بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو

آموزش قالب های وردپرس

13 دقیقه زمان مطالعه

چه عواملی باعث می شوند که یک قالب وردپرسی از نظر سئو بهینه باشد؟ پس از ایجاد یک وب سایت، باید کار هایی انجام دهید تا صفحه وب سایت شما توسط کاربران در مرورگر های مختلف  کاوش شود. برای اطمینان از این امر، باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در وب سایت خود انجام دهید. قالبی که برای سایت وردپرس خود انتخاب می کنید می تواند به طور قابل توجهی بر نتایج موتور های جست و جو در وب سایت  شما تأثیر بگذارد، بنابراین باید قالبی برای وب سایت خود انتخاب کنید که از لحاظ سئو در بهینه ترین حالت ممکن باشد.

وقتی برای طراحی یک سایت وردپرسی، یک قالب را انتخاب می کنید، در واقع نوع ارائه برند خود به کاربران را تعیین کرده اید. به عبارتی دیگر انتخاب قالب، تصمیم مهمی است که می تواند در آینده کسب و کار اینترنتی شما تعیین کننده باشد. به همین خاطر هم یکی از مهم ترین سؤالاتی که در انتخاب قالب مناسب مطرح می شود، این است که چه مشخصه ای برای یک قالب در اولویت است؟ پاسخ این سؤال “بهینه و سئو دوست بودن قالب” است. اگر مایلید در این زمینه بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب از ژاکت همراه ما باشید تا ببینید که چرا بهینه بودن قالب مهم است، ویژگی های قالب بهینه چیست و بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو کدام اند؟

چرا سئو یک وب سایت مهم است؟

صاحبان سایت های جدید اغلب همان اشتباه قدیمی را که اکثر کاربران انجام می دادند را تکرار می کنند. آن ها پس از راه اندازی وب سایت شروع به فکر کردن در مورد بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) می کنند.

متأسفانه، در اکثر موارد، این زمان برای این کار بسیار دیر است. اینگونه سایت ها در نهایت با اشتباهات زیادی ساخته می شوند، که به نوبه خود یافتن و نمایه سازی محتوای سایت را برای موتور های جست و جو دشوار یا حتی غیر ممکن می کند. در نتیجه، کاربران اینترنت سایت شما را در نتایج جست و جو مشاهده نمی کنند و آن ها را پیدا نمی کنند.

وب سایت های بدون بهینه سازی موتور های جستجو مانند کنار جاده ای است که پشت آن درختان پنهان شده و هیچ نشانه ای از آن ها برای مسافران داخل جاده قابل مشاهده نیست. ممکن است خدمات بهتری نسبت به رقبای خود در این مسیر ارائه دهید، اما اکثر مسافران هرگز نمی دانند که حتی وب سایت شما وجود دارد.

چگونه مردم شما را پیدا می کنند؟ این سوالی است که شما به عنوان یک سازنده وب سایت باید در مراحل اولیه برنامه ریزی وب سایت از خود بپرسید و سپس آن را در اولویت کلی مراحل ساخت وب سایت خود و انتخاب بهترین قالب وردپرس از نظر سئو قرار دهید.

در این مسیر درک نحوه عملکرد موتور های جستجو به ایجاد استراتژی SEO وب سایت شما کمک می کند.

آمار و تجزیه و تحلیل سایت

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

هنگامی که یک وب سایت راه اندازی می شود، ربات های موتور های جست و جو آن ها را پیدا می کنند و با حرکت بین لینک های داخل یک وب سایت صفحات را شناسایی می کنند که به این کار خزیدن گفته می شود. آن ها سعی می کنند اطلاعات موجود در هر صفحه ای را که می توانند به آن دسترسی پیدا کنند “درک” کنند و پس از آن، این اطلاعات در فهرست موتور های جستجو مانند گوگل ذخیره می کنند.

وقتی کاربری به دنبال مطلبی در گوگل می گردند، به عنوان مثال موتور جست و جو معروف گوگل، با وارد کردن کلمه یا عبارتی در قسمت جست و جو، ربات های موتور های جست و جو میلیون ها صفحه ذخیره شده در فهرست خود را که حاوی آن کلمه یا عبارت هستند، تجزیه و تحلیل می کند و SERP (صفحات نتایج موتور های جست و جو) را به کاربران ارائه می دهد. سپس کاربر نتایج را جستجو می کند و پیوندهایی را که فکر می کند مرتبط هستند (معمولاً 3 مورد برتر) را دنبال می کند این گونه است که سایت ها از بازدیدکنندگان ارگانیک برخوردار می شوند.

شما می توانید در زمینه نحوه بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جست و جو مقالات مرتبط را در وبلاگ ژاکت مطالعه کنید.

برای اینکه سایت شما داخل SERP قرار بگیرد، باید در فهرست موتور وجود داشته باشد و دارای تعداد کلمه استاندارد باشد.

اما جایگاه آن در نتایج جست و جو (چه در رتبه 1 باشد چه در رتبه 475 باشد) توسط طیف وسیعی از عوامل تعیین شده توسط موتور های جستجو مشخص می شود.

بنابراین، ابتدا باید مطالب و طراحی وب سایت خود را برای ربات های موتور های جست و جو قابل دسترس و قابل فهم کنید، به طوری که موتور های جستجو بتوانند اطلاعات شما را در فهرست مطالب ذخیره کنند و هنگام انجام جست و جو آن را به کاربران موتور های جست و جو ارائه دهند.

دوم، سایت شما باید استاندارد های کیفی موتور ها را به دست بیاورد تا هنگامی که جستجو در مورد یکی از کلمات کلیدی شما انجام می شود، سایت شما در نتایج جستجو بالاتر از سایت های رقبا قرار بگیرد، که از همان کلمه کلیدی استفاده می کنند.

قالبی که نصب می کنید در هر دو جنبه نقش دارد. اگرچه هیچ قالبی به خودی خود نمی تواند تضمین کند که SEO خوبی برای سایت شما ارائه دهد، اما این یک زمینه برای تلاش های مستمر شما در زمینه سئو وب سایت شما است. و یک قالب می تواند آن را برای شما تسهیل یا سخت کند.

بیایید ببینیم چه چیزی یک قالب وردپرسی را به یک قالب مناسب برای SEO تبدیل می کند و چگونه باید بهترین قالب وردپرس از نظر سئو را انتخاب کنیم.

ویژگی های قالب های سئو شده وردپرس

کد گذاری معتبر

کدنویسی و طراحی سایت

برای اینکه وب سایت شما در موتور های جستجو در رتبه بالاتری قرار بگیرد، قالبی که قصد استفاده از آن را دارید باید مطابق با استاندارد های کدگذاری به روز باشد و همگام با آن ها به روز شود. آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید با تمام مرورگر های محبوب سازگار است، بهترین قالب وردپرس از نظر سئو باید HTML ،CSS  معتبری داشته باشند و با دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار کنند. شما می توانید برای اعتبار سنجی قالب خود از سری کد های زیر استفاده کنید:

W3C Markup Validator

Validator.nu

سرعت بار گذاری و لود شدن

زمان بارگزاری سایت یکی از معیار های اساسی در الگوریتم رتبه بندی سایت ها در موتور جستجوی گوگل است زیرا نقش مهمی در تجربه کاربران دارد. به عبارت دیگر موتور های جستجو از سایت های سریع تر طرفداری می کنند.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر و سایر پرونده های رسانه ای شما خیلی بزرگ نیستند و حجم زیادی را اشغال نمی کنند، شما باید در این زمینه فایل های CSS خود را بهینه کنید، می توانید از بهینه سازهای CSS آنلاین مانند CleanCSS.com یا GiftofSpeed.com  استفاده کنید یا افزونه بهینه سازی CSS را نصب کنید، از میزبانی با زمان پاسخ سریع سرور استفاده کنید و قالبی را انتخاب کنید که در اصل سریع بارگیری می شود. تمام تلاش خود را انجام دهید تا وب سایت شما در عرض 1.5 – 2 ثانیه بارگیری شود.

می توانید الگو و سرعت بارگذاری وب سایت خود را با Google PageSpeed Insights و ابزار های تست سرعت سایت بسنجید.

طراحی پاسخگو یا ریسپانسیو

قالب ریسپانسیو

چرا داشتن طراحی پاسخگو یا ریسپانیو مهم است؟ اگر گوگل وب سایت شما را به عنوان responsive نشان دهد، رتبه  وب سایت شما را افزایش می دهد و رتبه ی بهتری در SERP به آن می دهد. پس در انتخاب بهترین قالب وردپرس از نظر سئو باید ریسپانسیو بودن را حتما در نظر بگیرید.

اگر کاربری از طریق دستگاه تلفن همراه در حال گشت و گذار در اینترنت و وب سایت شما باشد، یک سایت بهینه شده برای موبایل در نتایج جستجوی در نتایج بالاتری از سایت های دیگر نمایش داده می شود. علاوه بر این، بیش از 50٪ از ترافیک از طریق دستگاه های تلفن همراه است. آیا دوست دارید نیمی از بازدید کنندگان شما تجربه بدی از وب سایت شما داشته باشند؟

پاسخگویی و بهینه سازی تلفن همراه را می توانید در ResponsiveDesignChecker.com یا از طریق سرچ کنسول گوگل و یا از طریق افزونه amp چک کنید.

ادغام با رسانه های اجتماعی

هنگام انتخاب بهترین قالب وردپرس از نظر سئو، از ادغام با شبکه های اجتماعی خود اطمینان داشته باشید. به طور دقیق، رسانه های اجتماعی بخشی از SEO نیستند، اما کانال های مهم دیگری برای دستیابی به بازدید سایت هستند، که ارتباط تنگاتنگی با سئو دارند.

اطمینان حاصل کنید که قالب انتخابی شما دارای گزینه ای برای پیوند دادن آن به پروفایل های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، توییتر و … باشد.

علاوه بر این، وردپرس به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی، دارای پست های وبلاگی است، بنابراین بررسی کنید که آیا این پست ها می توانند از طریق شبکه های اجتماعی با استفاده از دکمه های ویژه “اشتراک گذاری” در پایین پست ها به اشتراک گذاشته شوند یا خیر. به این ترتیب نه تنها شما، بلکه بازدید کنندگان شما نیز می توانند وب سایت شما را تبلیغ کنند.

ساختار وب سایت

نقشه وب سایت شما یعنی نحوه پیوند صفحات با یکدیگر  باید بخشی اساسی در برنامه ریزی وب سایت شما باشد. ساختار ناوبری، پیوندهای داخلی و محتوای مناسب باعث می شود که ربات های موتور های جست و جو بتوانند صفحات شما را راحت تر جستجو کرده و آن ها را فهرست کنند، و شانس آنها برای رتبه بندی بالاتر در نتایج گوگل را بهبود می بخشد. همچنین کیفیت تجربه بازدید کنندگان شما را افزایش می دهد و به آن ها کمک می کند تا اطلاعات را سریع تر پیدا کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش گام به گام تغییر قالب وردپرس

بنابراین، هنگام انتخاب بهترین قالب وردپرس از نظر سئو ، به ساختار طرح و ناوبری و همچنین منطق آن توجه کنید. نسخه ی نمایشی زنده الگویی را که می خواهید خریداری کنید، از نظر این قابلیت استفاده بررسی کنید.

نشانه گذاری طرح

اسکیما راهی برای افزایش کد سایت شما است تا محتوای آن نه تنها قابل مشاهده باشد بلکه برای ربات های موتور جستجو نیز “قابل درک” باشد. در نتیجه، محتوا نمایه شده با جذابیت بیشتری در نتایج جستجو ارائه می شود و احتمال پیگیری کاربر از لینک سایت شما را افزایش می دهد. این نشانه گذاری توسط Schema.org ارائه شده است . برای درک بهتر نحوه تبلیغ محتوای خود با داده های ساخت یافته، این منبع را بررسی کنید.

چگونه می توانید بفهمید که قالب شما شامل Schema Markup است یا خیر؟ نسخه ی نمایشی الگو را باز کنید، روی صفحه کلیک راست کرده و “مشاهده کد منبع” (“مشاهده کد منبع صفحه”) را کلیک کنید. پس از دریافت یک برگه جدید با کد منبع صفحه ، CTRL + F  را کلیک کنید تا جستجوی صفحه فعال شود و “itemscope” یا “schema.org” را تایپ کنید. اگر این نوع خط کد را پیدا کردید: به این معنی است که این موضوع دارای Schema Markup است.

افزونه ها

مهم نیست که یک قالب وردپرس به خوبی برای موتور های جستجو بهینه شده باشد، شما با استفاده از ابزار و افزونه های اضافی می توانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. ما در این قسمت چند افزونه را به شما معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند از کل پتانسیل وب سایت برای رتبه بندی بهتر در موتور های جستجو استفاده کنید:افزونه های وردپرس

Fastest Cache : سرعت بارگذاری وب سایت شما را افزایش می دهد.

Yoast SEO : یک افزونه شگفت انگیز است، که به شما کمک می کند محتوای بهتری بنویسید، نقشه سایت را برای شما ایجاد می کند، رسانه های اجتماعی اضافه کنید و موارد دیگر.

WP-Optimize: این افزونه پایگاه داده شما را تمیز و بهینه می کند.

WP Smush: بدون از دست دادن کیفیت ، اندازه فایل های تصویر را کاهش می دهد.

Broken Link Checker: این افزونه پست های وب سایت و محتوای صفحات شما را بررسی می کند تا بررسی که پیوندهای خراب وجود دارد یا خیر زیرا وجود این پیوند ها به SEO آسیب می رساند.

Google XML Sitemaps: این افزونه یک نقشه سایت XML برای وب سایت شما ایجاد می کند.

برای انتخاب بهترین افزونه های وردپرس می توانید مقاله ما در این مورد را بخوانید.

فقط این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید و در انتخاب بهترین قالب وردپرس از نظر سئو ، مطمئن شوید که قالب وردپرس شما پاسخگو است، از کد گذاری معتبر و نشانه گذاری طرح و استفاده سریع و بارگذاری سریع استفاده می کند. فراموش نکنید که وردپرس با ده ها افزونه قابل ارتقا است که به شما کمک می کند وب سایت خود را ارتقا دهید و رتبه خود را افزایش دهید.

آموزش سئو وردپرس

بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو

حالا که می دانید فاکتورهای بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو چیست، احتمالاً اگر نگاهی به لیست قالب های متنوع بیندازید، خودتان می توانید قالب های سئو دوست را گلچین کنید. اما برای این که کار شما را راحت تر کنیم، در این قسمت 5 قالب بهینه و استاندارد را خدمت شما همراهان گرامی معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که همه این قالب ها، از ویژگی هایی که بالاتر به آن ها اشاره کردیم، برخوردار هستند. بنابراین برای معرفی هر قالب، از ذکر مجدد ویژگی های بالا چشم پوشی کرده و به سایر مشخصات هر یک از آنها اشاره می کنیم.

1/ قالب چند منظوره انفولد

اولین قالب بهینه ای که می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم، قالب انفولد (Enfold) است. این قالب که جزو پرفروش ترین تم های وردپرس در سرتاسر دنیاست، همه فاکتورهای لازم برای مهیا کردن سئوی فوق العاده برای سایت شما را دارد. انفولد در دسته قالب های چند منظوره قرار می گیرد. به همین جهت می توانید از این قالب برای طراحی انواع سایت های فروشگاهی و شرکتی استفاده کنید. دیگر ویژگی هایی که این قالب را به یک گزینه برتر تبدیل کرده اند، عبارت اند از:

  • امکان سفارشی سازی فونت ها، رنگ ها، چینش اِلِمان ها و … به واسطه یک پنل تنظیمات قدرتمند
  • ارائه بیش از 40 اِلِمان اختصاصی
  • وجود بیش از 35 دموی متنوع
  • ارائه یک صفحه ساز اختصاصی و حرفه ای به نام Avia Layout Builder
  • کاملاً سازگار با افزونه های محبوب و پراستفاده مانند ووکامرس، یوآست سئو، اسلایدر روولوشن و …
  • وجود فونت های متنوع فارسی
  • و … .

قالب وردپرس انفولد

2/ قالب آموزشی استادیار

شاید پیش از این نام قالب استادیار (Studiar) را برای سایت های آموزشی شنیده باشید. این قالب از بهترین گزینه‌های قالب آموزشی برای ایجاد وب‌سایت آموزشی است. هدف اصلی این قالب سئو دوست، فروش دوره های آنلاین است. به کمک استادیار می توانید دوره ها را با چند کلیک ایجاد کنید، مشخصات هر دوره را با جزئیات بنویسید و به راحت ترین شکل ممکن این دوره ها را بفروشید. سپس کاربرانی که دوره ها را خریداری کرده اند، می توانند از طریق پنل خود ویدئوهای دوره را دانلود کنند. اما ویژگی هایی که این قالب را از سایر گزینه ها ممتاز کرده اند، شامل موارد زیر هستند:

  • کاملاً سازگار با ووکامرس و سایر افزونه های پرکاربرد
  • امکان دانلود فایل های متنی و ویدئویی توسط کاربران
  • ارائه پنل تنظیمات قدرتمند برای مدیریت دوره ها
  • پشتیبانی از فناوری AJAX
  • ارائه دو استایل متفاوت شبکه ای و لیستی برای صفحه بلاگ
  • و … .

قالب وردپرسی استادیار

3/ قالب فروشگاهی وودمارت

گزینه قدرتمند بعدی در لیست بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو، قالب وودمارت (WoodMart) است. این قالب به طور ویژه برای سایت های فروشگاه طراحی شده است و تاکنون توانسته رضایت کاربران خود را در سرتاسر دنیا به خوبی جلب کند. هر چند که سئو دوست بودن یک قالب فروشگاهی وردپرس بزرگ ترین مزیت آن برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی محسوب می شود، اما اگر بخواهیم نگاهی به سایر امتیازات این قالب بیندازیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طراحی شده بر پایه ووکامرس و کاملاً سازگار با افزونه های چند فروشندگی مانند دکان
  • ارائه صفحه محصولات، حساب کاربری و سبد خرید استاندارد و جذاب
  • امکان نمایش و فیلتر محصولات با تکنولوژی AJAX
  • امکان افزودن محصولات به لیست علاقه مندی ها
  • نمایش جذاب متغیرهای محصولات
  • و … .

قالب وودمارت

4/ قالب چند منظوره فلت سام

یکی دیگر از قالب های چند منظوره که از بهینه ترین قالب های این حوزه نیز محسوب می شود، قالب فلت سام (Flatsome) است. این قالب نیز توانسته خود را به جایگاه پروفروش ترین های مارکت تم فارست (فروشگاه بیین المللی محصولات وردپرسی) برساند. اما باید دید در کنار بهینه بودن این قالب، چه ویژگی های دیگری توانسته اند این جایگاه را برای فلت سام به ارمغان بیاورند. مهم ترین این ویژگی ها عبارت اند از:

  • ارائه مجموعه وسیعی از فونت های محبوب فارسی مانند ایران سنس، ایران یکان، وزیر و … .
  • ارائه دموهای بسیار متنوع در قالب کتابخانه ای بزرگ به نام “فلت سام استودیو”
  • وجود یک صفحه ساز اختصاصی با اِلِمان های متنوع و کاربردی
  • امکان انتخاب هدر سایت از دموهای موجود و سفارشی سازی جزئیات دموهای هدر
  • و … .

قالب فلت سام

5/ قالب فروشگاهی ایران کالا

یکی از بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو که توسط طراحان داخلی توسعه داده شده است، قالب فروشگاهی ایران کالا است. قابلیت های کلی این قالب بر اساس ویژگی های موجود در وب سایت دیجی کالا طراحی شده اند. البته همانطور که می دانید وب سایت دیجی کالا با برنامه نویسی اختصاصی توسعه داده شده است. به همین خاطر نیز ارائه قابلیت های مشابه آن در یک قالب وردپرسی، یک امتیاز جالب توجه و کاربردی محسوب می شود. اما از دیگر ویژگی های شایان ذکر قالب ایران کالا می توان موارد زیر را برشمرد:

  • امکان ساخت مگامنو برای سایت با چند کلیک
  • وجود اسلایدرسازهای داخلی برای نمایش پیشنهادات شگفت انگیز
  • وجود اسلایدر داخلی برای طراحی بالای صفحه اصلی
  • امکان جست و جوی محصولات بر پایه فناوری AJAX
  • ارائه یک پنل حرفه ای برای مدیریت فروشگاه
  • طراحی شده بر پایه ووکامرس و سازگار با افزونه دکان
  • نمایش تغییرات قیمت محصولات در قالب نمودارهای استاندارد
  • و … .

قالب فروشگاهی ایران کالا

نکته: چنانچه مایلید هر یک از این قالب ها را تهیه کنید، می توانید همین حالا از فروشگاه ژاکت اقدام فرمایید. کافیست روی نام هر قالب کلیک کنید تا وارد صفحه آن شوید. سپس می توانید ضمن مشاهده مشخصات بیشتر آن قالب، پیش نمایشی از قابلیت ها و دموهای موجود در قالب را مشاهده کنید. با این کار در انتخاب قالب ایده ال خود راحت تر تصمیم خواهید گرفت. لازم است اشاره کنیم که نسخه ای که از همه این قالب ها در ژاکت موجود است، کاملاً فارسی سازی و راست چین شده اند. ضمناً با خرید هر یک از قالب ها از 6 ماه پشتیبانی رایگان نیز بهره مند خواهید بود.

کلام آخر

انتخاب یکی از بهترین قالب های وردپرس از نظر سئو، اولین و البته مهم ترین قدم برای داشتن یک سایت سئو دوست است. برای برداشتن قدم های بعدی، باید برای سئوی داخلی و خارجی سایت اقدام کنید. امیدواریم به کمک این راهنما بتوانید اولین قدم راه اندازی سایت خود را محکم و استوار بردارید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب ساکسنیکس | قالب فروشگاهی suxnix

645,000 تومان

100%
ام ای دیزاین

ام ای دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب خبری جنه | قالب Jannah

525,000 تومان

82%
آمریاران

آمریاران

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه