بهترین نسخه PHP برای وردپرس کدام است؟

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده می کند که یکی از آن ها وردپرس است و اینکه هاست شما از کدام نسخه PHP استفاده می کند، اهمیت بسیار زیادی برای آن دارد.

چرا نسخه PHP مهم است؟

PHP یک زبان برنامه نویسی متن باز است که وردپرس از آن برای اجرای عملکردهای داخلی و پردازش اطلاعات دیتابیس استفاده می کند. PHP به صورت مستقیم روی سرور نصب می شود و مدیریت آن نیز برعهده هاست است. PHP نیز مانند وردپرس به صورت مستمر آپدیت می شود تا باگ ها و مشکلات احتمالی آن رفع شوند. با هر ورژن جدید، تعداد زیادی از مشکلات برطرف خواهند شد و پردازش و ارسال محتوای سایت شما بهینه تر می شود. برای انتخاب بین PHP و وردپرس در طراحی سایت حتما این مقاله را بخوانید.

پیام وردپرس در خصوص نیاز  به هاست

این بدین معنی است که ورژن PHP هاست شما به صورت مستقیم بر روی سرعت، امنیت و عملکرد سایتتان تاثیر می گذارد. از اواسط سال ۲۰۱۷ وردپرس به صورت رسمی اعلام کرد که فقط استفاده از PHP نسخه ۷.۲ و بالاتر را پیشنهاد می کند.

۵ دلیل برای اینکه باید از وردپرس ۷.۲ استفاده کنید

اینکه وردپرس اعلام کرده فقط از PHP نسخه ۷.۲ پشتیبانی می کند، دلایل متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

۱- PHP از نسخه ۷ به قبل پشتیبانی نمی کند

مانند هر نرم افزار دیگری، با ارائه نسخه های جدیدتر، پشتیبانی از نسخه های قدیمی نیز متوقف خواهد شد، زیرا بیشتر افراد از نسخه های جدید استفاده می کنند. ورژن های قدیمی تر هم تا یک یا دو سال با پچ امنیتی به روزرسانی می شوند تا تمام کاربران فرصت آپگرید داشته باشند.

نسخه های PHP که وردپرس پشتیبانی می کند

جدول بالا نسخه های فعلی که وردپرس از آن ها پشتیبانی می کند را به همراه زمان پایان پشتیبانی فعال و امنیتی از آن ها را نمایش می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، نسخه های ۵.۶ و ۷ پی اچ پی به صورت فعال توسعه داده نمی شوند و دسامبر سال ۲۰۱۷ نیز پشتیبانی امنیتی آن ها پایان یافته است. این بدین معنی است که تمام سایت هایی که از این ورژن ها استفاده می کنند، در معرض حملات امنیتی قرار دارند.

۲- سرعت

آمار نشان داده که نسخه ۷.۲ پی اچ پی می تواند دو تا سه برابر درخواست های بیشتری را نسبت به PHP 7.0 و 5.6 پردازش کند و دلیل آن نیز این است که خیلی از ویژگی های قدیمی این نسخه ها در نسخه ۷.۲ حذف شده است که باعث بهره وری بیشتر این نسخه شده. PHP 7.2 باعث می شود که سایت شما خیلی سریعتر لود شود و به درخواست ها پاسخ دهد. برای مثال، نسخه ۷.۲ می تواند تا ۳ برابر درخواست های بیشتری را پردازش کند و با همان مقدار منابع ترافیک بیشتری را پذیرا باشد.

علاوه بر تمامی این موارد، وردپرس از نسخه ۴ به بعد برای نسخه های ۷ به بعد PHP بهینه شده است. یعنی اگر سرور سایت از PHP 7.2 پشتیبانی کند، عملکرد سایتتان خیلی بهتر خواهد بود.

۳- امنیت بالاتر

PHP 5 صدها مشکل امنیتی داشت که با گذر زمان برطرف شدند، اما اگر سایت شما از نسخه های قدیمی PHP استفاده می کند، ممکن است هنوز هم برخی از این مشکلات وجود داشته باشند. هکرها نیز به خوبی از وجود این مشکلات آگاه هستند و به دنبال سایت هایی می گردند که از این نسخه های قدیمی استفاده می کنند تا به آن ها حمله کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
فرمت WebP چیست؟ چگونه تصاویر را به webP تبدیل کنیم؟

خیلی از افرادی که معتقد هستند وردپرس امنیت کمی دارد، هنوز از نسخه های قدیمی PHP بر روی سرور سایت خودشان استفاده می کنند. جالب است بدانید که وردپرس ۵.۴ از سال ۲۰۱۵ آپدیت نشده است و هکرها بیش از ۶ سال فرصت داشته اند مشکلاتی که هیچوقت رفع نشده اند را پیدا کنند. درباره امنیت وردپرس بیشتر بدانید.

در PHP 7 ویژگی های امنیتی جدیدی از جمله الگوریتم های هش و رمزگذاری قوی تر برای نگهداری داده های حساس معرفی شد. همچنین این ورژن خیلی راحت تر می تواند محتوای خطرناک را کشف کند.

۴- افزایش بهره وری پردازش

در نسخه ۷.۲ نحوه پردازش کدها بر روی سرور نیز بهبود یافته است و دستوراتی که برای اجرای یک تسک صادر می شوند، تا ۷۵ درصد کاهش یافته اند. این عدد خیلی بزرگ است، اما معنی آن دقیقا چیست؟

سرور سایت شما دارای یک حافظه مشخص برای اجرای دستورات PHP است و هرچقدر هم که یک دستور پیچیده تر باشد، به حافظه بیشتری هم نیاز خواهید داشت. زمانی هم که به این محدودیت برسید، با صفحه سفید خطا مواجه خواهید شد. اما در صورتی که PHP سرور خودتان را به ۷.۲ ارتقاء دهید، به حافظه خیلی کمتری نیاز خواهید داشت و راحت تر می توانید دستورات را اجرا کنید.

۵- استانداردهای توسعه سخت گیرانه تر

در گذشته، PHP اهمیت زیادی به نحوه استفاده توسعه دهنده ها نمی داد و به همین خاطر برنامه های ضعیف زیادی توسط آن ایجاد می شد. برای مثال، می توانستید برنامه هایی بنویسید که دارای حفره امنیتی هستند، یا ممکن است سرعت سایت شما را کاهش دهند. اما از نسخه ۷ به بعد استانداردهای سفت و سخت تری برای برنامه نویس ها تعبیه شد.

با اینکه وردپرس نیازمندی های سفت و سختی برای پوسته ها و پلاگین های موجود بر روی WordPress.org دارد، اما این استانداردها بر روی پلاگین های پولی و تجاری که خارج از این فضا عرضه می شوند، اجرا نخواهد شد. به همین خاطر اجباری بودن این استانداردها در PHP 7 بدین معنی است که کدهای موردنظر از همان ابتدا از عملکرد مناسبی برخوردار هستند.

سخن نهایی

با وجود اینکه پشتیبانی از نسخه های قبلی PHP خیلی وقت است که پایان یافته، اما متاسفانه خیلی از پوسته ها، پلاگین ها و حتی هاست های وردپرسی برای استفاده از این نسخه بهینه سازی نشده اند. پس چطور می توانید متوجه شوید که سایت، پوسته ها و پلاگین های شما برای نسخه ۷ پی اچ پی آماده هستند؟ برای این کار می توانید از افزونه  PHP Compatibility Checker استفاده کنید تا مطمئن شوید که سایت شما از PHP 7 و نسخه های بعدی آن پشتیبانی می کند.

در صورتی که سوالی در مورد این مطلب دارید، می توانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهند داد. علاوه بر این، حتما آموزش وردپرس ژاکت را دریافت کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه