لینکدین چیست؟

کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

اگر اهل استفاده از فضای مجازی باشید، حتماً تاکنون اسم لینکدین را شنیده‌اید. بیشتر ما شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یک سرگرمی‌ می‌شناسیم. استفاده گسترده از پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام باعث شده تا تصور کنیم شبکه‌های اجتماعی صرفاً به عنوان یک ابزار سرگرمی‌ یا نهایتاً خرید و فروش به کار می‌روند. اما جالب است بدانید که کارایی لینکدین کمی‌ تخصصی تر از شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است. لینکدین بیشتر شبیه یک رزومه آنلاین است که از طریق آن می‌توانید موقعیت‌های شغلی پیدا کنید، با افراد همکار و هم تخصص خود ارتباط برقرار کنید و اطلاعات و مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارید.

دانستن در مورد پلتفرم لینکدین و استفاده درست از آن، جایگاه شغلی منحصر به فردی را برای شما ایجاد می‌کند. تمام شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا از این پلتفرم برای جذب نیروهای متخصص خود استفاده می‌کنند، دانشگاه‌های معتبر بورسیه‌های خود را از طریق این پلتفرم اعلام می‌کنند و حتی به اطلاعات وارد شده در لینکدین شما توجه می‌کنند.

بنابراین دانستن در مورد پلتفرم لینکدین و داشتن یک حساب کاربری فعال در این پلتفرم، موقعیت‌های شگفت انگیزی را برای شما ایجاد می‌کند.

اگر قصد دارید یک رزومه آنلاین بین المللی داشته باشید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

لینکدین برای چه افرادی مناسب است؟

شاید تصور کنید که لینکدین صرفاً برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده، اما باید بدانید که همه افراد در هر موقعیتی برای سر و سامان دادن به زندگی کاری خود می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. مهم نیست دانشجو باشید، فریلنسری کار کنید و یا حتی در یک کمپانی بزرگ مشغول به کار باشید؛ لینکدین به شما کمک می‌کند که با توجه به مهارت‌هایتان موقعیت‌های رو به رشدی را برای کسب و کار خود پیدا کنید.

پلتفرم لینکدین درست مثل یک نمایشگاه مرتبط با کسب و کار شماست. در این نمایشگاه آنلاین شما می‌توانید با افراد متخصص در زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید و از دانش آنها بهره ببرید. علاوه بر این‌ها می‌توانید خود را معرفی کرده و به دنبال موقعیت‌های شغلی تازه باشید.

شبکه ارتباطی در لینکدین

لینکدین چه ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

فضای لینکدین تقریباً مشابه فضای پلتفرم‌های اجتماعی دیگر است. درست شبیه فیسبوک صفحه اصلی این پلتفرم مجموعه پست‌های به اشتراک گذاشته شده را نمایش می‌دهد. این پست‌ها توسط کاربرانی به اشتراک گذاشته شده که قبلا آنها را دنبال کرده اید.

در بخش پروفایل مجموعه‌ای از اطلاعات شخصی شما شامل نام، عکس، محل اقامت و محل کار آورده شده؛ در کنار  این اطلاعات، شما می‌توانید اطلاعات جزئی‌تری را برای معرفی بهتر خود وارد کنید. توانمندی‌ها، مهارت‌ها، سوابق تحصیلی و یا حتی رزومه کامل در پروفایل شما قابل بارگذاری است.

اگر صفحه اصلی پلتفرم لینکدین را باز کنید، حتماً با گزینه  my network نیز مواجه می‌شوید. این بخش درست شبیه فالوورها و فالوینگ های اینستاگرام است. با استفاده از پیشنهادات لینکدین می‌توانید مرتبا بر تعداد اعضای شبکه خود اضافه کنید. این پیشنهادها بر اساس پروفایل و شبکه دوستان کنونی شما ارائه می‌شود. در همین بخش می‌توانید به دنبال افرادی باشید که در کسب و کار شما به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند. شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ مرتبط با شغل خود را پیدا کنید و حتما آنها را دنبال کنید.

گزینه interests  نیز مشابه فالو‌کردن افراد است. در واقع در این بخش شما می‌توانید صفحات مختلف شرکت‌ها یا گروه‌های مورد علاقه خود را دنبال کنید. به علاوه پلتفرم‌های جانبی لینکدین مانند slide share  برای انتشار نمایش اسلاید و پلتفرم lynda  برای اهداف آموزشی در این بخش وجود دارد.

منوی جستجو یا search bar  نیز یکی دیگر از بخش‌های لینکدین است. در این بخش شما می‌توانید افراد یا شرکت‌های مختلف را جستجو کنید.

در کنار این ویژگی‌ها این پلتفرم امکان ارسال پیام و دریافت درخواست فالو از طرف کاربران دیگر را نیز دارد.

پلتفرم لینکدین نسبت به بقیه شبکه‌های اجتماعی، تخصصی تر است. امکان ارائه آگهی استخدام و استعدادیابی، تبلیغات، ایجاد پروفایل کاری و حتی فروش محصولات در این پلتفرم وجود دارد.

چطور از لینکدین استفاده کنیم؟

تا اینجای مقاله گفته شد که لینکدین چیست و برای چه افرادی می‌تواند مناسب باشد. در این بخش بیشتر می‌خواهیم در مورد کارایی‌های شبکه اجتماعی لینکدین برای افراد مختلف صحبت کنیم. لینکدین برای مشاغل آنلاین و آفلاین کاربردی است. کارایی‌ها و ویژگی‌های این شبکه پیشرفته برای هر کسب و کاری و برای هر شخصی در هر سطحی از مهارت می‌تواند مفید باشد. توصیه می کنیم حتما آموزش لینکدین را مطالعه کنید.

کاربران لینکدین

ایجاد شبکه ارتباطی کارآمد

مهمترین هدف پلتفرم لینکدین ایجاد موقعیت‌های کاری مناسب است. این پلتفرم یک شبکه اجتماعی شغلی است و بنابراین مهمترین دامنه ارتباطی شما در این پلتفرم باید به ارتباطات کاری و حرفه‌ای اختصاص داده شود. بخش بزرگی از شبکه ارتباطی لینکدین شما باید شامل شرکت‌ها و افراد متخصص در زمینه علایق و مهارت‌های کاری شما باشد. چنین افرادی می‌توانند برای کسب و کار شما الهام بخش باشند. علاوه بر اینها، گسترش روابط کاری یا پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بهتر از طریق همین ارتباطات اتفاق می‌افتد.

این مقاله را حتما بخوانید
محصولات فروشگاه اینترنتی را از چه راهی تأمین کنم؟

بخش دیگری از شبکه ارتباطی در لینکدین شامل مشتریان و متقاضیان کسب و کار شما است. این بخش بیشتر برای صاحبان کسب و کارها جذابیت دارد. استفاده از لینکدین یکی از بهترین راه‌های تبلیغ است. از این طریق می‌توانید با میلیون‌ها کاربر متقاضی خدمات مختلف ارتباط برقرار کنید.

در نهایت بخشی از شبکه ارتباطی لینکدین را ارتباطات شخصی هر کاربر در بر می‌گیرد. سعی کنید ارتباطات شخصی شما نیز با جهت گیری شغلی شکل بگیرد. برای مثال دوستانی را فالو کنید که با شما مشترکات کاری و تحصیلی دارند.

بر خلاف بقیه شبکه‌های اجتماعی گسترده کردن کانکشن‌ها بدون توجه به کیفیت افراد اضافه شده؛ مطلوب نیست. بنابراین قبل از قبول کردن پیشنهاد هر ارتباطی به نفعی که آن ارتباط برای شما دارد، فکر کنید. از قبول کردن پیشنهادهای غیرمرتبط خودداری کنید. و از شبکه‌های اجتماعی دیگر برای سرگرمی و روابط دوستانه ‌استفاده کنید.

سئو وب سایت از طریق لینکدین

قرار دادن یک لینک خاص در پلتفرم لینکدین ارزشی معادل یوتیوب، فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد. از نظر گوگل وب سایت لینکدین یک وب سایت قدرتمند و قابل اعتبار است. بنابراین وجود یک لینک در این پلتفرم از دید گوگل مخفی نخواهد ماند. استفاده از این شبکه اجتماعی و قرار دادن فعالیت‌ها یا لینک‌ها بر روی آن از نظر سئو نیز به نفع شما باشد. در این خصوص باید با نحوه تولید محتوا در لینکدین آشنا باشید.

گوگل لینک‌های قرار داده شده در پروفایل‌های لینکدین را رصد کرده و از طریق آنها سایت شما را دنبال می‌کند. درست عکس این فرآیند نیز اتفاق می‌افتد. یعنی از طریق لینک موجود در وب سایت، پروفایل لینکدین شما دنبال می‌شود. هر دو لینک موجود در وب سایت و لینکدین شانس دیده شدن شما را افزایش می‌دهند.

 افزایش فروش برای وب سایت‌های تجاری

لینکدین یک ابزار قدرتمند برای افزایش فروش فروشگاه‌های آنلاین است. با قرار دادن محصولات در پروفایل این پلتفرم و ایجاد یک شبکه ارتباطی مرتبط، در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار می‌گیرید. بنابراین احتمال اینکه این افراد به عنوان مشتری به وب سایت شما مراجعه کرده و  خرید کنند؛ وجود دارد. پس اگر محصولی برای فروش دارید، حتماً یک پروفایل لینکدین هم بسازید.

ارتباطات در لینکدین

تبلیغات موثر و کارآمد

لینکدین یک شبکه اجتماعی بصری نیست. پس استفاده از تبلیغات بزرگ و رنگارنگ در این شبکه تخصصی چندان توصیه نمی‌شود. اما می‌توانید از طریق این پلتفرم و با ایجاد صفحه کاری به شکل گسترده، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. تبلیغات لینکدین از نوع تبلیغات کلیکی است. بنابراین داشتن کانکشن مرتبط برای صفحات کاری لینکدین بسیار مهم است. چون شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنید، پس باید شرایطی را فراهم کنید تا تبلیغات شما دقیقاً در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار گیرد.

لینکدین سرویس‌های متعدد ایمیلی نیز برای تبلیغات دارد.

 استخدام شوید یا استخدام کنید.

همانطور که قبلا گفته شد، لینکدین یک رزومه آنلاین برای کارجویان است. بنابراین کارفرمایان می‌توانند از طریق این رزومه افراد توانمند و جویای کار را پیدا کنند. تنها کافی است توضیحی مرتبط با موقعیت کاری در صفحه خود ایجاد کنید. رزومه‌های دریافت شده از لینکدین کیفیت بالایی دارند و با توجه به مهارت‌های افراد و سابقه کاری آنها می‌توانید به جمع بندی بهتری دست پیدا کنید.

اگر جویای کار هستید نیز می‌توانید در لینکدین آگهی بنویسید. همچنین با دنبال کردن افراد فعال و شرکت بزرگ در زمینه کاری خود ، از موقعیت‌های شغلی موجود نیز آگاه می‌شوید. برای موفقیت در رقابت‌های استخدامی پروفایل با کیفیتی ایجاد کنید و تمام مهارت‌ها و توانمندی‌های خود را در آن وارد کنید.

 و در نهایت …

مانند هر ابزار دیگری برای کارآمد بودن این پلتفرم نیز باید آموزش ببیند. باید بدانید که چه افرادی را در شبکه‌های خود اضافه کنید، کدام صفحه را دنبال کنید، چطور آگهی استخدام یا تقاضای کار بزنید و چه رزومه ای در آن آپلود کنید. اگر به پلتفرم لینکدین مثل سایر شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک سرگرمی‌ نگاه کنید؛ قطعاً از مزایای آن بی بهره می‌مانید. این پلتفرم یک شبکه اجتماعی کاملاً تخصصی است که برای فعالیت‌های کاری انتخاب شده است، بنابراین در هنگام انتخاب کانکشن‌ها، ارسال پست‌ها و یا حتی اضافه کردن عکس و جزئیات پروفایل به این نکته توجه داشته باشید.

در این مقاله تلاش کردیم در مورد مزایای لینکدین صحبت کنیم. مزایا و معایب لینکدین نیز مانند هر ابزار دیگری وابسته به نحوه‌ی استفاده از آن است. شاید تخصصی بودن این پلتفرم در ابتدا کمی شما را دچار سردرگمی کند. اما با یادگیری و تلاش مستمر می‌توانید از مزیت های بی‌شمار این ابزار بهره ببرید.

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه