8 خطای رایج در ایمیل مارکتینگ که باید از آن دوری کنید

کسب و کار

4 دقیقه زمان مطالعه

بازاریابی ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ یک شیوه کارآمد بازاریابی است. بازاریابی ایمیل هنوز هم یکی از بهترین راه‌های افزایش فروش و ترافیک است. اما باید بدانید که چطور از آن استفاده کنید تا شاهد فروش خوبی داشته باشید. گاهی با انجام یک خطای رایج در ایمیل مارکتینگ، باعث بدتر شدن کار خود می‌شویم. پس باید با اطلاع کامل دست به اقدام بزنیم.
در این مقاله قصد داریم 8 اشتباهی که در ایمیل مارکتینگ رخ می‌دهد را به شما معرفی کنیم.

خطای رایج در ایمیل مارکتینگ

هر عملیاتی با خطاهایی نیز مواجه است. در بازاریابی ایمیلی نیز این مشکلات وجود دارند اما مهم این است که راه‌حل آن‌ها را بیابید و در جهت بهبود عملکرد خود گام بردارید. 8 خطای رایج در ایمیل مارکتینگ در این مقاله آمده که تاکید می‌کنم با دقت به آن توجه کنید…

1- شروع ایمیل مارکتینگ در آخرین اولویت

معمولا اغلب مبتدیان ارزش از ایمیل مارکتینگ را نمی‌دانند. بنابراین به جای ایمیل مارکتیگ، زمان و منابع خود را صرف سایر موارد می‌کنند . شاید هم فکر کنید ایمیل مارکتیگ تاثیر چندانی روی فروش و ترافیک وبسایت ندارد. اما باید بدانید که اشتباه فکر کرده‌اید؛ بلکه ایمیل مارکتینگ هنوز هم یک روش کارآمد  و عالی است.
توصیه می‌کنیم سیستم ایمیل مارکتینگ خود را در اولین اولویت‌ها قرار دهید تا در کمترین زمان شاهد موفقیت خود در بازاریابی باشید.

2- عدم تست و توسعه ایمیل مارکتینگ

newsletter - خطای رایج در ایمیل مارکتینگ

بررسی و توسعه استراتژی ایمیل مارکتینگ بسیار موثر و ضروری است. در اغلب موارد، افراد در ایمیل مارکتینگ فقط یک فرم ثبت نام می‌سازند و آن را در مکانی از وبسایت می‌گذارند و سپس آن‌را ترک می‌کنند، این خود یک خطای رایج در ایمیل مارکتینگ به حساب می‌آید. سپس آنها تعجب می‌کنند چرا لیست ایمیل خود را به همان سرعتی که آنها می‌خواهند رشد نمی‌کنند.
به طور کلی سعی کنید یک استراتژی برای ایمیل مارکتینگ داشته باشید و اگر هم از بازاریابی ایمیل دانشی ندارید بهتر است هرچه سریع‌تر با آن آشنا شوید تا دچار خطای رایج در ایمیل مارکتینگ نشوید.

3- خرید لیست ایمیل

خرید لیست ایمیل یکی از بدترین حالت‌های ممکن در بازاریابی ایمیل است. این کار جز ضرر و هدر دادن سرمایه بازدهی خاصی ندارد. زیرا هیچ کس نمی‌خواهد ایمیلی از افراد ناشناس دریافت کند. یا شاید هم لیستی که شما خریداری می‌کنید شامل ایمیل‌های فیک و جعلی باشد.
خرید لیست ایمیل  یعنی شکست در ایمیل مارکتینگ

4- نبود خلاقیت در ثبت نام خبرنامه

برای ایجاد یک لیست ایمیل، شما نیاز به افراد برای ثبت نام دارید. محتوا و خلاقیت در اینجا نقش بسیار مهمی در تجربه کاربری و ثبت‌نام افراد دارد.
در بسیاری از وبسایت‌های موفق در ایمیل مارکتینگ، داشتن خلاقیت و محتوای جذاب بسیار تاثیر گذار بوده است. یکی از این خلاقیت‌ها، ایجاد تخفیف و هدیه به ازای ثبت نام در خبرنامه است که بسیار برای کابران جذابیت دارد.
در وردپرس برای نمایش فرم ثبت نام خبرنامه و محتوا می‌توانید از افزونه‌های مختلف کمک بگیرید. تا از این خطای رایج در ایمیل مارکتینگ خلاص شوید.

این مقاله را حتما بخوانید
6 راز برای رسیدن به فروش اینترنتی موفق

5- آیا شما آمار را بررسی می‌کنید؟

بررسی آمار می‌تواند اطلاعات و گزاشات زیادی به ما می‌دهد. توصیه می‌کنم در مدت‌های زمانی کوتاه آمار عضویت در خبرنامه خود را چک کنید.
برای بررسی آمار خبرنامه می‌توانید از گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارها استفاده کنید.

6- ارسال نادرست ایمیل

send email- خطای رایج در ایمیل مارکتینگ

داشتن یک لیست بزرگ در ایمیل مارکتینگ کافی نیست. اگر شما دارای یک لیست بزرگی از ایمیل‌ها هستید باید در ارسال ایمیل بسیار دقت کنید.
ایمیل های ارسالی شما باید خوانا و دارای محتوای جذاب باشد تا یک خطای رایج در ایمیل مارکتینگ به وجود نیاید. همچنین داشتن قالب ایمیلی بسیار می‌تواند در جذابیت ایمیل کمک کند.
سعی کنید به طور منظم ایمیل ارسال کنید. نبود نظم در ارسال ایمیل می‌تواند شکست را برای شما آسان‌تر کند.

7- استفاده از قالب‌های ایمیل ناسازگار

در جهان دستگاه‌ها و نمایشگرهای مختلفی وجود دارد. به همین دلیل باید قالب ایمیلی شما ریسپانسیو و سازگار باشد.
مطمئن باشید ایمیل‌های شما در دستگاه‌های مختلف به زیبایی نمایش می‌دهد.

8- هرزنامه

ارسال انبوه ایمیل، روند کار شما را سریع نمی‌کند بلکه ممکن ایمیل شما به عنوان هرزنامه شناخته شود و یک خطای رایج در ایمیل مارکتینگ رخ دهد. در این صورت بازدیدکنندگان ایمیل 99 درصد کاهش می‌یابد.
یک برنامه هفتگی، ماهانه یا دو ماهانه به طرز شگفت انگیزی کار می‌کند، در صورتی که محتوا و پیشنهادات ارزشمند خود را ارسال کنید.

حرف پایانی …

در وردپرس افزونه‌های زیادی برای مدیریت خبرنامه و ایمیل مارکتینگ وجود دارند. می‌توانید برای استفاده راحت‌تر از امکان ایمیل مارکتینگ از این افزونه‌ها کمک بگیرید.

پیشنهاد ژاکت

می‌توانید از فرم عضویت خبرنامه نینجا کیک Ninja Kick: Subscription Form برای ساخت فرم عضویت استفاده کنید. همچنین برای استفاده از یک خبرنامه خوب و استاندارد می‌توانید از افزونه خبرنامه فوق حرفه ای وردپرس میلستر Mailster کمک بگیرید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه