zhaket logo

پردرآمدترین مدل‌های کسب و کارهای آنلاین در ایران و جهان کدامند؟

کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

در دنیایی که همه‌چیز حول محور اینترنت می‌چرخد و به هر طرف که نگاه می‌کنیم ردپای این همه‌کاره‌ی عصر مدرن را می‌بینیم، عجیب نیست که در حوزه کسب‌وکار نیز شاهد رونق کسب‌وکارهای اینترنتی بوده و با سیل عظیم مشتاقان شروع کسب وکار اینترنتی پردرآمد روبه‌رو باشیم. در این مقاله شما را با تاریخچه، ماهیت و دلایل محبوبت تجارت آنلاین آشنا کرده و به معرفی کسب وکارهای اینترنتی پردرآمد  می‌پردازیم. اگر به دنبال شروع یک کسب‌‌وکار اینترنتی پول‌ساز هستید و می‌خواهید با دست پر وارد دنیای تجارت الکترونیک شوید، این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

 

کسب‌وکارهای آنلاین از کی و چگونه آغاز شدند؟

کسب‌وکار آنلاین یا تجارت الکترونیک، همان‌طور که از نامش نیز پیداست، به خرید‌وفروش کلاها یا خدمات از طریق اینترنت گفته شده و در دنیای مدرن امروزی یکی از محبوب‌ترین شیوه‌‌های تجارت به‌شمار می‌رود. تاریخچه شروع تجارت الکترونیک به حدود ۳۰ سال پیش و زمان ساخت شبکه جهانی وب توسط «تیم برنز لی» در سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد. سایت آمازون جزو اولین و موفق‌ترین سایت‌های تاسیس شده در این زمینه است که در ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین آغاز کرده و سپس حوزه‌های فعالیتش را گسترش داد. امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه وب و گسترش استفاده از اینترنت در جوانب مختلف زندگی، شاهد شروع فعالیت و رونق گرفتن کسب‌وکارهای اینترنتی پردرآمد در سال‌های اخیر هستیم که نوید دنیای ساده‌تر و خلاق‌تر را به ما می‌دهند.

 

۴ دلیل مهمی که شما را به راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی تشویق می‌کنند!

این روزها محبوبیت و رونق کسب‌وکارهای آنلاین به حدی زیاد شده است که شاید شما را نیز به فکر فرو برده و برای شروع یک کسب وکار اینترنتی پردرآمد وسوسه نماید؛ اما برای شروع این کار و وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک، نیاز به دلایلی قوی دارید تا ضمن نوید آینده‌ای درخشان و مورد انتظار، انگیزه لازم را نیز در اختیار شما قرار دهند. ۴ مورد از مهم‌ترین فواید کسب‌وکار آنلاین که قطعا خواهند توانست نظر مثبت شما را به خود جلب نمایند عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

اولین و مهم‌ترین مزیتی که برای کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توان ذکر کرد، هزینه بسیار پایین شروع این نوع تجارت در مقایسه با کسب‌وکارهای سنتی است. شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به روش قدیمی، نیاز به صرف هزینه‌ی نسبتا بالایی دارید تا بتوانید مکان و تجهیزات لازم برای فعالیت را فراهم آورده و شروع به تجارت نمایید؛ اما در کسب‌وکارهای اینترنتی این مشکل وجود ندارد و می‌توانید با صرف کم‌ترین هزینه ممکن، یک کسب وکار اینترنتی پردرآمد  را راه‌اندازی کرده و به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنید.

  • از میان برداشته شدن محدودیت‌های جغرافیایی

کسب وکارهای آنلاین، برخلاف مشاغل مستقر در دفتر یا فروشگاه، هیچ محدودیتی در زمینه جغرافیایی نداشته و شما می‌توانید بدون نیاز برای حضور در یک مکان مشخص، کسب‌وکارتان را مدیریت کرده و اهداف خود را محقق سازید. این موضوع در زندگی مدرن و شلوغ امروزی که با مشکلاتی از قبیل ترافیک و آلودگی هوا نیز روبه‌رو است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و توانسته رضایت خاطر بسیار بالایی را با خود به‌همراه داشته باشد.

  • حذف محدودیت‌های زمانی

زمان، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای محدود‌کننده در تجارت به روش سنتی است که در تجارت آنلاین به‌کلی از میان رفته و آزادی عمل لازم برای رسیدن به موفقت در اختیار شما خواهد بود. با شروع ‌یک کسب وکار اینترنتی پول‌ساز قادر خواهید بود به صورت ۲۴ ساعته با مشتریان خود در تماس بوده و خدمات یا کالاهای مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهید.

  • دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان و داشتن شانس بیشتر برای تبدیل آنان به مشتریان دائمی

با شروع کردن تجارت الکترونیک و استفاده از پلتفرم‌های مختلف، به تعداد بیشتری از مخاطبان و مشتریان بالقوه دسترسی داشته و شانس بالاتری برای بالا بردن تعداد مشتریان خود خواهید داشت. جذب مشتریان بیشتر به معنای بالا رفتن درآمد شما بوده و همین موضوع نیز سبب محبوبیت هرچه بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین در سراسر جهان شده است.

 

 

چگونه یک کسب وکار اینترنتی پردرآمد راه‌اندازی کنیم؟

کسب وکار اینترنتی پردرآمد

شروع کسب‌وکار اینترنتی و موفقیت در این مسیر ممکن است در ابتدا کمی سخت و گیج‌کننده به نظر برسد، اما بد نیست بدانید که این‌کار بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد. برای موفقیت در این حوزه، تنها کافیست که با اصول اولیه کار آشنا شده و با دستی پر وارد دنیای تجارت آنلاین شوید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کسب وکار اینترنتی پردرآمد  خود را راه‌اندازی کرده و موفقیت‌های مورد نظر را کسب نمایید. مراحل راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی پول‌ساز به شرح زیر است:

  • تصمیم بگیرید!

اولین و مهم‌ترین قدمی که تمامی کسب وکارهای اینترنتی پردرآمد در دنیا برمی‌دارند، گرفتن یک تصمیم درست و واقع‌بینانه در رابطه با حوزه فعالیت خویش است. برای گرفتن یک تصمیم درست و منطقی، ابتدا باید علایق و استعدادهای خود را به خوبی شناخته و با در نظر گرفتن شرایط بازار، حوزه فعالیت خود را مشخص نمایید. مدل‌ها و ایده‌های بسیاری برای شروع فعالیت در دنیای اینترنتی وجود دارند که ما در قسمت بعد به‌طور مفصل به این موضوع پرداخته و چند نمونه از ۱۰۰ ایده کسب وکار اینترنتی پول‌ساز در دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ارزیابی ایده و توجه به رقبای حاضر در بازار

بعد از ایده‌پردازی و گرفتن تصمیم در رابطه با حوزه فعالیت خود، نوبت به ارزیابی این ایده و توجه به رقبای حاضر در بازار می‌رسد. در پلتفرم‌ها و شبکه‌های مختلف مجازی به جستجو پرداخته و تمامی اطلاعات مورد نیاز را به‌راحتی جمع‌آوری نمایید. توجه داشته باشید که تجربیات و عملکردهای رقبای حاضر در بازار، اطلاعات لازم برای رسیدن به موفقیت را در اختیار شما قرار داده و راه رسیدن به قله پیروزی را برایتان هموار می‌کنند.

  • شناسایی مخاطبان

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهای موجود برای موفقیت کسب‌وکار اینترنتی، شناسایی دقیق مخاطبان است. شما باید در مورد مسائلی چون: جنسیت، رده‌ی ‌سنی، سلایق، نیازها، تحصیلات و شبکه‌هایی که مخاطبان هدف‌تان در آن‌ها حضور دارند اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید با تدوین استراتژی‌های مناسب، موفقیت خود را در حوزه تجارت الکترونیک تضمین نمایید.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه‌ی تولید و توسعه محصول جدید (از ایده تا فروش)

 

 

پول سازترین ایده های کسب وکار اینترنتی را بشناسید!

ایده های پول ساز

بعد از گرفتن تصمیم نهایی برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک، اولین و مهم‌ترین دغدغه‌ای که ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد، شناسایی کسب وکار‌های اینترنتی پردرآمد و وارد شدن به یکی از این حوزه‌ها است. در میان ۱۰۰ ایده کسب‌وکار اینترنتی پول‌ساز در دنیا، مواردی وجود دارند که در ایران نیز با استقبال بسیار بالای مخاطبان مواجه شده و توانسته‌اند به کسب‌وکارهای پرسود کشور تبدیل شوند. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین و موفق‌ترین کسب و کارهای آنلاین در کشور پرداخته و شما را برای انتخاب حوزه مناسب راهنمایی خواهیم کرد:

  • فروش محصولات اطلاعاتی

اگر در زمینه‌ای متخصص هستید و یا اطلاعات شما در یک حوزه مشخص، بیشتر از اشخاص دیگر است، باید بدانید که بهترین راه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی پول‌ساز، فروش اطلاعات خود به متقاضیان و جویندگان مختلف است. خودآموزی آنلاین یکی از بهترین و سودآورترین حوزه‌هایی است که با ورود به آن و فروش محصولات اطلاعاتی خود، می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و سود رویایی خود را کسب نمایید. این روزها می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف مانند: یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک، به مخاطبین هدف خود دسترسی داشته و مطابق با نیاز آن‌ها، اقدام به تولید و فروش آموزش‌های لازم به این افراد نمایید.

  • بازاریابی وابسته

دومین ایده‌ای که در لیست ۱۰۰ ایده کسب‌وکار اینترنتی پول‌ساز قرار داشته و نه‌تنها در جهان، بلکه در ایران نیز با اقبال بسیار بالایی روبه‌رو شده، بازاریابی همکاری در فروش است. بازاریابی وابسته به معنای انجام تبلیغات برای برندهای دیگر بوده و یکی از بهترین و ساده‌ترین کارهایی است که شما را به موفقیت در حوزه تجارت الکترونیک می‌رساند. مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهایی که برای موفقیت در این حوزه باید به آن‌ها توجه داشته باشید، شناسایی دقیق مخاطبان هدف و داشتن صداقت در معرفی محصولات است. به‌خاطر داشته باشید که وجود صداقت در کار، اعتبار شما را در بازار بالاتر برده و همین موضوع نیز، موفقیت‌های بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

برای راه اندازی همکاری در فروش با وردپرس مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

  • مشاور سئو

اگر در زمینه سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو متخصص هستید، باید بدانید که قادرید یک کسب وکار اینترنتی پردرآمد برای خود دست‌وپا کرده و موفقیت‌های مورد نظر در حوزه تجارت الکترونیک را به دست آورید. این روزها دیگر اهمیت بهینه‌سازی موتورهای جستجو بر کسی پوشیده نیست و تمامی مشاغل اینترنتی به‌دنبال داشتن وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده هستند. چنانچه در این حوزه از تخصص کافی برخوردار هستید، بهتر است به عنوان یک مشاور سئو شروع به فعالیت کرده و اولین قدم برای رسیدن به موفقیت را بردارید.

  • فریلنسر

یکی از بهترین مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی در ایران و جهان که در لیست ۱۰۰ ایده کسب وکار اینترنتی پول‌ساز نیز قرار دارد، فعالیت به عنوان فریلنسر در حوزه‌های مختلف مانند: نویسندگی، فتوشاپ، طراحی وب، ترجمه و… است. حوزه‌ای که در آن مهارت دارید را مشخص کرده و سپس به‌دنبال کسب درآمد از آن باشید. شرکت‌های متعددی در سراسر کشور وجود دارند که به دنبال استخدام فریلنسر در زمینه‌های مختلف بوده و سعی در جذب اشخاص متخصص دارند. انعطاف بالای شرایط یکی از مهم‌ترین مزایای کار به عنوان فریلنسر است و شما می‌توانید با فعالیت در این حوزه، شروع به کسب درآمد به صورت اینترنتی نمایید.

  • فروش محصولات دست‌ساز

فروش محصولات دست‌ساز در وب، یک کسب وکار اینترنتی پردرآمد در سراسر دنیا بوده و جزو جذاب‌ترین ایده‌هایی است که کسب درآمد مورد نظر را برایتان مقدور می‌سازد. داشتن وب‌سایت و یا صفحه تجاری در یکی از شبکه‌های اجتماعی، تنها کاری است که برای فروش محصولات خود به صورت اینترنتی باید انجام داده و وارد دنیای تجارت آنلاین شوید.

در این مقاله در رابطه با تاریخچه و مزایای کسب‌وکارهای اینترنتی صحبت کرده و به بیان مراحل راه‌اندازی یک کسب وکار اینترنتی پردرآمد پرداختیم. این مطلب چند نمونه از پردرآمدترین مدل‌های کسب‌وکار در ایران و جهان را نیز معرفی کرده و شما را برای شروع یک تجارت موفق، راهنمایی می‌کند.

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

577,500 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه