ترندهای سئو 2021 که باید برای بهینه سازی سایتتان بدانید

سئو

13 دقیقه زمان مطالعه

در سال 2020 ، 90.63٪ از صفحات در اینترنت هیچگونه بازدید عمومی از گوگل نداشته اند، در حالی که صفحاتی دارای بالاترین رتبه ، بیش از 49٪ از کل ترافیک جست و جو را کسب کرده اند. اگر می خواهید وب سایت شما شامل این ترافیک باشد، باید ترند های سئو 2021 را بدانید و به آن ها توجه کنید.

در این مقاله ، هشت مورد از بزرگترین ترند های سئو جست و جو گرها در سال 2021 را بیان می کنم: به شما آموزش می دهم که چگونه هر استراتژی را به عنوان بخشی از بازاریابی وب سایت خود بپذیرید.

اهمیت ترند های سئو 2021

نظارت و سازگاری با ترند جدید سئو برای هر سازمان، برند و بازاریابی که از اینترنت استفاده می کنند ضروری است. اگرچه تأثیر هر ترند بر سازمان به اهداف و وب سایت بستگی دارد ، اما پذیرش ترند های سئو 2021 به شما کمک می کند:

ترند سئو

میزان بازدید ارگانیک و تبدیل فروش خود را افزایش دهید.

ترافیک وب سایت به دو شکل اصلی وجود دارد: ترافیک پولی  و ترافیک ارگانیک . ترافیک پولی به دلیل تبلیغات به وب سایت های شما می آید، در حالی که ترافیک ارگانیک وب سایت شما را از طریق یک موتور جست و جو پیدا می کند.

در حالی که ایجاد ترافیک پرداخت شده آسان تر است ، فقط 2.35٪ از ترافیک پرداخت شده منجر به تبدیل فروش می شود. ترافیک ارگانیک منجر به تبدیل فروش در حدود 28٪ از مواقع می شود. در دراز مدت ، اولویت بندی ترافیک ارگانیک باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود در حالی که مشتری بیشتری برای شما ایجاد می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره چگونگی افزایش بازدید سایت مقاله ما در این زمینه را بخوانید.

جلوتر از رقابت خود باشید و سهم خود را در بازار رشد دهید.

با پذیرفتن ترند های سئو ، سهم خود را در بازار افزایش دهید و از رقابت خود جلوتر باشید. موقعیت شماره 1 در گوگل بیشترین بازدید را به خود اختصاص می دهد ، زیرا 31.73٪ از بازدیدهای کلیک شده روی لینک اول. اگر بتوانید این موقعیت را در جست و جوی رایج در تجارت خود کسب کنید ، می توانید مشتریان بیشتری نسبت به رقبا کسب کنید.

در بلند مدت، سهم شما بخشی از بازار است که توسط شرکت شما کنترل می شود. مشاغل با سهم غالب بازار از مزایای منحصر به فردی برخوردار است ، زیرا به عنوان رهبران صنعت دیده می شوند ، اخبار را بدست می آورند و بسیار مزایای دیگر دارند.

به بیشترین حد رشد برسید

پذیرش ترند های سئو جدید باعث محبوبیت محتوای شما می شود و به شما کمک می کند تا در بازاریابی خود پیشرفت بیشتری داشته باشید. در حالی که فقط یک بار می توانید از کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید ، تا زمانی که اطلاعات موجود در آن تبلیغ باقی بماند ، محتوای وب سایت می تواند برای سال ها مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

به روز رسانی مطالب قدیمی در وب سایت شما می تواند میزان بازدید ارگانیک شما را به میزان 111.3٪ افزایش دهد . ترند های جدید SEO همچنین به شما امکان می دهد محتوای همیشه سبز را بهبود ببخشید، که نشان دهد قدیمی نیست.

با درک مزایای پذیرفتن ترند های جدید در سئو ، بیایید سراغ ترند های سئو در سال 2021 برویم.

ترند های سئو و استراتژی های جست و جو گرها برای موفقیت

از آن جا که هر سال الگوریتم سئو به شدت تغییر می کند، به روز بودن در مورد آخرین ترند برای هر بازاریاب و هر سازمانی ضروری است. اگرچه ممکن است به کار بردن ترند های سئو  مخصوص یک موتور جست و جو ضروری به نظر برسد، اما برای بازاریابی وب سایت شما در سال 2021 ضروری نیست ، ترند جست و جو گرها  برای چندین موتور جست و جو اعمال می شود ، زیرا آن ها از الگوریتم های مشابهی برای ارائه نتایج جست و جو استفاده می کنند.

می توان به راحتی گفت که گوگل محبوب ترین موتور جست و جو است و 79٪ کل ترافیک جست و جوی دسک تاپ را تشکیل می دهد .

پس از گوگل، Bing قرار دارد که 7.3 درصد از ترافیک دسک تاپ را به دست می آورد.

پس از Bing یاهو قرار دارد که 5.5٪ از ترافیک را به خود اختصاص می دهد.

بایدو محبوب ترین موتور جست و جو در چین است اما در سطح جهانی نیز یک موتور قدرتمند است.

 

در سراسر گوگل، یاهو، بینگ و بایدو ، هشت ترند سئو جست و جو گرها  پیش بینی می شود که در سال 2021 مهم باشند. بیایید اکنون این ترند های سئو  2021 را مرور کنیم.

1. رشد هوش مصنوعی در سئو

در سال 2021 ، الگوریتم های موتور جست و جو بیش از هر زمان دیگری از هوش مصنوعی (AI) استفاده می کنند. در حالی که شرکت هایی مانند گوگل درباره نقش هوش مصنوعی در موتور های جست و جو پنهانی عمل می کنند ، ما می دانیم که هوش مصنوعی برای دو چیز مورد استفاده قرار می گیرد:

مرتب سازی محتوا: هوش مصنوعی به موتور های جست و جو کمک می کند تا محتوای وب سایت را مرتب کنند ، محتوای با کیفیت بالا را به بالای نتایج جست و جو برسانند و محتوای کم کیفیت را در صفحه 12 بگذارند.

رتبه بندی نتایج جست و جو: هوش مصنوعی برای رتبه بندی نتایج جست و جو ، جمع آوری داده ها درباره هر نتیجه و تنظیم موقعیت آن بر اساس این مورد استفاده می شود.

درک زبان هوش مصنوعی اکنون برای پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می شود. NLP برای تفسیر تفاوت های ظریف در زبان انسان ، به موتور های جست و جو کمک می کند تا هدف و محتوای وب سایت را تعیین کنند.

برای پذیرش و تنظیم استراتژی سئو خود درمورد تغییراتی که توسط موتور های جست و جو گر مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد شده است ، کارشناسان توصیه می کنند از خدمات SEO برای ساخت محتوایی استفاده کنند که هم خوانندگان و هم الگوریتم های موتور جست و جو را به خود جلب کنند. این محتوا باید دارای کلمات کلیدی باشد که به طور مساوی در کل مقاله توزیع شده و همچنین بک لینک با کیفیت بالا که به الگوریتم های جست و جو کمک می کند محتوای شما و هدف آن را درک کنند.

2. جست و جو با استفاده از صدا

آمار جستجوی صوتی

سوالات  جست و جو با استفاده از صدا جست و جو هایی هستند که پس از اینکه کسی به طور شفاهی از تلفن هوشمند ، رایانه لوحی ، بلندگوی هوشمند یا رایانه خود بخواهد آن ها را جست و جو کند ، انجام می شود. جست و جو های صوتی در حال حاضر می توانند از طریق فناوری مانند Siri ، Cortana ، Amazon Alexa و Google Assistant انجام شوند.

اگر چه بهینه سازی وب سایت شما برای جست و جوی مجهز به صدا ممکن است عجیب به نظر برسد ، 27٪ از جمعیت آنلاین جهانی از جست و جوی صوتی در تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند که جست و جوی صوتی را به یکی از ترند های سئو و منبع مهمی برای ترافیک ارگانیک وب سایت تبدیل می کنند.

  • پاراگراف های مقالات وبلاگ خود را با سوالات شروع کنید و سوالات  را با کلماتی مانند “چه” ، “چه زمانی” ، “چگونه” ، “چه کسی” و “چرا” شروع کنید.
  • از زبان با صدای خنثی استفاده کنید که به راحتی قابل بیان باشد
  • پاسخ مختصر سوالات را ارائه دهید.
  • برای جمع بندی مطالب در هر صفحه وب از قطعه های ویژه استفاده کنید.

برای ایجاد بهترین بهینه سازی وب سایت ، همچنین ضروری است که بدانید ترافیک وب سایت شما از کجا می آید، اعم از تلفن همراه ، جست و جوی صوتی یا دسک تاپ. برای ردیابی خودکار این اطلاعات ، از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی و نظارت بر ترافیک جست و جوی صوتی استفاده کنید.

3. اصل Google EAT بر مطالب غالب خواهد شد

اصل EAT گوگل اصلی است که موتور جست و جو برای ارزیابی تخصص ، اقتدار و اعتماد هر وب سایت از آن استفاده می کند . این عوامل شامل نمره EAT شما است که بر رتبه بندی شما در نتایج موتور جست و جو تأثیر می گذارد.

اصل Google EAT

صفحه با یک نمره بالای EAT شامل محتوای با کیفیت خوب، یک عنوان توصیفی، اطلاعات در مورد رضایت که صاحب وب سایت، و شهرت وب سایت مثبت خواهد شد. وب سایت هایی که نمره EAT پایینی دارند هیچ منبعی ندارند ، موضوعات خارج از تخصص آن ها را پوشش می دهند و اینکه چه کسی مالک وب سایت است را روشن نمی کنند.

برای پذیرفتن اصل EAT در ترند های سئو 2021:

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای گواهی SSL فعال است
  • از مطالب تکراری استفاده نکنید
  • پیوند به سایت های معتبر با دامنه های کنترل شده مانند “.edu” و “.gov”
  • منابع را در کلیه آمارها ، نقل قول ها و تصاویری که استفاده می کنید برای جلوگیری از نقض حق چاپ شخص دیگری پیوند دهید

بهبود سئوی سایت خود راه حل دیگری برای افزایش نمره EAT است. در اینجا شش نکته در مورد سئو برای شروع کار آورده شده است:

  • بخش های بزرگی از متن را به پاراگراف های کوچک و قابل خواندن تقسیم کنید.
  • در صورت امکان از جملات کوتاه استفاده کنید.
  • از نقاط گلوله ای و لیست های شماره گذاری شده استفاده کنید.
  • از برچسب های سر صفحه یا هدینگ ها مانند H2 ، H3 و H4 استفاده کنید.
  • از نوشتن مطالب سئو شده استفاده کنید ، که به معنی ساخت محتوای جذاب و با کیفیت بالا در اطراف کلمات کلیدی خاص است تا هم خوانندگان و هم الگوریتم های جست و جو را به خود جلب کند.
  • از URL ها در قالب صحیح استفاده کنید و کلمات را با خط فاصله جدا کنید: “www.domain.com/seperate-words- like- this” ، به جای “www.domain.com/seperatewords” یا “www.domain.com/seperate_words_”.

4. ریسپانیسو بودن در موبایل بر روی رتبه بندی تأثیر می گذارد

وب سایت های سازگار با موبایل از رابطی استفاده می کنند که به اندازه صفحه نمایش موبایل کوچک می شود و به مشتریان امکان می دهد از وب سایت شما به همان اندازه که در رایانه خود استفاده می کنند ، استفاده کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
ایمپرشن چیست؟

تا سال 2023 ، بیش از 70٪ از ترافیک جمعیت جهان از طریق تلفن همراه خواهند بود: بالغ بر 5.7 میلیارد نفر. اگرچه هنوز تا  2023 مانده است ، هرچه زودتر این رویکرد طراحی مناسب موبایل را به وب سایت خود اضافه کنید، با این کار ترافیک موبایل بیشتری جذب خواهید کرد.

سایت های ریسپانسیو

وب سایت های ریسپانسیو فقط کلیک های بیشتری را به خود جلب نمی کنند. ترند های سئو و الگوریتم های موتور جست و جو در سال 2021 به شدت طرفدار آن ها خواهد بود.

این امر به یک دلیل مهم است: کارشناسان معتقدند 72.6٪ از کاربران اینترنت تا سال 2025 فقط از طریق تلفن همراه به وب دسترسی خواهند داشت و موتور های جست و جو می خواهند نیازهای این نسل جدید دیجیتال را برآورده کنند.

برای بررسی ریسپانسیو بودن تلفن همراه ، مطمئن شوید:

  • از یک قالب سایت مناسب برای موبایل استفاده کنید.
  • برای افزایش سرعت وب سایت خود در تلفن همراه ، از  قابلیت AMP استفاده کنید.
  • ایجاد یک برنامه اپلیکیشن تلفن همراه ساده را در نظر بگیرید که اطلاعات سفارش ، پرداخت و محصول را برای مشتریان تکراری در دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها  فراهم می کند. برای این کار می توانید از اپلیکیشن ساز ها کمک بگیرید.
  • هنگام طراحی یک وب سایت مناسب برای موبایل ، استفاده از هر ابزاری که می توانید برای اطمینان از تأمین نیازهای مشتریان خود ضروری است. پس از پیاده سازی یک قالب ریسپانسیو برای تلفن همراه ، همیشه عملکرد وب سایت خود را در گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه Google آزمایش کنید.
  • ضروری است که مستقیماً از مشتریان خود بازخورد بگیرید. برای اطمینان از ارائه یک تجربه عالی برای مشتری از طریق تلفن همراه ، از مشتریان بخواهید یک نظرسنجی خدمات مشتری را پر کنند.

 

5. بهینه سازی تصویر و فیلم

با گسترش گسترده شبکه 5G ، بهینه سازی تصاویر و فیلم ها در حال تبدیل شدن به یک بخش اساسی از ترند های سئو است. تا سال 2023 ، بیش از 10٪ دستگاه های تلفن همراه به شبکه 5G متصل می شوند و به مشتریان امکان بارگیری سریعتر تصاویر و محتوای ویدیویی بیشتری را می دهند.

در سال 2020 ، محتوای ویدئویی 5 برابر بیشتر از محتوای مبتنی بر متن منجر به تبدیل می شود ، اما انتظار می رود با محبوبیت بیشتر محتوای ویدئو ، این مورد رشد کند. آمارهای گوگل نشان می دهد که محتوای ویدئویی برای مشاغل مبتنی بر محصول ضروری است .

 

برای انطباق با این چشم انداز بازاریابی جدید، شما نیاز به بهینه سازی رسانه های غنی وب سایت دارید. رسانه های غنی شامل انیمیشن ها ، Gif ها ، اینفوگرافیک ها ، وبینار ها ، افکت های زنده و پادکست ها هستند که تصاویر و ویدئوها در سال 2021 از بیشترین رونق برخوردار هستند. برای استفاده بیشتر از این رسانه ها ، همیشه اطمینان حاصل کنید:

  • برچسب های alt را اضافه کنید.
  • همه رسانه ها را با کلمات کلیدی مرتبط برچسب گذاری کنید ، بنابراین در نتایج جست و جو نشان داده می شوند.
  • فایل را برای توصیف رسانه برچسب گذاری کنید.
  • اندازه ویدئو یا تصویر را متناسب با قالب وب سایت خود بهینه کنید.
  • برای فشرده سازی اندازه رسانه خود از یک افزونه فشرده سازی استفاده کنید تا بر زمان بارگیری صفحه تأثیر نگذارد.
  • اگر چه بهینه سازی تصاویر و فیلم ها در وب سایت شما ممکن است دشوار باشد ، اما نرم افزارهای زیادی برای کمک به شما در دسترس هستند.
  • برای ایجاد تصاویر با کیفیت بالا ، نرم افزار طراحی گرافیک را امتحان کنید. اگر مدرک فیلم سازی ندارید اما می خواهید فیلم بسازید ، از الگوهای ویدیویی استفاده کنید .

6. اولویت های کلمه کلیدی مرتبط تغییر خواهد کرد

جستجو و اینگیجمنت

در حالی که موتور های جست و جو با جست و جو های شناخته شده عملکرد فوق العاده کارآمدی دارند ، بیش از 15٪ جست و جو ها قبلاً هرگز جست و جو نشده اند. برای رفع این مشکل ، ترند های سئو کلمات کلیدی کوتاه وجود دارد ، با این کار انتظار می رود الگوریتم ها از کلمات کلیدی بلند و جست و جوی معنایی در سال 2021 طرفداری کنند.

کلمات کلیدی دم بلند طولانی تر و مشخص ترند و معمولاً 3 تا 6 کلمه دارند. کلمات کلیدی Long-tail در حال حاضر 50٪ از کل ترافیک وب را تشکیل می دهند و از 3 تا 5٪ میزان کلیک بالاتر از کلمات کلیدی کوتاه تر برخوردار هستند.

 

جست و جوی معنایی ، استراتژی مورد استفاده الگوریتم ها برای استنباط هدف و زمینه هر جست و جو است. جست و جوی معنایی برای بازگرداندن محتوایی که نیازهای دقیق کاربر را بدون جست و جوی مکرر برطرف می کند ، طراحی شده است.

برای سازگاری با دنیای جدید و ترند های سئو کلمات کلیدی در سال 2021 ، باید اصلاحات کوچکی را در اطراف وب سایت خود انجام دهید. این کار شامل موارد زیر است:

قبل از نوشتن محتوای وب سایت، از ابزار کلمات کلیدی استفاده کنید.

کلمات کلیدی طولانی را نسبت به کلمات کلیدی کوتاه ترجیح دهید.

استفاده از چندین کلمه کلیدی LSI برای کمک به الگوریتم ها برای درک محتوای شما خوب است.

استفاده از داده های ردیاب پیوند برای ایجاد محتوایی که نیازهای دقیق مخاطبان مورد نظر شما را برآورده کند.

محتوای وب سایت خود را خاص برای جلب توجه در بازدید مناسب نگه دارید.

7. سئوی محلی بسیار مهم خواهد بود

SEO محلی یکی دیگر از ترند های سئو 2021 و نوعی بهینه سازی موتور جست و جو است که هدف آن قرار دادن وب سایت شما در نتایج جست و جو برای یک منطقه جغرافیایی خاص است. این شامل جست و جو هایی مانند “غذای چینی در تهران” است.

سئو محلی برای الگوریتم های موتور جست و جو بسیار مهم است ، زیرا در حال حاضر بیش از 46٪ از جست و جو های Google دارای اهداف محلی هستند (به عنوان مثال “تهران”). بیش از 90٪ از کاربران اینترنت با 30٪ از جست و جو های این دستگاه های تلفن همراه ، به دنبال مشاغل محلی در منطقه خود بوده اند.

سئو محلی

 

برای پذیرش ترند های سئو محلی در سال 2021 ، باید وب سایت خود را با پیشنهادی مخصوص مشتریان محلی ، بازسازی کنید. این به معنای ارائه اطلاعات به خوانندگان مانند موارد زیر است:

  • تبلیغات براساس مکان شما مانند “بهترین قهوه در رشت” انجام می شود.
  • جزئیات مربوط به آنچه مارک شما در منطقه محلی شما است ، منحصر به فرد است
  • ساعات کار ، زمان حمل و نقل و ساعات خدمات مشتری شما مشخص است
  • قیمت گذاری با ارز محلی شما و تضمین هایی که به قوانین محلی مصرف کننده (مانند ضمانت نامه ، سیاست مبادله ، ضمانت بازگشت پول) پایبند هستند.

اگر وقت ندارید یک وب سایت کامل را از ابتدا طراحی کنید ، یک قالب وردپرس مبتنی بر نیاز خود را امتحان کنید. یکی از افزونه های کاربردی در این زمینه یواست است. شما می توانید آموزش افزونه یواست را در ژاکت ببینید.

هنگام استقبال از سئو محلی ، فراموش نکنید که مشتری را ترغیب کنید تا بررسی آنلاین را به عنوان نظر سنجی انجام دهد . مشتری جدید به طور متوسط ​​13 دقیقه و 45 ثانیه به خواندن نظرات می پردازد و به طور متوسط ​​10 بررسی را قبل از تصمیم گیری برای خرید می خواند.

8. داده ها و تجزیه و تحلیل ها موفقیت را شکل می دهند

در سال 2021 ، الگوریتم های موتور جست و جو از داده ها و تجزیه و تحلیل برای ارزیابی وب سایت ها استفاده می کنند. این ترند سئو شامل موارد زیر است:

  • اقتدار دامنه شما
  • نرخ کلیک شما
  • تعداد بازدید کنندگان جدید
  • تعداد بازدید کنندگان قدیمی
  • تعداد بازدید کنندگان کلی وب سایت شما
  • میانگین تعداد بازدید از صفحه در هر بازدید
  • میانگین زمان صرف شده در صفحه شما
  • صفحات برتر شما
  • صفحات با نرخ کمتر
  • و…

سپس از این اطلاعات برای ارزیابی قابل اعتماد بودن و مفید بودن وب سایت شما برای خوانندگان استفاده می شود. هرچه نتیجه مطلوب تر باشد ، رتبه شما بالاتر می رود. با جلب توجه بازدید کنندگان بیشتر در سال 2021 ، رتبه شما افزایش نخواهد یافت. در عوض ، الگوریتم ها وب سایت هایی را ترجیح می دهند که کاربران اینترنت زمان بیشتری را در آن ها صرف می کنند، با آن ها بیشتر درگیر می شوند و به طور مکرر به آن ها بازمی گردند.

برای همگام شدن با ترند های سئو و بهینه سازی سئو سایت خود در سال 2021، باید با ردیابی معیارهای سنجش وب سایت خود ، تجربه کاربری وب سایت خود را بهینه کنید. سپس از این داده ها برای بهبود صفحات کم بازده ، بهبود وب سایت و رتبه بندی جست و جوی شما در یک جست و جوی ساده و یا جست و جوی کامل استفاده کنید

جلوتر از سئو سایت خود باشید

برای پذیرفتن واقعی ترند های سئو سال 2021 ، فروش سخت را کنار بگذارید و خوانندگان وب سایت خود را به عنوان تمرکز اصلی در کل مطالب خود قرار دهید. همان طور که از هشت ترند بالا می بینیم ، موتور های جست و جو در سال 2021 از محتوایی که برای انسان ها و توسط انسان ها ساخته شده طرفداری می کنند. وب سایت شما برای ربات ها ساخته نشده است – مانند یک سایت دیگر آن را به بازار عرضه نکنید!

امیدواریم شما با خواند این مقاله با ترند های برتر سئو در سال 2021 آشنا شده باشید و از آن ها برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

مقاله کامل و جامعی بود، ولی باید توش به ابزار ها و افزونه های کاربردی در این مینه هم اشاره میشد.

سلام ممنون از توجهتون، در مقاله های بعدی حتما افزونه های کاربردی رو معرفی می کنیم

ارسال دیدگاه