامی موارد موردنیاز را برای شروع مرحله به مرحله معرفی خواهیم کرد.

  1. درباره آنچه می خواهید بفروشید تصمیم بگیرید.

راه اندازی فروشگاه لوازم خانگیاولین قدم که باید انجام شود این است که محصولات خود را انتخاب کنید. ممکن است محصولاتی که در بستر آنلاین می خواهید به فروش برسانید با محصولاتی که در فروشگاه فیزیکی خود می فروختید متفاوت باشد. بنابراین شما باید انتخاب کنید که از میان لوازم خانگی دقیقاً چه چیزی را می خواهید به فروش برسانید و کدام یک مناسب تر و پر طرفدار تر است. شما باید تصمیم بگیرید که:

  • چه چیزی می خواهید بفروشید؟
  • می خواهید آن را به چه کسی بفروشید؟
  • چرا آن ها این لوازم را خریداری می کنند؟

این سه سوال ممکن است کاملاً واضح به نظر برسند، اما شاید باورتان نشود بسیاری از کسب و کار ها هنوز هم پاسخ آن ها را نمی دانند. مشخص کردن پایگاه مشتری ایده آل و فهمیدن اینکه چرا آن ها از شما خرید می کنند بعداً کار شما را بسیار آسان می کند. اشتباه عمده ای که مردم مرتکب می شوند این است که فکر می کنند که هرچه بازار بالقوه آن ها بزرگ تر باشد، احتمال فروش نیز بیشتر است، اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است.

اگر این موارد را در ابتدای مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی برای خود مشخص کنید، می توانید به راحتی محصول خود را پیدا کنید، آن را تبلیغ کنید و توضیح دهید که چه چیزی در مورد آن ارزشمند است. از این طریق تمامی کارهای شما هدفمند خواهد بود. بنابراین مشخص کنید مشتری ایده آل شما کیست و چه چیزی باعث تمایل آن ها به خرید محصولی می شود که می خواهید ارائه دهید.

یک نقطه شروع خوب این است که رقیبان خود را در حوزه فروش لوازم خانگی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند بررسی کنید. در مورد سایر رقبای خود نیز که لوازم خاگی به فروش می رسانند تحقیق کنید. بررسی کنید که رقبای شما چه نوع لوازمی را به فروش می رسانند و محصولات پرفروش آن ها چیست. ببینید آن ها چگونه محصولات خود را به مشتریان ارائه می دهند، چه مشتریانی دارند و چرا مشتریان آن ها را انتخاب می کنند. از آن ها درس بگیرید و از تجربیاتشان استفاده کنید.

همچنین می توانید به سایت های پرسش و پاسخ در اینترنت بروید تا دریابید نوع مخاطبان شما با چه نوع چالش ها، محصولات یا چیزهایی به طور کلی روبه رو هستند و شما چگونه می توانید این مشکل را رفع کنید. در گوگل کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی خود مانند خرید لوازم خانگی آنلاین، فروشگاه لوازم خانگی و … را جستجو کنید.

علاوه بر این به وب سایت دیجی کالا بروید و تحقیقات مشابهی را انجام دهید. ببینید چه محصولاتی فروش خوبی دارد. با تمام این تحقیقات، اکنون می توانید به برخی از بازارهای محبوب بروید و با محصولات خاصی که می توانید بفروشید شروع کنید.

  1. بین دراپ شیپینگ (Dropshipping) و فروش محصولات به صورت معمولی یکی را انتخاب کنید.

دراپ شیپینگ لوازم خانگیدر حالت کلی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی شما دو راه پیش رو دارید. یک راه این است که محصولات را به صورت مستقیم بفروشید یعنی شما کالاهایی را از تأمین کننده دریافت کنید یا خودتان آن ها را تولید کنید. سپس این محصولات را از طریق سایت فروشگاهی خود به مشتریان ارائه دهید، در نهایت آن ها نیز محصول را می خرند و شما محصول را برای آن ها ارسال می کنید.

اما در راه دوم که دراپ شیپینگ نامیده می شود مراحل کار فرق می کند. دراپ شیپینگ یکی از روش های خرده فروشی است که فروشگاه شما به عنوان مثال محصولات را در انبار خود ذخیره نمی کند و این محصولات را معمولاً از شخص ثالثی گرفته و مستقیما به خریدار ارسال می شود. در این روش دیگر فروشنده نیازی به دسترسی مستقیم به محصول و موجودی آن نخواهد داشت. در این روش شما با ذکر محصولات در وب سایت خود شروع می کنید سپس مشتری محصول را خریداری می کندو در نهایت تأمین کننده کالا را مستقیماً به مشتری می فرستد.

مزیت اصلی مدل دراپ شیپینگ این است که شما مجبور نیستید که موجودی خود را نگه دارید. این بدان معناست که ساخت محصولات یا ذخیره آن ها برای شما هزینه ای ندارد. در واقع، هر آنچه می فروشید سود خالص است زیرا شما فقط پس از دریافت سفارش از مشتری خود، باید به تأمین کننده هزینه ی کالا را پرداخت کنید و نیازی به پرداخت هزینه های انبار داری ندارید.

در مدل سنتی، شما باید از ابتدا پول بپردازید تا محصولات را از تأمین کننده تهیه کنید یا آن ها را خودتان تولید کنید. از طرف دیگر، درصورتی که محصولی که می خواهید بفروشید از تولیدات خودتان است یا نیاز به سفارشی سازی یا شخصی سازی قبل از فروش دارید، دراپ شیپینگ برای شما مناسب نخواهد بود.

  1. یک نام تجاری انتخاب کنید و یک نام دامنه ثبت کنید.

انتخاب نام دامنه برای فروشگاه شما بدون شک سرگرم کننده ترین قسمت راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی است. مردم عاشق نامگذاری چیزها هستند. با این حال نامی که در انتها انتخاب می کنید می تواند اهمیت زیادی در موفقیت آینده شما و توانایی بازاریابی موثر در تجارت داشته باشد. هنگام انتخاب یک نام تجاری به خاطر داشته باشید نامی را انتخاب کنید که:

  • تلفظ آن آسان باشد.

خود را تصور کنید که با شخصی از طریق تلفن صحبت می کنید و لازم است نام فروشگاه خود را ذکر کنید. آیا نیاز است آن را هجی کنید تا طرف مقابل نام فروشگاه شما را متوجه شود؟ اگر پاسختان بله است، این نام مناسب نیست.

  • به راحتی به خاطر سپرده شود.

این تا حدودی به نکته قبلی مربوط می شود. جدا از تلفظ آسان، نام شما باید به راحتی نیز حفظ شود.

  • قابل ثبت و خاص باشد.

نام شما باید به اندازه کافی خاص باشد تا مردم آن را با هیچ کسب و کار مشابه دیگری اشتباه نگیرند.

  • از هیچ حرف یا شماره خاصی در آن استفاده نشده باشد.

همچنین استفاده از نقطه ها، زیرخط ها، خط تیره ها و … را فراموش کنید.

  • به عنوان دامنه .com و یا .ir در دسترس باشد.

فراموش نکنید که نام دامنه شما نحوه یافتن وب سایت از طریق مشتریان است. بنابراین تمامی این نکات گفته شده درباره ی آن را به خاطر بسپارید.

  1. سایت فروشگاه آنلاین را خودتان راه اندازی کنید.

سرانجام، زمان ساخت فروشگاه آنلاین واقعی فرا رسیده است. اینجا بهترین قسمت است زیرا شما می توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید، هیچ کمک حرفه ای لازم نیست و می توانید بدون داشتن مهارت کد نویسی خاصی وب سایت خود را راه اندازی کنید. برای تحقق این امر، استفاده از ووکامرس و وردپرس را توصیه می کنیم. وردپرس امروزه به یکی از قدرتمند ترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد. بنابراین شما پس از ثبت دامنه و خرید هاست وردپرس را نصب کنید.

  1. افزونه ووکامرس را نصب کنید.

ووکامرس یک افزونه رایگان برای وردپرس است که با استفاده از آن می توانید خیلی راحت یک فروشگاه آنلاین بسازید. مزیت اصلی آن این است که محدود به محصولات دیجیتالی نیست، بلکه امکان مدیریت سنتی محصولات را نیز فراهم می کند. همچنین برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • سادگی، رایگان و قدرتمند بودن: ووکامرس یک افزونه همه منظوره است که می توانید برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود با امنیت کامل از آن استفاده کنید.
  • سازگاری با سئو
  • جامعه بزرگ: هزاران کاربر وجود دارند که از این افزونه استفاده می کنند.
  • به روزرسانی های ثابت: کد منبع باز آن به کاربران امکان می دهد، وردپرس را هر از گاهی به روز کنند.
  • قابلیت های متعدد: تعداد زیادی افزونه فروشگاهی برای ووکامرس وجود دارد که به شما امکان می دهد دقیقاً فروشگاه مورد نظر خود را با تمامی امکانات و ویژگی های موردنظرتان ایجاد کنید.

 

  1. یک قالب مناسب برای فروشگاه لوازم خانگی خود بخرید.ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم خانه

یکی از مزایای استفاده از قالب های وردپرس این است که این قالب ها به حفظ بروزرسانی وب سایت کمک می کنند و از هرگونه حمله بدافزار به آن جلوگیری می کنند. با به روزرسانی خود با روند تغییر اینترنت، به ارائه خدمات بهتر به همه بازدیدکنندگان کمک می کند. علاوه بر این قالب های وردپرس با استفاده از کدهای کاملاً سازمان یافته و بهینه شده برای سئو، به حفظ کیفیت وب سایت کمک می کنند.

یک قالب وردپرس مرور وب سایت را برای افراد آسان می کند و با در نظر گرفتن همه مرورگرهای موجود طراحی می شود. از این طریق به وب سایت های مختلف کمک می کند تا حجم بالایی از مشتری را در سیستم عامل های آنلاین خود حفظ کنید و درآمدزایی کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از قالب های فروشگاهی وردپرس وب سایت خود را جذاب و عالی جلوه دهید. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که قالب های وردپرس برای کسانی که در طراحی وب سایت تبحر ندارند یک مزیت بسیار بزرگ است. از این رو، با استفاده از قالب های فروشگاهی، می توانید کل وب سایت خود را جذاب نشان دهید. بهترین چیز در مورد قالب ها این است که می توانید متناسب با حوزه کسب و کار خود آن ها را خریداری یا تهیه کنید. بنابراین، لازم نیست تلاش بیشتری برای بهینه سازی آن ها انجام دهید.

  1. صفحات ضروری فروشگاه خود را ایجاد کنید.

فروشگاه های آنلاین نوع خاصی از وب سایت هستند و برای عملکرد صحیح به برخی از صفحات خاص نیاز دارند. این صفحات عبارتند از:

“فروشگاه” – این صفحه جایی است که محصولات شما قرار است نمایش داده شود.

“سبد خرید” – در این صفحه مشتریان شما می توانند سفارش خود را قبل از اقدام به تسویه حساب تنظیم کنند.

“پرداخت” – این صفحه جایی است که مشتریان روش حمل و نقل/تحویل را انتخاب می کنند و هزینه هر آنچه را خریداری کرده اند پرداخت می کنند.

“حساب من و یا پروفایل” – نوعی صفحه برای مشتریان ثبت نام شده می باشد (آن ها می توانند سفارشات قبلی خود را در آنجا مشاهده کنند و سایر جزئیات را مدیریت کنند).

این مقاله را حتما بخوانید
مبانی تئوری رنگ برای طراحان وب

این صفحات برای هر فروشگاهی لازم است. در کنار این صفحات می توانید صفحات دیگر مانند بلاگ، درباره ی ما و … ایجاد کنید و در آن ها محتوای خود را قرار دهید.

  1. سایت خود را بهینه کنید.

شما نمی توانید فقط یک وب سایت راه اندازی کنید و انتظار داشته باشید مردم شما را پیدا کنند. برای جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجو باید سایت شما بهینه سازی شود. استفاده از کلمات کلیدی در نوشتن توضیحات محصول شما یک روش اساسی برای این موضوع است.

شما می توانید یک وبلاگ با هدف قرار دادن کلمات کلیدی سئو که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند و دارای رتبه بالایی در نتایج موتور جستجو هستند، ایجاد کنید. این کار باعث می شود بازدید کنندگان به سایت شما جذب شوند و خریدهای محصول شما افزایش یابد.

  1. شروع به بازاریابی برای فروشگاه آنلاین خود کنید.

کارهای مختلف بسیاری وجود دارد که می توانید برای بازاریابی فروشگاه خود انجام دهید، اما ما در اینجا فقط روی چهار مورد تمرکز خواهیم کرد.

  • بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها یا اینفلوئنسر مارکتینگ روشی نسبتاً جدید برای تبلیغ فروشگاه شماست و بیشتر در اینستاگرام انجام می شود. تبلیغات پولی نیز اساساً هرگز شکست نمی خورند. اگر بازاری برای چیزی وجود داشته باشد و آن بازار را با تبلیغات هدف قرار دهید، مقداری فروش خواهید داشت. محبوب ترین بستر تبلیغات محصولات شما Google AdWords و یا گوگل ادوردز است. شروع کار با آن ها نسبتاً آسان است و گوگل راهنماهای خاص خود را دارد.

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

اگرچه اینستاگرام مطمئناً پرطرفدارترین شبکه اجتماعی امروز است، اما این بدان معنا نیست که تنها مکانی است که باید فروشگاه خود را تبلیغ کنید. در واقع، شما باید در همه مکان هایی که احتمال می رود مشتریان شما در آن جا باشند، حضور داشته باشید. این به معنای بیشتر شبکه های محبوب رسانه های اجتماعی است. رویکرد شما نسبت به همه این شبکه ها مشابه خواهد بود، اما اهداف و نحوه ساخت پیام های شما متفاوت خواهد بود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تحقیق کنید که رقیبان شما چه می کنند و چگونه فروشگاه های خود را تبلیغ می کنند. استراتژی ها و تکنیک های آن ها را یادداشت کنید و ببینید چه چیزی را می توانید با شرایط خود سازگار کنید. به طور عمده ، به موارد زیر توجه کنید:

نوع پیام هایی که ارسال می کنند.

چگونه آن ها محصولات خود را تبلیغ می کنند.

شعار آن ها چیست و پیام هایشان چه حسی در شما ایجاد می کند.

سپس، اهداف خود را تعیین کنید که می خواهید از طریق رسانه های اجتماعی به چه چیزی برسید. معمولاً این اهداف باید ایجاد آگاهی از برند در بین مشتریان و فقط گاهی تبلیغ محصولات شما و تلاش برای ایجاد فروش مستقیم باشد. مرحله بعدی تنظیم تقویم محتوایی انتشار و آماده سازی برخی از پست های رسانه های اجتماعی از قبل است.

  • بازاریابی محتوا و سئو

امروزه بازاریابی محتوا و سئو موثرترین روش برای تبلیغ هر وب سایتی (از جمله فروشگاه های تجارت الکترونیک) هستند. ایده نهفته در مورد بازاریابی محتوا ساده است: شما در مورد موضوعات مرتبط با تجارت خود به مردم اطلاعات می دهید و بنابراین علاقه خود را به آنچه می توانید ارائه دهید ایجاد می کنید.

اگر فروشگاه شما لوازم خانگی ارائه می دهد، در این صورت می توانید در مورد مواردی مانند نحوه انتخاب مدل مناسب یخچال و قابلیت های آن ها و یا حتی روش های مختلف دکوراسیون منزل و … به مردم مشاوره دهید. شما می توانید این مشاوره را در قالب یک پست ساده وبلاگ ارائه دهید. وقتی مردم مطالب شما را می خوانند، با فروشگاه و لوازم خانگی که در فهرست خود دارید آشنا می شوند.

در واقع بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی اطلاعاتی را که مردم می خواهند بدانند پیدا کنید و سپس محتوایی ایجاد کنید که این اطلاعات را به آنها تحویل می دهد. هنگام انجام این کار، محتوای خود را بهینه کنید تا از طریق گوگل قابل کشف باشد.

ویژگی های لازم یک فروشگاه آنلاین محصولات خانگی

برای متمایز بودن از سایر رقبای خود شما باید توجه ویژه ای به وب سایت خود و تجربه کاربری داشته باشید. تجربه ی کاربران همان چیزی است که آن ها را نسبت به شما وفادار می کند و باعث می شود شما تنها انتخاب آن ها باشید. موارد گفته شده در ادامه را در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی خود مد نظر دهید تا شاهد افزایش فروش باشید:

  • پیمایش

پیمایش وب سایت رمز موفقیت هر وب سایت تجارت الکترونیکی است. وب سایت شما باید تمیز، شفاف و کاربر پسند باشد. در وب سایت خود ناوبری با کاربرد آسان ایجاد کنید تا مطمئن شوید مشتریان هنگام گشت و گذار در سایت شما گیج نمی شوند.

  • تصاویر اسلایدر و پوستر

امروزه یکی از محبوب ترین حالت های نمایش بصری تصاویر در طراحی وب، بیان داستان خود با اسلایدر است. این در جلب توجه بازدید کنندگان شما کمک می کند و به وب سایت شما نمای حرفه ای می بخشد. برای ساخت اسلایدر می توانید از افزونه های اسلایدر ساز وردپرس استفاده کنید.

  • بررسی ها / دیدگاه های مشتریان

ارائه بررسی ها و گزینه های توصیفی مزایای بسیاری دارد. این به اعتماد به نفس بازدید کنندگان کمک می کند و توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب می کنید که به مرور منجر به افزایش رتبه بندی سئو می شود. یکی از راه های ایجاد اعتبار وب سایت شما، توصیفات و نظرات مشتریان است. این کار کمک می کند تا مشتریان بالقوه خود را به دیگران نیز نشان دهید تا همه ببینند که شما در زمینه فعالیت خود چقدر قابل اعتماد هستید.

  • محتوا

محتوا یکی از چالش های مهم برای هر وب سایت تجارت الکترونیکی است. اگر می خواهید در  SERPs صفحات نتایج موتور جستجو نتایج بهتری بگیرید، حتما مطالب تازه و منحصر به فرد را در وب سایت خود اضافه کنید. از تکرار توضیحات متا، توضیحات محصول و پست های وبلاگ خودداری کرده و کلمات کلیدی مرتبط را به صفحه وب سایت خود اضافه کنید. این امر ضمن جلوگیری از کلاه برداری و مبهم بودن، به بهبود کیفیت سایت و در عین حال افزایش تراکم کلمات کلیدی کمک می کند.

  • وب سایت سازگار با موبایل یا واکنشگرا

وب سایت شما باید سازگار با موبایل و بسیار واکنش گرا باشد تا اندازه آن به درستی در هر اندازه مرورگر از هر دستگاه تغییر کند. همانطور که می دانید، بخش عمده ای از ترافیک آنلاین از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها حاصل می شود، بنابراین ساخت وب سایت شما باید برای تلفن همراه مناسب باشد.

  • لینک های داخلی

بازدیدکنندگان سایت شما باید بتوانند به راحتی به صفحات داخلی وب سایت شما دسترسی داشته باشند و برای این منظور شما باید ارتباط صحیحی را در وب سایت خود انجام دهید. با به هم پیوند دادن محصولات به یکدیگر مدت زمان بازدید کننده به طور متوسط ​​افزایش می یابد. همچنین به کاهش نرخ پرش یک وب سایت و افزایش تعداد بازدید از صفحه برای هر کاربر کمک می کند.

  • ویژگی چت زنده

گزینه چت زنده در سایت را به مشتریان خود ارائه دهید. چت زنده برای سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ارتباط فوری را برای کمک به بازدیدکنندگان در هر مرحله ای که با آن مشکل دارند تسهیل می کند. کیفیت خدمات مشتری ارائه شده شما نقشی اساسی در رشد تجارت شما دارد. بنابراین بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی به جای اینکه مشتری ها منتظر پاسخ باشند، پشتیبانی از گفتگوی زنده را سایت خود اضافه کرده اند.

  • رسانه های اجتماعی

نمادهای شبکه های اجتماعی را در پایین صفحه اصلی خود اضافه کنید زیرا می توانید بازدیدکنندگان سایت خود را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر و غیره درک بیشتری از تجارت خود داشته باشید. مشاغل نیاز به استفاده از کانال های مناسب رسانه های اجتماعی دارند زیرا هر روز افراد بیشتری به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می پیوندند و از آن ها استفاده می کنند که آها را به یکی از بهترین راه ها برای ارتباط و خدمات بهتر به مشتریان فروشگاه لوازم خانگی تبدیل می کند.

  • اطلاعات تماس

اطلاعات تماس خود را در گوشه بالا سمت راست در منوی اصلی و پایین سایت خود نگه دارید زیرا اصالت تجارت شما را اثبات می کند و بازدید کنندگان می توانند هر زمان که لازم باشد با شما تماس بگیرند.

  • درباره ما

یکی از پربازدیدترین صفحات سایت لوازم خانگی شما ” درباره ما ” است. می توانید از آن به روشی جذاب استفاده کنید تا داستان راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و برند خود را به طور کارآمد به مخاطب خود ارائه دهید. شما باید صفحه “درباره ما” خود را جذاب تر کنید زیرا صفحه ای است که به شما فرصت می دهد تجارت خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید.

  • سرعت صفحه

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سریع تر بارگیری می شود. وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای سرعت صفحه، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنید تا اقدامات لازم برای عملکرد وب را پیاده سازی کنید. این ممکن است منجر به جذب کاربر، حفظ و تبدیل کاربر شود. اگر وب سایت شما به درستی بارگیری نشود، مشتریان از آن خارج می شوند.

  • سوالات متداول

ممکن است مشتریان شما سوالات خاصی در مورد محصولات یا عملکردهای تجاری شما داشته باشند. بخش سوالات متداول مقصد اصلی اینگونه مشتریان است. بنابراین ، سوالات متداول مربوطه را در وب سایت تجارت الکترونیکی خود اضافه کنید. یک مشتری این گزینه را دارد که به جای یا قبل از ارسال ایمیل یا تماس با شما، صفحه سوالات متداول را مشاهده کند تا پاسخ سوالات خود را پیدا کند. برخی از این سوالات می تواند موارد زیر باشد:

  • شما چه نوع خدمات مشتری را ارائه می دهید؟
  • چگونه می توانم آدرس حمل و نقل خود را تغییر دهم؟
  • اگر لوازم خانگی من خراب یا گم شود چه کار باید کنم؟
  • چگونه می توانم سفارش (های) خود را پیگیری کنم؟
  • چگونه سفارش (های) خود را لغو کنم؟
  • روش های پرداخت موجود چیست؟
  • قسمت جستجو

شما نباید این امکان جستجو کردن را فراموش کنید. نوار جستجو در وب سایت شما اجباری است. این به بازدید کنندگان شما کمک می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورند. حتماً آن را برجسته و به وضوح در وب سایت خود قرار دهید.

  • بخش نظرات وبلاگ

بخش نظرات در وبلاگ شما مزایای مختلفی دارد. این امر باعث بهبود دید، کمک به ایجاد اعتبار، افزایش تعامل کاربر و موارد دیگر می شود.

  • امکان به اشتراک گذاری

بهترین کاری که می توانید بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی خود برای سایت خود انجام دهید داشتن ویژگی اشتراک گذاری است. به مشتری خود اجازه دهید محصولات، خدمات یا پست های وبلاگ شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. دکمه اشتراک گذاری برای بازاریابی آنلاین و تشویق بازدید کنندگان سایت شما برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما ضروری است.

در عصر امروز، محتوای قابل اشتراک نقش مهمی را ایفا می کند زیرا به جذب بازدید برای یک وب سایت کمک می کند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه مردم بتوانند محتوای شما را از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل و سایر کانال های آنلاین به اشتراک بگذارند، داشتن دکمه های اشتراک در وب سایت شما است.

نتیجه گیری

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی شما باید کاربر پسند باشد. این ویژگی باید از تمام ویژگی های مهم مانند UI / UX بهتر، لوگو واضح، CTA ، ناوبری مناسب، چت زنده و موارد دیگر برخوردار باشد. شما می توانید تمامی این موارد را از طریق افزونه های وردپرس مرتبط انجام دهید. وب سایت خود را به روز نگه دارید تا مشتریان را درگیر آن کنید. یک قدم جلوتر از رقبایتان فکر کنید و ویژگی های جدید، سفارشی و کاربرپسند را در سایت خود قرار دهید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه